Tarttis pt-neuvoa kolarin jälkeiseen treenaamiseen ja syömiseen

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Moro.
Onko tietoa/kokemusta osaavasta pt:stä, joka osaa opastaa treenaamaan/syömään kolarissa vammautunutta takaisin vanhaan kuosiin?
Itse olen pitkän linjan punttaaja, mutta homma meni vituiksi kun marraskuussa -17 autoni etukulmaan ajoi kaveri kännykkää käyttäen ja minulle tuli suht kovat vammat. Vasen polvi meni yli eli takaristisiteet paskaksi ja vasemman kyynärpään kuppi murtui viiteen osaan. Kolme leikkausta takana ja hyvällä fysioterapialla liikeradat lähes ennalleen. Kaikki lihakset ja voimat meni ja olkapääkin alkoi jumittamaan pitkän tauon takia. Pientä kipua silloin tällöin kun ei ole mitään tukilihaksistoa olemassakaan.
Heinäkuussa olisi lupa treenata jo painoilla, mutta mikä olisi järkevä määrä/metodi että palautuu lihat ja voimat oikein? Ja miten syödä että kehittyy, mutta ei lihoaisi? Tässä tilanteessa olisin valmis panostamaan pätevään pt:hen. Kaikki vinkit ovat tervetulleita.

Moro! Mahtava homma, että tuollaisen rytäkän jälkeen oot back in business! Mikään ei ole niin rankkaa, kuin vammasta kuntoutuminen.

Sitten asiaan. Helpottaisi varmaan, jos antaisit vähän vinkkiä mistäpäin maailmaa ohjaajan pitäisi löytyä tai millä salilla tykkäät reenailla?

Moro! Mahtava homma, että tuollaisen rytäkän jälkeen oot back in business! Mikään ei ole niin rankkaa, kuin vammasta kuntoutuminen.

Sitten asiaan. Helpottaisi varmaan, jos antaisit vähän vinkkiä mistäpäin maailmaa ohjaajan pitäisi löytyä tai millä salilla tykkäät reenailla?

Oon Hankasalmelta itse, täällä on hyvä pikkusali. Jyväskylässä käyn töissä ja siellä kävin Gogolla muutaman vuoden.
Online-koutsi varmaan onnistuu muualtakin, mutta toki jos läheltä löytyy niin ei haittaa face-to-face.

Oon Hankasalmelta itse, täällä on hyvä pikkusali. Jyväskylässä käyn töissä ja siellä kävin Gogolla muutaman vuoden.
Online-koutsi varmaan onnistuu muualtakin, mutta toki jos läheltä löytyy niin ei haittaa face-to-face.

No sitten en voi kuin suositella Jyväskylän Timo Haikaraista. En pahaa sanottavaa tiedä ja tietotaito on kiistaton. Onnistuu varmasti sekä f2f että online!

Katopas tuosta: https://www.th-valmennus.com

Tollasen vamman jälkeen menisin kyllä pt:lle joka on myös fysioterapeutti. Jos siis väkisin pt:lle haluaa. Olisi oikeasti vähän ymmärrystä miten kannattaa edetä.

Tollasen vamman jälkeen menisin kyllä pt:lle joka on myös fysioterapeutti. Jos siis väkisin pt:lle haluaa. Olisi oikeasti vähän ymmärrystä miten kannattaa edetä.

Väittäisin, että Timo on Suomen yksi parhaista, ellei jopa paras pt. Varmasti on pitkän uransa aikana ohjannut asiakkaita haasteellisemmillakin taustoilla.

Jos saa heinäkuussa luvan jo kuntosaliharjoitteluun, voidaan päätellä, ettei tausta mikään maailman vakavin ole. Lisäksi väitän, ettei se ft tuo TÄSSÄ TAPAUKSESSA mitään lisäarvoa. Asiakas on mitä todennäköisimmin saanut leikkaavalta kirurgilta/ortopedilta käypähoitosuositusten mukaiset jatko-ohjeet, miten vammojen kanssa tulee olla ja elää.

Tämän lisäksi aloittaja vielä mainitsi käyneensä fyssarilla hoidattamassa trauman jälkeiset liikeradat kuntoon. Tämähän ei hetkessä onnistu, eli fysioterapiassa aloittaja on ravannut varmasti kymmeniä kertoja ja saanut täältä myös jatko ohjeet siitä, miten olla ja elää.

Eli nyt kun tavoitteet ovat siellä ruokavalio- ja treeniosioissa, on suositeltava ammattilainen juurikin pt.

Mutta tämä on vain mun mielipide (y) Kysäise Timpalta, josko homma hänen kanssaan lähtisi rokkaamaan!

Jepulis jee, kysäisin Timpalta, mutta on valitettvasti kovasti hinnoiteltu mies. Ei kerta kaikkiaan rahat riitä.
Olen käynyt n. 15 kertaa fyssarilla puolen vuoden aikana ja töitä on tehty perkeleesti. Nämä saavutukset ovat jo ylittäneet kaikki kirurgien ennusteet.
Pt:tä tarviin lähinnä ruokavalion suhteen, toki treeniäkin saa tsekata. Tikan Markulta kyselin kanssa arviota ja siinä ois hinta/laatu-kohdillaan.
Toki muitakin saa vinkata...

Jepulis jee, kysäisin Timpalta, mutta on valitettvasti kovasti hinnoiteltu mies. Ei kerta kaikkiaan rahat riitä.
Olen käynyt n. 15 kertaa fyssarilla puolen vuoden aikana ja töitä on tehty perkeleesti. Nämä saavutukset ovat jo ylittäneet kaikki kirurgien ennusteet.
Pt:tä tarviin lähinnä ruokavalion suhteen, toki treeniäkin saa tsekata. Tikan Markulta kyselin kanssa arviota ja siinä ois hinta/laatu-kohdillaan.
Toki muitakin saa vinkata...

Juho Murtonen

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Back
Ylös Bottom