Tapaturmavakuutus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja EKKS
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
41
Itseäni muutaman kerran salilla telonneena ja onnettomuudet salilla threadia luettuani olen päättänyt hankkia itselleni tapaturmavakuutuksen. Olen käynyt tänään juttelemassa Fenniassa jossa oli asiallista ja tietävää palvelua ja if...(entinen sampo) jossa minulla on tällä hetkellä auto vakuutus. Ongelmia tuolla if yhtiössä on ollut äipällä ja siskolla enkä oikein tiedä että mistä minun kannattaisi oma vakuutukseni hommata.

Silmääni pisti if:in mainos paperissa oleva teksti: "Esimerkiksi selkään,olkapäähän ja polveen kohdistuneen tapaturman jälkeen tehdyissä tutkimuksissa todetaan hyvin usein kulumamuutoksia, jotka eivät johdu sattuneesta tapaturmasta vaan ovat syntyneet pidemmän ajan kuluessa."

Ja kun sisko joutui auto onnettomuuten ja sai pahoja selkä vaivoja ei korvausta tuolta if:stä haluttu maksaa koska väittivät että siskollani olisi ollut noita edellä mainittuja kulumavikoja.

Onkos muilla vakuutus yhtiöillä tällaisia pykäliä jolla ne voivat luistaa korvauksien maksamisen?

Nyt haluan kuulla teidän risut ja ruusut eri vakuutus yhtiöiden toiminnasta korvaustilanteissä ja yleensäkin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onkos muilla vakuutus yhtiöillä tällaisia pykäliä jolla ne voivat luistaa korvauksien maksamisen?

Tuo pätkä on melkein jokaisella yhtiöllä. Lisäksi useissa tapaturmavakuutuksissa on urheilurajoitteita, eli tapaturmia, jotka ovat sattuneet esimerkiksi voimaharjoittelussa, kamppailu-urheilussa, laskuvarjohypellessä tai kissaa katiskasta irroitettaessa ei korvata. Tämän urheilurajoitteen poisto on aika kallista, vakuutusmaksu hyppää joissakin tapauksissa satoja prosentteja.

Itse arvoin pitkään eri yhtiöiden välillä juurikin tuon urheilurajoitteen takia, kunnes tulin käyneeksi Pohjantähden konttorissa mp-vakuutuksen tiimoilta; heidän tapaturmavakuutuksessaan ei ole em. rajoitetta, ainoa rajoite on se, että harjoittelu ei saa olla kilpailuun tähtäävää, joten se sopi minulle. Kilpaillessa (kamppailu-urheilu) kun kuitenkin tarvitaan usein liiton lisenssi, jossa tapaturmavakuutus on mukana.

Eli tuonne tuli kaupat tehtyä, tapaturmavakuutuksen osuus on jotain aika naurettavaa vuodessa, tosin minulla ei nyt vielä ole kokemuksia korvaustilanteista.

IF eli entinen sampo on mun ehdoton vakuutusyhtiöni. on korvannut kyllä kaiken mitä vastaan tullut kolarit yms yms. Se korvaavuus vak.yhtiöiden välillä riippuu varmasti aina yksittäistapauksissa, niillä ku on niin saatanasti kaikkia pykäliä. Ukko otti ajamiseen erityisvakuutuksen, oli kyllä saatanan kallis mutta hyvin kattava. Eli kyllä noita urh.vakuutuksia saa erittäin hyvin korvaavina ja kattavina mutta se kyllä sitten näkyy hinnassa.

Mulla on tapaturma vakuutus +urheilulaajennus siinä
Pohjolassa

If:n sairausvakuutuksesta on ulkomaankomennuksella saanut nauttia (firma maksoi vakuutuksen). Noilla oli auton laivaukseen halpa vakuutus mutta mitään terveyteen liittyvää en tuolta itselleni ota kokemuksesta viisastuneena. Joka ikisestä lääkärissäkäynnistä ja labralaskusta sai tapella - ne kyllä sitten lopuksi maksettiin, mutta aikaa meni tuhottomasti tuohon paperisotaan.

Kaveri on hammaslääkärinä ja Hesan koulut siirsivät kanssa vakuutukset Iffiin (kunnallisen on pakko valita halvin) ja aika karuja on tarinat korvauspolitiikasta...

vakuutuksista

Kannattaa harkita sairauskuluvakuutusta tapaturmavakuutuksen sijaan, niin saa korvaukset myös kulumisesta johtuvista hoitokuluista. On tietysti kalliimpi, mutta todella fiksu vakuutus muutenkin. Voimailussa on tapaturmien osalla tietysti rajoituksia yleensä, kuten tuolla jo aiemmin todettiin.

Olisiko vakuutusrahojen saaminen kiinni myös puhtaasti tuurista ? Siis siitä kuka virkailija käsittelee hakemuksen ja millainen päivä tällä sattuu olemaan ?

Tietysti kaikkien vakuutusyhtiöiden etu on se, että se joutuu maksamaan mahdollisimman vähän korvauksia, joten ensin varmaan etsitään löytyisikö hakemuksesta jotain, millä sen voisi mitätöidä.

Itselläni on ammattiyhdistyksen puolesta vapaa-ajan tapaturmavakuutus IF:ssä ja muutaman kerran olen sen perusteella hakenut korvauksia salivammoista. Aina on ollut sellainen pieni epäilys josko sieltä mitään tulee kun papereissa olevat selitykset ja painot ovat varmaan tavallisen toimistovirkailijan mielestä käsittämättömiä (vaan ei täällä...). Aina on kuitenkin rahaa tullut.

Originally posted by hURJA
Lisäksi useissa tapaturmavakuutuksissa on urheilurajoitteita, eli tapaturmia, jotka ovat sattuneet esimerkiksi voimaharjoittelussa, kamppailu-urheilussa, laskuvarjohypellessä tai kissaa katiskasta irroitettaessa ei korvata. Tämän urheilurajoitteen poisto on aika kallista, vakuutusmaksu hyppää joissakin tapauksissa satoja prosentteja.

Ainakaan Fenniassa kuntosaliharrastus ei ole ns "vaarallinen urheilulaji".

Olkapääleikkauskin korvattiin ilman mutinoita. :thumbs:

Originally posted by paddington
Ainakaan Fenniassa kuntosaliharrastus ei ole ns "vaarallinen urheilulaji".

Olkapääleikkauskin korvattiin ilman mutinoita. :thumbs:

Kuinka olkapää vaurioitui ja kuinka vakuutusyhtiölle kerrottiin sen vaurioituneen?

Originally posted by Dopey
If:n sairausvakuutuksesta on ulkomaankomennuksella saanut nauttia (firma maksoi vakuutuksen). Noilla oli auton laivaukseen halpa vakuutus mutta mitään terveyteen liittyvää en tuolta itselleni ota kokemuksesta viisastuneena. Joka ikisestä lääkärissäkäynnistä ja labralaskusta sai tapella - ne kyllä sitten lopuksi maksettiin, mutta aikaa meni tuhottomasti tuohon paperisotaan.

Kaveri on hammaslääkärinä ja Hesan koulut siirsivät kanssa vakuutukset Iffiin (kunnallisen on pakko valita halvin) ja aika karuja on tarinat korvauspolitiikasta...

On näköjään muillakin ollut ongelmia ton If:n korvaus politiikan kanssa... Äitini on kohta noin 6kk taistellut kyseisen yhtiön kanssa korvauksista ja tuntuu että viellä joutuu kauan taistelemaan ennen kuin pääsee polvi leikkaukseen.

Tuleeko muuten paljon kalliimaksi jos pitää esim tapaturma ja autovakuutuksen eri yhtiössä kuin että ne olisivat samassa paikassa?

Originally posted by EKKS
Tuleeko muuten paljon kalliimaksi jos pitää esim tapaturma ja autovakuutuksen eri yhtiössä kuin että ne olisivat samassa paikassa?
Ei voi tulla, koska tapaturmavakuutukset eivät ole kovinkaan hintavia esim. auto- ja moottoripyörävakuutusten rinnalla. Kannattaa tosiaan tarkkaan lukea ne vakuutusehdot. Jossain (muistaakseni joku Pohjolan vakuutus) on vielä erikseen "kielletty" mm. maastaveto, vaikka muuten kuntosaliurheilu olisikin ns. sallittua - en tekisi kauppoja.

Originally posted by Hannibal
Kuinka olkapää vaurioitui ja kuinka vakuutusyhtiölle kerrottiin sen vaurioituneen?

Penkkipunnerruksessa.

Vakuutusyhtiölle lähetin jonkun lomakkeen jonka itse täytin sekä ortopedin lausunnon. Lausunnossa kerrottiin, että olkapää rusahti penkkipunnerruksessa ja kipeytyi.

Siis iffin esitteessä lukee mustaa valkosella että ei korvaa painonnostossa -tai siihen verrattavassa- tapahtunutta tapaturmaa! Ei tarvi olla mitään kisatouhua...riittää kun otat kilon käsipainon käteen ja sillä toilailet.
Tämä koskee siis -tapaturma- vakuutusta

Taasen -sairauskulu- korvaa salilla tapahtuneet vahingot...myös yli vuorokauden kuluttua ilmenneet eli rasitusvammat.

Itsellä on vakuutukset iffissä ja asia on sieltä varmistettu ja nyt on korvaushakemus sisällä olkapää tutkimuksista .

Minkä hintaisia vakuutuksia teillä on???
Itselläni on joku ihan pirun hintava (Sampo Optimi tms. urheiluvakuutus) hintaa tulee vissiin 260€/vuosi? :jahas:
Tälläsen menin höyrypäissäni viime vuonna ottamaan kun tuli jenkkifutista pelailtua.
Mitäs muuta voisi immeiset suositella?

Oonko ainut kellä on Tapiolan vakuutus. Se on ainaki itella maksanu kaikki mutisematta ja vielä silleen et ei tarvii eka omastapussista maksaa. Tosin tää on joku nuoriso vakuutus mikä on voimassa muistaakseni jonnekki 24v., asti vois tarkistaa jossain vaiheessa. Hintaa sillä on vuodessa vähän yli 20€ ja sillä on operoitu polvia 4xtähystämällä ja 1x1304€ polvituki.

Ei voi muuta sanoo ku, että esimekillistä toimintaa:thumbs:

Originally posted by paddington
Penkkipunnerruksessa.

Vakuutusyhtiölle lähetin jonkun lomakkeen jonka itse täytin sekä ortopedin lausunnon. Lausunnossa kerrottiin, että olkapää rusahti penkkipunnerruksessa ja kipeytyi.

Veikkaisin, että se oli ortopedin lausunnossa tämä tapahtuman yllättävyyteen ja äkillisyyteen viittava sana "rusahti", mikä edesauttoi korvausten saamisessa.

Originally posted by Hannibal
Veikkaisin, että se oli ortopedin lausunnossa tämä tapahtuman yllättävyyteen ja äkillisyyteen viittava sana "rusahti", mikä edesauttoi korvausten saamisessa.

Jep. Tuo oli ortopedin ehdottama sana juuri vakuutusyhtiötä ajatellen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom