Tarvitsen perusteluja miksi tämä dieetti ei toimi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hippa
  • Aloitettu Aloitettu
Originally posted by Hippa
Kerroin kaverilleni noi jutut eikä se oikein usko mua.

Sanoin hänelle, että toki voi tehdä mitä haluaa ja niin aikookin tehdä. Sanoi, ettei voi menettää mitään.

Enpä voi muuta kuin toivottaa vaan ystävällesi onnea valitsemallaan tiellä. Metsään menee, siitä olen aivan varma. pienet lihat pois vaan ja kulutus pieneksi. :curs:

Sääliksi vaan käy, kun hän kuukauden päästä toteaa, että makkarat ovat tulleet takaisin. Toisaalta kyllä ystäväsi on melkoinen :david:, kun ei usko ohjeita joita antaa kaltaisesi ihminen, joka ravinnon päälle jotain ymmärtää ja on vielä vamis hieman avittamaan. Minä olen lopenkyllästynyt antamaan laihdutusohjeita, koska niitä ei kuitenkaan noudateta. 'hiilihydraatit ei lihota ja rasvoja ei saa syödä ollenkaan', joopa joo.

Eipä taida olla ainoa Suomessa, joka saman virheen tekee. Heitä on varmaan yli satatuhatta viisasta laihduttajaa ;).

edit: Niin ja mulla on hieman eri näppituntuma tuohon aineenvaihdunnan hidastumiseen.. Kyllä se säästöliekille siirtyminen tapahtuu mun mielestä nopeammin kuin kahdessa viikossa. Varsinkin jos kalorit pistetään yht'äkkiä minimiin. Tämä siis vain omista vanhoista kokemuksista oleva mutu, jota en ole mistään tarkistanut

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by JJokke
Voin olla väärässäkin, mutta tietääkseni kilo lihasta ei perusaineenvaihdunnassa kuluta paljoakaan energiaa, vain noin 14kcal, kun rasvamassakin kuluttaa jo enemmän. Jos lihaksilla tekee työtä on kulutus sitten tietenkin aivan eri luokkaa. Muutama lisäkilo lihasta ei kuitenkaan kuluta levossa niin paljon energiaa, että siitä olisi paljoakaan hyötyä.

Minun vakaa käsitys taas on se, että läski ei kuluta sitten niin pätkän vertaa kaloreita. Miksi läskit sitten yleisesti kuluttavat paljon? No kun ne laahaa sitä läskiä mukanaan ja lihakset joutuvat töihin. Tämäkin siis mutua ja lievästi offtopiccia mutta kuitenkin.

Originally posted by Jakob
Minun vakaa käsitys taas on se, että läski ei kuluta sitten niin pätkän vertaa kaloreita. Miksi läskit sitten yleisesti kuluttavat paljon? No kun ne laahaa sitä läskiä mukanaan ja lihakset joutuvat töihin. Tämäkin siis mutua ja lievästi offtopiccia mutta kuitenkin.

Joo. Muistin hiukan väärin. Rasva kuluttaa siis vähemmän kuin lihas. Mutta lihas ei silti kuluta kovin paljoa, joten se juttu, että lihasmassan lisäys ei niin kauheasti auta laihduttamisessa pitänee paikkansa.

Ei jaksa ettii mitään parempaa juttua, mutta tämmönen oli tuolla keho.net:issä. En sitte tiedä, että onko ihan :david: juttu...

Lihasmassan lisäys

Lihasmassan lisääminen on paljon suositeltu keino energiankulutuksen lisäämiseen. Anekdotaalisesti kuulee huhuja muka jopa 300 kcal energiankulutuksen lisäyksestä hankittua lihaskiloa kohden. Tämä on räikeää yliarviointia, sillä yksi hankittu lisäkilo lihasmassaa kuluttaa tutkimusten mukaan (Heymsfield ym. 2002) vain noin 14 kcal (55 kJ/kg) energiaa perusaineenvaihdunnassa – vertailun vuoksi todettakoon, että rasvamassakin kuluttaa energiaa noin 20 kJ/kg, mutta sisäelimet yli nelinkertaisesti lihasmassaan verrattuna (225 kJ/kg). Luonnollisesti ylimääräisen lihaskilon mukaan tuoma painonnousu lisää päivän kokonaisenergiankulutusta hieman enemmän sillä lisäkilon mukana kuljettaminen kuluttaa vielä lisäenergiaa. Monilta tuntuu myös unohtuvan, että lihasmassa kuluttaa ("normaali-ihmisellä") vain noin 30 % perusaineenvaihdunnasta eli esimerkiksi 70 kg painavan miehen (perusaineenvaihdunta 1750 kcal) lihasmassan (20-25 kg) lisääminen yhdellä kilolla ei voi mitenkään vaikuttaa kovin dramaattisesti perusaineenvaihduntaan.

Katkaravuissa on muuten tolkuttoman paljon kolesterolia, ei liene kovin terveellinen dieetti siltäkään kannalta...

Originally posted by Jakob
Niin ja mulla on hieman eri näppituntuma tuohon aineenvaihdunnan hidastumiseen.. Kyllä se säästöliekille siirtyminen tapahtuu mun mielestä nopeammin kuin kahdessa viikossa. Varsinkin jos kalorit pistetään yht'äkkiä minimiin. Tämä siis vain omista vanhoista kokemuksista oleva mutu, jota en ole mistään tarkistanut

Mua kiinnostais tietää tästä lisää, koska tästä aina jauhetaan, ja kuitenkaan en ole kuullut ainuttakaan kattavaa selvitystä asiasta. Eli mitä säästöliekille siirtyminen tarkoittaa? Pieneneekö perusaineenvaihdunta?, jos kyllä niin minkä verran? Pieneneekö liikuntasuorituksen aikainen kulutus?, jos kyllä niin minkä verran? Mitkä toiminnot muuttuvat yksilössä, jotta voidaan selittää kulutuksen pieneneminen?

Katkaravuissa on muuten tolkuttoman paljon kolesterolia, ei liene kovin terveellinen dieetti siltäkään kannalta...

Voin olla väärässäkin, mutta eikö testosteronin valmistukseen tarvitse kolesterolia ? ja keho valmistaa sitä itsekin ja sitä enemmän mitä vähemmän sitä tulee ravinnon mukana.

Fineli kertoo että katkarapu sisältää vain 14% kananmunankeltuasen määrästä kolesterolia (185vs1260) joten eipä tuo nyt merkkaa hirveesti. Onhan tuo tietenkin yli 3x enemmän kuin mitä esim nauta sisältää.

Testosteronia syntyy kolmen reitin kautta:

1. kolesteroli-pregnenoloni-17-hydroksipregnenoloni-dehydroepiandrosteroni-androstenedioni-testosteroni

2. kolesteroli-pregnenoloni-17-hydroksipregnenoloni-17-hydroksiprogesteroni-androstenedioni-testosteroni

3. kolesteroli-pregnenoloni-progesteroni-17-hydroksiprogesteroni-androstenedioni-testosteroni

Originally posted by Antti
Mua kiinnostais tietää tästä lisää, koska tästä aina jauhetaan, ja kuitenkaan en ole kuullut ainuttakaan kattavaa selvitystä asiasta. Eli mitä säästöliekille siirtyminen tarkoittaa? Pieneneekö perusaineenvaihdunta?, jos kyllä niin minkä verran? Pieneneekö liikuntasuorituksen aikainen kulutus?, jos kyllä niin minkä verran? Mitkä toiminnot muuttuvat yksilössä, jotta voidaan selittää kulutuksen pieneneminen?

<a href="http://www.keho.net/?&m=magazine&id=441&part=read&cat=6
">Säästöliekistä löylyy!</a>

Originally posted by Sakkeus
<a href="http://www.keho.net/?&m=magazine&id=441&part=read&cat=6
">Säästöliekistä löylyy!</a>
Olipas ilkeä linkki, kun avautui selaimeen pakkiksen tilalle.

Originally posted by Phat
Olipas ilkeä linkki, kun avautui selaimeen pakkiksen tilalle.

Ei avaudu, kun painaa linkin kohdalla hiiren oikeaa nappia ja valkkaa sieltä "Open in New Window".

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom