Tampereen mimmit hohoi!

Gillyanne sanoi:
Kiitos Go-Diva! :)

Kävin Wolfin sivuilla, ja onko asia todella niin, ettei sinne myydä pelkkiä salikortteja lainkaan, vaan on pakko ostaa yhdistelmäkortti (joka siis ymmärtääkseni sisältää salin ja jumpat)?

Uuh... Joskus ainakin Wolfilla on ollut tarjouksia "pelkästä" salista, 30e/kk. Yhdistelmäkortti maksaa sitten 40e. Powerhouselle ja Fressille maksaa 50e yhdistelmäkortti, GoGo ja Athletico ovat 60e/kk. Aika monissa paikoissa voi hoitaa maksun suoraveloituksena, mutta lähellekään kaikki paikat eivät siitä huolimatta ole klubeja joihin on liittymismaksut sun muut. Opiskelijat saavat monissa paikoissa alennusta.

Sen verta, että Wolfin lähelle voi olla vaikea saada autoa parkkiin. Athletico on parkkeerausmielessä paras, koska se on ydinkeskustasta vähän syrjemmässä Tammelassa etkä joudu taistelemaan parkkitilasta perjantai-illan shoppailijoiden kanssa. Athleticoa ovat myös kaverit kehuneet, siellä on paljon tilaa ja spinninkiä sun muuta. Myös kamppailulajeja (Krav Maga ja Thai boxing) voi harrastaa ja Athleticon kuntonyrkkeilytunnilla käytetään kaverin mukaan potkutyynyjä. Itse en ole käynyt Athleticolla, olen tässä ihan siellä reenaavan kaverini antamien tietojen varassa. :)

Pirkkahalli on todellakin messukeskus eikä siellä ainakaan tietääkseni ole kuntosalia.

Nääshalli on puolestaan kamppailulajikeskus, mutta siellä järjestetään välillä myös voimailukisoja. Herwoodin (lue: Hervanta) vaparilla järjestetään myös välillä kaikennäköistä kisailua, varsinkin kamppispuolella. Myös Tampere-talossa ja Pirkkahallissa on välillä urheilu/terveysaiheisia messuja. En ole muuten sellaisissakaan tainnut käydä.

Jos eksyt joskus Pyynikille lenkille, käy syömässä munkki Pyynikin näkötornissa. Aivan ihana, vanha näkötorni jossa saa tosi hyviä munkkeja. :)

Mäyräkoira sanoi:
GoGo ja Athletico ovat 60e/kk

:eek: Jösses, mitä hintoja! Eipä sillä, kumpikaan noista ym. saleista ei minua kiinnosta, joten sinänsä heidän hintapolitiikkansa ei minua suuremmin haittaa, mutta ihmetyttää se silti... varsinkin, kun tällä hetkellä salilippuni maksavat 17,50 euroa/15 kpl (kaupungin sali, mutta varustetasoltaan aivan ERINOMAINEN).

Näyttäisi vahvasti siltä, että tuo Nääshalli on nyt the place to go, luin Pakkikselle kirjoitetun esittelyn siitä, ja vaikuttaisi suorastaan sopivalta treenipaikalta tällaiselle kälystelijä-voimailijalle :D Ainut heikkous noissa kaupungin saleissa - ja kieltämättä välillä kiusallinen sellainen - on se, että juhlapyhien yhteydessä ne ovat joko tykkänään kiinni tai auki erittäin rajoitetusti, mutta so not, hinta on edullinen ja treenimahkut ainakin kuvien ja selostuksen perusteella loistavat! :thumbs:

Moi,
Tampereen mimmejä minäkin - vaikka pakkotoistolle en ole aiemmin kirjoitellutkaan. Tuli mieleen, että Härmälän-Partolan tienoilta läheltä Pirkkahallia llöytyy myös yksi kuntosali, Kunto-Partola (löytyy googlella), jossa kävin joskus vuosia sitten. Oli ihan OK paikka sekin. Itse käyn nykyisin päiväkortilla (30e) Wolfilla, kortilla voi käydä salilla muistaakseni klo 14 asti. Kissa-asioista sen verran, että Hakametsän eläinlääkäreitä mainostan minäkin. Mun kissat on eläinsuojeluyhdistykseltä peräisin, ja vähän arkoja ja vaikeita tapauksia, mutta Hakametsässä olemme aina saaneet hyvää palvelua - ei ole jäänyt pahaa mieltä kissoille eikä emännällekään.

Edellä esitettiinkin jo kattavasti monipuoliset mainospuheet siitä, miksi kannattaa muuttaa juuri ja nimenomaan Tampereelle! Täältä tosiaan löytynee vaikka mitä kiinnostavaa.Tapahtumia, keikkoja, menoa ja meininkiä riittää moneen makuun. Salejakin on runsaasti, joten kaikille varmaan löytyy oma paikka...Erityisesti itse ootan kovasti tulevaa kesää :hyper: ; kaupunki kun alkaa elää uutta elämää taas piiiitkän talven jälkeen ja valo lisääntyy nurkissa. Olen ollut kovin vähän aikaa itse vielä mukana näissä Pakkiksen keskusteluissa, eikä siis kokemusta tapaamisista, mutta jos sellainen on kiikarissa näin kevään korvalla, sehän olisi tosi hauska idea!:rolleyes:

Gillyanne sanoi:
:eek: Jösses, mitä hintoja! Eipä sillä, kumpikaan noista ym. saleista ei minua kiinnosta, joten sinänsä heidän hintapolitiikkansa ei minua suuremmin haittaa, mutta ihmetyttää se silti... varsinkin, kun tällä hetkellä salilippuni maksavat 17,50 euroa/15 kpl (kaupungin sali, mutta varustetasoltaan aivan ERINOMAINEN).

Iso kaupunki, isot hinnat. :) Ei vaan, osalla saleista mukaan kuuluu myös kaikenlaista hässäkkää, kuten ilmaiset ohjelmat ynnä muuta. Ja se tietysti nostaa hintaa. Myös tilojen vuokrat ovat täällä suuremmat kuin monissa muissa paikoissa.

Gillyanne sanoi:
Näyttäisi vahvasti siltä, että tuo Nääshalli on nyt the place to go, luin Pakkikselle kirjoitetun esittelyn siitä, ja vaikuttaisi suorastaan sopivalta treenipaikalta tällaiselle kälystelijä-voimailijalle :D Ainut heikkous noissa kaupungin saleissa - ja kieltämättä välillä kiusallinen sellainen - on se, että juhlapyhien yhteydessä ne ovat joko tykkänään kiinni tai auki erittäin rajoitetusti, mutta so not, hinta on edullinen ja treenimahkut ainakin kuvien ja selostuksen perusteella loistavat! :thumbs:

Ja Nääshallissa on - jälleen kerran - hyvät parkkimahkut (jos pihalla ei ole tilaa niin auton voi jättää Amuriin / Pyynikille) ja myös muita harrastusmahkuja jos haluaa aloittaa vaikka miekkailun.

Jos muuten jooga kiinnostaa, täällä on olemassa joogakoulu. Mistäköhän tuo tuli päähän...

Elixiassa on muuten se hyvä puoli, että koska suurin osa käyttäjistä on kiinnostunut lähinnä jumpista, kuntosalin puolella on väljää. :)

Ihan kiva sali ja vapaita painojakin mukavasti, mutta hinta on aika tyyris ja on hieman sivussa, Hakametsän hallin kupeessa. Niin ja tietysti klubijäsenyys, johon tosin kuuluu ohjelma ja sen tarkistus neljä kertaa vuodessa.

Go-Diva sanoi:
Elixiassa on muuten se hyvä puoli, että koska suurin osa käyttäjistä on kiinnostunut lähinnä jumpista, kuntosalin puolella on väljää. :)

Sama juttu Fressillä, jolle allekirjoittaneella on tällä hetkellä kortti. Mulle myös ohjattu venyttely (jota ko. keskus tarjoaa juuri minulle sopivina aikoina ke ja su) on ihan ässä, koska olen todella laiska venyttelijä.

Prkl, voisihan sitä reenata vaikka koulunkin salilla. :) Irtopainoilla pärjää pitkälle, eikä ainakaan mun identiteetti oli kiinni siitä, kuinka "lällyllä" salilla käyn. :hyper:

Mäyräkoira sanoi:
eikä ainakaan mun identiteetti oli kiinni siitä, kuinka "lällyllä" salilla käyn

No ei se nyt mullekaan mikään maatasiirtävä identiteettikysymys ole, vaan kyse on lähinnä siitä, että noilla "neiti"saleilla ei vain kertakaikkiaan useinkaan ole sellaisia treenimahdollisuuksia, mitä tarvitsen ja haluan - ei ole laadukasta kyykkyhäkkiä eikä kunnon luistamatonta maastanostopaikkaa, käsipainot saattavat loppua jo kahteenkymppiin, eikä kaikilla saleilla ole edes levy- ja leuanvetotankoa (kyllä, Oulusta tällainenkin ihmetys löytyy, nimittäin Raatin uimahallin sali). :rolleyes: Ja on se osittain hintakysymyskin, miksi maksaisin kuusikymppiä kuussa, jos kerran halvemmallakin pääsee? :)

:offtopic:

Itsekin nykyään asustelen mansessa, joten kysyisin onko kukaan naisista käynyt Liikuntakeskus Leidissä? Siellä ei ainakaan näyttänyt olevan pelkästään sitä pakkojäsenyyttä, joten kiinnostaisi muakin. Ja se taitaa olla ainoastaan naisille tarkoitettu...:D

Gillyanne sanoi:
No ei se nyt mullekaan mikään maatasiirtävä identiteettikysymys ole, vaan kyse on lähinnä siitä, että noilla "neiti"saleilla ei vain kertakaikkiaan useinkaan ole sellaisia treenimahdollisuuksia, mitä tarvitsen ja haluan - ei ole laadukasta kyykkyhäkkiä eikä kunnon luistamatonta maastanostopaikkaa, käsipainot saattavat loppua jo kahteenkymppiin, eikä kaikilla saleilla ole edes levy- ja leuanvetotankoa (kyllä, Oulusta tällainenkin ihmetys löytyy, nimittäin Raatin uimahallin sali). :rolleyes: Ja on se osittain hintakysymyskin, miksi maksaisin kuusikymppiä kuussa, jos kerran halvemmallakin pääsee? :)

Fressi on minulle tällä hetkellä ihan ok. Kyykkyä en voi polvien takia tehdä, niin kyykkyhäkki ei ole välttämätön varuste. Irtopainoja on riittävästi, ainakin minun voimille riittävästi ts. käsipainoja on pitkälle saakka ja levytankojakin riittää. Maastavedot teen matolla joka ei luista. Leuanvetotanko on sellatteessa pystyssä olevassa "alavatsahässäkässä" vaikken leukaa nyt vedäkään (teen tällä hetkellä selät mm. taljalla ja kulmasoudulla). 50e / kk ja siihen sisältyy jumpat.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Tytteli sanoi:
Itsekin nykyään asustelen mansessa, joten kysyisin onko kukaan naisista käynyt Liikuntakeskus Leidissä? Siellä ei ainakaan näyttänyt olevan pelkästään sitä pakkojäsenyyttä, joten kiinnostaisi muakin. Ja se taitaa olla ainoastaan naisille tarkoitettu...:D

En ole käynyt, mutta tämä fitness-mimmi Anu (mikähän sen sukunimi oli, auttakaa! :) ) on kyseisen salin perustajamimmejä. Paikka on aika uusi.

Mäyräkoira sanoi:
En ole käynyt, mutta tämä fitness-mimmi Anu (mikähän sen sukunimi oli, auttakaa! :) ) on kyseisen salin perustajamimmejä. Paikka on aika uusi.

Mäkinen

Tytteli sanoi:
Itsekin nykyään asustelen mansessa, joten kysyisin onko kukaan naisista käynyt Liikuntakeskus Leidissä? Siellä ei ainakaan näyttänyt olevan pelkästään sitä pakkojäsenyyttä, joten kiinnostaisi muakin. Ja se taitaa olla ainoastaan naisille tarkoitettu...
Jeps, pelkästään naisille, vajaa vuosi sitten avattu, siisti ja näppärä :D Toiminta painottuu jumppiin, ja ainakin tanssilliset tunnit taitaa olla kaupungin parhaasta päästä. Kuntosali on pieni, mutta kyllä siellä perustreenit tekee helposti. Ilmapiirille :thumbs:

Puuuhh, olihan urakka - valehtematta yksi aikuiselämäni raskaimpia ja työntäyteisimpiä viikonloppuja, mutta loppujen lopuksi sekä tavarat, eläimet että ihmiset saatiin kuin saatiinkin ehjinä perille, ja nythän ei ole enää mitään hätää, kun Gilly da Computerwizard viritteli tuossa äsken nettiyhteyden toimintaan :D

Haluan kiittää sekä omastani että iivilin puolesta Pullaa, joka järkkäsi auton käynnistyskaapeleita ja siihen liittyviä juttuja, sekä Emmahia, joka auttoi muuttokuorman purkamisessa :worship: Ilman teitä olisimme olleet pulassa, ja on mahtavaa huomata, että Pakkislaisista löytyy auttamisenhalua ja viitseliäisyyttä jopa IRL-tasolla tuikituntemattomia ihmisiä kohtaan. ISO kiitos! :)

Mäyräkoira sanoi:
50e / kk ja siihen sisältyy jumpat.

Onkos sulla Fressiin suoraveloitussopimus?

Itse olen Tampereella ollessani treenannut siellä ja mulla on 10 kerran kortti, joka maksaa muistaakseni n.59€. Kalliiksihan tämä vielä tulee kun maksan myös tänne Ouluun salijäsenyydestä (tulin kuitenkin siihen tulokseen, että mielenterveyden menettäminen treenaamattomuuden seurauksena tulis vieläkin kalliimmaksi!). Muutan parin viikon päästä Tampereelle ja nyt sitten pähkäilen vielä tuon treenipaikan suhteen. Taidan kuitenkin päätyä Atleticoon - se on kai lähimpänä mun uutta asuntoa.

Skriivailempa minäkin tähän jotain, entisenä Manselaisena. Nykyään tosin vaikutan pkaupunkiseudulla, mutta mansessa sillon tällöin piipahtelen (vanhemmat ja läjä kavereita kun jäi sinne :D) ja olisin aina tällöin kiva jos jotain häppeninkiä joko isommalla tai pienemmällä porukalla.

Niin ja Gilly tervetulloo vaan Tammpesteriin, varmasti tuut viihtymään. On tuo vaan niin mukava kaupunki. Kernaasti itekin muuttaisin takasin, jos elämä vie semmosen tilaisuuden eteen heittää.

Voin varmaan kysyä tässä threadissa samalla. Eli onko keskustassa mitään salia, joka aukeaisi jo klo 6 tai jopa aiemmin (esim. magneettikortilla pääsis sisään)? Ensi viikolla alkaa työt ja aamuaerobisten sovittelu (pakko tehdä sisällä) tuottaa hankaluuksia. Wolf kun aukeaa vasta seiskalta. Jos ukotkin lukee tätä ja tulee joku sali mieleen niin privaa voi pistää.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom