telemarkkinoinnin kieltäminen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mxm
  • Aloitettu Aloitettu

mxm

Äsken taas soitti joku lehtimyyjä ja meni pari minuuttia ennen kun pääsin jatkamaan omia hommia, nyt saa riittää nuo soittelut. Muistaako joku, mihin pitää soittaa tai millä sivulla saa kiellettyä telemarkkinoinnin omaan liittymään? Ennen oli numero puhelinluettelossa vaan en nyt sieltä mitään löytänyt.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Muutaman päivän puhelinmyyjänä olleena tiedän että tuolla ei oo oikeestaan mitään merkitystä kiellätkö vai et. Koska ensinnäkin ne numerot voidaan ottaa jostain rekisteristä jonne pääset ku olet sen numeros erehtyny vaikka yhteen lehden arpalipukkeeseen laittamaan ja toiseksi osa käyttää lehden myynnissä ihan vaan puhelinluetteloita että vaikeepa tuota täysin on estää. Vituttaa kyllä itteäkin ku jatkuvasti joku lehtimyyjä soittamassa :curs:

Itse olen myös kieltänyt nuo suoramarkkinoinnit puhelimeeni, hyvään aikaan ei kyllä ole soittoja tullutkaan. Aina välillä kun joku erehtyy soittamaan mielialasta riippuen kuuntelen koko litanjan ja sitten kerron suoramarkkinointikiellosta. Joskus myyjä jää sönköttämään ihan siihen jotain, jolloin suljen puhelimen. Yleensä tuo riittää vihjeeksi.

Toinen kätevä tapa on jättää myyjä puhumaan kapulaan, kapula pöydälle ja menee vaikka käymään kusella. Takaisin tullessa pyytää sitten myyjää toistamaan, koska ei saniteettitiloissa oleilun takia kuullut mitä tämä sanoi. Yleensä ei tarvitse itse sulkea puhelinta.

setae sanoi:
Toinen kätevä tapa on jättää myyjä puhumaan kapulaan, kapula pöydälle ja menee vaikka käymään kusella. Takaisin tullessa pyytää sitten myyjää toistamaan, koska ei saniteettitiloissa oleilun takia kuullut mitä tämä sanoi. Yleensä ei tarvitse itse sulkea puhelinta.

Mä olen myös miettinyt, että tarttee joskus sanoa "hei ootatko hetken...?" ja sitten jättää luuri pöydälle. Voisi mitata kuka jaksaa odottaa kauiten.

Mutta en mä sitä aikaiseksi saa. Hempeys iskee aina, ja sitten mä valittelen etten nyt tartte mitään ja kiitän tarjouksesta. :curs:

On sitä itekin tullut lyötyä muutaman kerran luuri kännymyyjille korvaan muttei jaksais turhaan niidenkään päivää pilata. Ja turha niiden aikaakaan on tuhlata kun porukka on siellä provikkapalkalla töissä. Joskus nekin vaan vois miettiä mitä lehtiä rupee myymään kun joskus on soitettu Vauva-lehdestä ja kysytty "Oletteko kohderyhmäämme?", no kyllä vielä on munat tallella, etten taida ihan sitä kohderyhmää olla :jahas:

Jos tilaa minkään lehden niin ne soittaa.
--------

Tää toimii ja puhelu loppuu 20sekunnissa aina.

Myyjä: Joo tässä on se ja se...ja olis tarjolla
Mä: Aha, sanon suoraan että on perse auki että ei ole rahaa yhtään, et en voi tilata mitään vaikka haluisinkin....... mut mä toivotan sulle onnee kauppoihin.

Myyjä: Öh, öh....aa...joo okei moi
--------
Mut pitää sanoa että sellasta suoruutta tuli siinä että itse olin puolitoista vuotta firmassa jossa myin jotain pääasiassa puhelimitse...et voi olla että siks osaa olla niin suora et toi toimii aina.

viltteri sanoi:
Kyllä tuo kielto aika hyvin soittelua vähentää. Vielä sieltä joku kuitenkin soittelee. Sitten kannattaa ottaa käyttöön tämä lomake ja iskeä vastaan:

http://www.xs4all.nl/~egbg/fins.pdf

Hemmetin hyvä linkki. Kiitos.

Pistän ton varmasti testiin kun oon seuraavan kerran himassa koneen äärellä kun myyjä soittaa.

Minä sanon aina ystävällisesti heti puhelun alussa, että rahatilanne on niin huono, etten osta tällä hetkellä yhtään mitään. Äänensävy sellainen raukka ;)

Se on toiminut aina.

Se toimii myös, kun sanoo tilaavansa kaikkia lehtiä, joita haluaa lukea. Ja se, että lukee ko. lehteä siskon, äitin, veljen, kaverin tms luona.

Joskus erehdyn sanoo jotain muuta ja silloin saan kuulla niitä vastaväitteitäkin. Sanoin yhdelle ihmiselle, että luen vain urheilulehtiä ja se rupes sitten myymään jotain Urheilulehti -nimistä lehteä. Sitten sanoin sille, että mua kiinnostaa vain fitness eikä Suomessa ole sellaista lehteä, joka olisi niin hyvä, että sitä viitsin ostaa. Sitten se ehdotti mm. Cosmopolitania. Voi luoja mikä fitnesslehti!

Mä oon kans liian kiltti enkä pysty olee ilkeä tai lyömään luuria korvaan.

Yleensä saan puhelut loppuun aika nättiin kun sanon asiallisesti, mutta jämäksi etten ole kiinnostunut tilaamaan mitään tai osallistumaan keräykseen. Monensti jätän myös vastaamattu puheluihin, jotka tulee salaisesta numerosta.

Monesti on ollut mielessä yrittää tehdä myyjälle jotain vastakauppaa, mutta eipä ole puhelun tullessa muistunut asia sitten mieleen. Olisi kiva kuulla miten myyjä suhtautuu, jos tarjoaa Seura-lehden vuosikerrasta mottia halkoja vaihdossa.

Itekki aina rupiaa hempeileen ja käyttäytyy asiallisesti, tosin kerran olen ollut törkeä tämän tyyppisissä asioissa ja se ei ollut puhelimessa vaan tv-lupaa tultiin tarkastaa, noh sanoin siinä ovella että oota vähä aikaa ja löin oven kiini :rolleyes:

...

Mulla on toi kielto päällä ja kun joku on erehtynyt soittamaan, olen huomauttanut, että mulla on toi kielto. Sen jälkeen myyjä on pyytänyt anteeksi ja sulkenut puhelimen. Aluksi mulle kävi myös mokia ja saatoin itse "vahingossa" levittää numeroani vääriin paikkoihin. Nyt olen ottanut opikseni, eikä soittoja yleensä edes tule.

Sitä mä kyllä ihmettelen, että minkä takia ihmiset eivät osaa olla suoria ja jämäköitä noille myyjille, jos ei kiinnosta. Eikö sitä voi sanoa, että kiitos ei? Ei se ole ilkeyttä, vaan reiluutta varsinkin itseäsi kohtaan.

Sanokaa seuraavalla kerralla, että kuuluu vähän huonosti, kun olen täällä x-nimisessä paikassa toisella puolella maapalloa... Saattaa luuri mennä kiinni aika nopiaan... :D

Mulle soitti Saunalahdelta joku, jutteli siinä mukavia ja hetken päästä uskaltautu kysyyn notta mikä liittymä meikäläisellä on. Sanoin siihen että en tiedä mutta Saunalahdelta se on. "Ai jaa, sulla on jo Saunalahti". Kiitos näkemiin...

Aika omituista että ne ei edes itse tiedä omia asiakkaitaan, mielestäni.

Anonymity sanoi:
Sanokaa seuraavalla kerralla, että kuuluu vähän huonosti, kun olen täällä x-nimisessä paikassa toisella puolella maapalloa... Saattaa luuri mennä kiinni aika nopiaan... :D
Eikös se sillon menis sun piikkiin ku sä olet matkoilla? Niinhän se on että soittaja maksaa sen mitä puhelu suomeen maksaisi, ja vastaanottaja sitten maksaa ne ulkomaanpuhelusta koituvat lisät. Ja toisaalta, se opiskelijaraukka kuka sulle soittaa firman luurista ei varmaan välitä siitä vaikka firmalle tuliskin isompi puhelinlasku :)

Itse valehtelen aina lehdenmyyjille lähteväni viikon kuluessa vuoden ulkomaankeikalle joten turha nyt mitään lehtiä alkaa enää tilaamaan.

Suositut

Back
Ylös Bottom