Teneriffalle

tupacalle

Banned
Kuinkas paljon pakkislaisia on käynyt viettämässä lomaa Teneriffalla ja missä siellä olette olleet?

Itse olen lähdössä viikon lomalle 5.11 ja en ole ennen edes lentokoneessa ollut. Olemme varanneet huoneen Playa de las Americasta hotelli Blue Village Parque Cristobalista, kellään kokemuksia siitä? Onko kenties muita pakkislaisia lähdössä samoihin aikoihin? :rock:

Millaisia kokemuksia teillä koko paikasta on ja onko jotain mitä on hyvä tietää ennen matkalle lähtöä? Kraanaveden käyttöä ainakin pitää välttää? Löytyykö rannoilta silmänruokaa? :D

Lisäksi haluaisin tietää vapaa-ajan vietto mahdollisuuksista pelkän rannalla löhöilyn lisäksi sekä hintatasosta ja siitä mitä tuolta kannattaa ostaa?

Millaisia ruokia ja juomia tuolla on jne? :kippis1:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Oon käyny vuonna -91 Teneriffalla ja samassa paikassa mihin olet nyt menossa! Oli silloin aika jannu mutta olihan siellä ihan hauskaa!
Olen vähän ymmärtänyt, että se on nykyään vähän niinkun eläkeläiseten paikka toi Teneriffa.....

Vajaa pari vuotta sitten oli Puerto Rico (Gran Canaria) se oli huippu paikka, sinne vois lähtee uudestaa mutta en kyllä välttämättä lähtis Teneriffalle...jos ei muutamalla huntilla sinne pääsis...

Et kyllä oikestaa saanu mitää vastauksia kysymyksiin mutta kerroin nyt vaa oma mielipiteeni paikasta!! :)

Baareista saa palvelua suomeksi ja ravintoloista saa lihapullia ja perunamuusia. :rolleyes:

Tommonen meno (kärjistettynä) oli viimeks kun tuolla kävin joskus 90-luvun lopussa.

Moro ... Ite tulin tuolta Teneriffalta viikko sitten mutta itsellä lomakohteena oli Puerto del a Cruz .... Lämpöä riitti joka päivä 25-32 asteen väliltä ja vettäkin sateli vain yöllä 3-6 aikaan joten loman viettoa ei häirinny... Jos siihen rannalla istumiseen kyllästyy niin tuolta saarelta löytyy ne turisti rysät kaiken maailman lintu- ja eläinpuistot sekä vesipuistot tai sitten voi vaihto ehoisesti ottaan keittoa koko loman ajan . Jos tuolta jotaki haluaan ostella niin suomen hintatasoon verrattuna halpaa on elektroniikka , vaatteet , Alkoholit ja savukkeet. Nyt vaan kanarian saarilla alkaa tämä niin sanottu turistikausi jolloin paikat alkaa täyttyyn ihmisistä , itse onneksi kerettiin tämän rymistyksen alta pois :P ... Paikalliset puhuu paskempaa englantia kuin missään muualla missä oon ikinä käyny mut ruokapaikoissa tilaaminen onnistuu ihan helposti suomeksikin koska yleensä ruokalistat ovat myös suomeksi käännettynä versionakin .

Juu kyllä mä aion ton oman hotellinikin kuntosalin katsastaa. Eli mahdollisesti vois kaupoissa käydessä jotain vaatteita katsella.. Lisää vaan kokemuksia jos löytyy, niitä on mukava lukea :) Eli näihin aikoihin siellä on paljon turisteja?

Me lähdetään marraskuun viimeinen viikko Teneriffan Los Gigantesiin. Itse suhtaudun tietyllä tavalla skeptisesti noihin perus Kanariansaarten lomakohteisiin, mutta toisaalta pari kertaa Fuerteventuralla ja Lanzarotella käyneenä uskon, että myös Teneriffa voi yllättää positiivisesti.

Kohteeseen päädyttiin lentojen nappiin menon, lämpötilan ja tämän hetken budjetille sopivan hinnan takia. Tarkoituksella valittiin pieni rauhallinen kylä, josta on hyvät yhteydet joka puolelle saarta, mutta saa rauhassa levätä ja rentoutua ilman kauheaa ihmisvilinää. Itse inhoan sitä, että ravintoloissa puhutaan suomea ja sieltä tosiaan saa niitä lihapullia, mutta onneksi sellaisiin paikkoihin ei ole pakko mennä. Lisäksi ei aiota mennä Finnmatkojen järjestetyille retkille, vaan vuokrataan esim. skootterit tai polkupyörät ja tutkitaan paikkoja omin päin.

Oishan se ihana lähteä jonnekin vähän erikoisempaan paikkaan, mutta tällä hetkellä riittää, että saa sen viikon loman, aurinkoa, merta, hyvää ruokaa ja juomaa sekä hyvää seuraa :haart:

Toivotaan kaikille onnistuneita lomareissuja :thumbs:

Me lähdetään marraskuun viimeinen viikko Teneriffan Los Gigantesiin. Itse suhtaudun tietyllä tavalla skeptisesti noihin perus Kanariansaarten lomakohteisiin, mutta toisaalta pari kertaa Fuerteventuralla ja Lanzarotella käyneenä uskon, että myös Teneriffa voi yllättää positiivisesti.

Kohteeseen päädyttiin lentojen nappiin menon, lämpötilan ja tämän hetken budjetille sopivan hinnan takia. Tarkoituksella valittiin pieni rauhallinen kylä, josta on hyvät yhteydet joka puolelle saarta, mutta saa rauhassa levätä ja rentoutua ilman kauheaa ihmisvilinää. Itse inhoan sitä, että ravintoloissa puhutaan suomea ja sieltä tosiaan saa niitä lihapullia, mutta onneksi sellaisiin paikkoihin ei ole pakko mennä. Lisäksi ei aiota mennä Finnmatkojen järjestetyille retkille, vaan vuokrataan esim. skootterit tai polkupyörät ja tutkitaan paikkoja omin päin.

Oishan se ihana lähteä jonnekin vähän erikoisempaan paikkaan, mutta tällä hetkellä riittää, että saa sen viikon loman, aurinkoa, merta, hyvää ruokaa ja juomaa sekä hyvää seuraa :haart:

Toivotaan kaikille onnistuneita lomareissuja :thumbs:

No rehellisesti sanoen ei nää kanarian saaret nyt kovin paljon toisistaan eroa :D ... Ite oon käyny nyt viimesen kolmen vuojen sisällä Lantzarotella , Gran Ganarialla ja nyt reilu viikko sitten tuolla Teneriffalla niin sama meiniki se kaikissa paikoissa on ollu ... Eikä ne tarjoilijat nyt niin hyvin suomea osaa että ne sun kaa alkais siellä kuulumisia kovin paljoa vaihteleen ... Tosiaan kannattee käyä kattoon muitaki paikkoja kauenmpanaki Q se hotelin ympäristö . Kävästiin ite siellä Teiden vuorilla Q matkanjärjestäjä tämän reissu kustansi mutta valitettavasti itellä jäi puolet näkemättä Q pit ottaa vähän univelkaa pois Q edellisen yön unet oli jääny vähän vähiin mutta ihan näkemisen arvoinen kokemus oli :D . Eipä tuonne itekkään tuu minkään nähtävyyksien tai muun takia lähettyä kuhan vaan jonnekki pääsee viikoksi pakoon talvea ja muuten vaan ottaan rennosti :)

29.12 lähössä kattoo Playa De Las Americasin uuttavuotta. Eka kerta ku voi heilua kyseisenä merkkipäivänä sortsit jalassa, great! :thumbs: Kuullu paljon hyvää paikasta, kuulemma kanarian saarien paras mesta ja joku tossa mainitsiki Loro Parquen, pitää käydä kattomassa. Hotellilla kuulemma punttis, mutta katotaan kehtaako sitä viikon lomalla mennä rautaa runnomaan... :D

Viimeksi muokattu:
29.12 lähössä kattoo Playa De Las Americasin uuttavuotta. Eka kerta ku voi heilua kyseisenä merkkipäivänä sortsit jalassa, great! :thumbs: Kuullu paljon hyvää paikasta, kuulemma kanarian saarien paras mesta ja joku tossa mainitsiki Loro Parquen, pitää käydä kattomassa. Hotellilla kuulemma punttis, mutta katotaan kehtaako sitä viikon lomalla mennä rautaa runnomaan... :D

Kyllähän se täytyy aina ennen rannalle menoa käydä kunnon pumppi hakemaan ;)

Käy La Gomerran saarella. Ainoa paikka Euroopassa mis on sademetsää. Todellakin näkemisen arvoinen pikkusaari siinä ihan vieressä. Norjalainen katamaraani ajaa sinne useesti päivässä.

Käy La Gomerran saarella. Ainoa paikka Euroopassa mis on sademetsää. Todellakin näkemisen arvoinen pikkusaari siinä ihan vieressä. Norjalainen katamaraani ajaa sinne useesti päivässä.

Just kattelin tuossa, että vois yhden päivän viettää tuolla. Tämäpä vahvisti suunntelmaa entisestään :) Missä tuolla on hienoimmat biitsit, matkaoppaasta ei oikein ottanu selvää..?

Just kattelin tuossa, että vois yhden päivän viettää tuolla. Tämäpä vahvisti suunntelmaa entisestään :) Missä tuolla on hienoimmat biitsit, matkaoppaasta ei oikein ottanu selvää..?

Sun hotellin sijoittumistahan en tiedä,mutta ei siellä pitkät etäisyydet ole.Hyvä ranta (playa´joku...)on siellä eteläkärjessä.WC:t ja suihkut löytyy sieltä rannalta.Ruoka ja juomapaikkoja on varmaan sata siinä rannan vieressä:lol2: Mm.Mäkkärikin.

Kahdesti on tullu Americasissa käytyä 2 vuoden aikana ja aina oon päivät viettäny juuri kyseisellä rannalla.Mahtava mesta.Joku tuolla aikaisemmin kirjoittikin,että aurinkoa,merta ja hyvää ruokaa kyllä riittää.Mä ainakaan en muuta tartekaan lomalta.

Viimeksi kahden vkon lomalla tuli muutamana aamuna uitua hotellin altaassa matkaa ja muutamana aamuna tuli rannalla juostua.Ihan mukavaa vaihtelua Suomen pimeisiin talviin ja punttitreeneihin.
Oli se silloin 2 vuotta sitten ekalla Canarian reissulla mahtava tunne vetästä aamulla shortsit jalkaan ja lähtä juoksemaan.Samalla mietti,etää:jaaa.Suomessa nyt pakkasta -20,ja meikäpoika vaan juoksentelee beachilla ja kattelee auringon nousua:)

Nyt maaliskuussa ois lähtö gran canarian puolelle puerto ricoon.Ja kahdeksi vkoa...:kippis1:

edit:Siis tarkoitan sitä teneriffan saarta.En siis gomeraa...

Tuossa vuos sitten tuli pari viikkoa oltua Playa de las Americasissa. Itseäni yllätti miten paljon siellä on brittipaikkoja ja tanssipaikoissa musa ihan älyttömän kovalla. Yksi suomalainen tanssipaikka (Kabuga), siel on keski-iästä ylöspäin suomalaisia.. Musa sen mukaan sit. :D Oli siellä sopivasti Jope Ruonansuu ja Sakari Kuosmanen samaan aikaan esiintymäs ku olin siel. Paljon turisteja tosiaan (ylläri).. Ja skandinaavien kuppiloita jokunen.. Vieri vieressä siellä on kuppiloita, ruoka- ja ostospaikkoja. Ja hotellit. Ja lämpöä riittää! Ja kantsii käyttää sitä aurinkorasvaa. Voisin mennä uudestaankin! Hyvä kohde.

Jos on mahdollista vuokrata auto, kannattaa ehdottomasti huristella Teidelle ja jos vielä huvittaa maksaa 20e hissistä niin käväistä ylä-asemalla. Vaikka oli pilvistä niin komeat oli maisemat ja muutenkin sellaista maastoa en ole missään aikaisemmin nähnyt. Jos huvittaa reippailla niin vuorelle saa ostaa (hehheh) kävelyluvan.
Autolla ajelu saarella oli muutenkin kliffaa, kiemurtelevia metsäteitä ja pikkukyliä.
Hyvät pizzat sai ostaa Mia Napoli-ravintolasta Puerto de la Cruzista.

Onko tuolla joku hemmetin sadekausi nyt menossa, vai miks siellä sataa joka päivä ku netistä kattoo :eek: Tosin mulle on sinäänsä ihan sama, kunhan 3 viikon päästä lopettaa...

Olen tossa parin päivän päästä menossa teneriffalle playa de las Americasiin. Tiedättekö hyviä saleja sieltä? mistä suurinpiirtein löytyy ja minkä hintaisia? entä miten sieltä saa lisäravinteita?

Olen tossa parin päivän päästä menossa teneriffalle playa de las Americasiin. Tiedättekö hyviä saleja sieltä? mistä suurinpiirtein löytyy ja minkä hintaisia? entä miten sieltä saa lisäravinteita?
Play de las Americas on luotu ja tarkoitettu vain ryyppäämiseen ja syömiseen ja rannalla makaamiseen. Ei siellä voi urheilla :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom