Team M&M seikkailee

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
MUsaa noin ylipäänsä olen tehnyt katkonaisesti jo vuodesta 90-91 lähtien eli moni täällä varmasti vielä silloin taputteli kakkaa pinnasängyssä. Amigalla aloitin ja sellaisella ohjelmalla kuin pro tracker v.1.3. niitä biisejä on vielä jossain disketillä olemassa, mutta mitenköhän helvetissä ne saisi ulos niistä?

Amiga myös löytyy mutta en tiedä onko kone enää hengissä, kun vuosia on maannut erinäisissä varastoissa. Disketitkin kuulemma menettävät tietonsa kummenen vuoden sisään ja mulla noi disketit ja biisit ovat lojuneet jossain jemmassa melkein kaksikymmentä vuotta. Viimeksi kun testasin amigaa, taisi vuosi olla 2002. Pelasin Indy 500 läpi. Siinä oli siisti peli kun aikoinaan tuli ulos. (muistaako kukaan?)

Musaa kuuntelen ihan laidasta laitaan enkä nyt tähän hätään keksi muuta kuin massive attackin tuolta donwtempo, trip hop osastolta. Ambientti on laaja käsite ja siihen genreen menee kauhea kasa bändejä. Ei tuu kyl yhtään mieleen. En mä hirveästi kuuntele ambienttia. Progea enemmänkin ja raskasta metallia. 60-70luvun bändejä, kuten Zappaa, Alan Parsonssia, genesistä, Beatlesia, yms. Trancesta nousee Jerome isma-ae, Astrix, Tiesto, Arrmin van buuren.

Tähän on kai joskus jo vastattu, mutta miksi lopetitte podcastien tekemisen? Kuuntenlin kaikki neljä jaksoa pari päivää sitten läpi ja aivan mahtavaa settiä oli! Ainakin näiden jaksojen puheiden peruustella lisää jaksoja oli suunnitelmissa mutta niitä ei sitten koskaan tullut..?

MUsaa noin ylipäänsä olen tehnyt katkonaisesti jo vuodesta 90-91 lähtien eli moni täällä varmasti vielä silloin taputteli kakkaa pinnasängyssä. Amigalla aloitin ja sellaisella ohjelmalla kuin pro tracker v.1.3. niitä biisejä on vielä jossain disketillä olemassa, mutta mitenköhän helvetissä ne saisi ulos niistä?

Amiga myös löytyy mutta en tiedä onko kone enää hengissä, kun vuosia on maannut erinäisissä varastoissa. Disketitkin kuulemma menettävät tietonsa kummenen vuoden sisään ja mulla noi disketit ja biisit ovat lojuneet jossain jemmassa melkein kaksikymmentä vuotta. Viimeksi kun testasin amigaa, taisi vuosi olla 2002. Pelasin Indy 500 läpi. Siinä oli siisti peli kun aikoinaan tuli ulos. (muistaako kukaan?)

Musaa kuuntelen ihan laidasta laitaan enkä nyt tähän hätään keksi muuta kuin massive attackin tuolta donwtempo, trip hop osastolta. Ambientti on laaja käsite ja siihen genreen menee kauhea kasa bändejä. Ei tuu kyl yhtään mieleen. En mä hirveästi kuuntele ambienttia. Progea enemmänkin ja raskasta metallia. 60-70luvun bändejä, kuten Zappaa, Alan Parsonssia, genesistä, Beatlesia, yms. Trancesta nousee Jerome isma-ae, Astrix, Tiesto, Arrmin van buuren.

Amiga 500 :rock:

Sillä jauhettiin kaverin kanssa kaikkia mahtavia pelejä!

Indyä tuli jauhettua kanssa joskus ennen kuin kivekset laskeutu... Jos siis tätä peliä tarkoitit:
Indy_004.png

Good memories :)

Pro trackerilla tuli myös nassikkana tehtyä jotain pimputuksia ja haaveiltiin maineesta ja mammonasta musiikkibisneksessä... Ei ottanu tuulta alleen tuo projekti.

PS. Zappa on kova.

Mä kanssa aikoinaan väsäsin Amigan trakkereilla musaa (89-93). Vuosi sitten kokeilin Amigaa. Workbench 1.2 (hell yeah!) sain käynnistymään kaksi kertaa molemmilla kerroilla tuli se "krääts krääts" ääni ja read/write error, mutta silti pääsi shelliin jne. Kolmannella kerralla disketit sanoivat kaput. Eli mun suositus on se, että kun otat ne diskit esille, jossa on kama, jonka haluat talteen kopioit sen suoraan uudelle disketille / medialle. Et ala lataamana sitä / kuuntelemaan trakkereilla tai playereilla ja fiilistelemään. Siinä saa nimittäin oikeasti toivoa, että sen digitaalisen tiedon saa luettua sieltä levyltä edes kerran ... Ja tuo yksi kerta kannattaa säästää siihen varmuuskopiointiin.

Oi niitä aikoja. Silloin koodarit olivat koodareita, graffan tekijät todellisia pikselisotureita ja musaa tehtiin sydämmellä ja pienillä resursseilla. Nykysukupolvi ei käsitä, mitä kaikkea nämäkin setit ovat vaatineet. Tosta kohdalta 1:40 alkava materiaali näyttää nyt ihan so what kamalta, mutta tuolloin sitä tuijotettiin "ei voi olla totta fiiliksissä, mikä frame rate!". Toinen on spaceballsin demo, joka ei tosiaan olisi ollut mahdollista PC-raudalla, jota olisi voinut hakea DataInfosta.

http://www.youtube.com/watch?v=2CGOh-jb4QM&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=c5kuYfTCGLg&feature=related

PC-raudalla ollut mitään jakoa grafiikassa ja äänissä. Jopa YLE-uutisten alkutunnus oli 90-luvun vaihteessa tehty Amiga 2000:lla.

Tosta teidän videosta: Musa sinänsä ok ton tyypiseksi meditointiambientiksi. Mun makuun olisi kaivannut semisti enemmän nostatusta. Video toimii ja tukee tosi hyvin musaa.

Back
Ylös Bottom