Terveisiä Amerikasta!

No voi vittu täytykö tässä sulle joku tarkoituskin keksiä? Osa kuvista on kaiketi 70-luvulta osa 90-luvulta. Ihan historiasta kiinnostuneena pidin noita kuvia aika hurjina jos vertaa esim. kehitykseen yleisesti Suomessa. Eli aika paskoissa taloissa asuttiin siellä vielä jokin aika sitten.

Ei oo jenkeissäkään kaikki suurta ja mahtavaa...:) Ja nuokin kuvat on vain "pintaraapaisu", ei lähellekään pahimmasta päästä.

Ja minkähän takia mustien rikollisuus on niin korkea? :rolleyes:

Kyllähän se on kaksinaismoralismin esimerkkimaa, jos nyt ei Suomikin hieman. Riistokapitalismi nyt vain ei ole paras ihmisyyden edistäjä. Rahaa sillä kuitenkin saa hyvin siihen asti, kunnes systeemi kaatuu omaan mahdottomuuteensa.

Miten onkin noin ahdistava tunnelma saatu kuviin... etenkin tuo homeless-osio. Tuo maa tulee kaatumaan vielä omaan mahdottomuuteensa.

No onko se nyt ihme, että maasta jossa on 300 000 000 asukasta löytyy myös köyhyyttä? On siellä kuulkaa muutakin kuin se hollywood ja las vegas.

Kuvat ovat kyllä todella tyylikkäitä ja erittäin mielenkiintoisista aiheista. Harmi, ettei läheskään kaikissa kuvissa ole selostusta.

Ei oo jenkeissäkään kaikki suurta ja mahtavaa...:) Ja nuokin kuvat on vain "pintaraapaisu", ei lähellekään pahimmasta päästä.

Itseasiassa onpas. Eli kaikki on suurta ja mahtavaa. Myös köyhyys ja kurjuus.

"My Nazi friend here told me that he first had been a Communist, but when he realized that they wanted equality for blacks he joined the Nazi party. "

Ei Helvetti :hyper:

Ei kai tuo nyt kenellekaan ole suuri yllatys etta jenkeissa on myos koyhyytta. Heidan lahestymistapa asioihin on ihan eri kun taalla; yhteiskunnan pahimmat valiinputoajat on kodittomia kun Suomessa samojen henkiloitten ryypaamista ym. sponsoroidaan valtion puolesta (ja tama tietty veronmaksajien taskusta). Molempi parempi, riippuen siita kumpaan ihmisryhmaan kuuluu. Suomen jarkyttava verotus pitaa samalla siita huolen etta ei oo kauheasti rikkaitakaan, kun taas jenkeissa rikasta jengia on pilvin pimein. Jenkkien rikkaat varmaan sais hyvat naurut jos naytettais Suomen "rikkaitten" asuma-alueita.

Jenkkien rikkaat varmaan sais hyvat naurut jos naytettais Suomen "rikkaitten" asuma-alueita.

Youtubessa oli pätkä siitä talvisesta Conan O'Brienin vierailusta. Conan kävi jossainpäin helsinkiä, olisikohan ollut munkkiniemessä rimputtelemassa niitä ovikelloja, ja siinä samalla kuvattiin naapurustoa. Joku ei-suomalainen oli kommentoinut että mitä Conan tekee ghetossa :D Tottahan se on, että ne hienotkin asuinalueet täällä näyttää ihan tavallisilta, ja keskiluokkaiset alueet ghetoilta.

Aihe jakaa mielipiteitä aika tehokkaasti!
Mielestäni pitää käydä paikanpäällä itse katsomassa, jotta voi jotain sanoa puolesta tai vastaan.
Kai noita kuvia saa ihan kaikkialta otettua niin, että saat mielipiteesi julki.

PS: jenkit on pullamössöpaskaa!!!!!!

Paikanpäällä missä? Toihan on sama kun sanoisi että on nähnyt Euroopan jos on käynyt Kööpenhaminassa.

Mikäli on vain mahdollista, niin suosittelen matkustamaan eri maissa näkemässä eri kulttuureita. Yllättävän hyvin asiat on täällä kotimaassa.

Youtubessa oli pätkä siitä talvisesta Conan O'Brienin vierailusta. Conan kävi jossainpäin helsinkiä, olisikohan ollut munkkiniemessä rimputtelemassa niitä ovikelloja, ja siinä samalla kuvattiin naapurustoa. Joku ei-suomalainen oli kommentoinut että mitä Conan tekee ghetossa :D Tottahan se on, että ne hienotkin asuinalueet täällä näyttää ihan tavallisilta, ja keskiluokkaiset alueet ghetoilta.

Olen asustellut pohjois-amerikassa lahes 10 vuotta ja jenkkila on kierretty aika tarkkaan. Mun mielesta paikallinen kapitalismi on parempi kun Suomen malli, mutta olisin varmasti eri mielta jos olisin vahaosainen. Aina Suomessa kaydessa mulla on sellainen fiilis etta "taalla jengista pidetaan huolta" ja silla tulee aina kehuskeltua paikallisille. Toisaalta, valilla tuntuu silta etta suomessa jengilla on tuloihin nahden aivan suhteettoman huono osto-voima, tietenkin johtuen hirveasta verotuksesta.

Esim. se etta koulutus Suomessa on ilmainen on aivan kasittamaton ajatus taalla. Itse en vaan ole siina elamantilanteessa etta tartteisin paapomista eli "raaempi" kapitalismi sopii mulle hyvin. Kuten sanottu, molempi parempi. Naa asiat ei oo niin mustavalkeita.

Back
Ylös Bottom