Thaimaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nicho
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jaaha, huomenna sit lähtö, eikä yhtään liian aikaisin. Tuli mieleen, että kannattaako tuolta arskoja ostaa ollenkaan, siis ihan perus muutamankympin kamaa? Toki parit reiskat löytyy, mutta tarvis kans jotkut vähä napakampi malliset, jos tulee jotai esim merellä harrasteltua. Eikös tuolla vaatteet ole kuitenki suht halpoja, siis ihan aidotkin, että niitä en ajatellut ihan hirveästi pakata messiin ainakaan. Pari päivää Bangkokissa ja sit johonki :D

Joo ei tod kannata vaatteita mukaan ottaa. Itse kun menen niin yleensä on surkeimmat kuteet mitä kaapista löytyy mukana menomatkalla - ei tosin enää paluumatkalla kun on kokenut vähän uudistusta. Nimimerkillä tänään kotiin saapuessa oli matkalaukku 28.7kg, menomatkalla se oli 16kg (josta 5kg turkinpippureita ja kahvia kun pyydettiin tuomaan).
Arskoja saa aitoja ja vähemmän aitoja joka puolelta, aidot on ainakin sen 20% (eli verot) halvemmat kuin suomessa, ja menekin takia yleensä vielä reilusti enemmän. Ja tietty kun palkkakulutkin on kovasti pienemmän kuin kylmässä pohjoisessa...

Aika monet talvitakit on Vantaan lentokentän roskikseen jätetty kun reissu ajoittunut sopivasti kevään tuntumaan :D

Aika monet talvitakit on Vantaan lentokentän roskikseen jätetty kun reissu ajoittunut sopivasti kevään tuntumaan :D

Juu, kunnon pelimies ottaa juuri ne kauhtuneimmat kledjut mukaan ja heittää roskiin, huom.roskiin ei kadulle eikä rannalle ,sitä mukaan kun rupee tuoksuun :hyper: uutta vaan kadulta niskaan.Taas tuli huono omatunto kun tuodaan roskia tänne mis ei ole kunnon infraa, pata kattilaa soimaa sanon.

Älä nyt, mulla oli juuri 1 mukana mennessä (xl-kokoinen gaspin windbreaker), ja 4 takaisin tullessa (m+ kokoinen gaspin windbreaker, pari villakangasta ja yksi trench coat, mitä ikinä onkaan suomeksi) :P

Missäpäin Thaimaata huhti-toukokuussa kannattaa oleskella ?
Jos en ihan väärin ole käsittäny niin vissiin "helteet" tuolloin. :rolleyes:

Hieman olisin voinu miettiä loppuun asti mitä kirjottaa.
Ilmat vissiin hyvät , mutta lämpä taitaa nousta tuolloin lähelle +40 c .
Thaimaa kuitenkin kohtuullisen pitkä ja varmasti myös ilmasto jossain päin hieman viilepämpi, luulisin :rolleyes: .
Eli suomalaiselle inhimillisempää ilmasto noin +30c.

Laittakaa kokemuksia missäpäin olette tuolloin ollu ja millaisia kelejä siellä on :)
Mikä parasta, high season pitäs lakaa loppuaan näitä aikoja :rolleyes:

...joka paikassa. Tarkempi vastaus kysymykseesi vaatii hieman enemmän tietoa itse matkustajasta!

Missäpäin Thaimaata huhti-toukokuussa kannattaa oleskella ?
Jos en ihan väärin ole käsittäny niin vissiin "helteet" tuolloin. :rolleyes:

Tuohon aikaan pari vuotta sitten olin Koh Lantalla, helvetin kuumahan thaikuissa tuohon aikaan on, ainakin etelässä. Jos tykkäät rannoista niin googlettele noita saaria ja arvo sieltä itselle sopiva. Koh Lanta, Koh Tao, Koh Samet, Koh Chang jne jne. Saaria on jokaiseen makuun. Jotkut enemmän perhemestoja ja toiset enemmän bilepaikkoja missä nuoriso jyrää (Koh Phi Phi)

Tuohon osuu myös Thaimaan vesijuhlat eli: Songkran ? Wikipedia

Pohjosessa kivoja paikkoja on sitten Chiang Mai, Pai ja vaikka Chiang Rai.

Hieman olisin voinu miettiä loppuun asti mitä kirjottaa.
Ilmat vissiin hyvät , mutta lämpä taitaa nousta tuolloin lähelle +40 c .
Thaimaa kuitenkin kohtuullisen pitkä ja varmasti myös ilmasto jossain päin hieman viilepämpi, luulisin :rolleyes: .
Eli suomalaiselle inhimillisempää ilmasto noin +30c.

Laittakaa kokemuksia missäpäin olette tuolloin ollu ja millaisia kelejä siellä on :)
Mikä parasta, high season pitäs lakaa loppuaan näitä aikoja :rolleyes:

Ollaan kierretty perus turistimestat(chang, pattis, samuin saaret, phuket, ao nang, lanta) keväisin läpi ja taitaa olla aikalailla joka paikassa yhtä kuuma. Itse en ainakaan eroa ole huomannut noiden välillä. Marraskuussa oli viimeisin reissu ja silloin lämmöt oli sopivasti kohillaan, eli ei liian kuumaa. Oletan että ainakin pohjoisessa säät pitäisi olla hieman leppoisammat.

edit.
humanpro sanoi:
Tuohon osuu myös Thaimaan vesijuhlat eli: Songkran ? Wikipedia
Jos vain mahdollista niin kannattaa tosiaan ajoittaa reissu Songkranin ajalle. Viikon kestävä vesisota, ihan hauska juhla koettavaksi.

Pattiksella ja BKK oli sana juttu joulukuussa, tuntu tosi tyhjälle. Myös kambodzassa sihanoukvillessä oli tyhjää, kun taas phnom penhissä (pääkaupungissa) oli täyttä - kuulemma ei koko vuonna ollut Low seasonia lainkaan vaan huoneet jatkuvasti täysiä (tuttu omistaa guest housen keskustassa).

Kävin Pattiksella sukeltamassa, 3krs sukelluspaatti 5 hengen miehistöllä. Dive masterin lisäksi minä ja sukellusserttiä suorittanut kiinalaisjäbä kyydissä. Mahto tulla profittia.

Jos vain mahdollista niin kannattaa tosiaan ajoittaa reissu Songkranin ajalle. Viikon kestävä vesisota, ihan hauska juhla koettavaksi.

Joo yhden päivän jaksaa olla kybällä mukana ja on hauskaa, sen jälkeen yhtä helvettiä..

Löytyykö turistikohteista (Samui, Tao) vähän isompijalkaiselle suomalaiselle släpäreitä (koko 47-48) vai täytyykö sitä käydä täälläpäin ostelemassa.. Ps. Alle viikko reissuun!

Löytyykö turistikohteista (Samui, Tao) vähän isompijalkaiselle suomalaiselle släpäreitä (koko 47-48) vai täytyykö sitä käydä täälläpäin ostelemassa.. Ps. Alle viikko reissuun!

Mullaon iso, kokoa 41 oleva naisen jalka. En ole ikinä löytänyt Thaimaasta ton koon kenkiä, släpäreitä olen löytänyt joskus sattumalta, mutta ei sekään aina ole ollut helppoa. Sama ongelma vaatteiden kanssa.

Minä otin paikallisen 12call liittymän ja noin 100 bht menee päivässä pakollisiin surffailuihin.

En usko, että saat sopivia kenkiä Thaikuista, tuppaa olee kengät siel pienempiä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom