Telewell TW-EA400 ja pätkivä ADSL-yhteys

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tomi
  • Aloitettu Aloitettu
Eilen tuli siis perheenlisäyksenä Saunalahti 8/1 ADSL. Kun yhteys pelaa, on netti hurjan nopea. Kuitenkin (ilmeisesti) tuo TW-EA400 jotenkin pätkii yhteyden poikki aina säännöllisen epäsäännöllisesti. Vuorokauden aikana tämä nyt oli vasta kolmas kerta, mutta kyllähän näiden nykypäivän yhteyksien pitäisi pysyä ainakin vähän kauemmin päällä. Ikävä huomata aamulla, että yöksi jätetyt ja hyvällä nopeudella tulevat ei-lainkaan-laittomat siirrot ovat poikki, ja käytännössä koko netti mykkä.

Ongelma korjaantuu, kun sammutan modeemista virrat. Ennen tätä en pääse edes Telewellin flash-päivityssivulle. Olettaisin, että minun pitää flashata noita TW-EA400:n asetuksia jotenkin uuteen uskoon?

Auttakaa taas. :itku:

/me hyppää parvekkeelta

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joskus myös palomuuriohjelmat aiheuttaa tuota pätkimistä. tosin tuossatapauksessa ei kuulosta kyllä siltä.. en oikein tiedä mistä tuo johtuu, mutta ihan yleinen ilmiö kuitenkin kyseessä että joillain motukoilla netti katkoo. itse vaihdoin aikoinaan pelkästään modeemia (en liittymää) ja katkominen alkoi. myös jotkus isp:t tekee sitä, että katkaisevat yhteydet kerran yössä kellontarkasti, varmaan joku päivitys / ylläpitojuttu.

metalman sanoi:
Joskus myös palomuuriohjelmat aiheuttaa tuota pätkimistä. tosin tuossatapauksessa ei kuulosta kyllä siltä.. en oikein tiedä mistä tuo johtuu, mutta ihan yleinen ilmiö kuitenkin kyseessä että joillain motukoilla netti katkoo. itse vaihdoin aikoinaan pelkästään modeemia (en liittymää) ja katkominen alkoi. myös jotkus isp:t tekee sitä, että katkaisevat yhteydet kerran yössä kellontarkasti, varmaan joku päivitys / ylläpitojuttu.
Mutu-pohjalta sanoisin että modeemi tippuu kelkasta kun tulee tarpeeksi uudelleenohjattavia paketteja. Eli modeemi tukehtuisi liian moneen yhteyteen. Mulla oli tuossa joskus viime vuoden puolella D-Link DI604 ethernet kytkin/palomuuri, ja se leikkas kiinni juuri tuollaisissa tilanteissa, bootti oli ainoa joka tepsi siihen. Sittemmin vaihdoin ZyXelin purkkiin ja kaikki on ihan kunnossa. Eli mä veikkaisin että modeemi ei vain kestä kovin montaa yhteyttä, torrentin kanssa liikutaan kuitenki jossain satojen eri yhteyksien piirissä?

Tomi sanoi:
Eilen tuli siis perheenlisäyksenä Saunalahti 8/1 ADSL. Kun yhteys pelaa, on netti hurjan nopea. Kuitenkin (ilmeisesti) tuo TW-EA400 jotenkin pätkii yhteyden poikki aina säännöllisen epäsäännöllisesti. Vuorokauden aikana tämä nyt oli vasta kolmas kerta, mutta kyllähän näiden nykypäivän yhteyksien pitäisi pysyä ainakin vähän kauemmin päällä. Ikävä huomata aamulla, että yöksi jätetyt ja hyvällä nopeudella tulevat ei-lainkaan-laittomat siirrot ovat poikki, ja käytännössä koko netti mykkä.

Ongelma korjaantuu, kun sammutan modeemista virrat. Ennen tätä en pääse edes Telewellin flash-päivityssivulle. Olettaisin, että minun pitää flashata noita TW-EA400:n asetuksia jotenkin uuteen uskoon?

Auttakaa taas. :itku:

* Tomi hyppää parvekkeelta

Voi tietty koittaa niitä asetuksia laittaa paremmin. Itsellä kuin oli Sonera+Zyxel yhdistelmä ja se pätki yhteyttä vähän väliä poikki. Nykyään saunalahti+telewell, niin ei ole kertaakaan mennyt itsekseen poikki.

Tomi sanoi:
Eilen tuli siis perheenlisäyksenä Saunalahti 8/1 ADSL. Kun yhteys pelaa, on netti hurjan nopea.

En usko että kannattaisi ihan noin lyhyen seurannan takia huolestua yhtään mistään. Seuraile pari päivää ja kato sit uudelleen noita katkoksia on aina ollu ja tulee aina olemaan. Johtuu ainakin itellä yleisimmin ISP:n verkkohuollosta.

Mulla oli kans tota ADSL-yhteyden pätkimisongelmaa, lopulta paikansin vian puhelinpiuhaan, ei toiminut kunnolla paketin mukana tulleella mutta kaupasta haetulla peruskymppimetrisellä toimi jostain syystä OK...

Kilauta Telehellille jos sulla on aikaa roikkua puhelimessa ;)
Puh: 020 7414 700
ark. klo 9 - 17

phy73 sanoi:
Kilauta Telehellille jos sulla on aikaa roikkua puhelimessa ;)
Puh: 020 7414 700
ark. klo 9 - 17
Olin just jonossa kun luin tän viestin. :) Setä ehdotti biosin päivittämistä ensin, mutta tämänhetkinen bios on uusin versio. Kuitenkin versio on se palomuurilla varustettu, joten kokeilen sitä uudempaa palomuuritonta versiota, koska koneessa on ennestään Sygaten Personal Firewall. Katotaas mitä tapahtuu.

Mjaa, onkohan syy sittenkin paljon yksinkertaisempi? Saunalahden sivuilla näköjään on jotain tiedotteita huoltokatkoista. :jahas:

biosin päivittämistä .. juu.. ammattikielellä tuo tarkoittaa "en tiedä miten ongelman voisi korjata, joten ehdotan biosin päivitystä, että soittajalla olisi jonkun aikaa tekemistä. kohta hän todennäköisesti soittaa ja kysyy kuinka bios päivitetään johon vastaan 'se voi olla vaarallista, jos menee käsille'. näin parhaassa tapauksessa käyttäjä ei uskalla päivittää biossia muttei ilkeä enää kysyä neuvoakaan"
:)

nojoo joskus tosiaan biossin päivitys korjaa ongelman mutta loppupelissään aika harovin. Muistithan päivittää myös piirisarjan ajurit ? :)

Tomi sanoi:
Eilen tuli siis perheenlisäyksenä Saunalahti 8/1 ADSL. Kun yhteys pelaa, on netti hurjan nopea. Kuitenkin (ilmeisesti) tuo TW-EA400 jotenkin pätkii yhteyden poikki aina säännöllisen epäsäännöllisesti.

Mulla oli aikoinaan sama homma saunalahden ja tw-715 purkin kanssa ja vika oli elisan asentamassa uudessa dslam purkissa. Se ei kuulemma jostain syystä toimi kaikkien tw:n purkkien kanssa. Jos kaikki muut oot kattonu niin kannattaa kysästä tota sieltä saunalahdelta, ne kyllä sitten hommas sinne jonkun vanhemman tilalle ja toimi ihan moitteettomasti sen jälkeen. Tosin vaati sellasen 3 viikon melkein jokapäiväisen soittorumban sinne, prkl! Se oli hiukan ärsyttävää ku välillä sai sitte bootata purkkia 2min välein.

Sale sanoi:
Kuka sano taas :hyper: :hyper:

Yleensä vaan noitten huoltokatkosten jälkeen ei tartte modeemeja boottailla.

edit: plus se että tomi sano yhteyden katkenneen yöllä ja noi huotokatkokset oli päivällä/illalla.

Fedor sanoi:
Yleensä vaan noitten huoltokatkosten jälkeen ei tartte modeemeja boottailla.

edit: plus se että tomi sano yhteyden katkenneen yöllä ja noi huotokatkokset oli päivällä/illalla.
Riippuu mistä roikkuu. Enivei yhden yön perusteella ei kannattas alkaa ettimään mitään vikaa vaan seurata paripäivää.

Sale sanoi:
Riippuu mistä roikkuu. Enivei yhden yön perusteella ei kannattas alkaa ettimään mitään vikaa vaan seurata paripäivää.

No ei ehkä yhden yön, mutta kahden jälkeen kannattaa jo alkaa mussuttamaan sinne isp:lle. Siitä toimivasta yhteydestä sitä kuitenkin maksetaan. Ja jos se vika on niillä, niin sitä nopeemmin se on kunnossa, mitä nopeemmin sinne alkaa valittamaan.

Tomi sanoi:
- - Setä ehdotti biosin päivittämistä ensin, mutta tämänhetkinen bios on uusin versio. - -

:offtopic:

Kuinka usein päivittelette BIOSsia? Entä muita ajureita?

Olen ite vasta kerran päivittänyt sen, vaikka näitä virustorjuntaohjelmia ja muita systeemejä tulee päiviteltyä kerran viikossa.

biosia EI kannata päivittää, ellei joku homma kuse. pahassa tapauksessa biosin päivitys tuo lisää ongelmia. yleensä päivittelyssä ei ole mitään erikoista mutta pahimmassa tapauksessa joku laite voi ottaa siitä nokkiinsa.

Niin tossahan Tomi varmaan(kin) puhui sen purkin biossin päivittämisestä, ei koneen. Ja ei kannata päivittää jos toimii (kummassakaan), ellei sitten ole tullu jotain tarpeellisia uusia ominaisuuksia.

Nonniin. Vikaa ei löytynyt Saunalahden päästä, eikä Flextronixin asentajakaan löytänyt mitään moitittavaa, kun kävi aamupäivällä mittailemassa. Vaihtoipa vielä mulle tuoreet piuhat tuonne jakamoon, "ihan varmuuden vuoksi." Kävin vaihtamassa TW:n 1-porttiseen A-Link Roadrunner -ADSL-reitittimeen. Kaikki toimii toistaiseksi ilman ongelmia. :) Flextronixin kaverille iso kiitos ylimääräisestä duunista. :worship:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom