Tehokkain tapa pudottaa nopeasti painoa.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja -_Tane
  • Aloitettu Aloitettu
Mä en vois suositella mitään ruokavaliota jossa pelkästään juodaan prodedrinkkejä pidemmäks aikaa kuin viikoksi. Ei se rasva mitenkään maagisesti kuitenkaan katoa parissa viikossa vaikka pelkästään prodedrinkkejä joisit. Syy miksi on suosittele mitään tuollaista on se että en itse voisi kuvitella millainen olo on kuin ajattelet että on vielä 10 viikkoa jäljellä prodedrinkkien juomista. Tuo jos mikään tappaa kenen tahansa motivaation nopeasti.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eli olit keskimäärin miinuksilla 1700kcal per päivä. 500kcal vaje päivässä tiputtaa painoa 0,5kg viikossa, 1000kcal vaje tiputtaa painoa 1kg viikossa jne.

Keskimäärin mentiin siinä 1500-2000kcal päivässä mitä nyt vanhaa kirjanpitoa katsoin, kun aloin epäilee sanojani.

Se mitä jotkin kalorinkulutus laskurit sanoo on aivan sama. Oma kroppa kertoo kulutuksensa paljon tarkemmin, jos seuraa painonsa muutosta ja syömäänsä ruoka määrää.

Tuo on niin totta, kroppaa pitää kuunnella ja katsoa. Eikä kannata ravata kokoajan vaakan kiusattavana. Itse pidin kerran viikossa punnitus päivän ja myös herkkupäivän jolloin tankkasin hieman enemmän hiilareita seuraavan viikon koitoksia varten.

Toivotaan, että -_Tane saa näistä jotakin irti.

Syöt ihan normaalin lautasmallin mukaan, tartte mitään erikoisia kikkailuja harrastaa.

Töitä tosin saapi tehdä sitten. Aamulla heti herätessä 30-60min aerobinen ja iltasella sitten toinen aerobinen. Perse ylös tuolista vaan niin kyllä se lähtee.

Jos ylipainoa on kertynyt 30kg, niin suosittelisin ainakin alkuun ihan perinteistä ruokavalion sisällön parantamista ja kaloreiden laskemista siihen -500kcal/vrk. Tuollaisen ylipainon saadakseen pitää lähtökohtaisesti syödä aikalailla päin persettä ja aluksi voisi olla ihan hyvä opetella syömään fiksusti ja terveellisesti, ettei kilot tule takaisin sitten kun ruetaan jonkun velocity dietin tai ketoosidietin jälkeen vetämään taas nuudeleita ja lihapullia...

Mä en vois suositella mitään ruokavaliota jossa pelkästään juodaan prodedrinkkejä pidemmäks aikaa kuin viikoksi. Ei se rasva mitenkään maagisesti kuitenkaan katoa parissa viikossa vaikka pelkästään prodedrinkkejä joisit. Syy miksi on suosittele mitään tuollaista on se että en itse voisi kuvitella millainen olo on kuin ajattelet että on vielä 10 viikkoa jäljellä prodedrinkkien juomista. Tuo jos mikään tappaa kenen tahansa motivaation nopeasti.
Toimii parhaiten kuukauden pätkissä, eikä siinä ajassa katoo vielä voimatkaan, ainakaan ei kadonnut mulla. Optimaalinen tapa olis tietenkin muuttaa elämäntapoja terveellisempään suuntaan pysyvästi, mutta kun kerran kysytään parasta tapaa pudottaa nopeesti painoo niin mun mielestä Velocity toimii varsin hyvin. Ja motivaatio kasvoi mun kohdalla etenkin tuon velocityn aikana, ensimmäinen kerta ikinä kun pudotin tietoisesti painoa ja läskiä paloi ihan silmissä, niin kyllä se motivoi. Vaikeinta onkin yleensä olla lihomatta takaisin, mutta jos se kipinä terveellisyyteen on jo syttynyt niin tuskin siitä ongelmaa tulee.

Itse pudottelin 30kg vajaassa puolessa vuodessa(112 ->76), ihan ruokavalio muutoksella. Söin pelkästään lihaa, kovaa rasvaa, vihanneksia sekä hedelmiä. Vähän kuin karppaus mutta pikkaisen tiukempaa linjaa vielä.
Vältin maitotuotteita, viljoja, sokereita, tärkkelys pitoisia tavaroita. Hyvin on paino pysynyt nyt pidemmän aikaa, vaikka tulee syötyä vähän monipuolisemmin.

Ruokavalion ohella tein 30 minsan aamulenkkejä korkealla sykkeellä pari kolme kertaa viikossa sekä salilla perus treeniä.

Ongelma noissa erikoisruokavalioissa on sitten se, että voi tulla puutostiloja tai jotakin liikaa. Järkevin tapa olisi vain vähentää määrällisesti.

Sehän nyt on sanomattakin selvää, ettei siihen entiseen elämäntapaan ole paluuta, jos ne pudotetut kilot meinaa pitää poissa.

Itse sain LYHYELLÄ kokeilulla melko päinvastaisia tuloksia. Kokeilin sellaista dieettimallia jossa syödään vain kerran päivässä kiinteää ruokaa. Kaikki makrot kuitenkin mukana ja ~700kcal vaje. Se oli todella helppoa päälle sen viikon ajan kun sitä ehdin vetää ennen vatsatautia. Ei ollut nälän kurnintaa eikä tullut mietittyä sitä syömistä jatkuvasti. Kaikkein hirveintä on minusta syödä muutama sata kaloria ja lopettaa siihen. Jos siis pitkin päivää ihan kiinteää syö.
Jatkan kyllä kokeiluani ensi viikolla taas kun saa taudit pois tieltä.

Varmaan on meitä moneksi tässäkin asiassa. Minulle tuntuu sopivan. Mitään 1500 kcal vajeita en todellakaan ala harrastaa mutta ihan terveellisellä 500-1000 kcal vajeella suosittelen kokeilemaan, jos nimenomaan oikeisiin ruokiin ja oikeisiin ruokien määriin orientoituminen on se heikkous dieetillä. Eikai siinä mitään häviäkään.

Edit: niin en kyllä tiiä onko se eri asia jos ei syö edes sitä yhtä kertaa päivässä kiinteää.

Suositut

Back
Ylös Bottom