Tavoitteet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Xedra
  • Aloitettu Aloitettu
Millaisia tavoitteita teillä itsekullakin on? Aiotteko joskus kilpailla? Fitness vai voimannosto puolella? Haluatteko näyttää hyvältä "muuten vaan"? (Huono sanavalinta mutta heräsin äsken päiväunilta ja pää ei toimi vielä)
Ja miten palkitset itseäsi kun olet saavuttanut jonkun tavoitteistasi?
Mun tämänhetkiset tavoitteet: nostaa penkistä 50 kg, sitten kun sen saavutan niin nostetaan rimaa ylemäs ja toinen tavoite on alentaa rasvaprossaa reilusti. Ja haluan tulevaisuudessa kilpailla, en tosin tiedä vielä missä :) Vaikka jossain Taka-Hikiän kuulakarnevaaleilla.

Ja palkitseminen, sitten kun saan tuon 50 kg penkistä niin ( älkää nyt naurako!) käyn ostamassa Davidin topin jota olen pitkään hingunnut. Olen ollut monta kertaa ostamassa sitä mutta päätin että se pitää ansaita.

Taas kerran väitän, että jonain kauniina päivänä aion kilpailla kansallisella tasolla ensin varmaan penkkipunnerruksessa ja pikkasen myöhemmin voimanostossa... Jotenkin vain tulee lykättyä koko ajan sitä "ekaa kertaa", kun on niin pirun tyytymätön omiin voimiin. Kun nyt uskoisi itsekin siihen, ettei heti ekassa kisassa tarvitse päihittää kaikkia muita - ainoastaan itsensä... Tällä hetkellä tarvitsisin kunnon potkun persuuksille, ja pitäisi kai ensi vuodelta valita joku pikkukisa, johon tähdätä. Eihän sitä muuten tule mentyä ensi kertaa :mad2:

En usko, että meikäläisestä olisi ikinä kilpailemaan - tai ehkä korkeintaan siellä kuulakarnevaaleilla kehtais lavalle. :p
Tavoitteena on vain yksinkertaisesti vain tulla voimakkaammaksi ja pitää kroppa kaikin puolin terveenä ja suorituskykyisenä. Tarkoituksena olisi puntata vielä eläkkeelläkin. :D Jotain kilomääriä on haaveena, penkki se meikäläiselläkin laahaa kaikkien muiden takana, eli siinä savottaa riittää.

Palkintoja en oo miettiny, treenin jälkeinen olo riittää.
:kippis1:

Tämän hetken tavoitteena kevään fitness-kisat. Palkitsen itseni jollakin ulkomaan reissulla...näin tein viimeksikin ja se oli todella paikallaan. Kaiken kuukausien kisoihin treenaamisen jälkeen tekee tervettä päänupille ottaa lepoa ja relata kunnolla. Voin jo nyt kuvitella itseni jonnekin rannalle arskaa paistattelemaan :hmmm: (varsinkin nyt kun täällä on -18 pakkasta)

PMlats saat juuri nyt sen kaipaamasi potkun persuksille! Riittikö?
Tottakai lähdet kisoihin heti, kun sellaiset jostain pongaat... Ootko muuten menossa kumman liiton kisoihin? Ihan uteliaisuuttani kyselen...

Itse kyllästyin teeskentelemään hyvän näköistä ja tällä hetkellä fittness-skaboja enemmän kiinnostaa voima. Ennen vain penkkailin, mutta nyt oon hullaantunut m-vetoon. Täytyykin käydä koittamassa kuin ne kaikki kolme lajia kulkis. Kyykätä en kyllä osaa. Oon varmaan ensimmäinen, joka hylätään siksi, että ottaa maasta perseellä pompun..:D

Aloitin treenaamisen ihan sillä idealla, että saisi kroppaa muokattua paremmaksi, mutta nälkä kasvaa syödessä ja haaveilen fitnesskisoista.

Siihen on vielä matkaa, koska olen aika noviisi tässä lajissa, joten menee sellainen pari vuotta ennen ekaa kisaa.

Onneksi löysin tän paikan! Tää on iso apu kaikkeen!

Oon miettinyt kovasti kisaamista sen jälkeen kun aloin lukea noita jenkki-fitness-henkisiä lehtiä (Muscle & Fitness, Muscle & Fitness Hers, Oxygen jne.) ja tajusin, että mulla(kin) on kaikki mahikset saada kroppa hyvään kuntoon, jos vaan viitsin nähdä vaivaa. Totuus on kuitenkin se, että mun hermoni eivät kestä yleensäkään mitään kisoja (kerran jouduin puolivahingossa yhteen leikkimieliseen tv-visailuun ja olin kuolla jännitykseen, vedin varmaan omat sykeenkat sen puolituntisen aikana :).

Ensimmäinen tavoitteeni oli (ja on edelleen) vetää itsensä ensi kesäksi mahdollisimman vähärasvaiseen ja hyvälihaksiseen kuntoon. Syksyllä lähdetään varmaan taas Sardiniaan ja ollaan äijän kanssa puhuttu, että pidetään kokeeksi sitä edeltävä kuukausi tai kaksi ikään kuin fitness-kisa dieettiä (eli yritetään vetää rasvaprosentti mahdollisimman alas). Hyvälihaksisella kunnolla tarkoitan Trish Stratus -henkistä persettä ja silleen... (Tilitän aiheesta kohta enemmän tonne idoliosastolle... :). Vuoden päästä jouluna haluan olla ihan megatörkeänhyvässä kondiksessa.

Mulla ei ole mitään käsitystä siitä miten paljon naiset normaalisti pystyvät nostamaan penkistä, vetämään maasta tai kyykkäämään, mutta ajattelin lisätä painoja aina sitä mukaan kun 3 x 8-12 sarjat käy kevyeksi. Välillä varmaan vedän pidempiä tai lyhyempiä sarjoja (ja luonnollisesti suhteutan painot niiden mukaan) ihan jo vaihtelun vuoksi.

Yksi alkuperäisistä tavoitteistani oli ja on hankkia niin paljon lisää lihasmassaa, että voin käytännössä syödä niin paljon kuin huvittaa lihomatta -- tosin nyt olen jo huomannut pystyväni oikeita ruokavalintoja tekemällä syömään käsittämättömiä ruokamääriä lihomatta.

Muutenkin toi ulkonäkötavoite on väistymässä toissijaiseksi ja treenin tuoma hyvä olo, toimiva, vahva lihaksisto, pitkä ikä ja yleensä hyvä terveys ovat todellisia, pitkän tähtäimen tavoitteitani.

Muita, ei punttailuun liittyviä, tavoitteitani on kyetä juoksemaan paikallinen 7 km lenkki putkeen (siis kävelemättä tai hölkkäämättä) ja pystyä tekemään spagaatti (lapsuusunelma, jota en ole vielä koskaan saanut aikaiseksi toteuttaa :).

Viimeksi muokattu:
Mulla ei ole mitään kisatavoitteita (olen yhdet missikisat kolunut ja siihen saa jäädä, vaikka menestystä tulikin:D )

Mulle on tarpeeksi tavotetta pitää itseni hyvässä kunnossa ympäri vuoden.
Ja tietenkin saada lisää sitä lihasta, ja kuten kaikki tietää se ei tapahdu yhdessä yössä, joten tavoitetta riittää pitkäksi aikaa.
;)

Lisää lihasta ja voimaakin siinä sivussa. Tavoitteena sopusuhtainen kroppa, mitä se ei nyt ole, kun jaloissa riittää voimaa ja yläkroppa laahaa perässä.

Ja tämä: todellakin harmittaa, kun tuli tämä homma aloitettua näin vanhana.

Lohdutus NAISKOVIKSELLE, tässä lajissa ei voi aloittaa liian myöhään (vrt. luistelu ja kilpavoimistelu tms..)

:)

Pappa Heikkinen aloitti 39-vuotiaana ja on yksi Suomen parhaimpia kehonrakentajia. (Jepjep, tiedän, että se on mies, mutta naiset on ihan yhtä hyvii ku miehetkin! :D )

Mukavaahan se olisi jos kilpailemaan pääsisi, taitaa olla vain aika kaukainen haave noi fitness kisat, mutta toinen varteenotettava vaihtoehto olis voimannosto kisat, mutta muutama vuosi menee vielä ennen kuin meikäläinen edes uskaltaa ajatella moista.:D

Olin vkoloppuna katsomassa Galaxyn Sm-kisoja,jotka oli vielä aika pienet. Haaveena on että viimeistään ens syksynä olisin siellä osallistuja-listassa mukana.
Kevään kisoihin en ehdi..jalan takia.
Mutta katsotaan miten tytön käy....

Minä olen kaikenlaisia joukkuelajeja harrastanut, joten siinä olen saanut kisailla. Toisaalta kiinnostaisi toki yksilölajitkin, joissa saisi olla itse vastuussa menestymisestään...

Taitaapa tavoitteet toistaiseksi olla tosiaan vaan se voimakkaampi ja lihaksikkaampi keho ja hyvä olo. Rasvaakin voisi olla toki vähän vähemmän :rolleyes:

Eihän sitä toki tiedä vaikka innostuisi joskus jostain voimailulajista kisamielessä. Voimannostosta tms. (kunhan oppisi sen mave:n
:D ) Joskus sitten kun penkki on isompi kuin 30... Fitnessiin en haluaisi osallistua, kun en ole mikään sähäkkä kissa. Enemmän sellaista uuninpankko-tyyppiä.....

Tällä tytöllä ei ole mitään kilpailullisia päämääriä, vaan lähinnä "itsensä voittamis"-puolelle menevät nuo tavoitteet... Penkistä aion nostaa oman painoni joku päivä, ja yhdenkädenpunnerrus on myös tavoitteena (lienee tosin kaaaaaukana vielä :p ). Lisäksi tietysti tahdon tulla yleensä ottaen vahvaksi ja lihaksikkaaksi, pitää painon kurissa ja alentaa rasvaprosenttia jne. Kun se kauhistuttava vuosiluku (katso ikäthread;) ) nyt kerran on väistämättä kohta edessä, niin toki haluan pitää itseni kuosissa myös sen jälkeenkin! :)

Minulla on tavoitteena tulla mahdollisimman paljon fitnesskilpailijoiden näköiseksi. Kisat eivät kiinnosta kun oikeasti mitään mahdollisuuksia ei ole ;) Tavoitteena on myös olla vanhana mummona hyvässä kunnossa.

Gillyannen kanssa samoilla linjoilla: oma paino penkissä, yhden käden punnerrus.. lisäksi vielä 10 puhdasta leukaa ja pakarat, jotka eivät hylly kävellessä :D

Ja odottelen edelleen niitä: 'Oletpas sä lihaksikas' -kommentteja.. Mutta taidan saada odotella vielä piiiiiitkään!!!!:mad:

Olisihan se mukavaa, jos lihakset näkyis vaatteet päälläkin. Tai edes ilman. Yli 10 vuotta tullut väännettyä, mutta tulosta on tullut vasta sen jälkeen, kun tajusin, miten kovia sarjoja pitää tehdä. Penkkienkka oli monta vuotta 50 kg, mutta reilun vuoden sisällä noussut ad 60 kg. Se 60 kg oli tavoite, mutta nyt en ole uskaltanut asettaa uutta, kun en tiedä, mikä on realistista näin vanahalle(32v) ilman laittomia aineita reenaavalle. Mukava kuitenkin nähdä, mihin rahkeet riittävät. Oman kropan muokkaaminen on tyydyttävää sinänsä. Antaa illuusion kaiken hallinnassaolosta...

Fitnesskisat on tavoitteena ollut jo pitemmän aikaa. Suunnittelin jo pari vuotta sitten kun vielä olis päässyt nuorten sarjaan mutta ajattelin sitten että kisataan vasta kun kroppa on tosi hyvässä kunnossa ettei mitään puolivillaista räpellystä. Lähinnä siis oma itsekritiikki on pitänyt poissa lavalta kun aina on jotain parannettavaa... Pitäisi tosiaan olla joku potkimassa eteenpäin ja välillä vähän kehumassakin kun tulee kehitystä.

Mutta 16. päivä tätä kuuta pitäis kipaista Lahteen kuuntelemaan fitnesstietäjien pajatusta. Ja 23. on Skandinavian fitnessexpo ja kun kerran opiskelen täällä läntisessä naapurimaassa niin ajattelin käydä vilkuilemaan maailman huippujen kisailua. Toisin sanottuna nyt kerätään motivaatiota talven treeniin...

Lähivuosien konkreettinen tavoitteeni on voittaa kultaa bodyfitness-kisoissa.SM:ssä tai kevään kisassa, ei sen niin väliä, pääasia on että voitan :D

Lukiessani tuota ikäthreadia mietin, että ainakin toistaiseksi kroppani on parantunut vuosi vuodelta vaikka ikää on lähelle 30v. En ole sitä tuolta kannalta ennen ajatellutkaan, tuli aika hyvä fiilis :) Yhden alkuperäisen tavoitteeni olen siis jo saavuttanut, eli olen (oppinut olemaan) tyytyväinen itseeni.

Melkeimpä omaksi ilokseni treenailen, ja tavan vuoksi.. siis kun ei ole muutakaan järkevää tekemistä, niin menee sitten salille repiin.. :lol2:
Joskus on käynyt fitnesskisat mielessä, kun muiden hommia on vierestä seurannut, mut reenataan nyt vielä.. ehkä joskus who knows ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom