Thaimaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nicho
  • Aloitettu Aloitettu
Jumin rannat ovat tosiaan vähän kivikkoisia, etenkin laskuveden aikaan. Saaren pohjoisosissa on kivikkoa vähemmän, mutta ei se keskivaiheillakaan pahemmin haitannut.

Hintataso on todennäköisesti vähän pompsahtanut viime visiitin jälkeen, mutta silloin parinkymmenen euron päiväbudjetti riitti varsin hyvin. Perus bungalow irtosi muistaakseni 150 (yhdelle) - 500 (2-3:lle) bahtilla ja talomaisemmat majapaikat olivat varmaan tonnin luokkaa. Safka ja iso changi pyörivät 100 bahtin molemmin puolin. Fisureissulle lähdimme paikallisten messiin ja maksoimme siitä heidän resortilleen (Jungle Hill) 200 bahtia (alle 5 e). Pari tuttua käy joka kevät tuolla kalastelemassa paikallisten kanssa. Muutoksia on toki voinut tapahtua, sillä meni parisen vuotta, ennen kuin jaksoin tarttua videoprojektiin. Ehkä ensi keväänä palaan itsekin taas Jumittamaan. :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pattayan ja Koh Larnin väliä liikennöivä lautta näköjään uponnut ja vaatinut kuolonuhrejakin. Itsekin noilla lautoilla olen monesti mennyt Koh Larnille. Ei paljon pelastusliiveistä ollut tietoakaan.

Ainakin kuusi kuoli laivan upottua Thaimaassa - laivalla suomalaisia | Ulkomaan uutiset | Iltalehti.fi

Monta kertaa Thaimaan vesillä miettinyt, että se olisi todennäköisesti nirri pois jos vene uppoaisi. Joidenkin EU-säädösten perusteella tuolla ei varmaan yksikään laiva liikkuisi. Lautat tuntuu poikkeuksetta olevan ylibookattuja ja pelastusliivejä vain nimeksi. En ihmettele yhtään vastaavia tapauksia.

Monta kertaa Thaimaan vesillä miettinyt, että se olisi todennäköisesti nirri pois jos vene uppoaisi. Joidenkin EU-säädösten perusteella tuolla ei varmaan yksikään laiva liikkuisi. Lautat tuntuu poikkeuksetta olevan ylibookattuja ja pelastusliivejä vain nimeksi. En ihmettele yhtään vastaavia tapauksia.

Joo, ihan sama hasardimeininki, kuin Pattiksen diskoissa. Satoja tai ehkä jopa tuhansia ihmisiä esim. Luciferissa ja käsitteekseni yksi ainoa exitti, joka sekin on todella kapea. Tulipalon sattuessa on varmaan aika hilpeä meininki.

Mihin päin thaimaata on paras mennä jos on kuukausi aikaa ja haluaa tositarkoituksella löytää vaimon jonka sitten ottaa mukaan suomeen?

Mihin päin thaimaata on paras mennä jos on kuukausi aikaa ja haluaa tositarkoituksella löytää vaimon jonka sitten ottaa mukaan suomeen?

Isaaniin, Khon Kaen vaikkapa? Ei taida vaan olla aivan niin yksinkertaista viisumin ja muiden asioiden suhteen. Onkos tuo nyt kovin järkevää muutenkaan, eikös avioliitossa olla rakkauden vuoksi, eikä vakipillun?
Kannattaa varautua myös elättämään hänen thaimaalainen perheensä ja lapset edellisestä liitosta, se kun on maan tapa. Lapsetonta/rikasta thaikkua tuskin kuukaudessa löydät mukaanlähtijäksi, koska ihan samat säännöt siellä pätevät parisuhteen muodostamiseen kuin Suomessakin, poikkeuksena todella köyhät olot tuolla Isaanissa jossa muita vaihtoehtoja ei liiemmin ole kuin mennä rahan perässä. Thaimaalaisetkin ovat ihmisiä. Et taida paljoa arvostaa toisia ihmisiä.

Pattayalta saletisti löydät jonkun kuukaudessa mukaasi.

No mutta siis kysymyksestä voi olettaa ettet ole koskaan käynyt Thaimaassa ja kerrot tuntevasi kyseisen kansan luonteenpiirteet, tavat ja buddhalaisuuden mukanaan tuomat ilmiöt. Aasiassa ollaan aikalailla erilaisia kuin Suomessa, muutenkin kuin ulkonäön osalta.
Vai valitsitko vain mielestäsi kauniin rodun ja ajattelit lähteä hakemaan vaimon sieltä?

Itselläni on ihan suomalainen vaimo mutta aika paljon kaveerattiin thaikkujen kanssa siellä ja mitä kavereilta on kuultu niin ei ole välttämättä kovin helppoluonteisia ihmisiä ne thaimaalaiset. Äkkiä tulee "topsalopsalaita".

No ihan miltä tuntuu. Kannattaa käydä ensin paikan päällä ja tutustua henkilöön, mielellään useampaan ja miettiä sitten vaikka niitä naimisiinmeno- ja viisumiasioita. Ei se Thaimaassakaan varmasti ihan niin mene että astut lentokoneesta ulos, otat vaimon ja tulet takaisin. Jättäisitkö itse elämäsi taakse vastaavalla tavalla?

No joo mutta olen nuori, komea, mukava ja varakaskin niin tuskin olen kovin huono valinta aviomieheksi. Hommiakin olisi halutessaan maatilalla.

Joo ovat kyllä aika tempperamenttisiä luonteeltaan. Kulttuurishokki voi olla aika kova kun saapuu tänne loskan keskelle paratiisimaisemista. Ittee vituttaa suunnattomasti se, kun suomalaiset naiset kattoo ulkomaalaisia naisia kuin halpoja huoria. Toki nykyään meillä suomessa on aika paljon varsinki thaimaalaisia naisia, että ei varmasti tarvii ainoa aasialaisen näköinen nainen olla ko. kylässä.

No joo mutta olen nuori, komea, mukava ja varakaskin niin tuskin olen kovin huono valinta aviomieheksi. Hommiakin olisi halutessaan maatilalla.

Et varmasti ole huono vaihtoehto thaimaalaiselle, en minä sitä sano. Varmasti löytyy nainen, mutta tuo lähtökohta ja asenne on mielestäni väärä jos sieltä lähtee parisuhdetta/vaimoa hakemaan niin se ei onnistu kuukaudessa. Joku katuhuora varmasti lähtisi mukaan, mutta oletko aivan varma että tahdot sellaisen naisen?
Jo pelkästään viisumiin vaadittavat asiat vaikeuttavat tuota huomattavasti. Käytännössä sun pitää löytää vaimo lentokentältä, pistää samantien viisumit hakuun jne, jotta saisit kuukauden päästä naisen Suomeen. Ymmärrät varmasti ettei se vain ole mahdollista.

Suomi-Thaimaa-Seura - Finland-Thailand Society ry: Viisumit ja oleskeluluvat

Viisumi - Suomen suurlähetystö, Bangkok : Viisumipalvelut : Viisumi

Ja oleskelulupa vielä pykälän vaikeammin:
Oleskelulupa - Suomen suurlähetystö, Bangkok : Viisumipalvelut : Oleskelulupa

Turhaa naljailua ihan asialliselle kysymykselle. Itse suosittelen Pattista, koska siellä on pienellä alueelle ylivoimaisesti eniten vaimokandidaatteja. Maakuntiin en lähtisi kiertelemään, koska kielimuuri on korkea ja eikä varmaan kuulosta kovin houkuttelevalta skenaariolta kierrellä mopolla kylästä toiseen etsimässä muijia randomilla. Todella moni Pattayan tytöistä etsii ihan tosimielellä länsimaista aviomiesta mutta kannattaa selvittää ensin nuo perhekuviot eli onko ainoa tytär perheessä ja minkä kokoinen perhe on jne. Pahimmassa tapauksessa vaimoehdokkaasi on perheen ainoa tytär ja se joutuu elättämään kymmenen sukulaista eli käytännössä sinä joudut jos naimisiin menette. Perheen elättämäinen on noilla thaikkumuijilla sellainen velvollisuus, josta ei käytännössä kukaan luista eli jos perheelle ei rahaa liikene niin avioliitto on nopeasti ohi.

Toki thaikut on tavallaan myös temperamenttisia mutta ne eivät kitise turhasta. Tosin silloin kun käämit palaa niin kannattaa piilotta kaikki terävät tai heitettäväksi sopivat esineet. Itse kyllä pidän todella paljon thaikkujen luonteesta.

Kannattaa käydä ensin vaikka parin viikon lomalla esim. Pattiksella ja tutustua niihin muijiin. Sen jälkeen on varmaan parempi käsitys onko se sun juttu vai ei.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom