Tennis

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Tennistä tullu pelattua noin 12 vuotta, joista noin 5 vuotta aktiivista kilpailua.. Mut taitaa kyl puntti ja kamppailulajit viedä mennessään, et kattoo miten tulevaisuudes jaksaa tennistä pelata.. Niin joo golf on kivaa kans :) ImAJ, milloin oot sm kultaa voittanu ja mistä seurasta oot? alko vaan kiinnostaan:D

Nyt tarvis tietää vähän näistä mailoista. Oon pelannut sellaset 5 kesää suht aktiivisesti tennistä ilman mitään opetusta. Kolme mailaa on ollut ja ne on kaikki olleet sellaisia samanlaisia halvempia Wilsoneita, isompi kehikko ja helpompi pelattava varmaan.

Nyt sitten otin pari testeriä mukaan vähän kalliimpia mailoja, kun haluaisin sellasen. Aattelin, että mahdollisesti lyöntitarkkuus ja peli paranee ja kehittyy muutenkin vaikeammalla mailalla pelatessa. Mukaan tarttui Wilsonin [K]Tour 95 (kehäpainoitteinen) ja Wilson n Pro Open. (tasapainoitteinen).

Tuntui, että oli molemmilla oli vaikeampi pelata, heikkoja osumia tuli paljon enemmän ja sen kyllä huomas heti lyönnissä. Sweetspottiin osuessaa kuitenkin tuntui pallot lähtevät ihan erilailla ja sai paremmin tarkkuutta varsinkin Kehäpainotteisella. Lisäks syöttö onnistu aika hyvin samalla mailalla. Ykkössyötön palautukset oli huomattavasti vaikeampia.

Mietityttää vain, että onkohan kyseiset mailat kuitenkin liian vaikeita itelle pelattavaks, just noitten heikkojen osumien kannalta, vai kannattaako parin erän testaamisen perusteella jättää mailaa sikseen ja tyytyä pelaamaan huonomalla ja isompikehyksisellä mailalla joka antaa anteeksi enemmän lyöntejä?

Hyviä vinkkejä kaivataan..:) :worship:

Nyt tarvis tietää vähän näistä mailoista. Oon pelannut sellaset 5 kesää suht aktiivisesti tennistä ilman mitään opetusta. Kolme mailaa on ollut ja ne on kaikki olleet sellaisia samanlaisia halvempia Wilsoneita, isompi kehikko ja helpompi pelattava varmaan.

Nyt sitten otin pari testeriä mukaan vähän kalliimpia mailoja, kun haluaisin sellasen. Aattelin, että mahdollisesti lyöntitarkkuus ja peli paranee ja kehittyy muutenkin vaikeammalla mailalla pelatessa. Mukaan tarttui Wilsonin [K]Tour 95 (kehäpainoitteinen) ja Wilson n Pro Open. (tasapainoitteinen).

Tuntui, että oli molemmilla oli vaikeampi pelata, heikkoja osumia tuli paljon enemmän ja sen kyllä huomas heti lyönnissä. Sweetspottiin osuessaa kuitenkin tuntui pallot lähtevät ihan erilailla ja sai paremmin tarkkuutta varsinkin Kehäpainotteisella. Lisäks syöttö onnistu aika hyvin samalla mailalla. Ykkössyötön palautukset oli huomattavasti vaikeampia.

Mietityttää vain, että onkohan kyseiset mailat kuitenkin liian vaikeita itelle pelattavaks, just noitten heikkojen osumien kannalta, vai kannattaako parin erän testaamisen perusteella jättää mailaa sikseen ja tyytyä pelaamaan huonomalla ja isompikehyksisellä mailalla joka antaa anteeksi enemmän lyöntejä?

Hyviä vinkkejä kaivataan..:) :worship:

No omien kokemuksien mukaan sellaiset kilpapelaajille suunnatut mailat ei välttämättä harrastajalla toimi niin kovin hyvin varsinkaan jos ei ole koskaan kunnon ohjauksessa harjoitellut eikä se tekniikka ole täydelliseksi hioutunut. Huono osuma johtaa yleensä pallon karkaamiseen rajojen ulkopuolelle ja sekös sitten vituttaa. Ei kannata ehkä ostaa sellaista mailaa jolla liian usein tulee huonoja osumia. Noita mailoja on kuitenkin sen verran olemassa että kannattaa testata siihen asti kuin sellainen omaan käteen sopiva löytyy ja kannattaa ehdottomasti kysyä neuvia sellaisilta jotka itse pelaavat esimerkiksi jossain tennishalleilla. Kaupoissa myyjät ei kyllä aina tiedä noita juttuja kovinkaan hyvin. Itse muistan kun pari vuotta sitten testasin muutamaa Wilsonia, niin silloin N-Code Tour, jos muistan oikein, oli ihan liian vaikea maila mulle kun taas N-Code Team sopi vallan hyvin omaan käteen. Testaa siis lisää mailoja ja pyri kysymään neuvoja sellaisilta jotka noista oikeasti jotain tietävät.

Tekniikat voi olla kyllä vähän huonoja, mutta ei se pallo karkaile kentältä. Se on joko verkos tai kulmas kun kämmenel lyö :) Mut joo..kattelin noita oikeita tekniikkaliikkeitä eri lyönteihin ja syöttöihin, niissä ois kyllä näemmä opettelemista, kun on kehittänyt vähän omanlaisensa lyöntitavat, pitäis kokeilla saada vartaloa enemmän lyönteihin, että lyönnit lähtis rennosti.

Ison jussin tekstissä on hyvin asiaa. Testata kannattaa, kyllä sen sitten huomaa kun oikea maila löytyy. Olet varmaan kuitenkin tottunut siihen mailaan millä tällä hetkellä pelaat joten täydellinen vastakohta kädessä tuntuu varmasti vaikealta pelata.

Lyöntitekniikkaa on melko vaikeaa itse muuttaa, jos ei oikein tiedä miten lyönnit kuuluisi lyödä. Tässäkin asiassa olisi hyvä, jos joku asiantuntija vähän neuvoisi. Siis mikäli haluaa kehittyä.

No kattelimpa tuolta apua noihin lyöntitekniikoihin: http://kotisivukone.fi/files/winetwin.kotisivukone.com/flashit/index.swf

Huomaa, että sitä lyö pikkusen väärin kaikki lyönnit varmaan :D kämmen varsinkin tuntuu paljon paremmalta kun lyönnit rennosti lähteen vartaloa kiertäen, eikä tarvi kädellä riuhtoa. Sitä vähän mieteinkin, että kun oon tässä alkamassa vähän paranteleen joitain lyöntejä noiden tekniikkojen mukaisesti, että kannattaisiko noita yrittää hioa vanhalla mailalla kuntoon vai olisiko vain kehityksenkin kannalta parempi, kun oppii lyömään mailalla joka ei anna niin paljon virheitä anteeksi, joten tekniikkakin kehittyy paremmaksi?

Nim. Haluan tulla "hyväksi" tennispelaajaksi :D

Ei se tekniikan kehittyminen mailasta kiinni ole. Se vaatii tuhansia ja taas tuhansia toistoja mielellään vielä jonkun lajia oikeasti taitavan ohjauksessa. Kannattaisi pyrkiä pelaamaan aina hivenen parempaa pelaajaa vastaan, se kehittää. Ja ihan oikeasti jos haluat kehittyä niin mene johonkin seuraan ja liity valmennysryhmään. Käsittääkseni niitä on olemassa kaikentasoisille pelaajille. Jonkun muutaman tunnin peruskurssinkin käyminen auttaisi varmaan jo paljon. Enkä oikeasti suosittele edelleenkään minkään pro-tason mailan ostamista jos taidot eivät sitä edellytä. On olemassa hyviä mailoja joilla ei ole niin vaikea lyödä vaikka taidot eivät parhaat mahdolliset olisikaan.

Itsellä ei vain oikein ole pelikaverina sellaista, joka olisi hivenen parempi. Tenniskursseille ja seuraan liittymistä olen miettinyt useasti, ovat vaan turhan tyyriitä. Noita lyhyitä muutaman tunnin kursseja (Aikuisten Starttikurssi (6h) 70e ja Aikuisten Jatkokurssi (6h) 70e. Olis vähän järkee hinnoissakin. Tuntuu kuitenkin kun näkee noita tekniikoita tuolta sivustolta, että niistäkin vois kehittyä jo helposti, tarvis vaan ostaa joku pallokone tuohon kentälle, niin pääsis lätkiin koko ajan samasta kohdasta. :D

Hitto miks täällä pakkiksella on niin vähän tenniksen harrastajia? :D Ois kiva kun saatais kunnon porinat käyntiin. ;)

Nyt tullut kokeiltua noilla uusilla tekniikoilla, tuntuu että paljon paremmin lähtevän silloin kun harva se kerta onnistuu. Meneekö teillä jumiin vatsalihakset ja selkä? Itsellä eilen oli selkä kunnolla oikean lapaluun puolelta jumissa ja nyt alavatsalihakset on ihan jumis, ikinä mennyt salireenistäkään varmaan näin pahasti jumiin. Vissiin uudet kämmen- ja rystylyöntitekniikat ja varsinkin tuo uusi syöttötekniikka pistäneet ihan jumiin.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Hitto miks täällä pakkiksella on niin vähän tenniksen harrastajia? :D Ois kiva kun saatais kunnon porinat käyntiin. ;)

Nyt tullut kokeiltua noilla uusilla tekniikoilla, tuntuu että paljon paremmin lähtevän silloin kun harva se kerta onnistuu. Meneekö teillä jumiin vatsalihakset ja selkä? Itsellä eilen oli selkä kunnolla oikean lapaluun puolelta jumissa ja nyt alavatsalihakset on ihan jumis, ikinä mennyt salireenistäkään varmaan näin pahasti jumiin. Vissiin uudet kämmen- ja rystylyöntitekniikat ja varsinkin tuo uusi syöttötekniikka pistäneet ihan jumiin.

Mulla menee ainakin vatsat ja selkä jumiin pelailun jälkeen. Selvähän se on kun lyönneissä tulee sen verran kiertoa, että erityisesti vinot vatsat saa hyvää treeniä.

Ei ole vielä tullut korkattua tänä kesänä tenniskautta, mutta viimeistään ensi viikolla lupaan käydä iskemässä pari matsia.

Oma maila on muuten kultaiselta 80-luvulta, puun ja hiilikuidun sekoitus. Ostin sen aikoinaan mieheltä joka pelasi ammattilaisena 80-luvulla enkä suostu luopumaan mailasta ennen kuin menee hajalle. Saa ihan erilaisen tatsin kuin uusilla ultrakevyillä mailoilla. Ainakin omasta mielestä.:) Lisäksi maila saa paljon ihailevia/hämmästeleviä katseita osakseen.:D

Mä alan olla siinä vaiheessa, että kovasti innolla virittelisin tennistä uudelleen harrastukseksi. Pari opetustuntia varmasti tarttis ennnekun liikemuisti palaa. Pelasin aiemmin viitisen vuotta ja sinä aikana opin jopa ihan hyväksi pelaajaksi. Harmi, että homma sitten jäi kaupunginvaihdon yhteydessä.

Löytyiskö pakkislaisista joku porukka joka innostuis kimppaviikonloppukurssista tms...?

Löytyiskö pakkislaisista joku porukka joka innostuis kimppaviikonloppukurssista tms...?

Vähän hiljaselta vaikuttaa..

Ite oon nyt tuskassa hakannut kämmeniä yksinkin, enimmäkseen kentällä ite pudottaen pallon viereen ja läiskien. Tuntuu, että vartalonkierto alkaa pikkuhiljaa onnistuun, mutta lyönti useimmiten epäonnistuu kahdella tavalla. Joko se osuu suoraan verkkoon ja vielä aika alas verkonosaa tai sitten yläkierre ei pure ja pallo lentää takakentältä metrin tai useamman takarajan yli. Tuski näihin on tarkoitus vähemmän voimaa laittaa vaan yrittää saada enemmän yläkierrettä? Osaks voi vaikuttaa tietysti tämä melko löysäjänteinen maila.

Tai sitten ihan vain mailan asento kädessä on väärä? Pikkasen sinne alaviistoon ku kääntää niin ei pitäs iha taivaisii lähtee :) Ite kans pelailen ainaku joku muu lähtee messii, täällä Imatralla vaan on niin vähän kavereita jotka haluu pelata :/

Vähän hiljaselta vaikuttaa..

Ite oon nyt tuskassa hakannut kämmeniä yksinkin, enimmäkseen kentällä ite pudottaen pallon viereen ja läiskien. Tuntuu, että vartalonkierto alkaa pikkuhiljaa onnistuun, mutta lyönti useimmiten epäonnistuu kahdella tavalla. Joko se osuu suoraan verkkoon ja vielä aika alas verkonosaa tai sitten yläkierre ei pure ja pallo lentää takakentältä metrin tai useamman takarajan yli. Tuski näihin on tarkoitus vähemmän voimaa laittaa vaan yrittää saada enemmän yläkierrettä? Osaks voi vaikuttaa tietysti tämä melko löysäjänteinen maila.
No tokihan tuo voi johtua monesta asiasta. Se lyöntitekniikka on tärkein tietysti samoin kuin mailan asento ja jännitys ja pallotkin vaikuttavat tietysti. Kuluneilla palloilla ei saa tarpeeksi paljon kierrettä lyönteihin mutta toisaalta taas ei myöskään voimaa aivan samalla tavalla. Se saatto on tosi tärkeä siinä lyönnissä myös eli lyödään siitä osumakohdasta reilusti läpi ja viedään se saatto niin pitkälle kuin mahdollista.

Itte kävin taas tuossa eilen pelailemassa mutta kävi klassiset eli jänteet poikki mailasta. No onneks ehdittiin melkein pelaamaan erä loppuun. Mulla ei kestä kovin pitkään jänteet kun lyön sen verran paljon kierrettä joka lyöntiin ja sehän niitä sitten kuluttaa. Vituttaa tuo kun ei ole varamailaa ja pelit loppuu aina kesken kun jänteet katkeaa. Pitäis itsekkin ostaa uudet mailat kunhan saa taas vähän säästettyä. Ostan toki kaksi uutta mailaa kerralla ettei tuollaisi ongelmia enää tule ;).

Tänään tuli korkattua tän kesän pelit. Paska laji.

Toi on muuten vittumaista kun jänteet menee kesken pelin. Usein siinä käy vielä niin, että on todella hyvä matsi käynnissä ja sitten mailasta menee jänteet. Viime kesänä sain vielä tapella jänteiden laittajan kanssa, että en suostu ostamaan uutta mailaa, koska nykyiseen mailaan jänteiden laittaminen on ilmeisesti suht hankalaa hommaa.

Noh, tällä viikolla vois käydä vielä uudestaan, kun mieli vähän virkistyy. Ykkösen kun saa osumaan useammin ruutuun niin alkaa tulemaan rumaa jälkeä. Mun peli ei perustu kierrelyönteihin tai näppärään lentopeliin, vaan koviin syöttöihin ja väkevään rystyyn. Syöttö kun ei kulje niin turpaan tulee. Hyvän hien tuossa ainakin saa päälle.

Nyt on ostettu uus maila.. Kerroin tilanteeni, mitä haluan mailalta ja miten lyönnit nykysin lähtevät vanhalla harrastelijamailalla ja osaava tennistieturi ehdotti minulle paria mailaa. Eka oli itsellä mielessä Wilson Zen Team, mutta kertoi, että jos haluaa oikeasti kehittyä pelissä, kannattaa valita maila, joka vaatii pelaajalta enemmän. Niimpä käteen tarttui Wilson K Six One Team. Hyväntuntonen oli kun yksin kokeilin läiskiä, syötöt, kämmenet ja rystyt tuntuvat lähtevän oikein näppärästi kun osuu hyvin. Nyt on vain ollut vaikeuksia kun pari kertaa olen kaverin kanssa pelaillut, kun joutuukin lyömään liikkeestä/erikorkusista palloista, varsinkin syötön palautukset tuntuvat menevän aika usein verkkoon, tai sitten tulee suoria voittopisteitä ;) Syöttö tuntuu alkavan pikkuhiljaa rullaavan, vaikka peli ja väsymys sitä sekoittaakin. On vain melko tosi tarkka osumasta, pallo karkaa useimmiten verkkoon..ehkä ens kesänä sit kun on tottunut mailaan ;)

Vähän alkaa kyllä vain kyrsiin tenniskaverin asenne, kun olen alkanut opettelemaan uusia tekniikoita. Olen aina ollut parempi kuin hän, varsinkin syötöissä ja vienyt eristä varmasti yli 90%. Nykysin toki uusien pelitekniikoiden ja lisääntyneiden virheiden takia peli ailahtelee. Itse huomaan saavani selkeästi parempia ykkösiä välistä kuin ennen, mutta kaverilla tuntuu olevan melko ikävä asenne. Tänäänkin tein 3 ässää, hän muisti vain kaks ja ekastakin sanoi, että ei tuo ollut edes hyvä, en vain ollut valmiina syöttöön. Rupiaa vituttaan pikkuhiljaa tuommoinen asenne, että toinen vaan vähättelee koko ajan.

Nyt on ostettu uus maila.. Kerroin tilanteeni, mitä haluan mailalta ja miten lyönnit nykysin lähtevät vanhalla harrastelijamailalla ja osaava tennistieturi ehdotti minulle paria mailaa. Eka oli itsellä mielessä Wilson Zen Team, mutta kertoi, että jos haluaa oikeasti kehittyä pelissä, kannattaa valita maila, joka vaatii pelaajalta enemmän. Niimpä käteen tarttui Wilson K Six One Team. Hyväntuntonen oli kun yksin kokeilin läiskiä, syötöt, kämmenet ja rystyt tuntuvat lähtevän oikein näppärästi kun osuu hyvin. Nyt on vain ollut vaikeuksia kun pari kertaa olen kaverin kanssa pelaillut, kun joutuukin lyömään liikkeestä/erikorkusista palloista, varsinkin syötön palautukset tuntuvat menevän aika usein verkkoon, tai sitten tulee suoria voittopisteitä ;) Syöttö tuntuu alkavan pikkuhiljaa rullaavan, vaikka peli ja väsymys sitä sekoittaakin. On vain melko tosi tarkka osumasta, pallo karkaa useimmiten verkkoon..ehkä ens kesänä sit kun on tottunut mailaan ;)

jep, ehdottomasti kannattaa ostaa kunnon maila jo harrastelia tasolla. Itse taisin jo 11 vuotiaana pelata ammattilaismailalla

Onhan se hieno laji. Itse aloitin tänä kesänä pelaamisen ja täytyy myöntää, että hankalaa se on. Ärsyttävintä on se, että mailan jänteet on niin kireällä (uusi maila, wilson :kuola: ), että tuntuman saaminen lyönteihin tuntuu todella vaikealta. Pallo lentelee minne sattuu, joka voi osittain johtua kokemattomuudesta, mutta kun on kokeillut löysempiä mailoja, niin ero on selvä.
No, eiköhän se pelailemalla muutu. Paljonkohan maksaa käydä laittamassa poikki jänteet ja pyytää asentamaan löysemmälle ? Kukaan sattuisi tietämään?

turha mennä kyselee ne vaa nauraa sulle, ota pari kuukautta kunnol punttii , paljo käsi treenii ja selkää ni saat vähä voimaa ja on helpompi pelata.. tennis on kyl kova laji , jalat aina ihan paskana pelin jälkee , välil kännis pelan..

:D:lol2::hyvä::

Kukaan mailanjännittäjä ei naura jos vie mailan jännitettäväksi, osaavat varmasti myös suositella asiakkaalle mille kiloille jänteet pistetään. Ja lisävoimalla ei kyllä ole yhtään helpompi pelata, jopa pari vuotta kannattaa sliipata tekniikat ja lyönnit kuntoon, ja sitten ehkä ajatella kestävyysliikkeitä sun muita yläkropalle.

Pallo lentelee minne sattuu, joka voi osittain johtua kokemattomuudesta, mutta kun on kokeillut löysempiä mailoja, niin ero on selvä.
No, eiköhän se pelailemalla muutu. Paljonkohan maksaa käydä laittamassa poikki jänteet ja pyytää asentamaan löysemmälle ? Kukaan sattuisi tietämään?

löysillä jänteillä pallo lähtee kovempaa, eikä tarvitse niin paljon voimaa lyöntiin. Kireillä jänteillä lähtee lyönti hiljempaa mutta lyöntiin saa enemmän kontrollia.

Jännitys maksaa yleensä noin 8-15e jos omilla jänteillä jännität, ja noin 20-25e jos maila jännitetään kaupan jänteellä

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom