Television käyttöönotto ilmoituksen laiminlyönnistä

Elikkäs tälläinen tapaus:

Tuossa noin kuukausi sitten ovikello soi klo 17,00 (yleensä en avaa tuntemattomille, mutta nyt odotin ystävää kylään ja ovikello soi muutaman kerran vähän reippaammin, kuten ystävälläni on tapana soittaa.) No minä muina miehinä si avasin oven. Oven takana joku mies näytti jotain korttia ja ehti sanoa TV jotain... Vedin samantien oven kiinni. (Ovi oli auki max 5sekuntia.) Tänään sitten tuli lappu postista Television käyttöönotto ilmoituksen laiminlyönnistä: missä kerrottiin minun kärähtäneen televisio lupa maksun maksamattomuudesta kun tarkastaja oli nähnyt tv:n.

Kyseltiin kuinka kauan televisio on ollut käytössä ja sen mukaan sitten laskutetaan kuulemma ja päälle vielä 100€ tarkastus maksu. Televisio lupatarkastajan tarina meni näin:

Tarkastushetkellä Ulko oven avasi mieshenkilö. Jolle esittelin itseni,asiani ja valtakirjani. Kuultuaan asian mies veti oven kiinni.Tullessani kohteeseen Tein havainnon kadun puolelta (Asun pohjakerroksessa) Että kyseisessä huoneistossa oli televisio avoinna. se oli kooltaan n.28 tuumaa ja sen saattoi helposti havaita, koska ikkunan eteen ei ollut vedetty verhoja. Havainto tehty n.15metrin päässä televisiosta. Palatessani autolle huomasin että kyseessä olevan huoneiston ikkunat oli vedetty kiinni. Tarkastaja soitti maksuhallitukseen jonne tein heti tapauksen jälkeen ilmoituksen tv:stä.

Tänään sitten soitin tv-maksu hallinto keskukseen ja kiven kovaan väitin ettei ole tv:tä ollut ennen kuin seuraavana päivänä sattumalta veljeltäni hommasin, kerroin myös että vedin oven kiinni ku luulin olevan jonkun Jehovan todistaja jälleen ja että luultavasti tarkastaja on nähnyt tietokoneen näyttöni joka on 22 tuumainen ja aika kaukaa vielä ja sekoittanut ne keskenään.

Täti kirjasi kertomukseni ja kertoi laittavansa eteenpäin ja päätös tulee parin viikon päästä kuinka paljon joudun maksaan ja että voin toki aina valittaa hallinto oikeuteen...

Nyt kysynkin teiltä vinkkejä, neuvoja, kokemuksia yms. miten kannattaa toimia maksaa vaan suosilla vai valittaa eteenpäin? Turhat vittuilut voi jättää väliin niitä on muilla palstoilla ihan tarpeeksi paljon ja muutenkin kuullut asiasta tarpeex vittuilua...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sulla siis oli se tv, eikö? Ei kai tässä voi vääryyteenkään neuvoa, eli maksa pois. Ja maksa jatkossakin, niin pääset helpoimmalla.

Siinäpä tuo kun minulla ei ole televisiota... ennen kuin sitten pari päivää myöhemmin tarkastajan käynnin jälkeen. hommasin koska emäntä raskaana ja jäi juuri kotiin kun ei enään töissä pystynyt käymään (äitiyslomalle).Sai päivään tekemistä ja tämä ihan sattumalta sattui samaan aikaan tarkastajan kanssa.

Miksi vedit oven kiinni jos kerran ei ollut tv:tä? Onko tuo sinun asuntosi joka näkyy sinne kadulle? Olitko tarkastajan vierailun jälkeen vetänyt verhot eteen? Kyllähän tuosta voi valittaa mikäli tv:tä ei ole ollut. Valituksessa kannattaa kuvin ja sanoin selittää millainen asuntosi pohjapiirustus on, mitkä ikkunat näkyvät minnekin päin ja missä tämä näyttösi sijaitsee.

Elikkäs tälläinen tapaus:

...Oven takana joku mies näytti jotain korttia ja ehti sanoa TV jotain... Vedin samantien oven kiinni. (Ovi oli auki max 5sekuntia.) Tänään sitten tuli lappu postista Television käyttöönotto ilmoituksen laiminlyönnistä: missä kerrottiin minun kärähtäneen televisio lupa maksun maksamattomuudesta kun tarkastaja oli nähnyt tv:n.

... kerroin myös että vedin oven kiinni ku luulin olevan jonkun Jehovan todistaja jälleen ja että luultavasti tarkastaja on nähnyt tietokoneen näyttöni joka on 22 tuumainen ja aika kaukaa vielä ja sekoittanut ne keskenään.

Siinäpä tuo kun minulla ei ole televisiota... ennen kuin sitten pari päivää myöhemmin tarkastajan käynnin jälkeen. hommasin koska emäntä raskaana ja jäi juuri kotiin kun ei enään töissä pystynyt käymään (äitiyslomalle).Sai päivään tekemistä ja tämä ihan sattumalta sattui samaan aikaan tarkastajan kanssa.

Jos sinulla kerran ei ollut silloin televisiota niin et vaan voinut päästää äijää sisälle ja näyttää hänellekin, että kyseisestä asunnosta ei töllöä löydy?:rolleyes:

Edit: Mikakinlie kerkes eka

eli kun luulin että siellä on taas joku jehovan todistaja ovella kun sattuu oleen vieressä jehovan todistajien valtakunnasali niin tulee yllättävän usein oven taakse... pitää laittaa kuvat meneen.katsotaan mitä tapahtuu

Ylipäätään kellään vieraalla ei pitäisi jo periaatteen vuoksi olla minun asuntooni asiaa. Oli sit jehova, tv lupatarkastaja tai kuka lie tuntematon...

Mä en tajua tota oven vetämistä kiinni nenän edestä. Jos hommat hoitaa nätisti ja valehtelee kuun taivaalta aurinkoinen (ei liian aurinkoinen) hymy naamalla, ei rupee sitä ovelta töllistelevää niin vituttamaan. Tää ei ollut neuvo tähän tilanteeseen vaan jatkoa ajatellen.

Voi olla jos saliin asti homman viet, niin heikolta vaikuttaa sun kertomukses viranomaisen sanaa vastaan. Tuo oven paiskominen nostaa vastustajan pointseja. Toivotaan nyt että oikeus tapahtuu eikä sun tartte maksella mitään turhia lupia. =)

PS. Ja oveen lappu: Ei mainoksia eikä jehovia.

-edit: PS2. Älä ota vittuiluna.

Taisit jo laittaa oman tarinasi eteenpäin niin on vähän myöhäistä mutta... En usko että sulla ei ollu telkkaria silloin, joten lähden olettamuksesta, että tarkastaja näki sen tv:n. Miksi et voinut myöntää, että sulla on telkkari? Ei sen vastaanottimen omistamiseen tv-lupaa tarvi. Sä voit kattoa siitä leffoja tai käyttää sitä vaikka tietokoneen näyttönä. Ei se tarkastaja pihalle sitä nähnyt, että mitä siinä ruudulla oli eikä sitä, että onko sulla digiboksi jossain hyllyssä.
Enkä muutenkaan ymmärrä miksi tossa sun selvityksessä piti muutenkaan sanoa, että seuraavana päivänä sattumalta hankit tv:n? Vai onko siellä käyny joku kurkkimassa ton tapauksen jälkeenkin?

Jos sulla ei oikeasti ollu vielä sillon tv:tä, niin valitusta todellakin kehiin, mutta siinä tapauksessa joudut kuitenkin maksamaan ton tarkastusmaksun ja luvat eteenpäin normaalisti, mutta et takautuvasti mitään.

Maksu on siis maksettava jos televisiolla VOIDAAN vastaanottaa lähetyksiä - täysin riippumatta siitä, käytätkö sitä vain pelien pelaamiseen tai leffojen katselemiseen.

Huonolta tuo näyttää threadin aloittajan kannalta. Mulla ei ole televisiota ja varmasti kierrätän tarkastajan kämpässä jos/kun se joskus tulee.

Maksu on siis maksettava jos televisiolla VOIDAAN vastaanottaa lähetyksiä - täysin riippumatta siitä, käytätkö sitä vain pelien pelaamiseen tai leffojen katselemiseen.

Huonolta tuo näyttää threadin aloittajan kannalta. Mulla ei ole televisiota ja varmasti kierrätän tarkastajan kämpässä jos/kun se joskus tulee.

Voi olla, että olen ymmärtänyt väärin, mutta väittäisin että tarkastaja ei sitä pihalle näe voidaanko televisioilla vastaanottaa lähetyksiä vaikka töllöttimen näkisikin?
On mullakin tossa nurkassa tv, mutta en mä sillä mitään lähetyksiä näe. Nykyään ei VÄLTTÄMÄTTÄ riitä se kuution kokonen toosa, että näkis tv-ohjelmia. Päästän mäkin tarkastajan sisälle jos vielä tulee, ja se saa vaikka purkaa tuon vanhan Saloran, mutta saman asian sekin joutuu toteamaan, että vaikka mä siitä leffoja katonkin ja käytän kakkosnäyttönä tietokoneen kanssa, niin tv-ohjelmia siitä ei näe.

Lähetä niille kopio television ostokuitista, jos vaikka se auttaisi vakuuttamaan television olevan upouusi.

Voi olla, että olen ymmärtänyt väärin, mutta väittäisin että tarkastaja ei sitä pihalle näe voidaanko televisioilla vastaanottaa lähetyksiä vaikka töllöttimen näkisikin
Jos tarkastaja näkee television, oletetaan automaattisesti että sillä näkee myös lähetyksiä ja että tv-lupa pitäisi olla. Sulla pitää olla todistus, että viritinyksikkö on poistettu jos haluat toisenlaisen tuomion. En tosin tiedä miten nykyisenä digilähetysten aikana toimitaan, mutta veikkaanpa, että televisio kämpässä tulkitaan aina niin, että sillä voidaan katsoa lähetyksiä kunnes toisin todistetaan.

Tuskin tulkitaan, sillä pelkällä televisiolla ei voi katsoa digilähetyksiä. Kuvaputkitelkulla siis voi mennä läpi selitys "ei digivastaanotinta käytössä".

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom