Talvirenkaat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja alppix
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Ruuvasin just eilen tohon omaan riesaan talvinakit alle... kolmas talvi lähtee eikä pidoissa ole valittamista. Sivuttaispito yllättävän hyvä vaikka kysessää takatuuppanen. Pirellit ovat ja oli hiukan halvemmat ku esim nokian sarja eu paljon mut jonku verran. Suosittelen harkitsemaan ainaki.

Bridgestone ei osaa nastarengasta tehdä.
Varman päälle pelaat kun otat Nokian, Michelinin tai Gislavedin.

Bridgestonen Noranza on ainakin Nokain Renkaiden suunnittelema ja muistaakseni myös kotomaassa tehty.... Eli ihan hyvä vaihtoehto sekin, tosin taitaa se paras osaaminen löytyä heiltä omista renkaistaan. Mutta kyllä tuo on varsin passeli rengas jos saa selkeästi "aitoja" Nokialaisia edukkaammin.

Se on sitten muuten isoa häränkakkia, mitä osa rengaskauppiasta väittää, että heidän myymä halppis Nordman 2 on sama, kuin Hakkapeliitta 2 ja Noranza...
17x kovempaa kumia tuo Nordman ja kuviokin on selkeästi vähälamelisempi.

Jäi moisen paskanjauhannan vuoksi kaupat tekemättä eräässä liikkeessä... Onneksi! Sain paljon halvemmalla naapuriliikkeestä ;)

Halpisrenkaissa usein käytetään joo tuommosta "kuviokin on ihan sama ku [merkkirenkaassa] argumenttia -kuvio on vaan pieni osa rengasta, joten moisilla argumenteilla ei vitunkaan väliä.

Testien ja paremmin tietävien suosituksilla tulee renkaat ostettua. Ja tietty tulee ajettua niillä mitä autojen mukana tulee, jos on ok.

Ite ajan talven kitkoilla, Nokian Q:t alla ja etelässä toimii hyvin, en vaihtaisi nastoihin. Pitää vaan muistaa millä ajaa jos tulee vesikelin jälkeen pakkasta yms. Nämä on ensimmäiset nastattomat millä ajan, joten muista kitkoista ei ole kokemusta. Sen verran voin kertoa että pitää JÄÄLLÄKIN paremmin kuin eräät KAPEAMMAT halpisnastarenkaat (Barum?) mitä joskus oli alla.

Itellä kaikki pääväylien ja kaupunkiajon ulkopuolinen ajo on kuitenkin satunnaista joten en nää nastojen mielekkyyttä omassa käytössä, pohjoisessa ja monille pikkuteille ajaville toki parempi vaihtoehto.

Taisi olla n. 85% talvirengasajasta E-Suomessa joko sulat tiet tai kuivat, muistaako joku tälläistä?

Osa ns. halpismerkeistä on kyllä parantanut laatuaan, esim. tuo Barum, kun isot merkit on niitä kilpaa ostaneet, TM:n testeissä tämä on todettu muistaakseni.

Nastarenkaat kannattaa laittaa jos eteläsuomessa asuu ja ajelee. Siellä päin kun tiet suolataan useammin ja tienpinnat on enemmän jäiset kun lumiset niin tarvii nastoja. Kitkat on sitten enemmän pohjoisen lumisille teille. Tietysti mukavuus asiatkin ratkaisee. Mitään halpiksia (hankook, dayton yms.) ei kannata laittaa, niissä saattaa pito loppua yllättävän nopeasti.

Täällä ollaan ostamassa Nokian hakkapeliitta5 renkaita koossa 235/65/17, renkaat tulevat uuteen RAV4:een. Olen tehnyt hintatiedusteluja ko. sarjasta:

tampereen alueella alle laitettuna hintahaarukka tällähetkellä 830e-1010e

-että kyllä niitä hintojakin kannattaa hieman vertailla.

joop, ostin sitten tollaset dayton merkkiset renkaat kun tuttu niitä myi liikkeessä. jotenkin meno tuntuu oudolta.. aivan kuin auto "huojuisi", varsinkin tossa motarilla ajaessa. renkaat on kiinni ja paineetkin katoin.. saa nähä miten toimii sitten kun tulee lunta ja jäätä. ainakin toistaseks tuntuu siltä et voi perkele mitkä paskat :D

Saisin talvirenkaat näihin hintoihin:

Dayton DW700S 305€
Bridgestone Noranza 428€
Michelin X-Ice North 410€

Mitä mieltä näistä? Daytonit halvimmat mutta onko paskoja?

Ostin muuten ne Michelin X-Ice Northit.

Tänä aamuna joutuivat Tampereen lumikaaoksessa klo 6.00 testiin - hyvin toimi, parhaat talvirenkaat mitä ikinä olen omistanut :thumbs:

Ostin muuten ne Michelin X-Ice Northit.

Tänä aamuna joutuivat Tampereen lumikaaoksessa klo 6.00 testiin - hyvin toimi, parhaat talvirenkaat mitä ikinä olen omistanut :thumbs:

Itselläkin ko. renkaat ja todella tyytyväinen olen ollut, hakkaa vanhat halpis merkit pidon ja ajettavuuden suhteen isosti.

Saisin talvirenkaat näihin hintoihin:

Dayton DW700S 305€
Bridgestone Noranza 428€
Michelin X-Ice North 410€

Mitä mieltä näistä? Daytonit halvimmat mutta onko paskoja?

Mitä hiton hintoja?! Laitatin juuri Bridgestone Noranzat paikallisella autoliikkeellä alle ja koko hoito 250 ecua. Mitä kokoa hait? Vianor olisi kyninyt ko. rilloista 355 ja tarjosi Hankookin murhapalloja 270 euroon. Hämmästyttäviä hintaeroja. Renkaissa jos missä kannattaa tehdä kunnon kilpailutus jos voi kerran lähes parisataa säästää..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mitä hiton hintoja?! Laitatin juuri Bridgestone Noranzat paikallisella autoliikkeellä alle ja koko hoito 250 ecua. Mitä kokoa hait? Vianor olisi kyninyt ko. rilloista 355 ja tarjosi Hankookin murhapalloja 270 euroon. Hämmästyttäviä hintaeroja. Renkaissa jos missä kannattaa tehdä kunnon kilpailutus jos voi kerran lähes parisataa säästää..

Koko oli 185/65R15. Voi olla että olisin sanut halvemmallakin, mutta Tammer-Auton palvelu on ollut niin hyvää että maksan ihan mielelläni extraa. Olen varmaan liian rikas kun en jaksa soitella ja ravata ympäri kaupunkia halvimpien hintojen perässä :D

Olen varmaan liian rikas kun en jaksa soitella ja ravata ympäri kaupunkia halvimpien hintojen perässä :D

Siitä se varmasti johtuu...:rolleyes: Palvelusta tosin kannattaa aina maksaa ja huonosta palvelusta sakottaa. Olin itsekin jo ostamassa Vianorin kiekkoja, mutta oli niin käsittämättömän vittumaista myyntityötä, että kävelen mieluummin vastedes kun vien rahojani kyseiseen liikkeeseen.

Nastarenkaat kannattaa laittaa jos eteläsuomessa asuu ja ajelee. Siellä päin kun tiet suolataan useammin ja tienpinnat on enemmän jäiset kun lumiset niin tarvii nastoja. Kitkat on sitten enemmän pohjoisen lumisille teille. Tietysti mukavuus asiatkin ratkaisee. Mitään halpiksia (hankook, dayton yms.) ei kannata laittaa, niissä saattaa pito loppua yllättävän nopeasti.

Jäässä ne pohjoisen tiet on ollu sen muutaman tuhat kilsaa mitä mä niitä olen ajanu? Tai en tiedä lasketaanko Oulu-Rollo väliä pohjoiseksi mutta jäiset ne tiet oli silti, samat tiet olis ollu täynnä suoloja jos ne olis täällä etelässä.

Noniin. Olis sitten itelläkin uusien talvigummien osto edessä, vaihtoehtoina ovat:
Misukan X-ice north
Continental WinterViking 2
Hakkapeliitta 5

Itse olisin taipuvainen ostamaan joko Continentalit tai Misukat (kummat saan halvemmalla), mutta yks tuttu väitti, että Hakkapeliitta pelittää pidempään, eli pysyisi useamman talven hyvässä kuosissa?? Onkohan noin, kokemuksia??

Noniin. Olis sitten itelläkin uusien talvigummien osto edessä, vaihtoehtoina ovat:
Misukan X-ice north
Hakkapeliitta 5

Itse olisin taipuvainen ostamaan joko Continentalit tai Misukat (kummat saan halvemmalla), mutta yks tuttu väitti, että Hakkapeliitta pelittää pidempään, eli pysyisi useamman talven hyvässä kuosissa?? Onkohan noin, kokemuksia??

Enpä usko että on kauheasti eroa kulutuskestävyydessä. Enemminkin ajotavalla on tähän enemmän merkitystä. Todennäköisesti sinulle noita suositellaan koska ovat nokialaiset. Itse en ole kuullut kenenkään suosittelevan(edes rengasmyyjän) suosittelevan nokialaisia. Toisaalta en nyt muutamaan vuoteen ole joutunut talvirenkaita ostamaankaan.

Misukan X-ice north
Hakkapeliitta 5

Itse päädyin misukoihin ja ollut todella tyytyväinen valintaan. Continentalit oli tätä ennen (ei wintervikingit) ja oli mielestäni liian lyhytkestoiset nakit, vaikka ajotapani on aika rauhallinen missä lie vika sitten.

Jep, kyllä se taitaa vaaka kallistua Misukkaan, varsinkin tuon TM:n artikkelin luettuani. Täytyypä kysellä hiukan hintoja muutamasta liikkeestä, kiitokset vain mielipiteistä!

Jep, kyllä se taitaa vaaka kallistua Misukkaan, varsinkin tuon TM:n artikkelin luettuani. Täytyypä kysellä hiukan hintoja muutamasta liikkeestä, kiitokset vain mielipiteistä!

Tai sitten ei. Nyt väitti jo rengasliikkeen myyjäkin että asiakkaat on valitelleet X-ice northista pidon hävinneen nopeasti, tuntui suosittelevan Wintervikinkiä..

Zone-sarja -42%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom