Tavoitteena kiinteä vartalo, apua tarvitaan

Tervepä terve!

Turhan jankkaamisen sijaan menen suoraan asiaan, olen koko nuoruuteni ollut suurimmaksi osaksi sokeri ja herkkuhiiri ja tyypillinen suomalainen tietokonepelejä pelaava nuori joka ravitsi itseänsä herkuilla
ja ainoa urheilu oli juoksu tietokoneelta jääkaapille, vuonna
2012 asiaan tuli muutos kyllästymisen seurauksena omaan vartaloon ja aloin laihduttamaan.
Tuolloin en tiennyt laihdutuksesta muuta kuin sen että syömällä vähemmän kuin kuluttaa vatsa pienenee.
Laskin kaloreita joka päivä ja aloin pyöräilemään säännöllisesti.

Paino alkoi putoamaan tehokkaasti joka tietenkin antoi suunnattomasti motivaatioita jatkaa.
Aina kun paino lopetti putoamisen lisäsin tyhmänä kalorivajetta jotta se putoaisi lisää ja
Uskoin sokeasti pystyväni jatkamaan tätä
Siihen asti että olisin kireässä kunnossa.

Neljän kuukauden rajapyykin kohdalla olin saanut painon 103->75kg
Siitä alkoivat ongelmat, lopetin painontarkkailun ja lisäsin liikuntaa mutta en vain kiinteytynyt enään, olin onnistunut myös tehokkaasti kadottamaan pienenkin jäljellä olleen lihasmassan ja
Olin näin todellinen laihaläski, kevyt paperilla mutta luonnossa epäkiinteä ja myös
Ylimääräistä nahkaa tuntuu olevan paljon jonka alla kuitenkin sitkeä rasvakerros, aineenvaihdunnan olevan totaalisen jumissa. Melkein vuoden kamppailin tässä tilassa todella pienillä kaloreilla ja runsaalla aerobisella
Sain painon laskemaan vielä 70Kiloon. Mutta eroa tuskin ei edes peilistä huomannut.

Sitten tuo syömispelleily sai riittää, alotin 4-5x viikossa tehokkaan voimaharjoittelun raskailla painoilla ja syömään kunnollista ruokaa noin 1800-2200 kaloria päivässä ja paino nousi heti 76kiloon jossa se on nyt pysynyt, Voimatasot ovat 2kk aikana
Nousseet jonkun verran ja pientä lihaskasvua on havaittavissa. Mutta vatsan seutu on edelleen samanlainen ongelma, varsinkin ennen treeniä(treenin jälkeen näytän kiinteämmältä) ,aterioiden jälkeen ja illalla vatsa näyttää isolta ja epäkiinteältä ja elimistö tuntuu varsinkin hiilihydraatteihin reagoivan epämieluisasti aiheuttaen nesteen kertymistä, vatsanahka tuntuu ja näyttää "paksummalta", ja yöunet huononevat.
Kysynkin nyt siis teiltä, onko myöhäistä tässä vaiheessa (mitat 190cm 74-75kg) enään haaveilla sixpäkistä ja kiinteästä vatsasta? Miten minun pitäisi syödä että voisin saavuttaa tämän? Motivaatio ei ole
Ongelma , eikä myöskään ruokavalion noudattaminen, olen valmis tekemään töitä asian eteen, tarvitsisin vain tönäyksen oikeaan suuntaan ja kantapään kautta oppineena on hyvä lähteä korjaamaan omaa tyhmyyttään.
Arvostan suuresti jos vaivauduit lukemaan ja apu olisi todella tarpeen, ja jos jollain on samankaltaisia kokemuksia olisin mielelläni valmis kuulemaan oman tarinasi.

Tässä vielä pari kuvaa niin ymmärrätte paremmin ehkä mitä tarkoitan.
30.6.2014 Photo by 0ni0n | Photobucket

Miten niin myöhäistä? Ei tietenkään ole. Lue aloittelijoiden osiolta perus jutut. Ei sulla sen ihmeellisempi tilanne oo ku kellään muullakaan. Perushommilla toi etenee.

Ihan hyvalla mallilla tuo on. Ei ole edes roikkuvaa nahkaa pahemmin, normaali punttaamattoman miehen kroppa. Itse lahtisin tosi rauhallisilla plussilla treenailemaan ja kasvatteleen ne (vatsa)lihakset. Joskus vuoden paasta sitten uutta dieettia kayntiin.

Katoin ensin että kikulia näyttää, mutta eihän se ollutkaan. :D

Eihän toi ole kuin treeniä vailla.

Maltilliset plussat ja runsaasti proteiinia koneesen. Seuraa painoo vaa´alla joku kerta viikossa ja seuraat kokonaiskuvaa muutoksessa. Paino heittelee nesteitten mukana päivittäin, mutta keskiarvoista näet onko paino nousussa, laskussa vai entisensä.

Joku perushyvä treeniohjelma salille, esim. elaston 2 jakonen, golden six, starters strenght.

Hiljaleen kun lihat kasvaa niin kroppa kyllä kiristyy varmasti. Ikinä ei oo liian myöhästä.

Joo ei tuossa todellakaan enää mitään laihduttamista tarvita, vaan lihasta vailla tuo kroppasi on. Tuosta jos vielä tiputat painoa, niin pituuden huomioiden lipsahtaa jo alipainon puolelle. Ei kun vaan pikkuisille plussi KUNNOLLISELLA ravinnolla ja esim. starting strenght kolmeksi kuukautta käyttöön. Siitä se lähtee.

Niin eli rauhallisilla plussilla tarkoitat varmaan luokkaa 200-300kcal? Se on vaan kauheen vaikee tietää oma kulutus kun itsestä ainakin tuntuu että mun elimistö on tosta aikaisemmasta syömispelleilystä niin jumissa että mun kulutus on paljon pienempi ku noi laskurit kertoo, vissiin joku 2300-2500 koitan syödä nyt vaikka kuukauden kunnollista ruokaa(kanaa,jauhelihaa,kalaa ,kasviksia,kananmunaa,hedelmiä,marjoja,rahkaa) ja arvioida sitte joka viikon keskiarvopainosta että mihin suuntaan menossa. Ja kiitos kaikille muillekkin vastauksista!

300 Plussalla on hyvä alku, voi nostella sen siihen 500 paikkeillekkin.

Seuraa painon kehitystä jos lähtee liikaa nousemaan eli yli puolta kilo viikossa niin vähän pienemmile kaloreile ja jos taas ei nouse niin lisää kaloreita pikkusen ja kattoo uudestaan. Hiljalleen se aineenvaihduntakin siitä normalisoituu.

Proteiiniä 160g, rasvaa 80g ja loppu hiilaria, tuon yksinkertaisemmaksi se ei enää mene. Hoikan näköinen ukko olet, treeniä vaan niin alkaa se kroppa muotoutumaan.

Back
Ylös Bottom