Tarvitsen apuanne viljattomaan ruokavalioon

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja thouni-
  • Aloitettu Aloitettu
Jos kvinoa on pahaa niin sen on vaan valmistanut väärin :D Ei mutta joo, on niitä varmasti paremminkin makuisia juttuja, mutta kun huuhtelee ennen keittämistä huolella ja maustaa hyvin niin uppoaa mulle ainakin ihan riittävän hyvin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
no eehän tuo ollu homma eikä mikhään karsia täysin pois nuo viljat. no kauraa aamulla,muttei se ikinä ollukkaan se ropleema. vatsa ja elimistö kiittää. melekosta myrkkyä osa viljoista. varsinki vehnä. :down:

Tässä vähän neutraalimpaa infoa vehnästä.
Tärkeintä on muistaa aina ja kaiken syötävän kanssa: KOHTUUS KAIKESSA.

Vehnä: mainettaan parempi vilja - Mikä vikana? - Hyvä Terveys

Paljonhan olisi sitten hyvä vetää esim. täysjyvävehnää päivässä? Tuohon on aika vaikea vastata, ja helpompi jättää syömättä kun nuo vehnän "terveysvaikutukset" on helpommin korvattavissa paremmilla aineksilla.

Kannattaa lukea nuo kommentit myös.

Tässä vähän neutraalimpaa infoa vehnästä.
Tärkeintä on muistaa aina ja kaiken syötävän kanssa: KOHTUUS KAIKESSA.

Vehnä: mainettaan parempi vilja - Mikä vikana? - Hyvä Terveys

Olennaisinta mun mielestä on, miten ihminen yksilönä reagoi mihinkin ruoka-aineeseen, ja sen tietää vain jokainen itse. On olemassa paljonkin tutkimustietoa siitä, että ihmiset saavat erilaisia oireita vehnästä ja useammilla erilaisilla mekanismeilla (keliakia, allergia, fodmapit), mutta tämä ei tietenkään tarkoita että kaikki reagois vehnään jotenkin ikävästi.

Kommentoinkin oikeastaan vain siinä, ettei pitäis syyllistää kärkevästi vain yhtä myrkyksi. Itse syön erittäin harvoin viljaa kun vatsa vaan turpoaa niistä mutta esim. vedessä yön yli turvotetut siemenet ja jyvät sopivat jo paremmin. Ja sitäpaitsi, siemennäkkäri on hyvää, njam....

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom