Talvella perhelomalle

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Red28
  • Aloitettu Aloitettu
Nonniin, nyt tarttis kohtalaisen kokematon reissaaja jeesiä. En ole ikinä reissannut talvella, kesälläkin reissut rajoittuu Italiaan, Kreikkaan ja Ranskaan. Puolison ja 3v muksun kanssa olisi suunnitelmissa lähteä ensi talvena (näillä näkymin tammikuussa) viikon lomalle. Näillä näkymin pakettimatka, muksun kanssa matkustaessa helppoa, yksin mennessä en ikinä lähtis moiselle. Budjetti reissulle (siis matkan hinnalle, ts. lento + hotelli) on about 1500-2500e, kohteesta riippuen.

Olennaista on se, että muksu viihtyy. Finnmatkoilla näkyy olevan jonkunnäköinen Bamse-klubi tms., tuo kundi olis varmaan ihan täpinöissään. Se ei siis yllättäen jaksa innostua kulttuurimatkailusta. Matkakohteessa valitaan mieluummin hotelli rauhallisimmasta päästä / alueelta, jos sellaista on.

Mielessä käynyt:

- Kanarian saaret ( varmaankin Gran Canaria, halpa reissu vaikka ois miten hyvä hotelli. Miinuksena turistirysä. )

- Kap Verde (ei mitään tietoa? )

Egypti on poissuljettu. Mielipiteitä?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ääni Kanarialle tai toinen vaihtoehto Kreikka. Itse ajattelin muutama vuosi sitten, että ei ikinä kanarialle tai muuhunkaan turistirysään. Mutta pienten lasten kanssa sitä arvostaa vähän erilaisia asioita :) Lasten kanssa tärkeää on hotellin valinta ja esim. lastenaltaat hotellilla. Lasten kanssa ei kuitenkaan viitti hotellilta joka välissä lähteä koko päivän patikkareissulle kaupunkiin jne.

Toki tiedän, että monet reissaa lasten kanssa vaikka minkälaisissa paikoissa, mutta meillä meni viime reissulla suurin osa ajasta hotellin altailla ja lähimaastossa.

Kreikassa ei ole tarpeeksi lämmin talvella. Kanaria on täydellinen paikka jos tykkää lasten kanssa olla biitsillä ja treenailla itse. Valitsee vain tuoreemman turistipaikan ja hotellin järkevältä paikalta. Mutta senkin tsekkaus on tosi helppoa googlen aikakautena.

Kohta joku hihkaisee THAIMAA!!! Eihän maailmassa mitään muuta olekaan.

Mä menisin kanarialle. All inclusive jos raaskii satsata, on sitten helppoa safkan puolesta. 3 vuotiashan syö mitä vaan jo.

Kap verdelle menisin myös, just noiden resorttien takia. Jokin RIU ketjun hotelli hakkaa vaikka mitä, mutta taitaa mennä yli budjetin.

Yksi juttu pitäisi selvittää IMO: Onko hotellin uima-allas lämmitetty, meinaan ne on pirun kylmiä talvisaikaan ja 3 vuotias on ronkeli menemään kylmään veteen! (meidän oli ainaki)

Meitsi on kans täysi Kanaria fani. Ollaan oltu jotain 7-8 kertaa keskellä talvea ja aina on ollut lämmintä keskellä talvea ja hyvät biitsi kelit. Mua vituttaa jo yksinään lentää 10 tuntia, saati sitten jos olisi koko perhe mukana. Kanarialle on sentään se inhimillinen 6 tuntia joka menee ainakin meillä kohtuullisen kivuttomasti.

Ja mitä tulee turistirysään niin en mä ole kiinnostunut ainakaan lasten kanssa mitään museoita kiertämään (en kyllä yksinäänkään). Lisäksi kanarialla ei ole seksiturismia ainakaan näkyvissä ja paikat missä me ollaan oltu ovat baarielämältään vaatimattomia. Eli siis kaikki plussaa lasten kanssa.

Meitsi on kans täysi Kanaria fani. Ollaan oltu jotain 7-8 kertaa keskellä talvea ja aina on ollut lämmintä keskellä talvea ja hyvät biitsi kelit. Mua vituttaa jo yksinään lentää 10 tuntia, saati sitten jos olisi koko perhe mukana. Kanarialle on sentään se inhimillinen 6 tuntia joka menee ainakin meillä kohtuullisen kivuttomasti.

Ja mitä tulee turistirysään niin en mä ole kiinnostunut ainakaan lasten kanssa mitään museoita kiertämään (en kyllä yksinäänkään). Lisäksi kanarialla ei ole seksiturismia ainakaan näkyvissä ja paikat missä me ollaan oltu ovat baarielämältään vaatimattomia. Eli siis kaikki plussaa lasten kanssa.

Mä oon kans ollut saman verran. Ei siinä mitään vikaa ole. Las palmas oli ehkä pikkusen huono valinta. Americasista pidin eniten oliko se nyt teneriffalla? Siellä on ostettavaakin.

Ja todellakin iso plussa kun ei ole aikaeroa. Vaikka mä tykkään matkustaa kauaskin niin se aikaero risoo joka ikinen kerta. Kunhan pari pidempää reissua vielä oon tehnyt niin pysyn akselilla +/-3h eikä yhtää enempää.

Jes, Americas on ehkä paras paikka. Ollaan oltu siellä kai kaksi kertaa. Cran Ganarialta jäi vähän huonompi maku. Siellä on turismi ollut niin pitkään että paikat oli osittain aika ränsistyneet ja sotkuistet.

Tuo aikaerojuttu on kyllä kanssa totta. On varmaan hienoa kun reissun jälkeen thaikkulasta lapset ponkasee pystyyn yöllä kolmen aikaan :D

Ei sillä, kyllä mäkin tykkään kaukaisista eksoottisista paikoista. Mutta ei ne nappaa lasten kanssa.

e: enkä mä ehkä yksinään tai kahdestaan emännän kanssa lähtis kanarialle. Mikäs siinä sitten on mennä jonnekkin hieman vaikeampiinkin paikkoihin.

Eli lämmitettävä allas on must? Koskeeko toi ainoastaan Kanariaa, luulis että Afrikassa olis kuitenkin talvellakin lämpöstä vettä.

Eli lämmitettävä allas on must? Koskeeko toi ainoastaan Kanariaa, luulis että Afrikassa olis kuitenkin talvellakin lämpöstä vettä.

Se on mun mielestä aika kylmää, talvikautena varsinkin. Euroopassa on jopa kesällä mm. portugalissa on varmaan kylmimmät altaat mitä oon kokenut ELOKUUSSA!

Kanarialla on monessa paikkaa lämmitetty allas jonki aikaa vuodesta. Nimenomaan talvella.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom