Tarvitsen apuanne viljattomaan ruokavalioon

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja thouni-
  • Aloitettu Aloitettu
Voisiko joku amatööri ammattilainen tai ammattilainen heittää vinkkiä bodailijan viljattomaan massakauden ruokavalioon? treeni ja työpäivinä kulutus tuolla 4000kcal hujakoilla. elikkäs monipuolisuutta lähinnä ku alakaa riisi jo hieman kyllästyttään. :urjo:

Ite vetelen gluteenittomia kaurahiutaleita massajuomassa:

-makeuttamatonta 100% maapähkinälevitettä(saa esim Prismasta)
-banaani
-suklaaprode
-kaurahiutaleita
-makeuttamatonta soijamaitoa/kookosmaitojuomaa

sauvasekottimella/blenderillä sileeks.

onkos sulla jottai viljayliherkyyttä? itelle ei oo ainakaan diaknosoitu mitään,perustuu lähinnä omaan puoskarointiin ku vois vaikka kuumailmapallon virkaa hoitaa.. tosin olisin kaasupallo. ja voisin toimia kaasukammion pääraaka-aineena. noh joo eipä tarvi enempää täsmentää,mut aiheuttaa ihan vitusti robleemia jos menee viljoja syömään. Kiitos mrNICEGUY vinkeistä!!

No mä testasin jotain kuukausia sitten tätä maidotonta ja viljatonta(gluteenitonta) ruokavaliota. Huomasin sitten että sellanen ylimääränen pöhö lähti aika nopeasti. Samoin yleensä ollu ongelmaa että jos yrittää nostaa kaloreita ni tulee ihan järkyttävä pöhö joka tuntuu erityisesti mahan kohdalla, samoin tuntuu että tulisi yhtäkkiä viis lisäleukaa. Nyt huomannut että voi vetää aika reippaasti kaloreita ilman tollasta ihme pöhöä, samoin ei puske finnejä mitä ennen teki plussalla ollessa.

Ei siis mitään ns. oikeita oireita. Harva noita oireitaan varmaan muutenkaan tunnistaa, kun ovat niin kroonisiksi muodostuneet vuosien saatossa. Samoin niitä voi olla vaikea huomata mihin kaikkeen vaikuttaa.

Maitoa menee kahvin kanssa ja pari juustosiivuakin saattaa eksyä välillä leipien päälle. Samoin saatan vedellä vaikka croisantin, tai hampurilaisen välittämättä gluteeneista. Eli en aivan orjallisesti noita pois ole jättänyt.

okkei. pittääpä rueta testaileen/kaavaileen moista settiä. juurikin samanlaiset on tuntemukset ittelläki. korjaa jos olen väärässä mutta tuntuu äkkiseltään että ruuan määrä nousee jos jättää maidot,viljat yms pois jotka on niitä "helpohkoja kaloreita"? millä/miten saat paukuteltua koko päivä tarpeen täyteen? käytätkö ravinteita kuinka paljon tukena?

Kookosmaitoon tehty bataattimuusi on tosi hyvää ja menee hyvin alas. Myös pakasteranskalaiset/-lohkoperunat on helppoja ja hyviä, kunhan sen verran katsoo ettei niitä rasvaisimpia ota. Voi toki tehdä itsekin.

okkei. pittääpä rueta testaileen/kaavaileen moista settiä. juurikin samanlaiset on tuntemukset ittelläki. korjaa jos olen väärässä mutta tuntuu äkkiseltään että ruuan määrä nousee jos jättää maidot,viljat yms pois jotka on niitä "helpohkoja kaloreita"? millä/miten saat paukuteltua koko päivä tarpeen täyteen? käytätkö ravinteita kuinka paljon tukena?

En käytä kuin proteiinijauhoa vitargon kanssa salin jälkeen. Proteiinijauhoa menee myös tuohon massajuomaan ja smoothieen minkä teen vaniljaprodesta mansikoiden, mustikoiden ja banaanien kanssa soijamaitoon tai kookosjuomaan.

Kookosjuoma: http://3.bp.blogspot.com/-yOB1bMW8tcQ/VFExarxleYI/AAAAAAAAOyI/dqkgZWIin7k/s1600/smoothie+2.jpg

Kookosmaitoon tehty bataattimuusi on tosi hyvää ja menee hyvin alas. Myös pakasteranskalaiset/-lohkoperunat on helppoja ja hyviä, kunhan sen verran katsoo ettei niitä rasvaisimpia ota. Voi toki tehdä itsekin.

Bataatista saa tehtyä myös itse "ranskiksia". On tullut tehtyä myös bataattisipsejäkin.

Tota muussia on tullut itsekin tehtyä, ei tosin kookosmaidosta. Bataatti pelkällään on vähän turhan makeeta mun makuun, niin oon tehnyt muussin yleensä bataatista, kukkakaalista, parsakaalista ja kesäkurpitsasta.

Maissimakaroni ja muut pastatuotteet ovat kaikin puolin hyviä!

Itselleni sopii yhtä hyvin myös tattarituotteet.

Maissimakarooni on hyvää! :kuola: Ja riisinuudelit. Bataatista tulee helppo lisuke kun vaan pilkkoo sen kuutioiks ja heittää päälle valinnaiset mausteet ja vähän öljyä ja uuniin. Riisihiutaleista saa hyvän puuron.

tiesin tämän että ei "kollegat" jätä pulaan! kiitos monista vinkeistä tässä vaiheessa ja saapi työntää lissää tulemaan.:thumbs:

Meikäläinen syö gluteenitonta myös ja hiilarin lähteinä ovat enemmän tai vähemmän seuraavat. Riisi, peruna, kasvikset, hedelmät, marjat, bataatti, maissi, pavut ja halvan vanhat autot :D

Riisiäkin on 1000000 erilaista ja riisikakut yms. Ja perunasta nyt voit veistää ihan mitä tahansa :)

Edit: Ja papupata hyvällä lihalla on 6\5 :P

Mä korvaan välillä riisit ja gluteenittomat pastat kvinoalla. Ravintoarvot kuivana/100g: Energia 380kcal, rasva 6,1g, hiilarit 64g, kuidut 7g, proteiini 14g. Myös rautaa, magnesiumia ja sinkkiä löytyy kivasti :) Pitää vaan muistaa huolellinen huuhtelu ennen keittämistä, muuten ei tuu kovin hyvää. Mutta oikein tehtynä maistuu musta oikeasti hyvältä. Keitinveteen voi vielä lisätä vaikka jonkun liemikuution niin saa lisämakua!

Musta ainakin hirssi ja amarantti on paremman makuisia kun kvinoa. Molemmat muistuttaa vähän couscousia, tosin hirssi menee helposti aika puuromaiseksi. Tattari on kanssa kiva tiettyjen ruokien kanssa. :)

Sit hei vielä aiemmasta viestistä unohtu, että jos tahtoo tehdä lettuja tai pannaria, niin kaurajauho tai kaura+maissi sekotus toimii hyvin! Sämpylöihin taas kaura+tattari, ja lisäksi psylliumia ja chiasiemeniä taikinaan. Olettaen siis tosiaan edelleen että gluteenittomat viljat on okei.

Onko kukaan muuten kokeillu näitä värillisiä riisejä?

Kannattaa tunkea sitä vitargoa aika paljon treenijuomaan ni ei tartte niin älyttömästi syödä. 100g menee helposti juomaan ja helpottaa aika älyttömästi elämää. Elovenan kaurahiutaleita 100g aamulla puuroon tai smoothieen. Siihen ei tarviikkaan ku kahteen ruokaan enää 100g riisiä + hedelmät ja marjat niin alkaa olla hiilarit täynnä. Ja ite oon huomannu ku jättäny kaikki leivät sun muut gluteenittomat viljat pois ja ruokavalio on siisti, niin rasvaa voi syödä aika paljon enemmän ilman että se kertyy fläsäksi. Ja siitähän niitä kaloreita saakin jo aika reippaasti :)

Back
Ylös Bottom