Tavoitteenne?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Fiona
  • Aloitettu Aloitettu
Aika hiljaista näyttää olevan, vaikka kävijöitä on kuitenkin suht runsaasti.. Mikä lie syynä, vai onko kaikki aiheet jo käsitelty? :)

No, melko uutena palstalaisena haluaisin vähän tietää, että mitkä ovat juuri _sinun_ tavoitteesi tämän harrastuksen suhteen. Harrastatko raudan nostelua ainoastaa omaksi iloksesi ja kunnon ylläpitämiseksi, vai onko tavoitteenasi esim. fitnesskisat? Olisi myös mielenkiintoista kuulla pituus, paino + kalorit per päivä ( ja treenit, of course! )

Itselläni tavoitteena tulee ehkä olemaan ( tästä täytyy vielä keskustella valmentajan kanssa :)) fitness - tai bodyfitnesskisat 2005 keväällä. Meitsin piti olla jo vuosi sitten nuorten fitnesskisoissa, mutta sitten tuli mutkia matkaan, ja dieetti jätettiin kesken.

Olen tässä pienellä dieetinpoikasella, pitäisi saada vielä n. 6 kg pois ( 2 meni jo :D ), ettei oo sitten kisadieetillä niin rankka urakka. Mainittakoon, että kesän aikana kertyi hieman fläsää ja paino kiipesi tonne 68 kiloon, pituuden pysyessä tiukasti 160 cm : ssä :curs: . Tavoite olisi siis joulun aikoihin painaa 60 kg. Siitä sitten 10 kk kovaa treeniä, ja marraskuun alussa dieetille. Jos pystyn pitämään painon tuossa 60 kg:ssa, niin pudotettavaa on silti n. 10 - 12 kg, ellei enemmänkin.

Niin, ja kalorit on tällä hetkellä siinä 1600 - 1800 per päivä. Salilla treenaan kahteen jaetulla ohjelmalla, toistot 12 - 20. Parin viikon päästä tehdään uusi ohjelma, luultavasti kolmelle tai neljälle päivälle ja toistotkin vähenevät tuonne 6 - 12 pintaan.

Toivottavasti tähän tulee ees muutama vastaus, etten mä vaivu ihan epätoivoon :D !

morjens!

tavoitteet.. hmm..

sellainen tiukka, lihaksikas kroppa tottakai, tosin olen aika alkutekijöissä vielä.. pudotettavaa painoa ei onneksi enää ole, laihduttelin hiljakseen lapsen saamisen jälkeen ylimääräiset 10 kg pois. pituus on 165 cm ja paino 56 kg, kaloreita tulee n. 1800 /päivä.
käyn 3 x viikossa salilla (3-jak. ohjelma), lähiaikoina pitäisi alkaa penkkaamaankin. (ei ole uskaltanut vielä.. tuntuu, että pelkkä tankokin painaa liikaa..:D )

sitten kun olen saanut itseni hyvään kuntoon (luultavasti joskus 10v. päästä.. )niin voisin EHKÄ alkaa harkita jonkinsortin fitnesskisoja.. luultavasti bodyfitnessin puolella.. siinä olisi ainakin tavoitetta.;)

Pituutta täällä päässä 160 cm ja painoa n. 56 kg. Paino tavoite olisi yllätys yllätys yli 60! Siis ei mitään fläsää vaan täyttä lihaa ;) Kaloreita tulee päivittäin 2200-2800 mitä luultavammin. Salitreeniä 4x viikossa ja lisäksi aerobic 1x viikossa ja lenkkeily ja uinti silloin tällöin (tarkempi ohjelma löytyy palstalta...). Tavoitteena minulla on tulla lihaksikkaaksi. Harrastelen koska einytolemuutakaantekemistä... Hyvä kunto tietty päätarkoitus ja ulkonäkö ja olo. Fitness kisoihin en pyri koska olen vääräsäärinen ja persjalkanen. Muuten kyllä.

Yritän vastata lyhyesti, vaikka Fiona antoi aiheen pieneen novelliin.

Tähän aikaan vuodesta yleisurheilijasta tulee penkkaaja/voimanostaja. Tavoite olisi niin paljon voimaa kuin mahdollista tähän jo rupsahtamisvaarassa :D olevaan kroppaan. (ks. profilesta ikäni). Ei vain voimanostolajeissa vaan yleensäkin: pystypunnerruksessa, hauiskäännössä, ojentajaliikkeissä, rinnallevedossa ym. Yksissä penakisoissa olen käynyt, seuraavat whoknowswhen. Tavoitteena olisi joihinkin vahvanaiskisoihin osallistuminen ennen kuin rupsahdan kokonaan. (Tai vahvamummokisoihin. *köpö-köpö*)

No joo, kyllä se yleisurheilija kummittelee takapiruna sen verran, että yhtenä motivaattorina on saada voimaa heittovälineiden taakse, jotta ne singahtelisivat uusiin ennätyksiin ensi kesänä (luk.ott. keihäs, enkka jäädytetty). Toisaalta pyrkimys olisi hidastaa tulosten hiipumista niin pitkään kuin mahdollista.

Pituutta 162 cm, painoa noin 71 kg (tämän lakupussin jälkeen taatusti 73 kg, mässypäivä, nääs :kuola: ) Ei tietoista/erikoista dieettiä enkä ikuna laske kaloreitani. Treenit: lyhyitä mutta intensiivisiä, kaksi lihasryhmää kerralla, 2 - 3 liikettä per kehonosa/lihasryhmä, viimonen sarja failureen pääliikkeessä. Painot alkaa olla kohta niin isot kuin sielu vain sietää eli ei siedä.

Tällä hetkellä ihan omaksi ilokseni salilla treenailen, tosin takaraivossa muhii ajatus kisaamisesta. En sitten tiedä, onko realistinen tavoite ollenkaan... Epämääräistä salilla käymistä takana viitisen vuotta, mutta henk. koht. katson todellisen treenamisen alkaneen vasta viime aikoina. Nyt on ruokavalio kondiksessa ja treeneissä huomattavan paljon enemmän järkeä.

Pituus junnaa paikoillaan 163 sentissä ja paino tällä hetkellä tasan 60 kiloa. Lisää painoa haetaan lihan muodossa. Ja lopunkin läskin toivoisin lähtevän. ;) Päivittäinen kalorimäärä on ~2100. Protskut/rasvat/hiilari on enemmän tai vähemmän 40/20/40.

Treeni on tällä hetkellä vuoroviikoin 4- ja 3-jakoinen. Saattaa kieltämättä kuulostaa hieman oudolta. Erikoistekniikoista käytössä pakkotoistot, super- ja pudotussarjat ja rest'n'pauset. Luonnollisestikaan en käytä näitä kaikkia samalla treenikerralla. Lisäksi kaksi-kolme kertaa aerobista (yleensä spinning/lenkki).

Fiona: Mistä olet valmentajan itsellesi hankkinut? Ja muutenkin olisi kiva tietää, mitä mun pitäisi tehdä, jos tosissani haluaisin kisaamaan...? :)

Heh, tosiaan.. Mun jutut on pieniä novelleja, kun pääsen vauhtiin :D En vaan osaa selittää asioita lyhyesti, heh!

Sakael : Hankin valmentajan jo joulukuussa 2001, ja treenit alkoi sitten seuraavan vuoden puolella. Joltain sivustolta katsoin personal trainereiden yhteystietoja ja valitsin sieltä erään PT / fitnesskilpailijan ja otin häneen yhteyttä sähköpostilla.

Jaa, että mitä pitäisi tehdä, jos haluaisi tosissaan kisaamaan.. Noille fitnessliiton järjestämille leireille kannattaa osallistua, sieltä saa ainakin valmentajien yhteystietoja, jos ei muuta :thumbs: Oon ite ollut aika monella leirillä, ja paras anti on ehdottomasti ollut Pauliina Taluksen ravintoluento. Muuten ovat olleet aika paljon saman kertaamista..

Mä oon just vasta saanut hankittua itselleni treenikaverin, toivottavasti pääsee kokeilemaan erikoistekniikoitakin jossain vaiheessa. Niin, ja oon melkein saanut suostuteltua kaverini ainakin harkitsemaan kisoihin lähtöä :thumbs: Hyvä minä!

mull on tällä hetkellä kans vähän dietinpoikasta päällä, ja alotin uuden treeni ohjelman kolme viikkoa sitten:kuola: no niistä tavotteista ei nyt tällä hetkellä ole muuta kun kova treeni ja vähän fläsää pois n2-3 kg tietty isommat lihakset ei oo koskaan pahasta:thumbs: ja sit vähän kiinnostas galaxy kisat, mutta tällä
hetkellä se on vaan haave:rolleyes: mulla on sellanen rajottava tekiä ton treenin suhteen epäsäännöllinen rytmi ku on kaksi työtä
toinen on yötyö ja toinen päivätyö:confused: niin täytyy aina suunnitella noi treenit ja muut sydemit vähän niinku työvuorojen mukaan, ja se että jos kisoihin treenaa mun käsittääkseni se vaatii aika säännöllisen rytmin, vai oonko väärässä? vastatkaa viisaammat ja kokeneemmat::piis:

Originally posted by Fiona

Sakael : Hankin valmentajan jo joulukuussa 2001, ja treenit alkoi sitten seuraavan vuoden puolella. Joltain sivustolta katsoin personal trainereiden yhteystietoja ja valitsin sieltä erään PT / fitnesskilpailijan ja otin häneen yhteyttä sähköpostilla.

Saako kysyä, paljonko maksat PT:stä ja mitä siihen kuuluu?

Tavoitteet tällä hetkellä selvitä hengissä synnytyksestä, ja sen jälkeen jossain vaiheessa saada treenilupa lääkäriltä ja laittaa itseni ihmisen näköiseen kuntoon.

Ja hyvin varovaisia pitkän tähtäimen kisasuunnitelmia olen tehnyt, eli jos kaikki menee hyvin, niin kevään 2005 bodyfitnessin EM-kisat olis seuraava etappi.

Noista valmentaja hommista. Valmentajaa valitessanne katsokaa ainakin sellainen pikku juttu, että jos kyseessä on esim. joku fitness-kilpailija, niin valitkaa sellainen, jolla oikeasti on jotain aiheeseen liittyvää koulutusta takana, tai edes sellainen joka on saanut itsensä kuntoon..... Älkää antako kenenkään käyttää itseänne "koekaniinina" ja rahanlähteenä. Näitä valitettavia "valmentaja" esimerkkejä elävästä elämästä on nähty liiankin kanssa.

170 euroa oli ruokavalio ja dieetin seuranta. Eli katottiin sopivat kalori - ja proteiinimäärät harjoituskaudelle ja sitten dieetillä oli tiheämpi seuranta -- ainakin kerran viikossa tarkistettiin tilanne. Olisikohan tämä ollut niin, että ensimmäinen dieetti maksoi 170 e, seuraavat dieetit puoleen hintaan..?

Ruokavaliosta sen verran, että ohjeita ja neuvoja sain tosi paljon, mutta varsinainen työ, eli ruokavalion suunnittelu ja kokoaminen jäi minulle, mikä oli ihan hyvä juttu. Joutui miettimään omillakin aivoilla :D

Heissan!

Tavoitteena on saada naisellinen, lihaksikas ja terve kroppa. Mulla on niin paha esiintymispelko, että kilpailemaan en pysty vaikka joskus kroppa olisikin kunnossa :rolleyes:

olen 163cm ja painan 70kg. Tällähetkellä tuntuu että sopiva paino voisi olla vaikkapa noin 60kg. Olen joskus noin 4 vuotta sitten painanut 55kg, mutta tavoitteen olen laittanut tuohon 60kg. Ensi kesänä olisi kiva olla bikinikunnossa!!

Kaloreita en ole laskenut, yritän vain syödä terveellisesti ja säännöllisesti. Treenaan kolme kertaa viikossa salilla ja sitten yritän tehdä jotain airobista 2-3 kertaa viikossa. Täällä susirajan tuolla puolen jumpat on vaan törkeän kalliita, spinningtunti on n.7 egee. Opiskelijan kukkarolle vähän liian tyyristä, aerobicciin pääsee sentään noin 5 egellä.

:offtopic: Mulla tulee tehtyä tuota aerobista vissiin aikalailla, kun useilla tuntuu olevan juuri tuota 3kert/vko... Miten teillä muilla mimmeillä?.. Tänäänkin on jo yks 45min. tullut hölkättyä, ja vielä olen toiselle lähdössä...

Samoin Metri:)

Minun tavoite on olla hyvässä kunnossa ja kun on tullut aloitetettua nuorena niin nyt en osaa lopettaa, enkä haluakkaan.
Pituutta 167 ja kiloja nyt 71, tuli noiden pitkien sairaslomien aikana 5 kg lisää jotain muuta kuin lihasta. Kantapäiden kalvot edelleen tulehtuneet ja rasittaminen kielletty niin kalorit 1800:ssa normaalist n. 2500

Originally posted by Bellezza
Täällä susirajan tuolla puolen
:offtopic: Ettei vaan olla tällä hetkellä samoilla maisemilla. Mie oon kotoisin tiältä sus'rajalta. Kävin ylemmän asteen koulunikin Susirajan yliopistoksi sanotussa laitoksessa. Lietkö tuossa ko. kaapunnissa? Par kertoo suatan pistäätyvä siellä ves'väylänsuulla salilla, uimassa ja tietennii kaapoissa.

Nyt on sitte kisat ohi ja vielä pitäis yrittää palautua, vaik tekis jo kauheesti mieli alottaa treenaamaan kovaa, kun energiaa on ihan eri tavalla kun dieetin loppuvaiheessa.
Tavoitteena on kisata uudestaan ens syksyllä ja olla vielä kovemmassa kunnossa. Kevään kisat tulee liian aikasin. Melkeinpä uusi dieetti pitäsi alottaa jo kohta...Haluan kumminki saada kasaan hyvän ja ihan uudenlaisen vapaaohjelman.

Heippa vaan kaikille!

Olen punttaillut enemmän tai vähemmän aktiivisesti kohta 5 vuotta, joista viimeiset kaksi oikein tosissaan. Salilla treenaan 4 jaetulla ohjelmalla, aerobista 3-4krt/vko, lajeina lähinnä juoksu ja pyöräily. Näin talven lähestyessä olen siirtynyt spinning-salin puolelle. Mullekin PT teki tässä joku aika takaperin treeni- ja ravinto-ohjelmat, joita olen nyt myöhemmin itse muokkaillut ja jatkokehittänyt. Tosin nähdään tämän PTn kanssa salilla melkein päivittäin ja voin aina tarpeen tullessa kysellä neuvoja ja vinkkejä.

Varovaisena tavoitteena on ensi syksyn BodyFitness-kisat. Pituutta on 170 ja painoa .. hmm .. niukanlaisesti. Tärkeimpänä tavoitteena pidänkin siksi "vaa'an mahdista" luopumista (ensimmäistä kertaan 10 vuoteen) ja sitä, että voisin hyvällä omalla tunnolla nauttia syömisestä ja kovan treenin tuloksista. Eli siis elopainon sijaan keskittyisin vahtaamaan vaikkapa nousevia penkkituloksia.

Kaloreita tulee tällä hetkellä 2700-3000 päivässä, noin kerran viikossa saattaa mennä herkuttelun puolelle. Tosin musta jo noi päivittäiset rahkat, ruisleivät ja tonnikalapastat yms on ihan herkkua.

Mulla oli tavoitteena tälle vuodelle (tai siis vuoden loppuun mennessä) saada paino pysyvästi 55 kiloon ja maastaveto samaan. Molemmat saavutettu. Tosin maastavetotulos on kyllä tuostakin vielä noussut (kaikkiaan sain vedettyä 63kg) ja paino on mukavasti 55 tuntumassa,välillä vähän enemmän,välillä vähän vähemmän mutta tuossa pysytellään vaikka väkisin.
Tulokset muutenkin lähteneet nousuun ja hyvä mieli reenatessa vaikka koulu tahtookin viedä liikaa aikaa ja välillä menee rytmi perseelleen. Mutta sitten seuraavalla kerralla kahta kauheammalla tahdilla :)

Tällä hetkellä tavoite on yrittää säilyttää tämänhetkinen kunto niin pitkään kuin mahdollista. Raskaustesti näytti positiivista pari kuukautta sitten :D Ja toinen tavoite on että tuo paino ei ihan älyttömästi nousis... Sitten joskus ensi vuoden puolella ruvetaan suunnitelemaan miten saada kroppa takas kondikseen.

Minä olen aloittanut niin myöhään tämän harrastuksen, että kisoihin ei ole asiaa. Tavoitteena on pysytellä hyvässä kunnossa loppuelämä, nyt kun kerran kuntoilu kuuluu vihdoinkin elämääni. Ulkonäöllisesti olisi kiva, jos joku joskus sanoisi että onpa sulla paksut käsivarret, tai paksut reidet, tarkoittaen lihaksia... Utopistisena tavoitteena on joskus nostaa penkistä edes kohtuullisesti, vaikkapa se oma paino, joka tällä hetkellä on 62 kg. Pituutta 173 cm.
Lyhyen tähtäimen tavoitteena on saada massaa, ehkä n. 5 kg tämän talven aikana, ja sitten pudotella ensi kesäksi bikinikuntoon. Toivon myös, että joskus vielä kun teen ne pari lasta lisää joista olen haaveillut, pääsisin takaisin tähän kuntoon, tai miksei parempaankin.

Mulla on tavoitteena tehdä lihasta, lihasta ja lihasta:D Pituutta 170 cm ja painoa 64 kg. Haaveena on joskus osallistua body sm:iin. Tämän hetkinen tavoitteeni on saada kroppa sopusuhtaisen näköiseksi. Etureisille teen vain pumppia ja takareisiä yritän epätoivoisesti kasvattaa. Niin ja fläsääkin pitäisi vähän poltella lähinnä kintuista ja ojentajat vaativat superpanostusta ja ja..huh tekemistä kyllä riittää:whip:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom