Tavaran tilaaminen dollarimaista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JFG
  • Aloitettu Aloitettu

JFG

Taala / euro suhde 1,50.

Laittakaapa parhaat vinkkinne ja linkkinne mitä / miten Jenkeistä voi tilata halvalla dollarilla.

Ainakin amerikan auton harrastelijat tilaavat osansa Jenkeistä.

Itse olen tilannut Amazonin kautta vasta kirjoja ja Gripperit. Mutta lisää pitää saada kun halpaa on. Tolla taala-kursilla kandee maksaa jo tullit jo postimaksutkin.

Mm. Levikset 70$ jne

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
70 taalaa leviksistä on ihan hirveetä kusetusta. Oon tähän mennessä käyny kolme kertaa ja viidet eri levikset ostanut. Maksimi hinta mitä oon maksanu on joku 33 taalaa. Ylipäätänsä vaatteiden hinnat on kolmasosa/neljäsosa suomen hinnoista.

Mitä ketjuja taas:D Olisikko jälleenmyymässä vai ihan omaksi iloksi ostamassa sekalaista tavaraa?:rolleyes: Ei mutta ihan mielenkiintoseks on toi kurssi kyllä menny, itekkin suuntaan jenkkeihin kesällä ja kyllä siä varmaan tulee rahaa palaan. Eikös toi vaatteiten tilaaminen oo teidän mielestä ongelmallista vai onko istunu hyvin? Meinaan että jos ei kledjut näyttäkkään päällä hyviltä tai on vääränkokoset niin niitä on vähän vaikee lähtee palauttaan.

Eikös toi vaatteiten tilaaminen oo teidän mielestä ongelmallista vai onko istunu hyvin? Meinaan että jos ei kledjut näyttäkkään päällä hyviltä tai on vääränkokoset niin niitä on vähän vaikee lähtee palauttaan.
Jos ei vaatteet istu, voi ne aina myydä eteenpäin. Tolla kurssilla ja jenkkien hinnoilla ei siinä paljoo voi hävitä.

Mitä ikinä tilaa, niin kannattaa muistaa, että uusista tavaroista on tullivelvollinen (ja pitääkö ALV:kin maksaa). Tullin sivuilta tarkemmin, nimimerkillä "vituiksi meni halvan ostaminen".

Ebaysta on kokemusta enemmänkin, ja hyvin on toiminut kunhan käyttää järkeään. Monesti halvemmissa tuotteissa tuotteen hinta on murto-osa postikulujen hinnasta, mutta kokonaishinta kuitenkin pienempi kuin Suomesta ostettuna. Monesti tulee ostettua sellaista mitä Suomesta ei edes saa.

Tullit+alv ovat noin 25% tuotteen hinnasta ja sitten päälle tulee vielä postikulut, eli ei ihan muutaman prossan hinnanalen takia kannata tilailla merten yli. Tyypillisesti tuotteet jota valmistetaan Pohjois-Amerikassa tai muuten sellaiset mitä kiertää jenkkilässä huomattavasti enemmän ovat yleensä halvempia kuin Suomessa, varsinkin jos onnistuu käytettynä tekemään hankinnan.

Jotkin pikkupaketit saattavat hiippailla tullin ohi tuurilla, mutta yleensä kannattaa varautua siihen että pitää tullissa käydä verot maksamassa. Yleisin cheatti mitä tullimaksujen kanssa tehdään on se, että myyjä merkkaa tuotteen hinnan alakanttiin eli menee vähemmän veroja - tässä kannattaa tosin muistaa että tulli kyllä osaa selvitellä tuotteiden hintoja sikäläisillä markkinoilla, joten esim. tonnin sähkökitaraa ei kannata merkata satasen arvoiseksi.

Jos tavaran arvo on alta 50€, niin tulleja ei makseta.
Tulli ja alv lasketaan siitä summasta, joka muodostuu tavaran arvosta ja postituskuluista. Tullitariffi on tuote kohtainen ja löydettävissä tullin sivuilta vaikeasti. Vaatteiden kohdalla tariffit ovat yleensä hieman korkeampia. Lisäksi kannattaa muistaa että tullin käyttämä kurssi ei ole ajantasalla rahamarkkinoiden kanssa, vaan tulee muutaman kuukauden jäljessä.

Väärin?

Jos maksettavaa veroa tulee alle 10€ niin sitä ei makseta. Tulliverojen pyöriessä yleensä välillä 2-10% tulee tällöin alvin kanssa tuotteen hinnaksi maksimissaan 30-50€.

Muuten oikein, mutta en ihan pommin varmasti muista rajasummaa oikein. Muistaakseni se on 50€. Juuri muutama viikko, sitten kävin tullipostissa hakemassa tilaamani tavarat ja minua palvellut henkilö sanoi että kun itse tuotteen arvo jäi alle jonkun rajan, niin tullia ei tule maksettavaksi. Tilaamani tuotteet oli n.$26.

Edit: kun luin kirjoittamasi tekstin ihan ajatuksella, niin noinhan asia virallisesti menee. Periaatteesa tarkoitamme samaa asiaa, toinen on se virallinen versio ja toinen miten asian voi ajatella käytännössä.

Tilasin usa amazonista kirjoja pariin otteesee. $125 kun tuli ei ainakaan tullut mitää kuluja.

Väärin?

Jos maksettavaa veroa tulee alle 10€ niin sitä ei makseta. Tulliverojen pyöriessä yleensä välillä 2-10% tulee tällöin alvin kanssa tuotteen hinnaksi maksimissaan 30-50€.

Täytyy muistaa, että tulli ja ALV lasketaan erikseen ja kumpaakaan ei peritä jos se jää alle 10€ suuruiseksi. Eli alle 45€ tilauksista ei mene tullia eikä ALVia, koska 10€/0,22 = 45,5€ ja tulli on 45€ x 2-12% < 10€. Jos taas tilaus on esim. 50€ niin ALV on yli 10€, joka tulee maksettavaksi, mutta tulli on luokkaa 2-12%, joka on 50€ x 0,12 = 6€ => ei mene tullia. Yleinen harhaluulo on, että ALV+tulli lasketaan yhteen. Toinen mikä usein unohtuu on se, että noissa laskuissa otetaan mukaan myös postikulut.

Muistaakseni tuotteen saa tullittomasti, jos sen arvo on alle 175€. Itse tilasin 130$ kamat, joista maksoin ainoastaan alv:n.
E: niin ja kululaskelmissa kannattaa myös huomioida, että tavaran joutuu hakemaan tullista, se ei tupsahda postiin.

Muistaakseni tuotteen saa tullittomasti, jos sen arvo on alle 175€. Itse tilasin 130$ kamat, joista maksoin ainoastaan alv:n.

Edelleen, tulli vaihtelee tuotteen mukaan joten tuollaista yleispätevää summaa ei vain ole olemassa.

Jos nyt *oikeasti* haluaa tietää miten nuo menee niin klikkaa tässä. Lukee sivulta 9 missä on noita esimerkkitapauksia.

Ja jos *oikeasti* olisit lukenu tätä ketjua olisit huomannu saman linkin jo viestissä 14.

EDit. En kyllä tajunnu tota kenkäjuttua.

Edelleen, tulli vaihtelee tuotteen mukaan joten tuollaista yleispätevää summaa ei vain ole olemassa.

Ja jos *oikeasti* olisit lukenu tätä ketjua olisit huomannu saman linkin jo viestissä 14.

Jos kengät kiinnostaisi niin sitten ehkä olisi jaksanut seurata postin 14. linkkiä :)

edit. nevermind. olihan siinä 2 muutakin linkkiä, mutta niin hyvin obfuskoitu ettei jaksanut klikkailla. eli pisteet wendylle.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom