Thai-kuppien sitominen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja NHB
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mulla on semmoset, mistä lähtee yhteensä 6 narua. Ylin menee ihan vaan vyötärön ympäri ja alemmat reisien ympäri. Vois ne tietty sitoa tuon ohjeenkin mukaisella tavalla, mutta näinkin pysyy ihan hyvin paikoillaan, kun vaan vetää niin kireälle kuin pystyy. Aluks tietty tuntuu ärsyttävän kireältä, mutta nopeesti tottuu.

Minä taasen lisäsin neljännen narun (eli kaksi narua lähtee kupin alaosasta), kun tuo naru perseenvälissä ei tuntunut miehekkäältä.

Vedän alanarut jalkojen välistä kiinni vyötäröä ympäröivään naruun, suunnilleen lonkan kohdalle. Molemmin puolin, tietty. Eli naru tulee pakaran ulkosyrjää pitkin.

Hyvin pysyy.

Käytän kuppeja itsekkin ja en tykkää kyllä sitoa niitä solmuja suoraan keskelle selkää, tuntuu melko pahalle kun vääntää vatsoja. Tulee sidottu ne solmut hiukan sivuun, kesti hetken tottua kun se "persnaru" ei menekkään keskeltä vaan pakaran yli sivulle, mukavamman tuntunen ja mulla ainakin pysynyt hyvin paikoillaan.

Virittäkää ne ylemmät narut niin että ne voi sitoa sivulla. Se persenaru kiinteään solmuun. Voi pukea päälle melkein kuin yksilahkeiset housut-riittää kun lantiolle teet solmun:david:

UltimateWarrior sanoi:
Virittäkää ne ylemmät narut niin että ne voi sitoa sivulla. Se persenaru kiinteään solmuun. Voi pukea päälle melkein kuin yksilahkeiset housut-riittää kun lantiolle teet solmun:david:

jep,tää on helpoin tapa käyttääko ko alasuojia imo

Muay Thai otteluissa miehillä ainoat sallitut alasuojat eli metallisten alasuojien sitominen aloitetaan solmimalla ensiksi ylänarut taakse yhdellä tavallisella solmulla. Tämän jälkeen naruja lähdetään kiertämään yhdeksi, ottamalla molemmista naruista kiinni ja pyörittämällä naruja niin kauan kunnes narut ovat kiertyneet toisiinsa. Juuressa on edelleen se yksinkertainen solmu.
Tämän jälkeen otetaan alanaru ja solmitaan se yksinkertaisella solmulla yhdeksi punotun ylänarujen kanssa. Sitominen päätetään vetosolmuun, joka on helppo sitten ottelun jälkeen avata vetämällä yhdestä narusta.
Tämä sitomistapa on opittu Thaimaasta ja se soveltuu erinomaisesti ottelemiseen.

Harjoituksissa, metalliset alasuojat kannattaa solmia alanaru toiseen ylänaruun ristiselän kohdalle ja solmia sitten vain yksi solmu lantion sivulle, josta suojat saa auki ja kiinni. Ennen pysyvää takasolmun tekemistä, kannattaa ylänarua siirtää siten että solmun saa helposti solmittua lantion sivulle, eikä taakse. Näin naruihin syntyy valmis lenkki johon toinen jalka pujotetaan ja kaksi vapaata narun päätä, jotka solmitaan lantion sivulle.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Pirun hyvä neuvo. Jostain syystä ei ole tullut ajatelleeksi eikä oo tullu vastaan. Rupeenki heti virittää. ;P

Ostin juuri salilta thai-kupin ja kysyin et mitä jos on väärän kokonen, että voinko palauttaa. He vain sanoivat et kyllä se nyt menee. Testasin äsken kuppia ja totesin että kupin reunat painaa reisiä.. Mahtaakohan tuo olla kaikilla vai tuliko liian iso malli?

Edit: Eli sivuilta painaa siis sisäreisiin.. En tiedä tuleeko tuo haittaamaan treenatessa, mutta heti rupes vaivaamaan et tuliko nyt sitten liian isot

No mulla ainakin ihan perus alasuojien kanssa alussa juuri samalla tavalla painoi reisiin ja oli vaikeeta juosta yms. mutta siihen tottuu muutaman treeenikerran jälkeen.

Kehtaako kukaan ostaa muita kokoja alasuojista kun isointa?

"Joo, toi XS kyllä riittää..."

Itse virittelin kupit aikoinaan seuraavasti.

Eli alanaru irti ja siihen keskelle solmu. Tämän jälkeen alanarun molemmat päät läpi, jolloin solmu pitää narun paikallaan kupissa.

Alanarun päät sidotaan ylänaruun sopivin välimatkoin. Itse sidoin ylänaruun yksinkertaisen umpisolmun jonka läpi meni alanaru ja joka sidottuun umpparilla ylänaruun. Näin alanarut eivät pääse liikkumaan ylänarussa.

Ylänarun kiinnityskohdan mitoitin niin, että solmu tulee n. 5-10 senttiä kupista, ei kuitenkaan lonkanpäälle, koska se tekee kipeää.

Tällä sidontatyylillä oli etu, että kupin alanarut menee pakaroiden sivulta, eikä vakoa pitkin. Ainakin itse koin kyykkyhypyt sekä muun jumpan mielekkäämmäksi kun naru ei hiertänyt vaossa. Myös pukeminen on erittäin nopeaa, jalat lenkeistä läpi ja solmu eteen.

Tärkeää on että narut ovat takana riittävän lähekkäin, jotta kuppi pysyy paikallaan napakasti. Näin sidottu kuppi pysyy myös paikallaan hyvin, eikä esim. vääntötreeneissä tule ns. pähkinänsärkijä efektiä. Kannattaa myös huomioida että narut yleensä venyy aika paljon alussa. Nopea kikka narujen vaihdon yhteydessä on kastella narut ja laittaa ne painon kanssa venytykseen.

Ehkä paras keino mitä tiedän ottaa thai-kuppi ja laittaa se lätkämunarien kupinpaikalle. Aivan helvetisti mukavampi eikä tarvi näprätä kertaakaan narujen kanssa.

Suositut

Back
Ylös Bottom