Tampere, TOAS

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jonkeli
  • Aloitettu Aloitettu
Terve,

Minkäslaisia kokemuksia/tietämyksiä muroilla on keskustan ja järvensivulla sijaitsevista TOAS:in yksiöistä? Olen tällä hetkellä Tullinaukiolle jononumerolla 80:ntä, ja Heikintornille n.100. (Muita, Ilmari, Kalevankeihäs, Vellinterassit)

Vaikka aikaa menee vie asunnon vapautumiseen olisi kiva kuulla kokemuksia. Tullinaukion kämpistä olen kuullut oikeastaan vaan huonoa: pienet, kalliit ja alakerran baari häritsee paljon savuineen ja musiikkineen. Pitääkö paikkansa, vai onko noi vaan kukkahattutätien höpinää?

e:Uta:ssa käyn koulua, jos jotain merkitystä :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Omia kokemuksia on Ilmarista yksiöstä (tai no kaksioitahan ne osa melkein on, kun ainakin osassa erillinen makuuhuone). Ei suurempia valittamisia, hintaansa nähden hyvä. Ainoa suurempi ongelma on tuuletusikkunoiden puute eli jos haluaa ikkunaa avata, niin se on sitten avattava kokonaan. Valituksia kuullu lähinnä baarin (Mixei) yläpuolella asuneilta musiikista yms. metelistä.

Tullinaukiolla metelin kanssa (kavereilta kuullun perusteella) sama homma eli jos osut Passionin yläkertaan, niin meteli kuuluu hyvin kämppään. Erityisesti kiusaa kesäaikana, jos kuumuuden vuoksi pitää ikkunaa auki (ilm. aika lämpiä kämppiä kesällä) ja alapuolella terassilla musiikki soi kahteen saakka.

Mitä oon Tullinaukion kämppiä nähnyt vs. kokemukset Ilmarista, niin itse valitsisin ehdottomasti Ilmarin. Huonoja tuskin kumpikaan ja sijaintikin antaa aika paljon anteeksi.

Tullinaukiolla opiskelutoverin kodissa käyneenä voin vahvistaa: järkyttävän pieniä luukkuja, varsinkin terassikaudella karmea kokemus. Jos olet bilehile ja käyt kotona vain kääntymässä, se on passeli paikka.

Keihäs on jotain aivan muuta. Valittavat herkästi kaikesta, mutta ruokakauppa lähellä ja yliopistolle lyhyt matka.

Ilmarissa käytävät näyttivät todella ankeilta (kuten useimmissa muissakin TOAS-kohteissa), mutta yksiö jossa vieräilin oli muuten erittäin tilava, erillinen makuuhuone.

Järvensivussa on myös todella suuria yksiöitä, mutta ainakin niissä taloissa joista on kaikista lyhyin matka yliopistolle, on myös vuokra aika kova. Käsittääkseni noin 450 euroa. Näistä asunnoista on tosin aika hieno maisema yliopistolle päin kun illalla näkyy valaistut lasiputket. :) Pitkä miinus alueelle tulee ruokakauppojen totaalisesta puutteesta (joku huoltoasema taitaa olla). Safkat joutuu ilmeisesti roudaamaan tullintorilta tai kauempaa?

Kalevan keihäs ja nuoli kalpenee sijaintinsa puolesta esim. Ilmarille aika paljon, mutta asunnon saa sieltä luultavasti aika paljon helpommin ja yliopistolle taitaa olla kuitenkin vain 1,6km. Mielestäni Kalevan kohteista kuitenkin Uusi Domus voisi olla sijainniltaan vähän parempi.

Itse kyllästyin jonotteluun TOASsilla ja vuokrasin asunnon yksityiseltä. Muutenkin kuulee kohtuullisen paljon valittelua TOAS-asunnoista kuinka talvella on kylmä ja kämpät on rakennettu huonosti ym.

Itse kyllästyin jonotteluun TOASsilla ja vuokrasin asunnon yksityiseltä. Muutenkin kuulee kohtuullisen paljon valittelua TOAS-asunnoista kuinka talvella on kylmä ja kämpät on rakennettu huonosti ym.
Osassa se on tavallaan "oikeutettu", itse asuin 30 neliön yksiössä 4 km yliopistolta, vuokra oli 265 euroa kuussa. Toista on esim. Rautapelto, joka peruskorjattiin kunnolla ja heh, parvekkeiden ovet kuulemma sitten tiivisteltiin uudelleen heti tämän jälkeen.

Asustelin Ilmarissa tuollaisessa makuuhuoneellisessa "yksiössä" ja olin erittäin tyytyväinen. Ainoastaan parkkipaikkojen puute (ja niiden sikahintaisuus) häiritsi autoilevaa.

Ilmarissa on hieno sauna, oleskelutila ja parveke yläkerrassa. Kesäiltoina siellä on mukava saunoa ja grillata, ympäri vuoden siellä voi bilettää. :kippis1: Jälkimmäinen tosin saattaa häiritä alakerran asukkeja.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom