Tatskat

[valitus]
Omasta mielestä nää nyt ei välttämättä tatuointeihin paljoakaan liity, mut eipä siinä.. Se, mikä oikeesti ihmetyttää on se, et miksi Wilma alaikäisille noita tekee. Tokihan se on parempi, ku se, että ite himassa yrittäis raapia, mut silti..
[/valitus]

Tässä oikeastaan se, mitä olin itsekin tulossa postaamaan. En tajua.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No eihän tuosta vielä nää, ku että haava tuli. Lopputulos on se, minkälainen arpi siihen jää ajan kanssa.

[valitus]
Omasta mielestä nää nyt ei välttämättä tatuointeihin paljoakaan liity, mut eipä siinä.. Se, mikä oikeesti ihmetyttää on se, et miksi Wilma alaikäisille noita tekee. Tokihan se on parempi, ku se, että ite himassa yrittäis raapia, mut silti..
[/valitus]
Juu Wilma teki. Täytän kahden alle kahden viikon päästä 18v joten ei se nyt niin paha ole. Ei edes lain vastaista.

Eiko se vähentäisi tulehdsusriskiä jos olisi steriilit välineet, kuten veitsi ja hanskat. Itse ainakin haluaisin jos olisi kyse omasta ihosta. Tuossa kun ei ainakaan ollut.

Ja voisiko ennen tuollaista operaatiota laittaa esim Emlaa tunniksi iholle vaikuttamaan niin puutuisi hieman tuo ihoalue mihin viilletään. Vai onko tuossa tarkoitus se, että se myös sattuu niin hirmuisesti. On kai sitten.

Olihan hänellä hanskat ja puhdas veitsi.. Ja kyllä tatuoija kysyi että haluanko puudutusta, en halunnut.

Puhdas on eri asia kuin steriili. Leikkaussalissa on steriiliä. Tuo oli ns. puhdasta. Kai se puhdas on riittävää noissa hommissa. Minä kun en noista tiedä. Kunhan tein huomion.

Steriiliä tuosta saisi helposti (iho puhdistetaan kuten tuossa videossa, puukkopaketti auki niin, ettei puukkoon kosketa tai tiputetaan steriilille liinalle ja steriilit hanskat oikealla tekniikalla käteen ja sitten vasta tartutaan puukkoon ja tämän jälkeen veistelemään ihoa). Näin ainakin minimoidaan tulehdukset.

Varsinainen puoskari ja idiootti toi Wilma.
Olis tehnyt tatuonnin 14 vuotiaalle ja huoltajasta ei niin väliä. Tai huoltajasta menee kyllä joku spurgu Alkon nurkalta.

Jos ihmisen moraali on Kohlbergin asteikolla 1-3 tasolla, ei hänen pitäis noita hommia edes tehdä.

Varsinainen puoskari ja idiootti toi Wilma.
Olis tehnyt tatuonnin 14 vuotiaalle ja huoltajasta ei niin väliä. Tai huoltajasta menee kyllä joku spurgu Alkon nurkalta.

Jos ihmisen moraali on Kohlbergin asteikolla 1-3 tasolla, ei hänen pitäis noita hommia edes tehdä.

Mitä helvettiä sä nyt jauhat? Wilma oli todella mukava nainen ja osaa varmasti hommansa. Hän tekee mitä toinen haluaa, niinhän sen pitääkin mennä. Mikä ongelma siinä on?

Ammattitaitoinen tatuoija ei todellakaan tee mitä toinen haluaa, vaikka maksettaisiin mitä.
Minulla ei ainakaan ole mitään häntä vastaan. Jos joku haluaa 14 vuotiaana ottaa kuvan, niin en näe siinä mitään ongelmaa. Saattaa se myöhemmin kaduttaa, mutta jos noin ajattelee niin milloinkas ne tatuoinnit kuuluu ottaa? Ainahan ne saattaa "kaduttaa".

Minulla ei ainakaan ole mitään häntä vastaan. Jos joku haluaa 14 vuotiaana ottaa kuvan, niin en näe siinä mitään ongelmaa. Saattaa se myöhemmin kaduttaa, mutta jos noin ajattelee niin milloinkas ne tatuoinnit kuuluu ottaa? Ainahan ne saattaa "kaduttaa".

Ei se tatuoitavan ikä nyt ihan ollut pointtina tuossa. Ei satavuotiaallekaan tee ammattilainen ihan mitä vaan pyydetään. [rautalanka]hakaristi otsassa, kyrvät kädessä, "vitun neekerit" kämmenselässä jne.[/rautalanka]

Ja kaupassa ei saa myydä maitoa, koska se aiheuttaa laktoosi-intoleranssia (joillekin)?

Siis mitä helvettiä, tottakai homma menee niin, että maksava asiakas saa mitä haluaa, kunhan kaikki menee lakipykälien mukaan.

Ja kaupassa ei saa myydä maitoa, koska se aiheuttaa laktoosi-intoleranssia (joillekin)?

Siis mitä helvettiä, tottakai homma menee niin, että maksava asiakas saa mitä haluaa, kunhan kaikki menee lakipykälien mukaan.

No eipä se mene. Ei ainakaan pitäs mennä. Jos mulla ois esim. 14v lapsi, joka menis hakkaamaan kuvan itselleen jonnekin liikkeeseen. Niin kyllä siinä sais ekana muksu selkään ja sen jälkeen tatskaaja sais selkään.

Se 14 vuotias ei ole täältä pakkikselta.

Ex-työkaveri kyseessä.

Minulla ei ole aiheeseen lisättävää.

Puhdas on eri asia kuin steriili. Leikkaussalissa on steriiliä. Tuo oli ns. puhdasta. Kai se puhdas on riittävää noissa hommissa. Minä kun en noista tiedä. Kunhan tein huomion.

Steriiliä tuosta saisi helposti (iho puhdistetaan kuten tuossa videossa, puukkopaketti auki niin, ettei puukkoon kosketa tai tiputetaan steriilille liinalle ja steriilit hanskat oikealla tekniikalla käteen ja sitten vasta tartutaan puukkoon ja tämän jälkeen veistelemään ihoa). Näin ainakin minimoidaan tulehdukset.
Eikö näissä aina puhuta silleen, että ku steriinin pakkauksen avaa, niin silloin pakkauksessa oleva esine ei enää ole steriili? Muutenkaan käsineet eivät ole steriileissä yksittäispakkauksissa, eikä varsinkaan ihosta saa millään steriiliä.

Ja kun mitään sisäelimiä ei ronkita, ni ei se täydellinen steriiliys oo mitenkään tarpeellista.. Se ei kuitenkaan oo mahdollista ku potilaan laskee omille teilleen, ni jokapuolelta kaikkee sontaa lentelee haavaan, jos pilkkua viilataan.. Peruspuhtaus, eli käsienpesu, ennen ku haavaan koskee ja muutenki pyrkii pitämään sen puhtaana.

Toki kun tekijä huolehtii, että välineet on kertäkäyttöisiä tai sterioloituja, niin taudit ei leviä ja justiinsa tuo tulehdusriski minimoidaan.

Widowmaker sanoi:
No eipä se mene. Ei ainakaan pitäs mennä. Jos mulla ois esim. 14v lapsi, joka menis hakkaamaan kuvan itselleen jonnekin liikkeeseen. Niin kyllä siinä sais ekana muksu selkään ja sen jälkeen tatskaaja sais selkään.
No mä vetäisin vaan tatuoijaa turpaan ;)

Mut tosissaan, kyseessä on kuitenki alaikäinen, jonka vanhemmat on vastuussa sen tekemisistä. Ja mun mielestä vanhempien pitäis olla sen verran vastuullisia, että tajuisivat, ettei alaikäiset oo valmiita tekemään tommosia sitoutumisia. Ei se 18 vuotta toki ole mikään maaginen raja, mut ainaki selkee silleen raja silleen, et vastuu on kuitenki nuorella itsellään..

Tosta iästä muutenki silleen, et aika yksilöllistä, koska oikeesti voi sanoo, et joku ois valmis ottamaan tatuoinnin. Kolmikymppinen voi katua ihan yhtä paljon ku 16-v kuvansa ottanu, mut todennäkösyys siitä, et alaikänen katuu, on vaan niin helvetisti isompi.

Kyllä lain mukaan alaikäsilleki saa tatuointeja tehdä, mut mun mielestä vastuullinen tatuoija ei niitä kuitenkaan tee. Oli vanhemmilta luvat tai ei.

Edit:
Vielä tuosta iästä ja vastuuntajuamisesta.. Oon iteki aika nuori suhteessa siihen, et varmaan 1/3 ihoalasta alkaa olee kuvitettuna.. Enkä mä voi millään olla 100% varma, ettei joskus tule vituttamaan. Se pointti mun mielestä siinä vastuullisuudessa kuitenki on se, et jos mua vituttaa, tai jos kuvat vaikuttaa sosiaaliseen elämään tai vaikeuttaa työnhakua, ni siitä mä kuitenki otan 100% vastuun. En oo itkemässä, et miks maailma on tämmönen yhyy, en saa töitä ja mua luullaan rikolliseksi ja haukutaan tyhmäksi ku itteni sotken. Toi on mun mielestä semmonen pointti, mitä nuore(mpa)na ei välttämättä niin hyvin ymmärrä. Maailma ei oo täydellinen ja kaikki vaikuttaa kaikkeen..

Toivottavasti tuosta joku järki irtoaa :)

Onkos House Of Painis (oulu) mitää valmiita malleja mistä kattoo tatskoja, kun netistä ei löydy oikee kattaval valikoimal mitää hienoi armbandejä?

o, mutta katsoo ne netistäkin malleja siellä. pitää varmaan oikeesta paikasta ettiä niin löytyy vaikka ja mitä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom