Tempur-patjat

Joo o, itte meen joskus nukkuun ja herään aamulla 8 h päästä vielä samasta asennosta kädet samassa kohtaa :D normi patjalla siis.

ja oot koko ajan vissiin ollut valveilla ja tiedät miten olet vääntyillyt ja kääntyillyt sen 8 h aikana. johan sulla olis makuuhaavat jos oisit 8 h liikkumatta paikallaan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mulla on tempur petauspatja vanhan jenkkisängyn pohjarungon päällä, sopivan jäykkä mut kuitenki alla jouset myötäilemässä.
Nyt muuton jälkee ois tarkoitus ostaa loppu kokonaisuus mitä tempurilla on.. mä ku saan 60% alennukset niin aika edulliseksi tulee.

Olin tosi paskana jossain kohti selästäni ja ostin ton 8senttisen sillä. Siihen 2 erinlaista tyynyä viellä niin avot. Lisäks löytyy auton penkistä tempur päälinen ristiselkätuella.
Ihan huippu tuote sekin, tosin aika kallis ilman 60% alennusta ois ollut seki :)

Jos sulla on +20 tonnin auto niin eiköhän silloin pitäs olla väh. +5tonnin sänkykin eiks je Huppe?

Mulla o kans Jyskin 5 cm muistivaahtopetari, katsotaan kauanko kestää. Kaks ekaa yötä oli vähän outoa, kolmantena ei enää ajatellut eroa ollenkaan, tuntuu ihan miellyttävältä.

Ihan älyttömän hintaisia noi tempurit Täytyy keksiä halvempia vaihtoehtoja. Ideoita?

Niinpä niin.. jengi ostaa parinkymmenen tonnin autoja ja on prätkää ja on kaikkea monen tonnin etelänmatkoja.. mutta sänky pitäs saada satasella.

IDEA: nuku lattialla?

Olen nukkunut Tempur Cloud (25cm) patjalla ja Original tyynyllä nyt 1,5 kk:ta. Selän ongelmat eivät ole sen kummemmin hävinneet, mutta niska-hartiaseutu tuntuu voivan paremmin. Patjan kanssa ongelmana on, että herään aamuyöstä ja selkä on jäykkänä. Tämän jälkeen nukkuminen ei tietenkään onnistu kunnolla ja aamulla selkä on vielä jäykempi. Olen kokeillut nukkua kyljellään ja selällään, mutta eipä auta mikään. Jos on tosiaan mahdollisuus ensin kokeilla patjoja, niin kannattaa testata ainakin parin viikon ajan ennen ostopäätöstä. Meille ei tosin tälläistä mahdollisuutta tarjottu Vepsäläisellä. Nyt ottaa päähän ankarasti, kun meni paljon rahaa eikä ole ollut oikeastaan mitään apua.

Mulla ollut Tempurin original malli ollut käytössä muutaman vuoden ja en vaihtais mistään hinnasta. Loppui tyynyn pöyhimiset ja kääntelyt kuin seinään kun ton aikanaan hommasi. Huonosti nukutun yön jälkeiset niskajäykkyydet on jääneet käytännössä kokonaan pois.

Alkuun kesti totuttelu viikon pari, mutta sen jälkeen kun sen kanssa tottui nukkumaan niin parempaa ei vois kuvitella. Ainoa huonopuoli tossa on se että kun tulee nukuttua muualla kuin omassa sängyssä niin tavallista tyynyä ei tahdo saada muotoonsa sitten mitenkään.. Tuo myö pehmenee je menettää vähän jämäkkyyttään iän myötä, täytynee joskus ostaa uusi samanlainen.

Uusi patja pitäisi pikaisesti hankkia ja Tempurian olen käynyt katselemassa ja kokeilemassa jo useampaan otteeseen. Pari päivää oli myös lainassa tuo 7cm paksu sijauspatja ja hyvältä tuntui. Itselläni on siis pieni välilevyn pullistuma, joka vaivaa pääasiassa urheillessa, muuten täysin oireeton. Tempur on tosiaan vähän turhan kallis omaan budjettiini, joten olen miettinyt, että pitäisikö ostaa tuollainen 7cm paksu tempurin sijauspatja, jonka alle joku uusi ja mahdollisimman kova joustinpatja. Iskussa näytti olevan myös Tempurin oma "alussänky" tuollaisen sijauspatjan alle, mutta joku sanoi, että ne ei hengitä kunnolla.

Onko kellään siis kokemuksia tuosta sijauspatja + joustinpatja yhdistelmästä? Hieman epäillyttää, että toimiiko se ihan oikeasti noin, vai "pilaako" se joustinpatja tempurin ominaisuudet siellä alhaalla.

Uusi patja pitäisi pikaisesti hankkia ja Tempurian olen käynyt katselemassa ja kokeilemassa jo useampaan otteeseen. Pari päivää oli myös lainassa tuo 7cm paksu sijauspatja ja hyvältä tuntui. Itselläni on siis pieni välilevyn pullistuma, joka vaivaa pääasiassa urheillessa, muuten täysin oireeton. Tempur on tosiaan vähän turhan kallis omaan budjettiini, joten olen miettinyt, että pitäisikö ostaa tuollainen 7cm paksu tempurin sijauspatja, jonka alle joku uusi ja mahdollisimman kova joustinpatja. Iskussa näytti olevan myös Tempurin oma "alussänky" tuollaisen sijauspatjan alle, mutta joku sanoi, että ne ei hengitä kunnolla.

Onko kellään siis kokemuksia tuosta sijauspatja + joustinpatja yhdistelmästä? Hieman epäillyttää, että toimiiko se ihan oikeasti noin, vai "pilaako" se joustinpatja tempurin ominaisuudet siellä alhaalla.

Kannattaa harkita tuota "mahdollisimman kovaa joustinpatjaa" ihan ajatuksen kanssa. Tiedän että selkävammasille sellaisia suositellaan, mutta löytyypäs myös muita kantojakin. Itsellä oli aiemmin sänky kova kuin vaneri ja selkä väsyi öisin siihen kuntoon ettei aamulla enää päässyt sängystä ylös. Lähdin miettimään mistä tuo johtui ja tulin siihen tulokseen että kovan patja vuoksi lantio työntyi ylöspäin ja se rasitti alaselän. Ostin pehmeämmän patjan ja selkäkivut laantuivat 85%:ia.

Eli jos on mahdollista käydä jossain niissä painemittauksissa tms. missä sellainen sängyn päälle laitettava paineanturi näyttää mikä on vikana, niin ennemmin sellaiseen makoilemaan, kuin sokeasti luottamaan siihen, että kova patja olisi paras.

Kannattaa kokeilla myös esim. Svanen Zefir patjaa. Tempur on kuitenkin vaan vaahtomuovia :lol2:

Mulla oli myös liian kova patja mutta ostin pehmeämmän petauspatjan ja selkäkivut hävisivät. Huomattavasti halvempi vaihtoehto kun patjat uusiminen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom