Tampere - IT-ala - työtilanne - jne...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jalat
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
45
Terveeks. Työt alkaa nykyisessä paikassa maistua puulta ja syksyllä todennäköisesti tulee hetki jolloin tulee vaihdettua kaupunkia.
Tampere on korkealla prioriteetilla.

Olisin todella kiitollinen jos Tampereella asuvat ja it-alalla työskentelevät voisivat sen verran avata sanaista arkkuaan, että vastailisivat näihin kysymyksiin.

- Mikä on tampereen It-alan työtilanne tällähetkellä?
- Kaivataanko siellä yleisesti paljon ohjelmistosuunnittelijoita?
- Mikä on sellainen summa minkä kehtaa palkaksi pyytää ohjelmointitehtävistä, kun pohjalla on ammattikorkean koulutus ja 4v. työkokemus ohjelmistoalalta? (ettei haut mene pilalle liian suuren pyynnön vuoksi)
- Onko firmoja minkäverran ja mistä saisi nimilistan alan firmoista?

Kiitokset etukäteen jo vastaajille :kippis1:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
En pysty kaikkiin vastaamaan, mutta näyttää olevan kovasti kasvussa Tampereen IT-sektori. Paljon rekrytoidaan henkilöitä juuri Tampereelle ja varsinkin mobiilipuoli näyttää olevan kova sana(niinkuin monessa muussakin paikassa), joten ohjelmoijia varmasti tarvitaan.

jalat sanoi:
- Mikä on tampereen It-alan työtilanne tällähetkellä?
- Kaivataanko siellä yleisesti paljon ohjelmistosuunnittelijoita?
Näyttää tällä hetkellä kohtuullisen hyvältä, varsinkin jos nuo koodaushommat kiinnostaa. Kovasana on tällä hetkellä Symbian. Voisin sanoa, että kohtuullisen pätevä tyyppi jolla on työkokemusta ohjelmistokehityksestä saa varmasti työpaikan Tampereelta parissa kuukaudessa.
jalat sanoi:
- Mikä on sellainen summa minkä kehtaa palkaksi pyytää ohjelmointitehtävistä, kun pohjalla on ammattikorkean koulutus ja 4v. työkokemus ohjelmistoalalta? (ettei haut mene pilalle liian suuren pyynnön vuoksi)
Ihan code slavena, palkka varmaan pyörii 3k euron tuntumassa. Jossakin alle jossakin päälle, riippuu ihan firmasta ja omasta pokasta.
jalat sanoi:
- Onko firmoja minkäverran ja mistä saisi nimilistan alan firmoista?
Firmojahan löytyy aika paljon. En nyt tiedä tähän hätään mistä listan saisi, mutta kannattaa katella avoimia työpaikkoja yleisiltä rekrytointi sivustoilta.

Täytynee ruveta metsästelemään jostain infoa firmojen nimistä. Ehkä niitä uutisissa tai jossain nettisaiteilla on listattuna.

Kannattaa huomioida toki muuallakin kun Hervannassa olevat yritykset. Isompien ohjelmistoyritysten tapauksessa työtilanne ja vapaat työpaikat voi selvitä yritysten verkkosivuiltakin, niinkun varmaan jo tiesitkin :) Ainakin mun käsityksen mukaan ohjelmistopuolen hommia tuntus nyt olevan paljon paremmin mitä esim. pari vuotta takaperin.

Emmah näytit asuvan tampereella. Jos viitsit niin heitä vaikka privana mulle listaa firmoista joita tiedät siellä. Täytyy myöntää ettei itsellä ole tampereesta juuri minkäänlaista kuvaa. Tai no tiedän että siellä on särkänniemi :D

jarhu sanoi:
Taitaa olla ohjelmistosuunnittelijoilla paikkoja vapaana paljon.

Paikkoja on vapaana mutta vastaavasti myös hakijoita on todella paljon per paikka, ainakin meille. Tampereellakin pyörii koodareita työttöminä, joten mistään automaatista ei ole kyse.

Palkkaa kannattaa pyytää rohkeasti, tuskin siihen mikään diili tyssää. Peruskoodarien (kaksvitosen, DI/ins.) palkat pyörii mielestäni kahden ja puolen tonnin kieppeillä, kovalla tekijällä kolme ja siitä ylöspäin, jos vain osaa neuvotella.

Näin ainakin Treellä muutamassa isossa firmassa joista tiedän/olen töissä :)

jalat sanoi:
Täytynee ruveta metsästelemään jostain infoa firmojen nimistä. Ehkä niitä uutisissa tai jossain nettisaiteilla on listattuna.
Tähän väliin katkera kommentti: jos et niitä itse osaa etsiä, niin tuskin niitä paikkojakaan saa.

D.Yates sanoi:
Tähän väliin katkera kommentti: jos et niitä itse osaa etsiä, niin tuskin niitä paikkojakaan saa.

Hei sovitaanko että jätetään tuollaiset olemattomat viestit pois.
Totta hitossa osaan niitä itse etsiä, mutta miksen saisi kysyä täältä, kun tiedän että täällä on kymmeniä ihmisiä jotka asuu tampereella ja osaavat auttaa. Foorumit on tehty siksi että niissä saa kysellä asioita. Kiitokset avuliaille :kippis1: Nyt meitsillä on koottu lista jossa on kymmeniä firmoja :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom