Talvirenkaat(PKS)

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Varmaankin tulee vaihdettua 2-3 viikon sisään. Yleensä yritän vaihtaa hiukan ennen huonoja kelejä. Räntäsateessa ei ole kiva vaihtaa renkaita, kun yleensä yritän itse pyörittää parkkipaikalla nuo renkaat alle.

Jos ei kummempia satu, niin sunnuntaina 30.10. ajattelin vaihtaa (itse), ei tartte sitten olla yksi talven yllättämistä suomalaisista... :jahas:

Vaihtuu sitten, kun on pakko. Eli kun kesäkumeilla ei enää uskalla ajaa. Ja antaa sataa räntää vaikka kuinka paljon, niin ei haittaa, kun on autotalli, missä renkaat voi vaihtaa. :thumbs:
Kiva saada vähän vaihtelua, kun saa talvivanteet alle. :) Vaikka mikään ei voita meidän kesävanteita.

Porukka hihkuu,että ens viikolla tulis lunta koko maas,tiedä sitten...
On onneks sen verran lyhyt työmatka,että voi vielä vähän venyttää tota vaihtoa.

Mä aloitin aikaisessa, kolme viikkoa ollut jo kitkat alla, syy on kyllä se että sain alkukuusta uuden auton ja todettiin, että lyödään samantien kitkat alle, niin ei tarvi heti taas alkaa jumppailla :)

Zone-sarja -42%

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
D.Yates sanoi:
En meinaa vaihtaa nastoja alle.

On nääs kitkat :rolleyes:

Sama. Etuoikeus isommalla ja painavammalla autolla on kitkojen käyttö. On meinaa parempi ajaa omien kitkojen kanssa kuin monella keskiluokan(ja alle) autoilla, joissa on nastat. Eikä ne nastat pysyis messissä :D

Tänään tuli vaihdettua kitkat alle. Eipähän sitten tarvitse jännittää, että milloin sataa lunta :)

kopsis sanoi:
Vanteillako te ajatte :eek:

...sorry, oli pakko... :)

:curs: Arvasin, että jonkun on pakko. :D Yleensä ihmiset ymmärtää. Ja meillä puhutaan noin.

edit: meilläkin on nyt viimeiset nastarenkaat menossa. Nämä ajetaan loppuun ja sitten siirrytään kitkoihin. Eipähän tarvitse sitten miettiä, että koska vaihtaisi talvirenkaat/kesärenkaat. Eikä harmita talvella niin paljoa, kun ajaa lumettomilla teillä.

Eleonoora sanoi:
:curs: Arvasin, että jonkun on pakko. :D Yleensä ihmiset ymmärtää. Ja meillä puhutaan noin.

edit: meilläkin on nyt viimeiset nastarenkaat menossa. Nämä ajetaan loppuun ja sitten siirrytään kitkoihin. Eipähän tarvitse sitten miettiä, että koska vaihtaisi talvirenkaat/kesärenkaat. Eikä harmita talvella niin paljoa, kun ajaa lumettomilla teillä.

Mutta kannattaa silti vaihtaa ne kitkat pois kesäksi. Näin pari vuotta kitkoilla ajaneena, olen huomannut että kesäkäyttö syö sen kitkan lamelli(?)pinnan nopeasti. Sen lisäksi pito on normaaleita kesärenkaita huonompi, tosin asiaa ei huomaa, jollei hurjastele tai ole tehokkaampi auto alla. Ainakin omasta mielestä kitkat on siinä mielessä kans hyvät, että ei tarvi hätäillä milloin kannattaa vaihtaa renkaat. Voi ihan reilusti ennen ensimmäisiä kylmiä kelejä rykästä alle ja ajella ilman pelkoa ensijäistä jne.

Nämä oli sitten vain mun kokemuksia. Ja vielä nastaenthusiasteille: ei, en väitä, että kitkat olisi paremmat kuin nastat. Kitkat on huolettomat kunhan ei ajele itse huolettomasti, kuten nastarenkailla ajavat yleensä tekevät.

jarhu sanoi:
Mutta kannattaa silti vaihtaa ne kitkat pois kesäksi. Näin pari vuotta kitkoilla ajaneena, olen huomannut että kesäkäyttö syö sen kitkan lamelli(?)pinnan nopeasti. Sen lisäksi pito on normaaleita kesärenkaita huonompi, tosin asiaa ei huomaa, jollei hurjastele tai ole tehokkaampi auto alla. Ainakin omasta mielestä kitkat on siinä mielessä kans hyvät, että ei tarvi hätäillä milloin kannattaa vaihtaa renkaat. Voi ihan reilusti ennen ensimmäisiä kylmiä kelejä rykästä alle ja ajella ilman pelkoa ensijäistä jne.

Nämä oli sitten vain mun kokemuksia. Ja vielä nastaenthusiasteille: ei, en väitä, että kitkat olisi paremmat kuin nastat. Kitkat on huolettomat kunhan ei ajele itse huolettomasti, kuten nastarenkailla ajavat yleensä tekevät.

Joo no tietenkin. Ei ole tarkoitus kitkoilla kesällä ajaa. Mut se renkaiden vaihto on tosiaan huolettomampaa noilla kitkoilla ja siksi ne meillekin jossain vaiheessa tulee.

En ees omista talvirenkait ku ei oo rahaa hommata :P
Mut joo, mitä pikimmiten pyrin hommaamaa ne, jos ei kerkeä ennen liukkaitten tuloo ni auto saa seisoa parkis kunnes saa renkaat.

jarhu sanoi:

Niinpä. Itse olen ajanut vuosia kitkarenkailla ja mitään ongelmia ei ole ollut, kun on pitänyt mielessä, että talvella on LIUKASTA. Kitkoilla on tehty lapinreissujakin menestyksekkäästi.

Tuosta nastarenkailla ajavien huolettomuudesta tuli mieleen "hauska" omalle kohdalle sattunut tapahtuma. Oltiin nimittäin muutama vuosi sitten menossa salibandyturnaukseen, useamman henkilöauton voimin. Ajettiin sellaista kohtuu mutkaista ja liukasta tietä, joten pidin itse vauhdin varsin maltillisena. Yksi kaveri ilmeisesti halusi päästä perille muutaman minuutin aikaisemmin, joten nykäisi minusta ohi ja katosi hetken päästä näköpiiristä. Kyydissä olijoiden kanssa ehdittiin muutama minuutti spekuloida asiaa "kannattaakohan tällä kelillä ajaa nastoillakaan noin lujaa", kun mutkan takaa näkyi ojassa oleva auto. Minut ohittanut kaveri oli menettänyt auton hallinnan ja luisunut perä edellä ojaan. Onneksi kenellekään ei kuitenkaan käynyt mitään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom