Thaimaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nicho
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Huomenna pitäisi varata matkaa thaimaahan! Kertokaapas kokeneet thaimaan kävijät hotelli suosituksia koh samuilta ja bangkokista?

Matka on khao sok-koh samui-bangkok. Samuilla 16 yötä ja Bangkokissa 2 yötä. Samuilla hotellissa tulisi olla ainakin hyvä uima-allas, lähellä ravintoloita ja kauppa ym. palveluita, plussaa vielä jos hotelli olisi hienon biitsin lähellä. Taksilla taitaa tuolla sitten päässä minne ikinä tarvitseekaan harvemmin päässä. Tähän hintahaarukka 50-100e/yö. Näyttää olevan esim. Agodassa aika rankat alennukset kesäkuulle, jolloin lähdetään.

Bangkok on sitten ihan nopea pyörähdys reissun loppuun, jotain kai voisi ostella ja syödä hyvin, mistä päin kannattaa hotellia kattoa? Hintahaarukka 30-60e/yö.

Noniin, khao sok ja bangkok hotelli (Xclusive Asoke) lyöty lukkoon, vielä toinen hotelli samuilla auki. Suosituksia Samuin kävijöillä?
Lisäksi, onko Samuin hinnat missä suhteessa Phukettiin? Ymmärsin että n. 1/3 kalliimmat kuin manner-thaimaassa, mutta onko silti matalemmat kuin Phuketissa?

En oo kerennyt vielä isyyslomia pidellä ollenkaan, joten ollaan suunniteltu marraskuulle 3-4 vko reissua Aasiaan. Thaimaa on tuttu ja turvallinen mesta, mutta missä kannattais hengailla ja elellä kohtuullisen normaalia arkea? Pahimmat turistirysät(Pattaya, Phuket, Hua Hin) ei oikein kiinnosta, vaan ennemmin normaalimpaa arkea olennaisten palvelujen(=terveydenhuolto) kera. Chiang Mai olisi mielenkiintoinen vaihtoehto, mutta emäntä ei ajatukselle oikein lämpene.

Majoitukseksi pitäis jostain löytää yksiö/kaksio keittiöllä, jotta evästys(aamu- ja iltapalat) lapsen kanssa helpottuu. Oma talokin olis jees, mutta tuntuu vähän överiltä tällä 2+1 kokoonpanolla. Miten löytää paikallisten tarjoamia majoitusvaihtoehtoja? Pääsääntöisesti länkkärit ja muut palveluntarjoajat(Airbnb jne.) kuitenkin pyytää vähän kovempaa vuokraa vs normaali taso.

Finnairin suorat lennot Bangkokiin sais nyt 700 euroon, mutta onko tiedossa jotain säännöllisiä tarjoussyklejä miten Finski syksyn/alkutalven lentoja tarjoaa? Tuntuis järkevältä lyödä nyt kiinni 700e lentoihin, kun todennäköisyys parempiin tarjouksiin on kuitenkin suht pieni. Hulluilla Päivillä lennot oli alle 600 euroa, mutta silloin ei pystytty vielä tekemään kiinnitystä.

^ Ei nyt ihan lähivuosilta ole kokemusta, mutta taitaa siellä Khao Lakin keskustassa jotain jo ollakin. Lähellä saaria (esim. Similan) ja muitakin alueita päiväretkille (esim. Khao Sok).
Loppujen lopuksi aika rauhallinen kohde ja pääasiassa aika taitaa kulua rannalla/altaalla hengailuun.

ps. perjantaina lähtö taas thaimaahan! :)

Onko kokemuksia Khao Lakista? Riittääkö tekemistä kahdeksi viikoksi?
Mun mielestä ei riitä, jos tehdään semmonen yleis ihmistyyppi.
Itse olin siellä n. 5 päivää, ja se kyllä riitti.

Sukeltaminenkin oli imho ihan ok, ei edes mitenkään kovin erikoista. Kävin siis Similaneilla sukeltamassa ja petyin rajusti ku jotain kuullut siitä.
Sukeltamisessa sais kuluu montakin päivää, koska Similaneille mentäessä on monen tunnin veneet. Eli sen joku pari sukellusta saa mahtumaan siihen yhteen päivään, ainakin miten moni noista sukellusmestoista tahtoi noita järkkää. Monessa muussa kohteessa voi riittää aamupäivä siihen että on pari sukellusta.

Riippuu täysin siitä kauan jaksaa maata rannalla. Eikä se ranta omasta mielestä vertaa saariin.
Riippuu myös siitä paljon itse jaksaa selvittää asioita mitä voisi tehdä, ja eri asia jos jaksaa käydä jollain retkillä. Itse en ole kovin innokas noihin, ja sitten jotkut elefanttifarmi tms. hommat ei kiinnosta yhtään. Vähän liian turistihommaa.

Mites tuo Tao-Phangan-Samui -akseli heinä-elokuussa sateiden suhteen, onko kokemuksia? Jos oikein ymmärtänyt niin siellä ei pitäis juuri sateista olla haittaa kesäkaudella.

Tässä miettinyt kesäreissua ja eipä se Thaimaa huono vaihtoehto kesälläkään olis.

Mites tuo Tao-Phangan-Samui -akseli heinä-elokuussa sateiden suhteen, onko kokemuksia? Jos oikein ymmärtänyt niin siellä ei pitäis juuri sateista olla haittaa kesäkaudella.

Tässä miettinyt kesäreissua ja eipä se Thaimaa huono vaihtoehto kesälläkään olis.

"Poikkeus: ilmasto eteläisellä Siaminlahdella
[...]Saarilla Koh Tao, Koh Phangan ja Samui sadekausi ajoittuu syyskuusta vuodenvaihteeseen asti. Euroopan kesäkuukaudet ovat näillä saarilla vielä hyvää aikaa matkustaa."

http://www.minnethaimaassa.com/faq-usein-kysyttya/thaimaan-saa-ja-ilmasto/

"Poikkeus: ilmasto eteläisellä Siaminlahdella
[...]Saarilla Koh Tao, Koh Phangan ja Samui sadekausi ajoittuu syyskuusta vuodenvaihteeseen asti. Euroopan kesäkuukaudet ovat näillä saarilla vielä hyvää aikaa matkustaa."

http://www.minnethaimaassa.com/faq-usein-kysyttya/thaimaan-saa-ja-ilmasto/
Juu kiitos tästä! Asiaan nyt vähän perehtyneenä niin tosiaan toi Siaminlahti onkin Suomen kesäkuukausina hyvää aikaa; lämpötilat ja sademäärät suotuisat.

Itse olin mamman ja muksujen kanssa pari viikkoa khao lakissa ja ihan hyvin pää kesti :) vaikka olimme hieman rauhallisemmalla rannalla. (khao lak beach)
lavataksilla pääsee ostoksille ja syömään vilkkaimmille rannoille. nang thong ja bang niang jossa on paikalliset markkinat. Kannattaa vierailla jos siellä päin liikkuu, maksaa 200-250 bahtia. Asuimme kyseissä hotellissa http://www.brizakhaolak.com/index.html

Similanilla tuli käytyä snorklaamassa ja khao sokin kansallispuistossa retkeilemässä.
Rantaa on tosiaan kilometri kaupalla, eikä ole ruuhkaa. Aurinkoa päivät otettiin ja lentopalloa mäiskittiin muiden lomalaisten kanssa rannalla.
Nyt olen suunnittelemassa treenilomaa tammi / helmikuulle kuukaudeksi phuketiin josta olisi tarkoitus ottaa jonkilainen condo majapaikaksi.
Onko kenelläkään ehdotuksia majapaikaksi phuketin suunnalla?

Tuosta Samuin sadekaudesta vielä... Mä olen ollut Thaimaassa mantereella sadekaudella ja se on ollut sitä, että yhtäkkiä on satanut kaatamalla, jonka jälkeen on taas aurinko paistanut kirkkaalta taivaalta.

En kuitenkaan ole ollut sadekaudella (esim. loppupuolella marras-joulukuu) Koh Samuilla ja tiedustelisin,että onko siellä sadekausi samanlainen kuin muuallakin? Eli nopea kaatosade ja sit aurinkoa pilvettömältä taivaalta vai sataako pidempiä aikoja?

2 viimeista vuotta oon siella kaynyt lokakuun puolessa valissa ja kelit on kylla ollut hyvat. Satunnaisia sadekuuroja vaihtelevasti. Aika samat kelit pitaisi olla viela marraskuun puolella.

Kahtena viime vuonna oltu viikko Samuilla joulukuun lopulla. Ekalla kertaa aurinko paistoi koko ajan eikä sadellut ollenkaan. Viime jouluna satoi joka päivä ja oli pilvistä. Yksi kunnon aurinkopäivä taisi olla..

Sunnuntaina tulin Samuilta ja kyllä siellä oli nyt jo sadekauden fiilistä ilmassa. Lähes päivittäin tuli noita erittäin rankkoja sadekuuroja, kesti 10 minuutista pariin tuntiin.
Eipä noi tosiaan lomaa haittaa :)

Pystynkö tekemään Supersaverin kautta seuraavanlaiset räätälöidyt lentovaraukset yhdellä kertaa:

Helsinki 2.12.2015 --> Bangkok 3.12.2015
Bangkok 3.12.2015 --> Koh Samui 3.12.2015

Koh Samui 9.12.2015 --> Bangkok 9.12.2015
Bangkok 12.12.2015 --> Helsinki 12.12.2015

En enää muista, kuinka paljon Bangkokissa pitää varata aikaa lentokoneen vaihtoon Suvarnabhumin lentokentällä, jos aikoo jatkaa heti HEL-BKK -lennon (Finnair) jälkeen Bangkok Airwaysin koneeseen ja lentää Koh Samuille. Osaako joku neuvoa?

Samuille ei taida vieläkään lentää muiden firmojen koneet? Hirmusti nousseet noi Samuin lentojen hinnat.

Ja jos vielä viitsitte vinkata jostain kohtuuhintaisesta ja toimivasta noin 3-4 tähden hotellista/bungalowista Chaweng Beachilla (rannalta), niin kiva. Olen itse ollut tuolla muutamassa hotellissa, mutta ne eivät kiinnosta tällä kertaa. Ilmastointi, jääkaappi, toimiva suihku ja hyvä peti hakusessa.

^Sanoisin, että varaa 2h vähintään vaihtoon. Tuossahan täytyy mennä ulos ja takaisin sisään. Välimatkat voi olla pitkiä ja ruuhkaa ajankohdasta riippuen passintarkastuksessa/turvatarkastuksessa. Meillä oli täysin samanlaiset lennot ja 2,5h vaihtoajasta ei paljon luppoaikaa loppujen lopuksi jäänyt.

Pystynkö tekemään Supersaverin kautta seuraavanlaiset räätälöidyt lentovaraukset yhdellä kertaa:

Helsinki 2.12.2015 --> Bangkok 3.12.2015 ja Bangkok 3.12.2015 --> Koh Samui 3.12.2015
Koh Samui 9.12.2015 --> Bangkok 9.12.2015 ja Bangkok 12.12.2015 --> Helsinki 12.12.2015

http://www.skyscanner.net/liikennev...ildren=0&infants=0&cabinclass=economy#results

Tuossa nyt jotain vaihtoehtoja... Finskillä jos haluaa suoraa lentoa niin 4000 € pitäisi pulittaa. Edullisin oli alle tonnin verran parin vaihdon kanssa. Veikkaisin, että jos haluaa pysyä noissa päivissä tai suurin piirtein ja ostaa liput "yhdellä kertaa" niin ei välttämättä paljon edullisemmin pääse.

Erikseen jos varailee ja säilyttää vaihtoriskin itsellään, niin ollaan jopa vähän edullisempia ja voi lentää suoraan Finskillä...
http://www.skyscanner.net/liikennev...hin-bangkok-missa-joulukuu-2015.html?adults=1
http://www.skyscanner.net/liikennev...samui-saari-missa-joulukuu-2015.html?adults=1

Katsoo vain tarkkaan, että päivät ovat oikein... esim. Bangkok-Samui lentohan on päivän myöhemmin kuin alkuperäinen lähtö Helsingistä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom