Tallinnan tuliaiset?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja makez
  • Aloitettu Aloitettu
Tuli vielä tässä tämmönen mieleen, että tietääkö kukaan mistä saa Dr.Pepperiä Tallinnasta vai saako ollenkaan ja mahd. hinta?? Ruåttista sitä saa n. 0,30 ? tölkki mutta toistaiseksi en sinnepäin ole menossa ja Tallinnan reissu lähestyy. Sitä olisi kiva roudata kotio kun hulluna siihen olen :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mitäs ne sellaset spodarit on jotka jotain viinaksia ja tupakkatuotteita Tallinnasta tuovat?

Tallinnasta kannattaa tuoda LIHAA! Ulkofile about 50 rossaa halvempaa kuin suomessa. Saarenmaan laitumilla kasvanutta mureaa sonnia.

Appi ja anoppi kävivät siellä ja toivat 8 kiloa lihaa jota sitten Jussina grillissä kärvennetään... :kuola: :kuola: :kuola:

cartman74 sanoi:
Tallinnasta kannattaa tuoda LIHAA! Ulkofile about 50 rossaa halvempaa kuin suomessa. Saarenmaan laitumilla kasvanutta mureaa sonnia.

Appi ja anoppi kävivät siellä ja toivat 8 kiloa lihaa jota sitten Jussina grillissä kärvennetään... :kuola: :kuola: :kuola:

Tota on tullu välillä harrastettua. Muistan hyvin kun vuonna 1998 Tallinan stokkalla makso kilon sisäfile alle 30mk/kilo!

Mitähän tuolta nykyään kannattaa roudata? edellinen viesti kun näyttäisi rapiat vuoden vanhalta...

viinaa ja kristallia? onko tallinnassa jotain pakollisia nähtävyyksiä, jos on niin mitä?

sytkäreitä, stilettejä (uistimia jos oot kalamies :D ) eri yhtyeiden paitoja jne+kaikkea turhaa tilpehööriä saa halvalla. nähtävyyksistä sen verran että minihameita tulee luultavasti näkymään tähänkin aikaan vuodesta :kuola: :evil:

Yks mitä kannattaa tuoda: kaverit toi Batteryy tais maksaa jotain 1,4€ tölkki. Eli jos tota kuluu ni sitä sieltä.

Wanha kaupunki on ihan ok nähtävyys.. Mä olin kesällä Tallinnassa jonkun päivän ja minihameita eikä huoria kyllä näkynyt. Tai ei, oli siellä hei yksi. Korkkarit ja minari päällä heilutteli pyllyään meidän edessä. Kävely näytti aika vaikealta ja lopulta se muija sit kaatu. :lol2: :lol2: Ai vittu että muuten nauratti. :lol2: Viinaa ja tupakkaahan sieltä kai kannattaa kans tuoda. Mut mähän en kyl tietysti viinaa tuonu. :rolleyes: Olenhan liikunnallinen ihminen. :D

integrandi: lisäravinteet ovat kaiketi kalliimpia kuin täällä. ois kiva tietää jos jollakin ois tän hetkistä tietoa tuosta.. samoin jos joku tietäisi lisäravinnepuoteja sieltä niin vinkatkaas..

huumor: saakos stilettejä tai muita veitsiä ylipäätään tuoda suomeen? tuleeko tommosista tullissa sanktioita? nooh.. ei ole mun heiniä noi.

vitamiineja pitää vissiin roudata sieltä... samoin särkylääkkeitä.

nevahood sanoi:
saakos stilettejä tai muita veitsiä ylipäätään tuoda suomeen? tuleeko tommosista tullissa sanktioita? nooh.. ei ole mun heiniä noi.

Kaipa sieltä saa sitä kamaa tuoda, mikä täällä on laillista pitää hallussa. Stiletin osalta en tiedä, mutta varmasti muita veitsiä saat tullin läpi viedä (en tiedä saako sitten laivalle viedä). Toisaalta eihän noilla asioilla tarvitse pääkoppaa kiusata. Heität romut vaan matkalaukkuun etkä jää kyselemään tullimiehiltä tyhmiä.

reino sanoi:
4x50 mg oli EEK 561.50. Eli reilut 9 euroa pilleri. Ei siis mitään ilmaista, mutta ilmeisesti jonkin verran halvempaa kuin Suomessa.

Suomessa ostettuna 12kpl rasia, hinta 9,98€/pilleri. Eli eipä tuo tallinnan hinta nyt niin kummoinen ole. Ellei niitä sitten ole tarkoitus ostaa muutamaa tuhatta jolloin säästö on tuhansia euroja :D

Tinkie sanoi:
Joo, jos haluaa halpoja vaatteita ja laadulla ei kauheesti väliä, tyyliin kohan täksi kesäksi jotain, niin tallinnasta löytyy Catalog-niminen kauppa (löytyy myös ruotsin puolelta, esim. haaparannasta)

http://www.catalog.se/

Butiker -> Tallinn (saa tarkempaa tietoa missä se on... Aika lähellä stockmannia). Väittävät myyvänsä Elloksen ja Josefssonin edellisvuoden mallistoa tjn. Mutta halpaa siellä on!!

Miten muuten? Kun itse olen neiti-ihminen ja juon siideriä enkä olutta, lasketaanko tuontisiideri olueiden kanssa samaan vai lonkeroiden? Tai ylipäätänsä, kuinka paljon sitä saa roudata maihin? Ja saako sitä esim. sieltä cittarista missään päkkeissä, ettei tartte yksittäisiä pulloja roudata?

nimim. heinäkuussa tallinnaan...

Niin paljon kuin jaksat kantaa tai roudaa vaikka pakettiauto lattiasta kattoon täyteen... :)

Paljon tuntuu porukkaa roudautuvan tonne jo pelkän halvan viinan perässä. Mä oon vähän miettiny, mutta laiskana ihmisenä en ole sen kummemmin jaksanut laskeskella, että tuleeko se nyt oikeesti niin paljon halvemmaksi matkoineen päivineen, että tuonne kannattaa shoppailumielessä lähteä? Tulee vaan väkisinkin mieleen, että aikamoista senttipeliä on. Tallinna tosin on varmaan aika paljon muuttunut siitä kun siellä viimeksi kävin, joten ihan matkailun kannalta siellä voisi käväistä.

en ole pitkään aikaan jaksanut viinaa sieltä kantaa, ei tule juotua niin paljoa että kannattaa...tallinnassa on ihania sisustusliikkeitä mistä saa aika edullisesti kaikkea pientä kivaa...kampaamotuotteita yms. oon sieltä ostanu, kaubamajassa tulee käytyä melkein joka kerta, aina tarttuu jotain mukaan...viimeksi löyty mm. pähkinäsuklaan tuoksuinen vartalovoide,mies ainakin tykkää :) ajattelin kyllä mennä mm. joululahjoja katsomaan sieltä,valikoimat on vaan parempia kuin täällä

nevahood sanoi:
huumor: saakos stilettejä tai muita veitsiä ylipäätään tuoda suomeen? tuleeko tommosista tullissa sanktioita? nooh.. ei ole mun heiniä noi.
no ei tullu ite ostettua mutta tuskin siitä mitään valitusta tulee jos nyt ei ihan puukko kädessä oo sinne laivaan menossa. koittivat kaupata tosin myös pamppuja ja kyynelkaasua :D ...mutta noita hupisytkäreitä kannattaa harkita. kerrohan sitte mitä tuli ostettua :)

Myth sanoi:
Mä oon vähän miettiny, mutta laiskana ihmisenä en ole sen kummemmin jaksanut laskeskella, että tuleeko se nyt oikeesti niin paljon halvemmaksi matkoineen päivineen, että tuonne kannattaa shoppailumielessä lähteä?

Eihän ne matkat käytännössä mitään maksa :whip:

Myth sanoi:
Paljon tuntuu porukkaa roudautuvan tonne jo pelkän halvan viinan perässä. Mä oon vähän miettiny, mutta laiskana ihmisenä en ole sen kummemmin jaksanut laskeskella, että tuleeko se nyt oikeesti niin paljon halvemmaksi matkoineen päivineen, että tuonne kannattaa shoppailumielessä lähteä? Tulee vaan väkisinkin mieleen, että aikamoista senttipeliä on. Tallinna tosin on varmaan aika paljon muuttunut siitä kun siellä viimeksi kävin, joten ihan matkailun kannalta siellä voisi käväistä.

Ei sinne kannata tosiaan parin pullon perässä lähteä. Kaveri sai laskelmiensa mukaan kuitenkin ihan tuntuvan säästön tehtyä, kun viinat ja kaljat/siiderit haki häihinsä. Kantamuksia taisi olla lähemmäs 60-70kg jos ei enemmänkin :)

voiskohan joku enemmän tallinnaa nähny kertoa et mitkä ne ruokapaikat on mistä saa halpaa ja hyvää ruokaa?

tuolla oli jotain safkapaikkoja listattuna: http://www.tallinna.net/indexi.html käytännössä taitaa sitten löytyä ihan kävelemällä keskustassa. vitamiinejä käyn katteleessa ainakin..

matkat on melko edulliset kyllä. matkatoimisto järkkää lähes päivittäin noita matkoja, joihin kuuluu bussikyyti (lähtee takapihalta), laivamatkat, yö laivassa, sama bussi kiertää tallinnassa (tavarat tulee siis samassa bussissa kotipihaan asti).. jotain 50e per nuppi tulee hintaa linkkikyyteineen. miinuksena tietenkin eläkeläiset voivottelemassa.

eipä tommoseen pelkän viinan perässä lähdetä, tuleehan siinä sivussa muutenkin nähtyä kaupunkia.

Suositut

Back
Ylös Bottom