Tempur-patja

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MiV
  • Aloitettu Aloitettu
Esittelyiden mukaan normaalisti riittää se 7cm Tempur-petari laitettuna hyväkuntoisen sängyn päälle. Eli esim. ostaa hyvän normisängyn ja siihen tempur-petarin. Täysi Tempur-sänky oli kuulemma hieman ylilyönti, ellei kyseessä ole täysi kuntoutuspotilas joka makaa sängyssä päivätolkulla. Hintaa kyseisellä petarilla 160cm leveänä oli muistaakseni ~1000e.

Itse tuli hankittua laadukas 5-vyöhyke jenkkisänky, sekä Tempur tyynyt. Tuon seurauksena mahallaan nukkuminen (merkki liian kovasta sängystä) on loppunut kokonaan ja pyöriminen on vähentynyt selvästi. Entisiin tyynyihin verrattuna on aivan erilainen nukkua, niskat lepää eikä pyörimiselle tule tarvetta. Monesti tulee aamulla herättyä samasta asennosta kuin on illalla käynyt nukkumaankin, eikä peittoon rullautuneena ihmeasennosta kuten ennen. Petari pitää varmasti hankkia vielä joskus tulevaisuudessa.

Tempur sänky, kuten tyynykin voi aluksi tuntua oudon kovalle, mutta tosiaan kun hieman lämpenee, niin muotoutuu vastustamattoman mukavaksi. MII LAIK.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onko Tempurilla mitään virkaa muussa kuin nukkumiskäytössä? Lyhyen testin perusteella eniten epäilyttää soveltuvuus aktiviteetteihin, tuntuu polvet ja kädet uppoavan aika rajusti.

Ite ostin tempur-tyynyn niskavaivoihin ja vaivat vaan paheni. Jotenki liian kova mun niskoille. Noi tempuritkaan ei ihan halvimmasta päästä ole, rahat meni hukkaan :(

Lauantaina olisi tarkoitus mennä katsomaan/kokeilemaan futonia, joka kuulostaa erittäin lupaavalta, mutta nyt tuo Tempur-patja alkoi kiinnostamaan. Olisiko kenelläkään kokemuksia molemmista ja siitä, miten ne vertautuvat toisiinsa?

Sama kiinnostais muakin, eli nimenomaan tempur vs futon.

Onko Tempurilla mitään virkaa muussa kuin nukkumiskäytössä? Lyhyen testin perusteella eniten epäilyttää soveltuvuus aktiviteetteihin, tuntuu polvet ja kädet uppoavan aika rajusti.

Kaverit kerto että futon olis paras patja nussimiseen.

No muakin kiinnostais toi futon vs tempur, että kertokaas nyt hyvät ihmiset. Tai mitä jos laittais futoniin tempur-petarin, tuliskohan paras? Onks kellään noista futon-tyynyistä kokemusta, taitaa tempurtyyny olla kuitenkin parempi? Sit budjettivaihtoehtona patjoista toi ikean sultan forsbacka vois tietty olla, mut ei oikein luota että siinä niin hyvin nukkuis kuin esim. tempur.

Entä jos katsoo telkkua sängystä ja muutenkin "viettää" aikaa paljon siinä, miten tuo Tempurin kanssa on, onko se mukava, kannattaako siinä paljon kieriskellä ym :)

Entä jos katsoo telkkua sängystä ja muutenkin "viettää" aikaa paljon siinä, miten tuo Tempurin kanssa on, onko se mukava, kannattaako siinä paljon kieriskellä ym :)

Tempur on aluperin suunniteltu muistaaksen avaruusaluksiin istuimen pehmikkeiksi, sekä rullatuoleihin yms. "pitkäaikaiseen ajanviettoon". Tosin suunnitteluperiaatteet ollut juurikin, että ei enää tarvitsisi kieriskellä.

Käy kokeilemassa, sittenhän se selviää. Ainakin joistakin Vepsäläisen liikkeistä löytyy ihan oma huoneensa, johon on tehty about 10 min "demo" sänkyä varten. Pieni tummilla laseilla ympäröity huone, moottoroidut sängyt ja esittelykasetti, joka herättää varmuuden vuoksi testiajan kuluttua. Ainakin pääkaupunkiseudun Retail Parkin Vepsäläiseltä löytyy kyseinen huone

Kävin kokeilemassa noita Tempur-kopioita (Kodin anttilan myymiä) ja jäivät valovuosien päähän oikeasta Tempurista. Siksipä molemmat jäivätkin kauppaan ja uudistinkin itse joustinpatjan kovaan vyöhykejoustinpatjaan. Perinnetietoa vastustaen kovaan patjaan vaihto sai vasta unen rauhoittumaan ja minut nukkumaan selällään...

Tempurpetari on edelleen unelmana, mutta unen laatu parani jo tuohon hardispatjaan vaihtamisella niin paljon että saapa nähdä jaksaako koskaan tonnia pulittaa. Futonillakin oon nukkunut ja jos kovasta tykkää niin kunnollinen futoni on ok. Vuodesohviin tarkoitetut ohuemmat futonit ei imo oo pitkässä käytössä oikein hyviä kun menevät ylikoviksi käytössä.

Itse tykkään futonia enemmän jämerästä vyöhykepatjasta. Tempur + futon tai + kova joustinpatja vois olla kanssa aika hyvä veto. En tiedä voiko tempuria ja futonia suoraan verrata, kun toinen on suunniteltu antamaan pintapehmeyttä ja toinen taas on suorastaan kovapintainen patja...

Tempur-tyynyjen käyttäjä jo 6 vuotta. Hyvin toimii ja hartia/niska-säryt pysynyt poissa. Ei riitä että ostaa tempur-tyynyn, pitää ostaa oikeanlainen ja osata käyttää sitä oikein.
Kokoja on:
junior
Small
Medium
Medium Queen
Large
Large Queen
X-Large
Large Queen

Oikea koko riippuu kaulan pituudesta ja hartioiden leveydestä, joten jos saat vaikka lahjaksi tempur-tyynyn, niin se ei välttämättä toimi, koska on väärää kalibeeria + kannattaa lukea käyttöohjeet. Mm. yksi tuttu käytti yli kuukauden tempur-tyynyä väärässä asennossa a.k.a väärinpäin, joten sai niskat vaan entistä kipeämmiksi. Se ei turhaan ole anatoomisesti muotoilu.

Työkaveri osti juuri miehineen tuon 7cm petarin (n 1200?€) ja sai tingattua siihen tyynyt (99€/kpl?). Petari ei oo vielä saapunut mutta tyynyt on ja ei kuulemma malta oottaa että pääsee aina illalla nukkumaan.. "Pää tyynyyn ja ei tarvi pyöriä yhtään koko yönä. Takasin ei enää annettas ".

Musta tuntuu että mun Kodin Anttilan 5,99€ LusuTyyny ajaa ihan saman asian ;)

futonista kiinnostuneille karup.fi. Sieltä itse ostin futonin, tuli viikossa kotiin kuljetettuna yli 200€ halvemmalla, kuin normi kaupasta:)

Tässä on kohta nukuttu vuosi futonilla ja voi sanoa että on ollut parhaiten nukuttu vuosi koskaan. Eli pois futonista en vaihtaisi enää kovin helpolla. Oma ryhti kun on mallia kyttyrä selkä niin aluksi oli vaikeaa löytää sopiva tyyny tuohon patjaan. Nyt monien kokeilujen jälkeen olen päätynyt tempurin millenium tynyyn ja koko taisi olla M. Jos tyyny ei ole sopiva niin omalla kohdalla futoni ei ainakaan päässyt oikeuksiin ja hyvän nukkuma asennon löytäminen oli hankalaa. Nyt aamulla ei enään haluaisi nousta sängystä ollenkaan ja aamuiset selkä kivut ja ennen kaikkea rintarangan voimattomuuden tunne on kokonaan poissa. Ryhtikin on ehkä hivenen parantunut rintarangan lisääntyneen liikkuvuuden myötä, se tosin ei varmaankaan pelkäästään ole futonin ansiota.

Futonia voin kyllä suositella kaikille jotka eivät vierasta kovalla sängyllä nukkumista. Itse valitsin patjan sen mukaan mikä tuntui sen lyhyen makoilun mukaan parhaalta omaan selkään. Se oli kaupassa myyjän suositus ja tuntuu että patjan valinta meni omalla kohdalla ihan nappiin. Hintaakin koko paketille, runko, patja ja petari kertyi vain 750 euroa, eli ei ollenkaan paha hinta. Tosin ovh. samalle paketille taitaa olla 1100 euroa, satuin osumaan kauppaan oikena päivänä. Näin jälkikäteen maksaisin kyllä tuon kalliimman hinnankin ilomielin, koska voin sanoa että on ollut elämäni paras ostos tähän mennessä.

Tässä on kohta nukuttu vuosi futonilla ja voi sanoa että on ollut parhaiten nukuttu vuosi koskaan. Eli pois futonista en vaihtaisi enää kovin helpolla. Oma ryhti kun on mallia kyttyrä selkä niin aluksi oli vaikeaa löytää sopiva tyyny tuohon patjaan. Nyt monien kokeilujen jälkeen olen päätynyt tempurin millenium tynyyn ja koko taisi olla M. Jos tyyny ei ole sopiva niin omalla kohdalla futoni ei ainakaan päässyt oikeuksiin ja hyvän nukkuma asennon löytäminen oli hankalaa. Nyt aamulla ei enään haluaisi nousta sängystä ollenkaan ja aamuiset selkä kivut ja ennen kaikkea rintarangan voimattomuuden tunne on kokonaan poissa. Ryhtikin on ehkä hivenen parantunut rintarangan lisääntyneen liikkuvuuden myötä, se tosin ei varmaankaan pelkäästään ole futonin ansiota.

Futonia voin kyllä suositella kaikille jotka eivät vierasta kovalla sängyllä nukkumista. Itse valitsin patjan sen mukaan mikä tuntui sen lyhyen makoilun mukaan parhaalta omaan selkään. Se oli kaupassa myyjän suositus ja tuntuu että patjan valinta meni omalla kohdalla ihan nappiin. Hintaakin koko paketille, runko, patja ja petari kertyi vain 750 euroa, eli ei ollenkaan paha hinta. Tosin ovh. samalle paketille taitaa olla 1100 euroa, satuin osumaan kauppaan oikena päivänä. Näin jälkikäteen maksaisin kyllä tuon kalliimman hinnankin ilomielin, koska voin sanoa että on ollut elämäni paras ostos tähän mennessä.

Minkäslainen futoni on kyseessä. Ite oon kanssa tähän futoniin kallistumassa mutta niitä futoneita on niin paljon erilaisia(villa, hevosenjouhi, kookoskuitu yms.). Ostin juuri tuollaisen tempur millenium tyynyn ja vaikuttaa ainakin hyvältä ostokselta.
Patjaliikkeessä mistä kävin tyynyn ostamassa niin yrittivät selittää että tuo futon on liian kova kenelle tahansa:jahas: . Tosin se näytti kuvaa jostain kylkinukkuma-asennosta jossa selkäranka oli kierossa. Nukutteko futonin omistajat selällään vai kyljellään siis?:D Sanoi myös että futonista saa paremman tempur-petarilla(budejettiratkasu:rolleyes: )

Minkäslainen futoni on kyseessä. Ite oon kanssa tähän futoniin kallistumassa mutta niitä futoneita on niin paljon erilaisia(villa, hevosenjouhi, kookoskuitu yms.). Ostin juuri tuollaisen tempur millenium tyynyn ja vaikuttaa ainakin hyvältä ostokselta.
Patjaliikkeessä mistä kävin tyynyn ostamassa niin yrittivät selittää että tuo futon on liian kova kenelle tahansa:jahas: . Tosin se näytti kuvaa jostain kylkinukkuma-asennosta jossa selkäranka oli kierossa. Nukutteko futonin omistajat selällään vai kyljellään siis?:D Sanoi myös että futonista saa paremman tempur-petarilla(budejettiratkasu:rolleyes: )

Meijän futonissa on juuri noita hevosenjouhia siellä välissä. Makoilin silloin kaupassa kaikilla futoneilla ja otin sen mikä tuntui parhaalta. Tää on hiukan pehmeämpi kuin ihan perus futoni ja tätä ei tarvitse rullailla. Tämä tais olla kaupan kallein, mutta silloin sai minkä patjan halusi halvimman hinnalla. Ei tälläiseen sairaan pihiin kaveriin sillon päässyt vaikuttamaan hinta, vaan pystyin ottamaan sen selkeesti parhaimman tuntuisen patjan.

Itse nukun milloin missäkin asennossa ja mikään ei tunnu huonolta. Ehkä kuitenkin paras asento on selällään, se helpottaa paineen tuntua tuolla rintarangan alueella joka mulla on jäykkä kun rautakanki. En kyllä lähtis itse tähän päälle laittamaan tempurin petaria, voisin kuvitella että ainakin omalla kohdalla futonin hyödyt vähenisivät. Ostin oman setin Sellon futon kaupasta ja siellä oli tälläinen vanhempi herrasmies myyjänä, jolta sai kyllä hyviä vinkkejä ostoa tehdessä. Eli jos päädyt futoniin, niin toivottavasti pääset hieromaan kauppoja asiansatuntevan myyjän kanssa.

Meijän futonissa on juuri noita hevosenjouhia siellä välissä. Makoilin silloin kaupassa kaikilla futoneilla ja otin sen mikä tuntui parhaalta. Tää on hiukan pehmeämpi kuin ihan perus futoni ja tätä ei tarvitse rullailla. Tämä tais olla kaupan kallein, mutta silloin sai minkä patjan halusi halvimman hinnalla. Ei tälläiseen sairaan pihiin kaveriin sillon päässyt vaikuttamaan hinta, vaan pystyin ottamaan sen selkeesti parhaimman tuntuisen patjan.

Itse nukun milloin missäkin asennossa ja mikään ei tunnu huonolta. Ehkä kuitenkin paras asento on selällään, se helpottaa paineen tuntua tuolla rintarangan alueella joka mulla on jäykkä kun rautakanki. En kyllä lähtis itse tähän päälle laittamaan tempurin petaria, voisin kuvitella että ainakin omalla kohdalla futonin hyödyt vähenisivät. Ostin oman setin Sellon futon kaupasta ja siellä oli tälläinen vanhempi herrasmies myyjänä, jolta sai kyllä hyviä vinkkejä ostoa tehdessä. Eli jos päädyt futoniin, niin toivottavasti pääset hieromaan kauppoja asiansatuntevan myyjän kanssa.

Eipä tuo kalleinkaan silti ole hinnalla pilattu:) . Sinne selloon itsekin suuntaamassa kun se kerran tässä 5km säteellä sijaitsee. Broidilla on tollanen perustfutoni ja siinä selällään makoilu ainakin tuntui mukavalta. Täytyypä käydä tuolla sellossa vähän koemakailemassa. Niin ja tais kyllä osaksi tuo tempur-patjan suosittelu futoniin olla kauppamiehen puhetta:lol2: .

Siis onko oikeasti tempur-petauspatjan hinta 1200€? vai mitä tuo mölliskö selitti? Kuulosta hiukka kalliilta. kokonaisen patjan hinta vois olla 1200€, mut ei petauspatjan. Minkä verran nuo petauspatjat maksavat?

Siis onko oikeasti tempur-petauspatjan hinta 1200€? vai mitä tuo mölliskö selitti? Kuulosta hiukka kalliilta. kokonaisen patjan hinta vois olla 1200€, mut ei petauspatjan. Minkä verran nuo petauspatjat maksavat?

Onko se ~1000€.

Varsinaisessa Tempur patjassakaan ei ole kuin vastaavan paksuinen kerros toisen materiaalin päällä.

Pitäisköhän hommata tuollainen matkasetti.

http://www.tempur.fi/page2229.asp

TEMPUR Kombipatja

Toimitamme tätä täydellistä patjaa valintasi mukaan joko 15 tai 20 cm paksuisena. 7 tai 9 cm:n paksuinen TEMPUR materiaalista valmistettu kerros on laminoitu korkealaatuisen ja joustavan polyuretaanivaahtokerroksen päälle. Patja sopii käytettäväksi minkä tahansa joustavan tai jäykän sängynpohjan päällä.

TEMPUR Sijauspatja

Valmistettu 7 cm:n paksuisesta viskoelastisesta ja lämpöherkästä TEMPUR materiaalista. TEMPUR Sijauspatja voidaan asettaa minkä tahansa tavallisen, hyväkuntoisen patjan päälle. Näin voidaan vähentää kehoon kohdistuvaa painerasitusta ja parantaa hyvänolontunnetta.

TEMPUR Matkasetti tarjoaa mukaanotettavan vuoteen kaikille niille, jotka eivät halua olla matkoillakaan ilman TEMPUR Tyynyä ja Patjaa. Settiin kuuluu TEMPUR Sijauspatja ja Matkatyyny käytännölliseen kuljetuslaukkuun pakattuina.

80 * 200 sijauspatja 570€

http://www.em.fi/indexFI2005.asp?avd=sortiment&sub=serier&sida=tempur_bm7

Tuolla muut tempur patjat hintoineen:

http://www.em.fi/indexFI2005.asp?avd=sortiment&sub=madrasser&sida=serie_tempur

Edit:

Kombipatja 20 cm: Hinta 80x200 cm 1 060 €

Olisihan se ihan jees, jos raaskis 3000€ laittaa sänkyyn. Vois ton rahan varmaan huonomminkin käyttää. Nyt ei vaan raaski vaikka uniongelmia välillä onkin.

80 * 200 sijauspatja 570€

http://www.em.fi/indexFI2005.asp?avd=sortiment&sub=serier&sida=tempur_bm7

Tuolla muut tempur patjat hintoineen:

http://www.em.fi/indexFI2005.asp?avd=sortiment&sub=madrasser&sida=serie_tempur

Edit:

Kombipatja 20 cm: Hinta 80x200 cm 1 060 €

Olisihan se ihan jees, jos raaskis 3000€ laittaa sänkyyn. Vois ton rahan varmaan huonomminkin käyttää. Nyt ei vaan raaski vaikka uniongelmia välillä onkin.

Jos laitat 3 tonnia sänkyyn niin sitten vietät unettomia öitä miettien mitäs vittua sitä tulikaan tehtyä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom