Teneriffa, Puerto de La Cruz

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja latku
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onhan kanarialla paljon suomalaisia.Siksi osittain ne on niin suosittujakin suomalaisten keskuudessa.Kun täällä on talvi ja kylmä,mennään viikoksi ryyppäämään kanarialle.Suurin osa porukasta tuskin muuta hakeekaan.Sitä on kiva riehua kuin kotimaassa konsanaan kanarialla silloin kun Suomessa on kylmä.Jos lomalta jotain muuta hakee kuin vesipuistoja,baareja ja aurinkoa,niin kandee mennä muualle.Kanaria on Suomi-junteille vaan aika "helppo" lomakohde.

jooo, oon ollu siellä monen monta kertaa pienestä pennusta asti ja tykkään muutenkin , mainitsemani kaupunki on "ainut" kanarialla jossa on niin sanonottua alkuperäistä kansaa ja kulttuuria jäljellä ja onneks täällä i oo paljoa brittejä , miten esim saaren etelä osa on täytä jos ei niitä 2 pikkusaarta ei lasketa jossa asuu viellä heimokansaa ;)

Olin joku kesä ko. paikassa viikon. Aurinko ei näyttäytynyt kertaakaan. Kesäisin ei tietääkseni ole edes mitenkään harvinaista että näin käy. Onneksi bussilla pääsi kätevästi etelärannalle, jossa olikin jo kunnon kelit.

Puerto ei ole paikka, jos haluaa maata vain auringossa ja paahtua. Se on enemmänin "vanhempien" paikka, jotka istuvat päivät pitkät kahviloissa ja seuraavat ihimisiä kaduilla. Pilvistä on usein eikä edes kovin lämmintä, jos tuulee. Merenkäynti on aina hurja, ja monesti ei pääse edes rannalle.

Paikallisia on paljon ja se luo ainakin minusta mukavan fiiliksen, kun ei tarvitse suomiverkkaisessa kulkevia kännikaloja katsella.

Nostellaas vähän wanhaa triidiä.
Matka suuntautuu Puerto de la Cruziin 18.1 viikoksi ja olisi kiva saada vinkkejä hyvistä
ruokapaikoista/saleista yms.

Pitää sitä nyt käydä Teneriffallakin salilla kun kävin Inglesissakin. ;)
(ei muuten ollut kovin kummoinen)

Teide,Loro Parque ja Santa Crutz jo suunnitelmissa tarkastaa,auto on pari päivää...

Nostellaas vähän wanhaa triidiä.
Matka suuntautuu Puerto de la Cruziin 18.1 viikoksi ja olisi kiva saada vinkkejä hyvistä
ruokapaikoista/saleista yms.

Teide,Loro Parque ja Santa Crutz jo suunnitelmissa tarkastaa,auto on pari päivää...

Joskus sillo vielä kun paskoinhousuun (parivuotta sitten) kävin tuola Loro parkissa ja se oli iha vänkä mesta. Papukaijat ajelee konkeleilla.. si siel on delffiineita ym.

Parempipuolisko oni tällä hetkellä sielä turistiriffalla ja kuulemma kaikki kallistunu ja paska sää.

Terv. Juha Fhör

Mä taas kyllä tykkäsin tästä paikasta. Niin monet paikat Kanarian saarilla on sellasia pikkusia hotellikeskittymiä keskellä ei mitään, että Cruz oli virkistävä poikkeus, koska siellä oikeasti oli myös paikallisia, eikä ihan viidessä minuutissa päässyt kävellen kaupungin läpi.

Parhaita paikkoja oli munkin mielestä Loro Parque, ja Teidellä kannattaa käydä käväsemässä. Jos haluaa makoilla rannalla, niin kannatta kävellä sitä rantaa pitkin sinne melkein Loro Parqueen asti, siellä on jo melkein oikea hiekkaranta (muut on siis sitä mustaa soraa), jossa ei edes ollut koskaan kauheesti porukkaa.

Jos jotain vinkkejä sitten...

Ainoa sali, joka ei ole hotellin yhteydessä taitaa olla Intergym. Tarkkaa osoitetta en muista, mutta löytyy Teneguia-lääkäriaseman vierestä, Valleluz-hotellia vastapäätä. Ihan riittävä paikka, jos loman aikana aikoo kerran tai pari treenata.

Hyvä pihviravintola löytyy läheltä sitä iso kirkkoa, nimeltänsä Herreria. Plaza del Charcon lähellä, kalasataman takana on alue, jossa on paljon erilaisia ravintoloita, mm. italialaista ruokaa tarjoava Mama Rosa.

Ostoksille kannattaa lähteä Al Campo La Villaan, joka sijaitsee Puerto de la Cruzin lähellä siinä moottoritien varressa. Santa Cruzissa on tietenkin paljon pieniä kauppoja sekä isoja ostoskeskuksia. Puertossakin on yksi pieni ostoskeskus Martianez, mutta siellä ei ole monta kauppaa. Tosin alakerrassa on Mercado, jossa ruokaostokset edullisempia kuin pienemmissä kaupoissa. Toinen edullinen ruokakauppa on Hiperdino.

Yöelämääkin sieltä saaren pohjoispuolelta löytyy, kunhan vaan oikeista paikoista osaa etsiä. Paljon paikallisia pyörii niissä yökerhoissa, turisteja vähemmän. Suomalaiset suuntaavat La Bambaan laulamaan karaokea :)

Siinä jotain mitä nyt äkkiseltään mieleen tuli...

Hän kiittää,katsoinkin ton intergymin kartalta ja se on 700m päässä meidän hotellista. :)
Satutko muistamaan oliko toi intergym minkä hintainen?
Oliko viikko tms.lippua?

Millä salilla treenasit Inglésissä?

Inglésissä tuli käytyä Biceps Gymilla kun oli hotellin alakerrassa ja joku sitä täällä suositteli.
Jännitti vähän kun kyseessä on paikallinen homojen kokoontumispaikka.
Oli siellä kyllä pariskuntiakin (siis mies-nainen) ja tuntuu että aika moni muukin paikka mainostaa itseään gay-ystävällisenä.Inglés kun on homppeleitten suosikkikohteita.

Tonne oli aika kallis pääsy ja paremmat vehkeet löytyy kotipaikan uimahallilta.
Esim.smith-teline tuntui huojuvan melkoisesti kun siihen laittoi rautaa.
Ja itse en edes hirveän isoilla romuille tee kun olen kynis. ;)

Tossa paikan sivut:

http://www.bicepsgym.es/indexeng.html

Onkin näköjään pantu paikkaa vähän uusiksi...kai se sitten on hyvä kun Dennis Jameskin suosittelee.

:hyper:

Eli voinen perua kai sitten osan puheistani....

Inglésissä tuli käytyä Biceps Gymilla kun oli hotellin alakerrassa ja joku sitä täällä suositteli.
Jännitti vähän kun kyseessä on paikallinen homojen kokoontumispaikka.
Oli siellä kyllä pariskuntiakin (siis mies-nainen) ja tuntuu että aika moni muukin paikka mainostaa itseään gay-ystävällisenä.Inglés kun on homppeleitten suosikkikohteita.

Tonne oli aika kallis pääsy ja paremmat vehkeet löytyy kotipaikan uimahallilta.
Esim.smith-teline tuntui huojuvan melkoisesti kun siihen laittoi rautaa.
Ja itse en edes hirveän isoilla romuille tee kun olen kynis. ;)

Tossa paikan sivut:

http://www.bicepsgym.es/indexeng.html

Onkin näköjään pantu paikkaa vähän uusiksi...kai se sitten on hyvä kun Dennis Jameskin suosittelee.

:hyper:

Eli voinen perua kai sitten osan puheistani....
:eek: Mä oon ollut samassa hotellissa. Vai oli tuo joku paikallisten keijojen kohtaamispaikka.:D Ei siinä mitään, ei me huomattu mitään erikoista. Ingels on aika perberistä, niin kuin yleisesti ottaen.

Hän kiittää,katsoinkin ton intergymin kartalta ja se on 700m päässä meidän hotellista. :)
Satutko muistamaan oliko toi intergym minkä hintainen?
Oliko viikko tms.lippua?

En kyllä yhtään muista minkä hintaista siellä oli, vain sen että paikalliset pääsi halvemmalla :)

:eek: Mä oon ollut samassa hotellissa. Vai oli tuo joku paikallisten keijojen kohtaamispaikka.:D Ei siinä mitään, ei me huomattu mitään erikoista. Ingels on aika perberistä, niin kuin yleisesti ottaen.

Jep,puljun wanhoilla nettisivuilla oli sateenkaariväritys ja luonnehdittiin jotenkin "Meeting place of Gay Community at Playa del Inglés" :dance:

Ja aika berberista paikka on,onneksi oli auto pari päivää niin pääsi kattelemaan muitakin paikkoja.
Las Palmas oli huomattavasti vähemmän el turismo.
Siellä jouduin jopa käyttämään olematonta epsanjantaitoani että sain kaksi maitokahvia. :)

No nyt on keikka heitetty.
Kävin tuolla Intergymilla pari kertaa ja kyllä siellä nyt reenin vetäisi.
8 ekee oli kertakäynti,viikko olis maksanu 24€.

Muutenkin Puerto oli ihan jees-mesta pahimpiin turistipaikkoihin verrattuna,hinnatkin oli edukkaammat kuin esim.Inglésissa. :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom