Teknistä etumatkaa by VAG?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja FrancoC
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Tekstissä mainitaan "ahtimien yhteydessä olevat säätöventtiilit joiden kautta ilma ohjataan yhteis- ja erilliskäyttöä varten" vaikkei niitä kuvaan olekaan piirretty.
Jos niihin jollain lailla tämä liittyy ?

edit: siis turbon edeltä tuo puuttuu kuvasta.
edit2: Ähh, minä en tiedä autoista yhtikäs mitään. Laita nyt se vastaus jo, ei tarvita enempiä sitä pyytämään :jahas:
 
Mekaaninen ahdin pyörii kuvassa väärinpäin. Ensimmäisessä kuvassa turbo ei näy pyörivän, mutta se tositilanteessa idlaa mukana mekaanisen ahtimen siirtämän imuilman ja pakokaasujen liikkeen voimasta.
 
jiiii sanoi:
Mekaaninen ahdin pyörii kuvassa väärinpäin. Ensimmäisessä kuvassa turbo ei näy pyörivän, mutta se taitaa idlailla mukana mekaanisen ahtimen siirtämän imuilman liikkeen voimasta.

Hyvä huomio! Itsekin sitä katsoin mutten tajunnut :)

Ja tuosta turbosta, olinhan mä oikeilla jäljillä kun ihmettelin että miksei se pyöri ekassa kuvassa vaikkei siinä muutakaan reittiä ilmalle näy olevan. :lol2:
 
Bingo!

Mekaaninen ahdin pyörii väärinpäin.

Roots ahtimessa ilma kulkee roottorin ja ahtimen-
kotelon seinän välistä. Siitä roottorien välistä
ei kulje mikään.

Tuollaisena toteutettuna tuo ei tod. näk. lähtisi edes käymään.

-Franco
 
Ei.
Ruuviahtimessakin - ainakin siinä Lysholmin alkuperäisessä -
ilma kulkee kotelon ja ruuvien välissä eteenpäin.
Ja tuskin se hirmusti on siitä muuttunut. Kuka
niitä nykyään pääasiassa muuten käyttää, jenkit?
Whipple twin-screw design tjmsp.?

Eikös suurin ero ole se, että ruuviahtimen 'ruuvit'
ovat naaras ja urosuritettuja?
Näin hatusta, kertokaa joku totuus jos olen väärässä,
tai kysyn kuukkelilta jos rupeaa oikein vaivaamaan.

-Franco
 
FrancoC sanoi:
Bingo!

Mekaaninen ahdin pyörii väärinpäin.

Roots ahtimessa ilma kulkee roottorin ja ahtimen-
kotelon seinän välistä. Siitä roottorien välistä
ei kulje mikään.

Ööh, eivätkös nuo pyöri ihan oikeaan suuntaan eli ylempi vasta- ja alempi myötäpäivään?
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
As the meshing lobes spin, air trapped in the pockets between the lobes is carried between the fill side and the discharge side.

super-charger-11.jpg


Like the Roots supercharger, the air inside a twin-screw supercharger is trapped in pockets created by the rotor lobes.

super-charger-13.jpg


Ainakin ylemmän kuvan ymmärtäisin niin että ilma menee roottorien välistä... tuolta saa lukea lisää http://auto.howstuffworks.com/supercharger.htm
 
mho sanoi:
Tuota kuvaa on korjailtu sen jälkeen kun tämä keskustelu on alkanu :)
Eli korjasiko vw tämän keskustelun takia flashinsä väärin? :hyper:
Siis nyt se ahdin pyörii väärin päin mikäli howstuffworksin versio on se oikea.
 
Zone-sarja -42%
En ole tuota howstuffworksin animaatiota katsonut.
Tuossa ylempänä olevassa kuvassa näyttää kyllä
vähän oudolta.

Mutta, VAG:n animaatio korjattiin aikapäiviä
sitten. Sinne meni aiheesta palautetta ja
takaisin tuli toteamus: 'pyörii väärinpäin'
ja sen jälkeen se korjattiin.

-Franco
 
Ite veikkasin tuohon "etsi vika" juttuun (mekaaninen ahdin vika oli jo korjattu) tuon että yleensä turboissa on tuo pakopuoli pienempi kuin imupuoli... tuossa päin vastoin, eikös tuo ahistas yläkierroksilla... juuri siellä missä tuon turbon pitäisi toimia.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom