Inkeri sanoi:
Olen kyllä sitä mieltä, että ammattilais fitness-kilpailijat muistuttavat jo lähes kevyen sarjan kehonrakentajia (taso mikä on nähtävissä kehonrakennuksessa amatööritasolla/ Suomessa). Suomessa fitness taas on kovin kaukana siitä tasosta mitä se on EM-, MM- tai huipulla ylipäätään. Mutta tämähän on jo eri aihe täysin..
Ja tämä siis vain oma mielipiteeni asiasta.
Eli vertaat fitnestä EM-, MM- jne. tasolla ja suomen kevyen tason kehonrakennusta.
No ymmärsit varmaan, että tarkotin niin kuin sanoinkin: Ymmärrän miksi jotkut ovat valinneet fitnesin, teitä mitä täällä monet ovat (/toivottavasti); Tuohu on monipuolista (aerobista on mukana), ei pahemmin dropitella(???en ainakaan usko, enkä ole kenestäkään mimmistä ainakaan sellaista lähtenyt arvailemaan tai tullut mitenkään mieleen), rasvaprossat ovat vähän korkeammalla/terveellisemmällä tasolla. Jotenkin, jos katsoo ulkonäköä, lihakset ovat pienemmät(monesti jalat, niistä ei niin hyvin erotu (kaikki) lihakset ja ne ei ole mielettömän leveät...), vartalo on terveellisemmän ja urheilullisemman näköinen, selkä ja olkapäät ovat nätit.
Eli ajattelin nyt tätä Suomen fitnesiä ja nää ovat ihan "maalikon" mielipiteitä ja tulleet siitä mitä olen näitä juttuja esim. teidänkin, jotka harrastaa fitnesiä harjoittelusta lukenut. Tosin olen miettinyt monien dietistä, että on varmaan kovaa touhua ja
pohtinut onkohan toikaan nyt terveellistä touhua(huom! en kenestäkään henkilökohtaisesti
). Ja mikä minulla on tieto tollaisesta touhusta huom. voi olla vanhentunutta/väärää, on se, että
jojo laihduttaminen ei ole hyväksi eli johtopäätös-> mitä vähemmän eroa off/kisapainossa sen tervellisempää. Mutta varmasti fitneksen jotkut osa alueet kompensoi ja
PALJON, jos diettaminen ei aina niin kauhean terveellistä ole
Ei varmaan tarvitse sanoa mitkä. Ja niin ruuan laatu dietatessa on varmasti todella terveellistä. Tarkoitin nyt lähinnä painon vaihtelua...
E: Ja en tiedä tosiaankaan paljonko paino vaihtelee, toisilla enemmän ja toisilla vähemmän ja tuosta dietti asiasta haluan vielä sanoa, että ymmärtääkseni se on kehiksillä vielä kovempi!!