Testaa kumpi puoli aivolohkoista toimii enemmän

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja eLm0h
  • Aloitettu Aloitettu
Kato sen jalkoja ja kun pyörivä jalka loittonee myötäpäivään kuvittele, että se kiertääkin etupuolelta vasemmalta oikealle vastapäivään.

Heti kun luin ton pystyn vaihtamaan suuntaan niin nopeasti kuin haluan :) Cool.

Aluksi näin sen menevän myötäpäivään.

edit, hahah sain sen vaihtamaan 4 kertaa suuntaa putkeen, mutta sitten menin sekaisin :D

Aivan kuten Reinzell sanoin, pitää vain käskeä aivot ajattelemaan, että mamman jalka onkin kuvan edessä kun se näyttäisi olevan takana. Tai toistepäin.

edit2, nyt sain vaihdettua suuntaan monta kertaa peräkkäin, mutta nimeomaan niin, että jalka liikuu edestakaisin naisen edessä. On muuten helvetin vaikeaa saada suunta vaihtumaan, jos katsoo muualle kuin jalkaan.

Nyt parin katselukerran jälkeen pystyn vaihtamaan suuntaa aina halutessani :D, kun sen on oivaltanut se on melko helppoa. Kuten jo jotkut ovat maininneet, helpointa on aloittaa jalasta ja kuvitella sen pyörivän toiseen suuntaan kuin miltä ensin näyttää.

Ei oo enää edes hauskaa. Pelkästään jalkoja katsomalla ei ehdi pyöriä kun 90° ja taas kääntyy.

Ihan ekan kerran kun katsoin niin se pyöri vastapäivään, toisella kerralla kun vilkaisin niin myötäpäivään --> eikä se siitä enää vaihdu vaikka tuijottaisin mihin kulmaan tai jalkaan tahansa. Eli myötäpäivään pyörii, eikä vaihdu kirveelläkään.

Myötäpäiväänhän toi selkeästi menee, kaikki muu on kusetusta. Vasenta alakulmaa tujottamalla saa ensiksi aikaan ns luisteluliikkeen ja sitten muutaman kierroksen vastapäivään mutta sen tunnistaa näköharhaksi heti kun haluaa ja taas jatkuu normaalisti myötäpäivään.

Hivenen tuijottamisen jälkeen rupesi suunnat vaihtumaan miten itse halusi. Aikas cool!

Ensin pyörii myötäpäivään, sitten hetken päästä alkaa pyörimään vastapäivään. Onnistuu kun tuijottaa jotain tiettyä kohtaa....

Aluksi katsoin, että mitä itua tuossa edes on, heiluu kummallisesti. Sitten tajusin sen vaihtavan pyörimissuuntaa vähän väliä. Pitää oikein keskittyä, että saa sen pyörimään edes vähän aikaa samaan suuntaan:wtf:

Ite saan sen muuttuu suuntaa aina kun haluan esimerkiksi näin: Katson kuvaa n. 1 metrin päästä ja sitten katson 20cm päästä. Toinen esim. on pyörittää päätä siihen suuntaan mihin haluaa kuvan pyörivän. That's it.

Peittäkää se muija kädellä ja tuijottakaa vaan varjon liikettä. Se varjo ainoastaan heiluu puolelta toiselle, ja hahmon voi kuvitella pyörivän sen liikkeiden mukaan ympäri miten tahtoo.

edit. eikun se juju onkin, että tuijotatko varjoa vai jalkaterää ensisijaisesti... Sen hahmon saa sitäkautta pyörimään sitten kumpaan suuntaan tahansa.

Viime kerralla akka pyöri jääräpäisesti myötäpäivään, mutta hupsheijakkaa nythän se totteli mua kiltisti. :D

Jalasta sitä tosiaan saa kistottua haluamaansa suuntaan.

En oo saanu tota sekunniksikaan pyörimään vastapäivään, vaikka kuinka oon tuijotellut. Puuttuukohan multa tuolta yläkerrasta jotain... ;)

Mä en tajuu, pitäskö ton pystyy menee vastapäivää?? Emmä vaikka kuinka tuijottas, voisko joku kertoo missä mättää? :D

Saan sen kyllä pyörimään vastapäiväänkin mutta mulla käy niin että sit kun se pyörii vastapäivään niin en saa sitä kirveelläkään enään pyörimään myötäpäivään:D

Joku ydinfyysikko vois nyt vihdoin selvittää, onko tolla mitään yhteyttä noihin aivolohkoihin vai onko toi vaan perus optinen illuusio? Haluun uskoo et aivolohkoil on jotain osaa tossa :D

Pyörii vastakkaiseen suuntaan viisarikelloon nähden. Enkä pysty näkemään muuta.
Kyllä vasemman jalan kierrepotku nyt vain pyörii siten.

Olen itse aina ollut aika koulukirjaesimerkki oikean aivopuoliskon hallitsemasta ihmisestä niin hyvässä kuin pahassakin.

Ota sitte tolkkua.

Meikäläisellä vetää clockwisea, eikä mitään toivoakaan että sais pyörimään toiseen suuntaan. Ei auta edes tuo kulmiin tuijotus...weird...

Edit. Haha, nyt sain tuon jalkaterä-vinkin avulla muijan pyörimään toiseen suuntaan. Ainoa vaan että täytyy ponnistella ihan *tusti että saa pidettyä sen suunnan, alkaa jotenkin tökkimään ja lagaamaan toi kuva. Kellonmyötäisesti pyöriessä ei vastaavaa ole havaittavissa O_o

Back
Ylös Bottom