Talouslehtiä?

Timppa, älä tilaa!!! Mulle tulee ja saat niitä multa jos tahdot.

Talouselämä on paras talouslehti. Esittää asiat riittävän tiivistetysti ja kaikki turha nippelikama on poissa. Vain olennainen, viikon ajalta oleva taloustieto on esissä. Jokaisen talouselämä -lehden lopussa on sijoittajasivut joka on riittävä informaatiopaketti osto- ja myyntipäätösten tekoon.

Kun et harrasta päivätreidausta, ei haittaa mitään, vaikka lukisit asiat viikon pari myöhässä. Keskeinen informaatio sijoituspäätöksien tekoon ei vanhene hetkessä.

No tämä selvä, turhaan mä tota sitten tilaan. Enkä siis tosiaankaan treidaile, kuhan vaan suurinpiirtein pysyy kärryillä koko ajan. Luen toki päivittäin esim. Kauppalehden sivuilta uutisia, joten se puoli hoituu hyvin netin kauttakin. Mutta noissa viikkolehdissä ja kuukausilehdissä on vähän syvällisempää luettavaa.

Mutta pistä jemmaan nuo lehdet niin otan sulta lainaan niitä sitten viimestään enskuussa.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tietääkö kukaan, voiko Financial Timesin tilata vain lauantainumerona? En nimittäin jaksais päivittäin lukea, mutta tasainen annos FT:tä ja Economistia kyllä piristäisi.

Ja IMO sijoitusmielessä (ilmeisesti Timballe tärkeä alue?) Arvopaperi on ykkösvalinta suomalaisista lehdistä.
 
Tietääkö kukaan, voiko Financial Timesin tilata vain lauantainumerona? En nimittäin jaksais päivittäin lukea, mutta tasainen annos FT:tä ja Economistia kyllä piristäisi.

Ja IMO sijoitusmielessä (ilmeisesti Timballe tärkeä alue?) Arvopaperi on ykkösvalinta suomalaisista lehdistä.
Voi tilata vain lauantainumeron. Mulle tulee se. Mutta se tulee Suomeen tiistaisin. Mielestäni ko. julkaisu on huonompi, kuin päivälehti. Siinä on enemmän kaikkea life-style sälää yms. Lisäksi mukana tulee hesarin kk-liitteen kokoinen "How to Spend It" liite, jossa on joka toinesella sivulla Luis Vitton koko sivun mainos. En tilaa enää tämän jakson jälkeen. Lähetä mailia FT:lle ne lähettää sulle tilauskaavakkeen.

Timba: Paras suomalainen talouslehti on Talouselämä. Voithan tilata myös sellaisia supertarjouksia Kauppalehteä, jolloinka saat aina sen Option mukaan. Mulle ainakin lehtimyyjät tyrkyttää halvalla Kauppalehteä, jaksoina, jolloinka en sitä syystä tai toisesta tilaa.
 
Ok, kiitoksia. Ei kyllä kuulosta kuitenkaan houkuttelevalta, ehkä voisin kysyä jos suostuisivat lähettämään vain torstainumeron, tulisi sitten lauantaiksi :)
 
Talouselämän ja Arvopaperin newsletterit ovat tilaamisen arvoisia. Painetuissa lehdissä on toki enemmän juttuja, mutta newsletterit ovat mielestäni erittäin onnistuneita, jos verrataan ankeisiin nettisivuihin. Päivittäisistä sanomalehdistä Taloussanomat vaikuttaa laadukkaammalta kuin Kauppalehti, mutta yleisesti ottaen päivittäin ilmestyvistä lehdistä ei saa kovin paljoa irti. Ulkomaisista lehdistä The Economist on kova sana ja odotan, että Monocle voi tuoda oman lisänsä markkinoille, kunhan lehti tulee markkinoille.
 
Jos ei nyt ihan kaikkea välttämättä halua koluta esim. Talouselämä-lehdestä niin se on netissä ihan ok tiivistettynä. Lisäksi kyseinen lehti on aika arvokas moneen muuhun verrattuna vaikkakin ilmestyy kyllä joka viikko.

Joku kyseli verovähennyshommista lehtien osalta niin ei se ansiotuloverotuksessa ole mahdollista, mutta jos pääomatuloja on sijoituspuolelta niin siellä niitä voi vähennellä.

Itsellä menee läpi käytännössä lähes kaikki internetin kk-maksusta lähtien ja yhtiökokouksessa käynnistä olen joskus tainnut saada kilometritkin läpi kun oli automatkan päässä. Nykyisen ei tule käytyä. Vähennysoikeudet ovat tietty verrannollisia sijoittamisen aktiivisuuteen ja mittakaavaan. Taitaa muutamien satasien ja tonnien kanssa jäädä vähennykset vielä saamatta... mutta aina kannattaa kokeilla.
 
Kaivetaas vanha ketju esiin.

Arvopaperi lehti kiinnotaisi kovasti. Muutaman irtonumeron olen lukenut. Saako tätä yleensäkää mistään järkevästä tarjouksesta? 47 euroa per puoli vuotta on halvin mihin törmäsin ja mielestäni tuo on vähän arvokas. Mutta ei taida tällaisia lehtiä juuri tarjoukissa olla, vai onko ja jos niin missä? Nyt sais puhelinmyyjä soittaa! ;)

Ja onko tätä lehteä mahdollista saada jonkun jäsenyyden kylkiäisenä?
 
Ite tilasin Taloussanomat 1kk ajaks ku oli niin järkyttävän hyvä kampanja. Normaalisti maksaa 1kk ajaks 30€, mut nyt ku lehti on (ainakin ulkonäöltään) uudistunut niin saa 5€ 1kk pätkän kotiin kannettuna. Eikä lehden tuleminen jatku automaattisesti tuon kuukauden jälkeen. Joku pöljä lehtikauppias tuota tarjos ja pakkohan tuota on kuukaus koittaa ku kerta automaattisesti sit 1kk jälkeen loppuukin. Saa tilattua saman pätkän myös netistä, jos ei jaksa puhelinsoittoa oottaa.

PS. näköjään 15.9. asti on toi tarjous voimassa!!
 
Ite tilasin Taloussanomat 1kk ajaks ku oli niin järkyttävän hyvä kampanja. Normaalisti maksaa 1kk ajaks 30€, mut nyt ku lehti on (ainakin ulkonäöltään) uudistunut niin saa 5€ 1kk pätkän kotiin kannettuna. Eikä lehden tuleminen jatku automaattisesti tuon kuukauden jälkeen. Joku pöljä lehtikauppias tuota tarjos ja pakkohan tuota on kuukaus koittaa ku kerta automaattisesti sit 1kk jälkeen loppuukin. Saa tilattua saman pätkän myös netistä, jos ei jaksa puhelinsoittoa oottaa.

PS. näköjään 15.9. asti on toi tarjous voimassa!!

Kiitokset tästä, laitoin itsellenikin tuleen kuukauden pätkän. Eipä ole hinnalla pilattu todellakaan.
 
Kaivetaas vanha ketju esiin.

Arvopaperi lehti kiinnotaisi kovasti. Muutaman irtonumeron olen lukenut. Saako tätä yleensäkää mistään järkevästä tarjouksesta? 47 euroa per puoli vuotta on halvin mihin törmäsin ja mielestäni tuo on vähän arvokas.

No itse sain irtonumeron välissä tarjouskupongin, jolla saa tilata arvopaperi lehden 7 kk (7 nroa) hintaan 39 €. Mielestäni kohtuullinen tarjous. Tuossa tilauksessa saa vieläpä kylkiäisenä Karo Hämäläisen Sijoittajan käsikirjan (arvo 29 €), joten päätin tilata.

Kotiin tulee itselle lisäksi kauppalehti (koulu tarjoaa tämän) ja taloussanomat (Nordnet tarjoaa tämän uusille jäsenille puoleksi vuodeksi), joten pysyypähän ajantasalla talousasioista.
 
No itse sain irtonumeron välissä tarjouskupongin, jolla saa tilata arvopaperi lehden 7 kk (7 nroa) hintaan 39 €. Mielestäni kohtuullinen tarjous. Tuossa tilauksessa saa vieläpä kylkiäisenä Karo Hämäläisen Sijoittajan käsikirjan (arvo 29 €), joten päätin tilata.

Kotiin tulee itselle lisäksi kauppalehti (koulu tarjoaa tämän) ja taloussanomat (Nordnet tarjoaa tämän uusille jäsenille puoleksi vuodeksi), joten pysyypähän ajantasalla talousasioista.

Uusin irtonumero vai?

Jos näin, pitää ostaa tuo kiskalta ja tilailla sitten seuraavasta numerosta alkaen. Hinta kohtuullinen tosiaankin ja hyvä kylkiäinen.

Arvopaperin sivuilla ei ainakaan ollut mitään tarjousta, tai sitten en sitä nähnyt, eli lieneekö vain irtonumeron välissä tuo?
 
Uusin irtonumero vai?

Jos näin, pitää ostaa tuo kiskalta ja tilailla sitten seuraavasta numerosta alkaen. Hinta kohtuullinen tosiaankin ja hyvä kylkiäinen.

Arvopaperin sivuilla ei ainakaan ollut mitään tarjousta, tai sitten en sitä nähnyt, eli lieneekö vain irtonumeron välissä tuo?

Tää tarjouskuponki tuli tosiaan irtonumeron välissä ja tais itse asiassa olla tuo edellinen numero, missä se oli. Luultavasti sama tarjous on myös tuon uuden numeron välissä, koska tarjous oli kupongin mukaan tämän vuoden loppuun asti voimassa.
 
Jos joku on Insinööriliiton jäsen ja ei tiennyt, niin sitä kautta saa Arvopaperi-lehden tilattua jäsenetulehtenä. Talouselämästä saa -40% alennusta.
 
Back
Ylös Bottom