Tallinna

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kovacs
  • Aloitettu Aloitettu
En ole vielä kertaakaan saanut Tallinnassa hyvää hierontaa missään. Ja tarkoitan nyt hieronta-hierontaa ;) Ne ovat sellaisia kylpylämäisiä rentoutushierontoja, eli ihan paskoja. Olen kyllä yrittänyt metsästää Tallinnasta oikeaa urheiluhierojaa, mutta en ole vielä mistään sellaista löytänyt. Pakkohan niitäkin kait on olla.

Noista ruokajutuista sen verran, että mulla on tapana käydä testaamassa Tallinnassa aina joku uusi ruokamesta pitkän kaavan mukaan, jonka valitsen tältä listalta (vaihtuu vuosittain): http://www.mtv3.fi/makuja/uutiset.s...kistettiin---tallinnassa-uusi-ykkonen?1332467

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joo, hylkäsin hampihygienisti/lekuri ja hierontasuunnitelmat. Sama hoitaa ne täällä Tampereella. Vaikka maksaa ehkä vähän enemmän, niin on kumminkin aika kätevää ja tiedän tarkasti, mistä mitäkin saan. Mutta kiitos Sumu ja Anonymity ruokavinkeistä!

Itse olen kyllä valmis käymään tarvittaessa Tallinnassa jossain lääkäri- ym. sellaisissa jutuissa. Jos siellä käy hoidattamassa itseään, on mahdollisuus hakea Kela-korvauksia. Vertailin esim. magneettikuvaushintoja aikoinaan ja Tallinnassa joku sellainen kuvaus, joka maksoi Suomessa noin 700 euroa, oli siellä muistaakseni 150 euroa. Saattaa olla, että muistan asioita väärin, mutta hintaero oli melkoisen huomattava. Ja jonotusaika johonkin Länsi-Tallinnan keskussairaalaan (?) oloi kait 2vrk. Sen ajan voi hyvin lomailla siellä.

Hinnat ovat niin lähellä Suomen hintoja, ettei kannata Tallinnaan lähteä ostamaan vaatteita.
Jos kuitenkin päädyt tuonne vaateostoksille, niin keskustasta löytyy kauppoja, joissa myydään laadukkaita vaatteita.

Hinnat ovat niin lähellä Suomen hintoja, ettei kannata Tallinnaan lähteä ostamaan vaatteita.
Jos kuitenkin päädyt tuonne vaateostoksille, niin keskustasta löytyy kauppoja, joissa myydään laadukkaita vaatteita.

Brandyy, bourbonia ja giniä sieltä haen... siinä sivussa sikareita, jos jostain löytyy hyvä liike... jos jää aikaa, niin vaate/kenkä puolikin kiinnostaa.

Sigarimaja Raatihuoneen torin reunassa ja La Casa del Habano Raatihuoneentorilta lähtevällä kadulla ovat hyviä sikarinostopaikkoja.
Noihin löytää helposti ilman opaskoiraa. Myös alkoholin löytäminen tuosta kaupungista on aika helppoa. :D

Viinan suhteenhan nää viinarannasta.ee/SuperAlko yms. on "turistihinnoiteltuja". Onko kellään neuvoa Tallinnan ulkopuolelta mitään paikkaa, jossa olisi edullisempaa ja olisi kuitenkin kohtuu helposti ja nopeasti löydettävissä?

Viinan suhteenhan nää viinarannasta.ee/SuperAlko yms. on "turistihinnoiteltuja". Onko kellään neuvoa Tallinnan ulkopuolelta mitään paikkaa, jossa olisi edullisempaa ja olisi kuitenkin kohtuu helposti ja nopeasti löydettävissä?

Eipä niissä juurikaan hintaeroja ole. Itse kävin Latviassa autolla noin kuukausi sitten. Sataman superalkosta hain ostokseni.

Löytyisiköhän täältä kellään hyviä ideoita mitä jouluna voisi tallinnassa puuhata? Olen menossa kolmeksi päiväksi sinne ja tuskin jaksan bilettää koko aikaa :)

Oltiin tyttöystävän kanssa hiljattain 3 päivää (2 yötä) Tallinnassa:

Plussat:
Taksien hinnat ja niiden turvallisuus
Ruoka ( Halpaa ja hyvää, käytiin vanhan kaupungin ulkopuolella yhdessä raflassa syömässä ja hotellin aamupala rokkas)
Hotelli ( Meriton Grande hotel, hyvä kylpylä ja hotellista löytyi ihan ok näköinen salikin, en tosin ehtinyt testaamaan)
Vahna kaupunki, kaunis lumisateessakin.

Miinukset:
Laivamatka meno ja paluu (Viking Xpress tungettu liian täyteen)
Suomalaiset känniurpot ( Paikkapaikoin hävetti olla Suomalainen... joo joo, ei Viroon mitään kulttuurimatkoja tehdä, mut kyl silti pitää pyrkiä käyttäytymään)

Punttisali Tallinnasta? Tietenkin keskusta-alueella. Jalkapäivä sunnuntaina, joten laadukas häcki/ehkä prässi hakusessa.

Ettei ne suomalaiset pelkästään jumahda siihen Super Alkon nurkille niin seuraavan kerran olette Tallinnassa vaikka päivän niin käykääs tälläisessä paikassa.

ST PATRICK S
Merivälja tee 5, Tallinn

St. Patrick's

Mukavan oloinen ravintola keskustan ulkopuolella. Mahtava ranta ravintolan edessä! Taxilla tänne ajaa keskustasta semmoisen 5-10min. Riippuneen Igorin kaasujalasta ja ruuhkasta ;)
Toki noita ST Patrick S ravintoloita löytyy muualtakin kuin tuolta rannalta.

St. Patrick's kontakt

Hinta/Laatusuhde on kyllä kohillaan!

Kävin jumppailee Revalilla, vanhan kaupungin reunalla. Lienee tallinnan paras sali?

Liitteet

• reval.jpg
    reval.jpg
    375,7 KB · Katsottu: 512

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom