Tappajameduusa, Thaimaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja 55DSL
  • Aloitettu Aloitettu
No eihän siinä paskarannalla kestä mikään elollinen edes hengissä :D
Tosta irukandjista(?) taisi tulla joku dokkari telkkarista jokin aika sitten joltain kanavalta. Aika paha setti.

Varmaan sama dokkari, minkä itse nähnyt. Siinä oli kaksi tutkijaa, jotka saivat vahingossa tuon meduusan pistoksen vaikka olivat suojapuvuissa. Moni saattaa delata tuohon, ja nuokin tutkijat huusivat sairaana kurkku suorana kivusta. Verenpaineet ihan tapissa.
Ei huvittaisi saada meduusaa kimppuun.

Missä päin maailmaa muuten nuita meduusoja liikehtii?? Onko ne lähinnä jossain kaukomaissa vai onko niitä euroopassakin?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
On niitä ollut suomessakin joskus valtavina laumoina meressä. Muistan kun niitä tuli koukittua vedestä veneeseen. Semmosia kämmenen kokosia vaaleanpunaisia limaklönttejä. En muista että olis poltellu.

Ei kannata mennä uloskaan...joku pirullinen herhiläinen kuitenkin pistää...

Mieluusti myrkyttäisin ampiaisetkin maailmasta jos mahdollista. Samoin hyttyset, paarmat ja punkit, ylipäätään kaikki elukat jotka puree tai pistää voisi hävittää.
Esim perhoset taas on ok koska niistä ei ole harmia.

Mieluusti myrkyttäisin ampiaisetkin maailmasta jos mahdollista. Samoin hyttyset, paarmat ja punkit, ylipäätään kaikki elukat jotka puree tai pistää voisi hävittää.
Esim perhoset taas on ok koska niistä ei ole harmia.

Joo ja kärpäset, ne on ikäviä. Leijonat, tiikerit, gepardit, pantteri, karhut jne kaikki pois koska nehän voi syödä ihmisen. Samoin kuin esim. hait. Kaikki rumat ötökät myös pois koska ovat inhottavia, hyi! Perhoset voi tosiaan jättää kun ovat niin nättejä :rolleyes:

Perhoset voi tosiaan jättää kun ovat niin nättejä :rolleyes:

Eeeei onnistu. Kaaosteoria. Perhosen perkeleet läpyttelee siipiä Atlantin yllä ja New Orleansissa pettää tulvamuurit.

Joo hei kundit te käsititte mitä mä meinaan! Metsätkin sais kasvaa vaan riveissä ja puut olla sillei hoidettuja. Hyvä että kässäsitte pointin.

Mutta mitä tiikereihin tulee niin mielestäni niiden keskellä elävillä ihmisillä on täysi oikeus päättää katselevatko niitä nurkissaan vai eivät.

Hyi saatana, jotenkin aina ällöttäneet nuo meduusat. Tekisi mieli kerätä haavilla noita rannalle ja hyppiä päälle.

Toisaalta hyvähän tuo vaan on että jokin vastustaa ihmisten ylikansoittumista.

Joo hei kundit te käsititte mitä mä meinaan! Metsätkin sais kasvaa vaan riveissä ja puut olla sillei hoidettuja. Hyvä että kässäsitte pointin.

Mutta mitä tiikereihin tulee niin mielestäni niiden keskellä elävillä ihmisillä on täysi oikeus päättää katselevatko niitä nurkissaan vai eivät.

Sä et taida olla kauheen "vihreä" ihminen tai ajattele asioita kauheen pitkälle :lol2:

Jos en nyt väärin muista niin esim. Pohjois Queenslandissa Jellyfishit on niin paha ongelma, että uiminen meressä on lähes koko vuoden "kiellettyä". Cairnsin alueella tms. Muistan ainakin, että ei paljoa suositeltu uintireissuja sinnepäin.

Ehkä nää vedenalaset mölliäiset tekevät itsestään kaamottavia sen takia, kun vedessä ei just niitä näe ja vedestä et pääse karkuun (tappajahaifobia :D). Mutta ei nää mun mielestä sen kummempia ole kuin käärmeetkään. Eli huolet pois, vettee vaa, elämässä sattuu ja mitää et voi tehä jos pysyt 4 seinän sisällä. Ei näin...

Tulin juuri muutaman päivän pikkulomalta Phuketista. Laguna Holiday Clubin rannassa, sekä Phi Phillä tuli käytyä pistäytymässä. En tiedä johtuuko meduusoista tai mistä, mutta koin pistelyä sekä vatsassa, että reidessä. Sekä Phuketissa, että Phi Phillä. Ei tälläistä kipua ollut edellisenä 3 vuotena, kun aikaisemmin olen joka vuosi paikanpäällä käynyt. Jotain häikkää siellä vedessä oli, mutta mitään suuria oireita ei ole tullut. Ainoastaan pistelyä. Oliskohan kyse jostain vähemmän vaarallisemmasta meduusalajista tms.

Mä jotenkin ymmärsin paikallisten epämääräisistä selityksistä, että tuo pikkupistelijä ei ole meduusa. Kipu kuitenkin muistuttaa sellasta kusiaisen "pistoa".

Itse snorklasin meduusaan thaikuissa helmikuussa, paloi koko naama ja kaula maskin alapuolelta. Vaikkei luonnollisestikaan ole mitään tekemistä ns. tappajameduusojen kanssa niin en toivo kellekään varsinkaan saarireissuilla kaukana kaikesta... Siinä polttelun ohessa kun naama ei enää liiku niin pieni paniikki alkaa kopistella takaraivossa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom