Tavaran äärellä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Inska
  • Aloitettu Aloitettu
JJokke sanoi:
Mä taas luulen, että sua vituttaa se, että noi Hynysen jutut pätee osittain sinuunkin, mutta et vain halua myöntää sitä. Noi jututhan on sitäpaitsi kirjoitettu pilke silmäkulmassa, jos et sitä tajunnut. Ja vaikka noi läpät ei tietysti pidä paikaansa läheskään kaikkien kohdalla, niin kyllä niissä piilee totuuden siemen. Hauskoja juttuja :hyper: .

Ei mua Hynysen jutut vituta. Vois ukko välillä kuitenkin vaihtaa levyä ja koettaa hakea sitä pilkettä silmäkulmaan hieman kypsemmällä lähestymisellä.
Lähinnä huvittavaa tuollainen pikkupoikamainen uho. Jos en tietäisi miestä jo kolmenkympin rajapyykin ylittäneeksi kaveriksi niin epäilisin että kyseessä on hento teiniviiksi jota tytöt ovat potkineet munille amiksen takapihalla. Uskon kyllä että Hynysen jutut uppoavat täysillä kohderyhmäänsä. Mikä tuo kohderyhmä on sen voi itse kukin päätellä. IMO huonosti kirjoitettua ja yksinkertaista uhoamista, ilman mitään suuria oivalluksia.

Irina sanoi:
Ei mua Hynysen jutut vituta.
......

Nojoo, onhan noi jutut enemmänkin miehille suunnattuja. Hynysen jutuissa on kuitenkin paljon asioita, jotka pitävät oikeasti paikkansa ja se juuri tekee niistä hauskoja. Esimerkiksi toi lemmikkieläinjuttu pätee aika hyvin yhteen mun kaveriin ja hänen tyttöystäväänsä. Ja tuo Pohjanmaasta kertova juttukin oli aika hauska, siellä nimittäin meininki on juurikin tuollaista. En ole itse tosin siellä hirveästi käynyt, mutta eräs kaverini on asunut siellä lähes koko elämänsä ja naureskeli aivan kippurassa tolle jutulle.

Onhan toi osittain aika väsynyttä huumoria, mutta kyllä mä jaksan tuollaisillekin jutuille nauraa. Ei kaiken tarvitse aina olla niin älykästä, aikuismaista ja sivistynyttä IMO.

Irina sanoi:
Vois ukko välillä kuitenkin vaihtaa levyä ja koettaa hakea sitä pilkettä silmäkulmaan hieman kypsemmällä lähestymisellä.
Huumoria on tässä tapauksessa tavanomaisten asioiden havainnointi poikkeavasta näkökulmasta. 'Kypsempi' lähestyminen ei olisi pätkääkään hauskaa.

Pitäisköhän noihin juttuihin lisätä disclaimeri tyyliin: "mahdolliset yhtäläisyydet tositapahtumiin ovat sattumaa" tjsp ettei kukaan vaan loukkaantuisi.

Olet tainnut mennä Irina Hynysen provosointiin vähän liiankin kanssa.

IMO helvetin taitava mies verbaalisesti. Noiden kanssa on naurettu kippurassa monet kerrat. Kannattaa käydä kattomassa myös Kotiteollisuuden päiväkirjat kuvineen kys. om. yhtyeen kotisivuilta.

edit. Hynynen asuu itsekkin avoliitossa, niin eiköhän sekin kerro että ei noita juttuja olla kovin otsa rypyssä kirjoitettu. Ja vielä jos on perehtynyt Hynysen "lyriikkaan", niin tajuaisi viimeistään että ihan vitsiä/provoa tuo on. Sitäpaitsi vittuuntuneiden feministien kustannuksella voikin pilailla ;).

edit2. Toinen kohderyhmä noille teksteille taitaakin olla sinunkaltaiset henkilöt, nimittäin luettuani tuon vielä uudemman kerran en voi ymmärtää miten joku ei voi rivien välistä tajuta tuota provosoinniksi.

Aleley sanoi:
Olet tainnut mennä Irina Hynysen provosointiin vähän liiankin kanssa.

IMO helvetin taitava mies verbaalisesti.

öh... en mä oo mennyt kenenkään provosointiin. Kerroin vain oman mielipiteeni tästä "verbaalinikkarista". No ok. Vaikka tästä paskasta ei kypsää tarvitsisikaan tehdä niin paskaa se siitä huolimatta on. Sitä ruskeaa itseään. ;) ja siis IMO (ettei kukaan vain loukkaannu)

Minä olen sitten varmaankin erittäin epänaisellinen (mikä on tullut todistetuksi jo monta kertaa) ja/tai henkisesti epäkypsä, mutta kyllä nuo Hynysen jutut vain meikäläiseen uppoavat :lol2:

Irina sanoi:
öh... en mä oo mennyt kenenkään provosointiin. Kerroin vain oman mielipiteeni tästä "verbaalinikkarista". No ok. Vaikka tästä paskasta ei kypsää tarvitsisikaan tehdä niin paskaa se siitä huolimatta on. Sitä ruskeaa itseään. ;) ja siis IMO (ettei kukaan vain loukkaannu)

Itseasiassa menit, jos tuo sinäänsä epäkypsä tekstinpätkä sinussa tuotti suunnatonta ärtymystä että siitä oli ihan tänne tultava avautumaan. Mutta onneksi sinunkaltaisille kypsille ihmisille on olemassa julkaisuja kuten "Eeva", "Anna", "Me naiset" jne.

PS. Hynysen kirjoituksia erityisemmin ihannoimatta aikojen alusta niitä lukeneena voin lonkalta heittää että hän on verbaalisesti n. 666 kertaa parempi kuin sinä :). Se on totuus. Eikun IMO.

"Miehen on krapula-aamuna lähdettävä naisen kanssa vaateostoksille korvaukseksi siitä, että tuli edellisenä iltana jätkien kanssa vedettyä pilkkuun asti. Kauppoihin on lähdettävä heti yhdeksältä. Miehen tehtävä on olla makutuomarina ja olla juuri sitä mieltä, mitä nainen haluaa. Jos nainen sovittaa omasta mielestään hyvännäköistä vaatetta, miehen on sanottava, että onpa se hyvännäköinen."

Tää on kyllä NIIN totta. Jos erehtyy väittämään ettei joku viimeisin muodin oikku sovi naiselle, niin siitäpä vasta hirveä riita syntyykin. Kyllähän sen nyt pitää hänenkin päällään näyttää hyvältä, kun kaikilla muillakin on sellainen. (Ja jottei nyt syntyisi mitään väärinkäsityksiä, niin mainittakoon että tämä ei tietysti päde kaikkiin naisiin)

Ei noi kaikki Hynysen jutut niin hyviä ole, mutta osa taas on ihan helmiä.

Aleley sanoi:
Itseasiassa menit, jos tuo sinäänsä epäkypsä tekstinpätkä sinussa tuotti suunnatonta ärtymystä että siitä oli ihan tänne tultava avautumaan. Mutta onneksi sinunkaltaisille kypsille ihmisille on olemassa julkaisuja kuten "Eeva", "Anna", "Me naiset" jne.

Tota noin. Luettuani muutaman ylistävän kommentin Hynysen taidonnäytteistä, päätin käydä itsekin tutumassa kehutuimpiin arkiston aarteisiin. Eipä olleet kaverin oivallukset mitenkään kovin kummoisia ja kirjoituksista oli verbaalinen lahjakkuus aika kaukana. Päätin siis kirjoittaa eroavan mielipiteeni, jonka tosin olisin voinut "kypsänä ihmisenä" ilmoittaa hieman paremmin sanavalinnoin. En mä nyt tiedä et voiko sitä provosoitumiseksi kutsua... ennemminkin ehkä tuota laumareaktiota joka siitä aiheutui. Eikä se pointti ole siinä että vetäisin herneitä nenään tissi-perse-pillu -jutuista. Ne kun vaan sattuvat olemaan sellaisia mitkä mun mielestä jokaisen pojan jolla kivekset ovat laskeutuneet pitäisi tietää ilman Hynysen apuakin. Tai se ainakin on pelottavaa jos niissä on jotain "uusia oivalluksia". Antaa kaikkien kukkien kuitenkin kukkia... ja paskahan se parasta lannoitetta on :)

Irina sanoi:
Ei mua Hynysen jutut vituta. Vois ukko välillä kuitenkin vaihtaa levyä ja koettaa hakea sitä pilkettä silmäkulmaan hieman kypsemmällä lähestymisellä.
Lähinnä huvittavaa tuollainen pikkupoikamainen uho. Jos en tietäisi miestä jo kolmenkympin rajapyykin ylittäneeksi kaveriksi niin epäilisin että kyseessä on hento teiniviiksi jota tytöt ovat potkineet munille amiksen takapihalla. Uskon kyllä että Hynysen jutut uppoavat täysillä kohderyhmäänsä. Mikä tuo kohderyhmä on sen voi itse kukin päätellä. IMO huonosti kirjoitettua ja yksinkertaista uhoamista, ilman mitään suuria oivalluksia.

No onneksi sä nyt tiputit meidät (siihen nauravien ja huumorintajun omaavien ryhmään kuuluvat) takaisin todellisuuteen. :D

Vielä kun olisit kirjoittanut vähemmän "pikkutyttömäisesti uhoten" ;) niin olis voinut jäädä se sun kiukku siitä näkymättä läpi.

Ainakin osalta. Nyt ei jäänyt keneltäkään.... :lol2:

Irina sanoi:
Tai se ainakin on pelottavaa jos niissä on jotain "uusia oivalluksia".

Eihän noissa jutuissa pahemmin mitään uusia oivalluksia olekaan. Sehän niissä juuri onkin hauskaa, kun joku ilmaisee humoristisella tavalla samantapaisia ajatuksia mitä itselläänkin on joskus ollut.

Niin, miten se menikään, se koira älähtää johon kalikka kalahtaa. Pieni itseironian taju ei olisi pahitteeksi. Ei muuta kun mailia hynyselle, niinhän ne muutkin äkäset feministit tekee. :jahas:

Aleley sanoi:
:lol2:

Nojoo, eipä ole toisaalta mun virka alkaa analysoimaan kenenkään kirjoituksia kenellekkään, antaa olla.

On muuten hauska huomata miten noidenkin jannujen tyyli on muuttunut sitten ammoisten aikojen, kun katsoo KT:n sivuilta "ruusuja ja risuja" osiota joltain 2000 vuodelta, niin on helppo huomata kirjoitusasun muuttuneen enempi ironisemmaksi ja vittuilevammaksi.

Aleley sanoi:
Nojoo, eipä ole toisaalta mun virka alkaa analysoimaan kenenkään kirjoituksia kenellekkään, antaa olla.

On muuten hauska huomata miten noidenkin jannujen tyyli on muuttunut sitten ammoisten aikojen, kun katsoo KT:n sivuilta "ruusuja ja risuja" osiota joltain 2000 vuodelta, niin on helppo huomata kirjoitusasun muuttuneen enempi ironisemmaksi ja vittuilevammaksi.

Totta, eihän tuolla oo viimeaikoina vittuilematta vastattu mihinkään. :worship:

KYSYMYS: Sanos Jouni mitkä 5 levyä ottaisit autiolle saarelle?

VASTAUS: Ottaisin 5 kappaletta Erkki Junkkarisen Ruusuja hopeamarjassa singleä.
:lol2:

Irina sanoi:
Tota noin. Luettuani muutaman ylistävän kommentin Hynysen taidonnäytteistä, päätin käydä itsekin tutumassa kehutuimpiin arkiston aarteisiin. Eipä olleet kaverin oivallukset mitenkään kovin kummoisia ja kirjoituksista oli verbaalinen lahjakkuus aika kaukana. Päätin siis kirjoittaa eroavan mielipiteeni, jonka tosin olisin voinut "kypsänä ihmisenä" ilmoittaa hieman paremmin sanavalinnoin. En mä nyt tiedä et voiko sitä provosoitumiseksi kutsua... ennemminkin ehkä tuota laumareaktiota joka siitä aiheutui. Eikä se pointti ole siinä että vetäisin herneitä nenään tissi-perse-pillu -jutuista. Ne kun vaan sattuvat olemaan sellaisia mitkä mun mielestä jokaisen pojan jolla kivekset ovat laskeutuneet pitäisi tietää ilman Hynysen apuakin. Tai se ainakin on pelottavaa jos niissä on jotain "uusia oivalluksia". Antaa kaikkien kukkien kuitenkin kukkia... ja paskahan se parasta lannoitetta on :)

Ei millään pahalla, mutta etkö äidinkielen tunneilla seurannut kun käytiin läpi parodioivaa/ironista/satiirista kirjoitustyyliä? Sillä sitähän kyseiset Hynysen elämänviisaudet ovat täynnä. Minä ainakin huomaan osittain noissa naisvastaisissa kirjoituksissa piilovittuilua miehille, juurikin yliäijäilyn muodossa.
Erityisesti Hynysen "Minä tiedän naisista kaiken" tuntuisi viittaavaan tähän suuntaan.

Mä taas luulen, että Irina on lesbo ja feministi. Jos on noin katkera miessukupuolta kohtaan niin se on jopa toivottavaa. Ehkä naapurin poika on lyönyt liian monta kertaa hiekkalaatikolla lapiolla päähän tai isi naulannut lapsuusvuosina puulelut lattiaan.

Mielestäni tämä on kypsän ihmisen kirjoittamaa tekstiä, Irina luultavasti on samaa mieltä.

rafael30 sanoi:
Mä taas luulen, että Irina on lesbo ja feministi. Jos on noin katkera miessukupuolta kohtaan niin se on jopa toivottavaa. Ehkä naapurin poika on lyönyt liian monta kertaa hiekkalaatikolla lapiolla päähän tai isi naulannut lapsuusvuosina puulelut lattiaan.

Mielestäni tämä on kypsän ihmisen kirjoittamaa tekstiä, Irina luultavasti on samaa mieltä.

No, itse en itseäni kypsäksi ristinyt, se on onneksi tehty jo muiden toimesta. Mitä jos sovellettaisiin sitä ironis-satiiris-provosoivien tekstien apinasuodatinta myös näihin minun juttuihini eikä vedettäisi hernettä nenään ihan koko lajin puolesta.

Ps. olet muuten osittain oikeassa tuon luonnekuvauksen kanssa, todennäköisesti siis minäkin Hynysen

Irina sanoi:
No, itse en itseäni kypsäksi ristinyt, se on onneksi tehty jo muiden toimesta. Mitä jos sovellettaisiin sitä ironis-satiiris-provosoivien tekstien apinasuodatinta myös näihin minun juttuihini eikä vedettäisi hernettä nenään ihan koko lajin puolesta.

Ps. olet muuten osittain oikeassa tuon luonnekuvauksen kanssa, todennäköisesti siis minäkin Hynysen

Onkohan apinasuodattimeni rikki?

Irina sanoi:

Mikä esimerkiksi tässä oli ironis-satiiris-provosoivaa? Provosointia kyllä löytyy, mutta varsin suoraa tekstiä. Hynysen juttuhan on juurikin siitä kiero, että se ensi näkemältä vaikuttaa selvältä hommalta ( = sovinisti), mutta saattaapi siellä pieni päinvastainen ajatus rivien välissä vilahdella.

Back
Ylös Bottom