Telvisioluvasta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja neggis
  • Aloitettu Aloitettu
Olin tässä tuttavan luona joulun alla kyläilemässä, ja hän lähti pesutuvassa käväisemään. Muutaman minuutin kuluttua ovikello soi ja menin luonnollisesti avaamaan, kun luulin että tuttava unohti jotain sisälle, mutta oven takana olikin lupatarkastaja joka kyseli että olenko tämä henkilö joka postiluukussa lukee. En ole vastasin, johon tämä jatkoi että minkä merkkinen tv teillä on? (tv pauhasi taustalla). Vastasin tähän että en tiedä, ja tarkastaja kysyi vielä nimeni jonka annoin luonnollisesti oikeana. Mitään en allekirjottanut tms, ja lupatarkastaja lähti siitä sitten.

No, pari viikkoa tästä on kulunut ja kaverin postiluukusta tipahti tänään 160e sakko lupahallinnolta. Miten on, onko pakotietä vai pitääkö hammasta kiristellen maksaa?:curs: Lupasin jo maksaa sakon, mutta kyllä suoraan sanottuna vituttaa kun kävi näin.

Niin ja vastaukset mielummin tietoa kuin mutua.

Viimeksi muokattu:
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Aina kannattaa yrittää rimpuilla.
Sori kun menee mutuiluksi, mutta itse tekisin tossa tilanteessa niin, että kirjoittaisin kirjallisen selonteon tapahtuneesta. Eli olit päättänyt tehdä källin kaverillesi ja paljastit tv:n olevan vaikkei kaverillasi olekaan. Siihen laittaa nimet ja vakuuttamiset alle ettei tv:tä ole, vaan musiikki (tarkastajahan ei nähnyt tv:tä?) kuului tietokoneesta. Pyydätte vaikka tulemaan tarkistamaan asian, jolloin ootte luonnollisesti piilottanu telkkarin.

fedit. Ei kun hetkinen.. Eihän tarkastaja voi tosta sakkoa laittaa kun se ei edes tiedä millon telkkari ois hankittu, kun eikös se mene niin että se sakkosumma määräytyy sen mukaan millon tv on hankittu ja summa on ajalta jolloin sitä on katsottu ilman lupaa. Eli maksu takautuvasti. Ihan hatusta vetäny ton summan.. Hmm..

edit. Joskus kun itse kärähdin niin se äijä kyseli kovasti että kuinka kauan tv on ollut ja mä sanoin että viime viikolla ostin :D Enkä oo vielä ehtiny maksaa lupamaksua. Ei tullut takautuvaa maksua koska ei se ois voinu todistaa sitä että tv ois ollu mulla kauemmin. Sitten seuraavana päivänä kirjotin kirjeen sinne virastoon että lopetan tv-lupamaksun maksamisen koska mulla ei ole enää tv:tä. Köyhällä opiskelijalla ei ollut "varaa" pitää enää tv:tä..:D Kävi sieltä sitten joku rimputtelemassa muutaman kerran joskus kuukauden päästä..

itse tekisin tossa tilanteessa niin, että kirjoittaisin kirjallisen selonteon tapahtuneesta. Eli olit päättänyt tehdä källin kaverillesi ja paljastit tv:n olevan vaikkei kaverillasi olekaan. Siihen laittaa nimet ja vakuuttamiset alle ettei tv:tä ole, vaan musiikki (tarkastajahan ei nähnyt tv:tä?) kuului tietokoneesta. Pyydätte vaikka tulemaan tarkistamaan asian, jolloin ootte luonnollisesti piilottanu telkkarin.
LOL, ei ne siellä hallinnossa nyt mitään idiootteja ole.

Siitä on oma ketju tossa ilmoitukset/gallupit kohdassa...

linkki:

Minkä hemmetin takia sinä olet maksamassa sakkoa siitä, ettei tuttavasi ole maksanut lupaansa vaikka omistaa television?

Minkä hemmetin takia sinä olet maksamassa sakkoa siitä, ettei tuttavasi ole maksanut lupaansa vaikka omistaa television?
Samaa ihmettelen, tuttavasi saa yli satasen sakon, ja sanot että voit maksaa sen :D Mikäs siinä mahtaa vituttaa jos kerran itse lupasit maksaa sen, ei kai sun sitä pakko maksaa ole :D

Tämä on huono vastaus ja varmasti on kyse myös periaatteellisesta taistelusta "en maksa" hengessä (minkä ymmärrän todella hyvin), mutta koska summa on noin pieni, neuvoisin ensin miettimään, montako tuntia tuon summan välttämisyritykseen kannattaa kuluttaa eli katsoa vähän millaisen tuntipalkan tuosta hommasta saa. Tuloskin on vähintään epävarma.

LOL, ei ne siellä hallinnossa nyt mitään idiootteja ole.

Niinpä vaan meni omallakin kohdalla tarinat läpi..;)

Eikä kyse ole siitä etteikö kaikki osapuolet tietäisi miten asia oikeasti on.. :D Ja edelleenkin, tuo tarkastajahan ei nähnyt sitä tv:tä..

edit. sana sanaa vastaan, tai paremminkin sana mielipidettä vastaan

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom