Terve.Tulin muuten vain kattelemaan mitä tänne kuuluu, kun ohimennen suunnittelin verikokeisiin menemistä jälleen taudin vuoksi. Tuli vaan mieleen, että koska mulla on dokaamalla ansaittu maksakirroosi, niin otan aina kaikki mahdolliset verikokeet, mainitsen myös testosteronin (joka johdatteli tänne googlella) mittauksen erikseen ihan huvikseni, koska mittaus aina ilmainen siinä missä muidenkin arvojen. Sponsored by kela. Kaikki ihan ok, noin muuten, kattoo nyt taas ensi kertaa mutta ensimmäisellä kerralla testosteroniarvo oli lääkärin iloisesti ilmoittamana 27. En tienny edes mitä se tarkoittaa ja se sanoi että se on aika helvetin hyvin kun kattoo sun historiaa noin lääketieteellisesti ja että mitä on tapahtunut. Tämä about 3kk sen jälkeen kun olin sairaalasta päässyt, minne meinas tosin kyllä kuollakin. Kuitenkin: En treenaa aktiivisesti, dieetit heitän roskiin. Laihdun ja lihon halutessani suht nopeasti ja saan lihasta suht helposti ihan himassa treenailemalla. Ton ekan mittauksen jälkeen kävin uudelleen, olin innostunut jopa paskan kondiksen (koska maksapoks) treenaamaan ihan ookoo. Sano että testosteroni oli nyt noussut taas, että liiku vaan lisää niin paljon kun mahdollista. Enpä tiiä, ikää 40v, en juurikaan tee mitään tuottavaa, maksakirroosi, treenaan satunnaisesti ja saan helposti tuloksia. Onko sitten normia vai ei, haittaa ei kuulemma ole ainakaan, siis treenailusta. Mutta voi vittu, sen voin kertoa että noi eri neuvot sen syömisen suhteen on yhtä sekasotkua. Ei niistä ota pirukaan selvää, etenkään jos on enempi asiantuntijoita. Syö sitä, ÄLÄ syö sitä nimenomaan, nähty ja kuunneltu muutamankin ravintoterapeutin ymsjnetms mitä onkaan asiantuntijoiden täysin vastakkaisia mielipiteitä ravitsemuksesta. Proteiinin saanti oli sitten jonkun mielestä erittäin tärkeää ja joku taas dumas esim proteiinijauheen käytön (koska ilmotin että ruokavalio on ihan paska ja proteiinijauhetta on kyllä kotona josta teen joskus drinkkejä, en käytä aktiivisesti), toinen siinä taas sitten ilmotti että proteiini on erittäin hyvä ja niin edelleen.Sanoi että jos ei muuten saa tarpeeksi ruokavaliolla proteiinia niin jauhe on hyvä lisä, ei haittaa. Ja siitä lisää vääntöä niiden kesken, putosin kärryiltä ja katoin parhaaks olla jäävi siin vaihees. Kattelin ja kuuntelin siin miettien et noitten ämmien testotasot on varmaan jossain reippaasti 70 hujakoilla ja menkat päällä kun näin, miten sen nyt sanois, "vakavasti ja henkilökohtaisesti" otetaan aiheeksi potilaan testoarvot ja ruokailu yms. Ei siinä, tunsin oloni jopa imarrelluksi miltei tästä huomiosta. Toinen syy miksi lueskelin niin oli juuri noi muiden arvot ja miten vaikuttaa mihinkin. Itse kun en oikein tiedä juurikaan. Mutta niin tai näin, jokatapauksessa: Kesät kaikille ja hyviä treenejä!