Terveellinen herkuttelu?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja alzhu
  • Aloitettu Aloitettu
Tästä saa nyt vähän sen kuvan, että kaikki terveellisesti syövät olisivat hernekeppejä ja että jos bodailee, säännöllinen epäterveellisen paskan mättäminen on ok?
On totta, että paljon liikkuva voi syödä enemmän ilman että lihoo ja että bulkilla oleva tarvitsee kaloreita, mutta mielestäni se ei silti ole syy vetää pizzaa ja sipsejä niin paljon kuin mieli tekee. Se ei yksinkertaisesti ole terveellistä.

Kyllä itsellä nousee niillä terveellisilläkin ruuilla paino liiankin nopeasti offilla. Kun pitää ruisleivästä. kreikkalaisesta luonnonjugurtista myslin ja rusinoiden ja pähkinöiden kera sekä hedelmistä, niitä tulee syötyä liikaakin. Samoin herkuttelen juustoilla.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kyllä itsellä nousee niillä terveellisilläkin ruuilla paino liiankin nopeasti offilla. Kun pitää ruisleivästä. kreikkalaisesta luonnonjugurtista myslin ja rusinoiden ja pähkinöiden kera sekä hedelmistä, niitä tulee syötyä liikaakin. Samoin herkuttelen juustoilla.

Mullakin nousis jos söisin leipää ja rusinoita enkä rajoittaisi tiukasti maitotuotteita ja hedelmiä :) Siksipä ne ovatkin herkkuja jopa terveellisessä ruokavaliossa ja pitäisi käyttää nimenomaan satunnaiseen herkutteluun.

Mantelit on aivan saatanan hyviä. 100g satsissa on 600kcal, mutta myös reilusti proteiinia ja hyvää rasvaa. Tuon enempää tuskin jaksaa edes syödä.

En nyt sanois :D Itellä tapana ostaa casheweita tai suklaakuorrutettuja maapähkinöitä aina joskus herkutteluun ja kyllä se 400g pussi menee kerrasta eikä tuota edes ongelmia. Noh, paino tippuu ja tulokset nousee edelleen ni ei tuu mitään hirveitä morkkiksia ees tollasesta.

Mutta tosiaan, pizzapohjan voi tehdä vaikka ruisjauhoista osin ja päälle lyödä kunnon lihaa ja juustoa ja se hampurilainen voi olla täysjyväsämpylän välissä oleva kokolihapihvi runsaan salaatin kera. Kaikki on kiinni siitä, paljonko jaksaa nähä vaivaa.

En nyt sanois :D Itellä tapana ostaa casheweita tai suklaakuorrutettuja maapähkinöitä aina joskus herkutteluun ja kyllä se 400g pussi menee kerrasta eikä tuota edes ongelmia. Noh, paino tippuu ja tulokset nousee edelleen ni ei tuu mitään hirveitä morkkiksia ees tollasesta.

No pointti olikin että syödään manteleita, joita ei ole maustettu tai kuorrutettu millään. Pitää löytää ne ruoat, joista tykkää sellaisenaan. Yhtä hyvin voisi syödä vaikka 2kg appelsiineja, koska "hedelmät ovat terveellisiä" mutta loppupeleissä siitä(kin) tulisi törkeästi kaloreita. Tärkeämpää on löytää ruokia joita ei tarvitse syödä paljoa että alkaa pistämään vastaan, tai korvata varsinainen ateria jollain vähän epäterveellisemmällä vaihtoehdolla sen sijaan että vetäisi kilon irtokarkkeja normaalin ruokavalion lisäksi :p

Tästä saa nyt vähän sen kuvan, että kaikki terveellisesti syövät olisivat hernekeppejä ja että jos bodailee, säännöllinen epäterveellisen paskan mättäminen on ok?
On totta, että paljon liikkuva voi syödä enemmän ilman että lihoo ja että bulkilla oleva tarvitsee kaloreita, mutta mielestäni se ei silti ole syy vetää pizzaa ja sipsejä niin paljon kuin mieli tekee. Se ei yksinkertaisesti ole terveellistä.

Tämä oli nyt ihan epäolennaista, toki näin ei ole vaan kaikki kunnia sille joka syö 100% terveellisesti JA treenaa 100 lasissa, hienoja ihmisiä. Tosin pääkoppa voi seota jossain vaiheessa robottimaiseen elämään. Mutta tää Dragofix-nimimerkki vaan herätti huomioni, kuvake.netissä on samanniminen ja -oloinen hemmo joka ei ihan täyspäiseltä vaikuta, vaahtoaa siellä joka päivä siitä miten terveellisiä ituja syö, mutta ko. henkilö ei harrasta liikuntaa juuri ollenkaan tai "maksa kalliista punttisaleista, koska kotona lattialla voi tehdä saman". Ja näyttää lähinnä kamalimmalta datahiireltä mitä kuvitella saatta. Heh heh :D Sorry OT, tämä nyt saattoi olla vaan samanniminen henkilö joka syö terveellisesti.

Itsellä se etu että karkkia en ole syönyt yli 10 vuoteen, ainoatakaan. Fanipalat korvaa minulla sen, ne on paheeni. En laske niitä karkiksi, koska ne ovat vohveleita :D Jäätelöä en myöskään syö kuin kesäkuumalla. Mut kyllä tulee muuten vedettyä välilä epäterveellistä, viikot syön koulun ruokalassa pitkälti terveellisesti, mutta viikonloppuna voi samana päivänä mennä pizza, megapussi kevytsipsejä, pussi fanipaloja ja paketti tuc-keksejä Zero-colalla alas huuhdottuna. Silti paino on pysyny kuosissa, oon 180/85 ja penkki 110 ja voimatasot sitä luokkaa. Johtuuko siitä että myös lenkkeilen myöskin ja salille päästäkseni mun pitää ajaa 18 km pyörällä, ja kun 4-5 x viikossa treenaa, sitä mankelointia tulee...

Mun mielestä mäkkärin safkat on kyllä aivan helvetin hyviä, harmi vaan että niin kalliita ja pieniä annoksia (niistäkin kannattais ilmeisesti jättää ranskikset pois?). Zero-limsoja myöskin vaan yksinomaan juon... tosin ne alkanut huolestuttaa kun vähän aikaa sitten tuli tutkimus, että aspartaami (makeutusaine) aiheuttaa syöpää. Joku tutkimus myös oli, että ei niin olennaista mitä syö, vaan paljonko syö - tutkija oli laihtunut siinä mäkkisafkoilla, syöden pelkästään niitä ja vitamiini/lisäravinnepillereitä. Ei vaan ollut syönyt kovin paljon.

Tiiän kyllä että mistä tahansa fanipaloista/pizzoista voi oppia pois samalla lailla kun opin pois karkeista (esim. omaan suuhuni jo nykyään kevytsipsit ovat parempia kuin normit, ja zerolimsa parempaa kuin normi), mutta vieläkin mulle tulee vaikea olo kävellä karkkihyllyn ohi, salmiakki etenkin.. sitä kaipaa, vaikkei ole syönyt yli 10 vuoteen. Silti en haksahda, koska en halua rikkoa tuota "ylpeyden aihettani" eli karkittomuutta. Kaippa samanlaisen tilan voisi rakentaa kaikkeen paskamättöön, ettei ylpeys kestä syödä, mutta en usko että mausta voi vieraantua jos todella pitää...

Tekeekö joku esim. niin että syö kalanamaksaöljy-pillerin, multivitamiinia jne... ja sitten muuten sinä päivänä vähemmän, mutta lähes pelkästään noita epäterveellisiä juttuja? Typerää? Näin itse joskus tehnyt. Onkohan hirveesti apua ostaa esim. kevytsipsejä?

Söin eilen iltapalaksi heraproteiinidrinkin ja noin 100g jugurttirusinoita ja -cashewpähkinöitä :)

Terveellisenä herkutteluna itsellä menee usein iltapalaksi: 1 purkki valion pehmeää maitorahkaa, noin 1/2 desiä sokeritonta mysliä (rusinoilla), 1 rkl rypsiöljyä, noin 50g mustikoita, noin 1/2 desiä maitoa, pirkan makeutusainetta ja sekoitus. Mmmm :kuola:

Mä kans ihmettelen miten porukka voi terveellisellä ruualla kasvaa, kun alkaa paino olla lähellä sataa. Itellä on maitotuotteet ja hedelmät dieetilläkin jokapäiväisiä, ja jotkut pitää niitä herkuttelusafkoina. Ei ihme, ettei masanderia näiden kohdalla siunaannu. On sitä yritetty salaatilla, öljyillä, lihalla ja pähkinöillä kasvaa, mutta tuloksetta. Pizzaa hamppareita, jäätelöä, karkkia ja suklaata sun muuta HELPPOA JA RASKASTA kalorilähdettä noin kerran viikossa, niin paino nousee, ja nimenomaan lihasten muodossa kun treenit on tarpeeksi kovia. Muina päivinä sitten sitä liha,salaatti, riisi, öljy, pähkinä, maitorahka, hedelmä -linjaa. Näin siis ainakin plussalla. Dieetilläkin toimii hyvin kunhan miinuksille menee kokonaisuus. On sitä kutosen rasvoihin päästy aika helposti vastaavalla ruokavaliolla, kunhan 6pv viikossa kalorit on peinemmällä.

5000-6000 kcal ei vaan niin helposti puhtaasta sahkasta saa, joidenkin on ilmeisesti aina vaikea ymmärtää sitä:jahas:

Tortilla on suht terveellinen "herkku" tai ainakin ite lasken sen herkuks. Oikeestaan epäterveellisin osa on se lettu ja muusta päättää ite! Sen lyö täyteen salaattia,kanaa,lihaa ja mitä ikinä lystääkään. :rolleyes:

Mä kans ihmettelen miten porukka voi terveellisellä ruualla kasvaa, kun alkaa paino olla lähellä sataa. Itellä on maitotuotteet ja hedelmät dieetilläkin jokapäiväisiä, ja jotkut pitää niitä herkuttelusafkoina. Ei ihme, ettei masanderia näiden kohdalla siunaannu. On sitä yritetty salaatilla, öljyillä, lihalla ja pähkinöillä kasvaa, mutta tuloksetta. Pizzaa hamppareita, jäätelöä, karkkia ja suklaata sun muuta HELPPOA JA RASKASTA kalorilähdettä noin kerran viikossa, niin paino nousee, ja nimenomaan lihasten muodossa kun treenit on tarpeeksi kovia. Muina päivinä sitten sitä liha,salaatti, riisi, öljy, pähkinä, maitorahka, hedelmä -linjaa. Näin siis ainakin plussalla. Dieetilläkin toimii hyvin kunhan miinuksille menee kokonaisuus. On sitä kutosen rasvoihin päästy aika helposti vastaavalla ruokavaliolla, kunhan 6pv viikossa kalorit on peinemmällä.

5000-6000 kcal ei vaan niin helposti puhtaasta sahkasta saa, joidenkin on ilmeisesti aina vaikea ymmärtää sitä:jahas:

Onkin fiksua vedellä tuota 5000-6000 kcal päivässä ja näyttää ryhävalaan poikaselta. Juuri tuossa taisin lukea jonkun proffan tutkimuksen, että toi överibulkki ei ookkaa nii hyvä juttu.

Ontopic: Joo itelläkin alko tossa ketoosi ja olis kiva välillä "herkutella" tai siis makkaran ja pekonin syöminen nyt on ihan jees, mut tulee aina oksu olo syömisen jälkeen :urjo:

Emännälläni epäiltiin raskausajan diabetesta, joten nyt on ollut hyvä tilaisuus tutkia eri ruoka-aineiden vaikutusta verensokeriin. Yksikin ruisleipä nostaa arvot todella korkeiksi, mutta esim. jäätelö ei juurikaan nosta verensokeria. Lisäksi, yhdessä pienessä jäätelöpikarissa tai tuutissa ei niin hirveästi kuitenkaan ole kaloreita.

Ei ole olemassa epäterveellisiä ruokia, vaan kokonaisuus ratkaisee.

Mantelit 616kcal/100g.
Cashew 574kcal/100g.

Paahtaa molempia sekasin pannulla ja sekaan vähän kunnon luomuhunajaa niin saa kevyesti vedettyä sillä puhtaalla ruoallakin vaikka tuon 6000 kcal. Tosiaan, itse saatan syödä tuollasen 400g cashewpussukan kerralla ihan muiden päivän safkojen lisäks ja se tekee jo yli 2000 kcal. Eli tekosyitä sanon minä tuohon aikasempaan.

Meikäläisen eka viesti tänne ja heti herkkuketjuun suoraan :D

Terveellisyydestä en menisi takuuseen, mutta itse ainakin pidän marketeista löytyvistä prodepatukoista! Makeanhimossa, leffaa kattoessa tai jälkiruokanakin aivan mahtavaa tavaraa! Makuasia tietty, mutta tyttöystäväkään ei ihan pystyyn haukkunut kun maistoi. Terveellisiä ainakin suhteessa normi suklaapatukoihin ja proteiinia kohtuullisen reippaasti.

Musta terveellisiä herkkuja on kaikki mikä lasketaan jollain tapaa RUUAKSI vaikka sitten oliskin vähän epäterveellisempää sellasta... Esim pekoni ja munat syön melkee joka ilta, eihän siitä nyt ees hirveesti tuu energiaa kun vetäsee puol pakettia pekonia ja pari munaa pannulle nomnom.

Meikäläisen eka viesti tänne ja heti herkkuketjuun suoraan :D

Terveellisyydestä en menisi takuuseen, mutta itse ainakin pidän marketeista löytyvistä prodepatukoista! Makeanhimossa, leffaa kattoessa tai jälkiruokanakin aivan mahtavaa tavaraa! Makuasia tietty, mutta tyttöystäväkään ei ihan pystyyn haukkunut kun maistoi. Terveellisiä ainakin suhteessa normi suklaapatukoihin ja proteiinia kohtuullisen reippaasti.

Oh Yeah! merkkiset protsku patukat ja vohvelit.. :kuola: Pakko pistää kumpaaki tukkuboksit tulee ja vähä beef jerkyy mukaa.. :kuola:

Parrotsin juustocashewit nam nam, aivan mahtavia. Muutenki kaikki maustetut/kuorrutetut pähkinät. Ne on kyl korvannu sipsit täysin mun herkutteluissa. Marjat ja kerma yhdessä on kans hyvää :)

Nyt olen nähnyt todellisen valon!!! Lapsena lempparijälkkäri oli uunijuusto pikkuripauksella kanelia ja sokeria päällä, ja nyt kattoin ruokapäiväkirjaa varten makrot: p 4,4g/ hh 4,4g/ r 3,4g (hh27%/p27%/r47%) sataa grammaa kohti. Eli kalorit ovat 67 kcal/100g! En tajua voiko olla kovempaa terveellistä herkkua kuin tuollainen ternimaidosta tehty kunnon uunijuusto. Pikkuripaus tuohon päälle kanelisokeria ei paljoa hetkauta. Muutama sata grammaa on jo heti kunnon kasa ja jälkiruokana tai iltapalana tuottaa väräjäviä mikro-orgasmeja ympäri kehoa (ainakin näin dieetillä)!

Mun mielestäni turhaa lätinää. Bulkilla kun on varaa syödä, niin kalorit voi ottaa huoletta osittain vaikka roskaruoasta. Suoja- ja hivenaineita jos vetää samoissa suhteissa kun dieetillä niin niitä voi saada jopa yliannostuksen, joka ei ole yhtään sen parempi kuin vajaustila. Itse syön hyvillä mielin kaikkea roskaruoaksi luokiteltavaa bulkilla ja välillä dieetilläkin, eikä se ole vielä vaikuttanut negatiivisesti kehitykseen millään tavoin, ainoastaan motivaatio pysyy paremmin yllä, kun ei tarvitse kiukutella jonkun mauttoman paskan kanssa.

Suositut

Back
Ylös Bottom