TENS laitteet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ande2
  • Aloitettu Aloitettu
Selailin foorumia ja en löytänyt kokemuksia kyseisistä laitteista.
Lähinnä olen katsonut noita Omronin laitteita joita kovasti ollaan mainostettu viime aikoina.
Jos ne toimisi tyydyttävästi voisi käyttää olkapäihin ja selkään joissa yleisimmin kipuja.
Kellään kokemuksia?
Omronilla halvempi ja kalliimpi malli, kalliimmassa myös lämpövaikutus.

Toimiva vekotin on. Oon omistanu n. 5vuotta ja auttanu mm olkapääkipuihin, reisiin, niskoihin, kyynärvarsiin. Niskat oli yhdessä välissä niin huonos kunnos että aamusin joutu oksentaan ja huimas. Tällä sain ne kuntoon plus venyttelin enemmän. Ja tenniskyynärpääkipuihin oli tosi hyvä apu. Suosittelen kyllä hankkimaan! Nyt ei oo tullu hetkeen käytettyä laitetta kun ei oo niin ollu tarvetta. Ainut mikä ärsyttää niin niiden lappujen liima kuluu aika nopeesti eikä meinaa pysyä paikallaan, mutta esim haavateipillä oon teipannu paikalleen. Laput makso jonku 15e muistaakseni ja mulla on kolmannet menos. Mutta toi liima tosiaan haihtuu niistä hyvinki nopeesti.

Ok, kai sellaisen vois sitten kokeilla. Toi malli missä lämpövaikutus mukana sais nyt alennuksella stockalta hintaan 109€ kun toi perusmalli maksaa halvimmillaan 79€

Meillä on sellainen ammattikäyttöön tarkoitettu tens.
Olen nähnyt kuinka ihminen jolla on niin paljon kipulääkkeitä että enempää/kovempia ei voi hänelle määrätä, kokeili meidän laitetta ja säännöllisellä käytöllä rupesi pärjäämään ihan peruskipulääkkeillä.

Se on oikeasti hyvä kipuihin.

Sillä voi myös tehdä tietynlaista lihastreeniä ja oon miettinyt jo kauan että kokeilisin sillä hermottaa jotain huonoja lihasryhmiä, jos sillä saisi helpommin hahmotettua tiettyjä mulle vaikeita lihasryhmiä ja saada ne paremmin toimimaan ja ottamaan vastaan treeniä.

TENS voi olla ihan ok, jos on jatkuvaa kipua, jota ei saa lievittymään oikein millään asennolla tai muullakaan. Ensisijaisesti olisi kuitenkin tärkeä selvittää kivun syy ja hoitaa se kuntoon. Lisäksi sähkön vaikutus on parhaimmillaankin melko lyhytaikainen, niin sen vuoksi en niinkään hoitaisi sillä esimerkiksi tiettyihin liikkeisiin liittyvää kipua, joka lievittyy vaikkapa välttämällä sitä liikettä. Pitkittyneeseen kipuun, joka vaivaa paljon, voi TENS olla ihan käypä lääkkeetön vaihtoehto.

Meillä emäntä osti tuollaisen omron heat tens laitteen jouluna. Olen alkanut epäillä että se ei toimi oikein vs tuo halvempi tens laite. Sillä tuolla meidän laitteella kun maksimi tehon päälle ja vaikka käsivarteen niin sen teho tuntuu sellaisena pienenä sykkeenä/nipistyksenä. Kun taas tutulla testasin tuota perusversiota niin se käsivarteen laitettuna ihan sattui ja sai käden holtittomasti liikkumaan jo puolella teholla. Joten tehoja siinä oli huomattavasti enempi kuin tuossa heat laitteessa, joten onko tuo rikki vai onko noiden tehoissa noin paljon eroja?

Mulla on lainassa sairaalan huippulaite. Sain sillä kuolleen etureiden heräämään. Voin siis suositella jos lihasten hermotuksessa ongelmia. Tehosta sen verran että sairaalle jalalle käytän tehoa 18-22. Terveessä jalassa jo 4 teho tuntuu hurjalta. Oisko max tehot jotain 30 pintaan tässä laitteessa. Laite Elpha 2 II 3000 nimeltään.

Toimiva vekotin on. Oon omistanu n. 5vuotta ja auttanu mm olkapääkipuihin, reisiin, niskoihin, kyynärvarsiin. Niskat oli yhdessä välissä niin huonos kunnos että aamusin joutu oksentaan ja huimas. Tällä sain ne kuntoon plus venyttelin enemmän. Ja tenniskyynärpääkipuihin oli tosi hyvä apu. Suosittelen kyllä hankkimaan! Nyt ei oo tullu hetkeen käytettyä laitetta kun ei oo niin ollu tarvetta. Ainut mikä ärsyttää niin niiden lappujen liima kuluu aika nopeesti eikä meinaa pysyä paikallaan, mutta esim haavateipillä oon teipannu paikalleen. Laput makso jonku 15e muistaakseni ja mulla on kolmannet menos. Mutta toi liima tosiaan haihtuu niistä hyvinki nopeesti.

Kun kasteli niin tarttui taas kuin uudet.

Meillä on sellainen ammattikäyttöön tarkoitettu tens.
Olen nähnyt kuinka ihminen jolla on niin paljon kipulääkkeitä että enempää/kovempia ei voi hänelle määrätä, kokeili meidän laitetta ja säännöllisellä käytöllä rupesi pärjäämään ihan peruskipulääkkeillä.

Se on oikeasti hyvä kipuihin.

Sillä voi myös tehdä tietynlaista lihastreeniä ja oon miettinyt jo kauan että kokeilisin sillä hermottaa jotain huonoja lihasryhmiä, jos sillä saisi helpommin hahmotettua tiettyjä mulle vaikeita lihasryhmiä ja saada ne paremmin toimimaan ja ottamaan vastaan treeniä.

Tämä oli itselläkin ajatuksena kun ostin. Oikea käsi leikattu aikoinaan ja kyynärpäähän tuli joku outo kipuilu ilmesesti liiasta rasituksesta. Siitä johtuen en saanut enää kunnolla tuntumaa ojentajaan. Kait se auttoi kun nykyään saan todella hyvän tuntuman. Jotain ylirasituksen tuntoista kipuilua oli samaan aikaan forkun ulkosyrjällä ja senkin sain vissiin sillä pois. Nuo vaivat oli pitkään ja nopeaa ne helpottui ja lähti kun alkoi laitetta käytetään. Sillä on aika hyvä pumppailla tiettyjä kohtia. Varsinkin olkapäät saa hienosti muljuamaan.

Niskajumeihin ei ole auttanut ollenkaan. En varmaan osaa laittaa lätkiä oikein.

Back
Ylös Bottom