Tallentavat digiboksit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jani_88
  • Aloitettu Aloitettu
Mulla on reilu puoli vuotta ollut 6300C eli suunnittelemasi malli hieman isommalla kovalevyllä. Täydellisesti se ei todellakaan toimi mutta uusin firmware taitaa olla jo kohtuu vakaa. Jos nyt olisin ostamassa ensimmäistä boksia, ostaisin edelleen tuon saman bugeista huolimatta. Virittimien toiminnassahan ProCaster pesee Toppyn, sillä voi tallentaa kolmea kanavaa ja katsoa neljättä (tai tallentaa neljää kanavaa) yhtä aikaa jos vaan pysytään kahdessa kanavanipussa.

Jos et vielä ole käynyt niin käy ihmeessa DVDPlazalla lueskelemassa, siellä on molempien merkkien digibokseille omat keskusteluosionsa.

Tänks, pitää mennä tonne lueskeleen. Rupeen kyllä itsekkin pikkuhiljaa kallistuun ProCasterin puoleen.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Vähän vanhahkoa threadia ylös.

Osaisiko joku suositella hyvää tallentavaa digiboxia? Hintahaarukkana olisi 100-200e. Kovalevyn koolla nyt ei pahemmin ole väliä, kunhan pari leffaa siihen mahtuu. Mietin tuossa myös, että kuinka pahasti hinta nousee, jos haluaa sellaisen boxin, jossa on liitettävyys tietokoneeseen? :)

Kiitoksia vastauksista.

EDIT: Juuniinsiis, antenniverkkoon tulee.

iskä osti halvimman antenniverkon boksin. oisko ollut 190e 80gt ja ihan perseestä. 1 viritin, ja leikki-pip :D (pieni tv-kuva näkyy jos menee valikkoon)

nauhotukset ynnä muut pätkii 30sek aina pätkän alusta ja tv-lähetykset pätkii yhtä kauan aina kun nauhotuksen laittaa päälle. liitettävyyttä ei tuossa mallissa ole... reagoi useamman sekunnin viiveellä kaukosäätimeen jne.

kannattanee kattoa sen jonkun kanavapaketin tarjous (plustv). muistaakseni jos ottaa 3kk paketin, niin saa samsungin hintaan 199e. samsungeista ei ole tosin kokemusta.

e: ja sain just handan dvb-c 6000:n jäätymään ekaa kertaa :D sammutin ajastetun nauhotuksen pari minsaa ennen sen loppua niin pimahti boksi. sai tosin buutattua jopa kaukosäätimellä ettei oo vielä tarvinnut kertaakaan nykiä töpseliä onneks (eikä toivottavasti tarvitsekaan)

Mitenkäs tuo toppyn digiboksi päivitetään?

Itsellä on Procasterin PVR-6300C ja on kyllä niin PASKA. Heittäisin vesilintua jollei olis maksanu niin paljoa. Ensinnäkin firmwaren päivitys on tehty niin vaikeeks, kun pitää usbien kanssa alkaa leikkimään. Muilla merkeillä toimii sentään suoraan noi päivitykset. Mulla olevinaan uusimmat firmwaret ja silti tekstitysten sekä tallennusten kanssa ongelmia. Veljellä sama boxi ja sillä sama ongelma kuin mulla ja sillä on jo 4. boxi annettu alkuperäisen tilalle. Joka kerran huollossa vaan ihmetelty. Ittellä kuitenkin vielä alkuperäinen boxi. Entäs se EPG... sekin ihan perseestä. Tietty mihin on tottunut, mutta silti ton selaus on pirun hidasta kun se kanava päivittyy aina siellä taustalla. Ihmetellä täytyy kun tää on olevinaan voittanut kaikkia testejäkin.

Mites muuten, tallentavat digiboksit joissa on usb paikka, onko mahdollista kiinnittää esim 500gt ulkonen kovalevy usb:llä siihen, toimiiko? Silloin toi olis järkevä hankinta, mutta itse en näe järkeä maksaa 500e tommosesta kapistuksesta.

Mites muuten, tallentavat digiboksit joissa on usb paikka, onko mahdollista kiinnittää esim 500gt ulkonen kovalevy usb:llä siihen, toimiiko? Silloin toi olis järkevä hankinta, mutta itse en näe järkeä maksaa 500e tommosesta kapistuksesta.

Ainakaa tuossa Procasterissa ei ole käyttöliittymää missä tuo siirtäminen tehtäsiin. Yleensäkin kun siihen laittaa kiinni jotain niin boxista ei pääse kiinni kovoon ollenkaan. En tiedä miten sitten suoraan ulkoiseen kovoon tallentaminen onnistuisi.

mitäs luulisit? veikkaan että tahtovat, että ostat digiboksiisi isomman levyn -> kalliimpi malli -> enemmän voittoa.

Maximum T/C-8000:ssa toimii. Lisäksi ethernet (RJ45) liitin, josta irtoaa, jossei määrättömästi hupia, niin ainakin määrättömästi näperrettävää ajankuluksi.

Itse boksi oli mielestäni hämmästyttävän luotettava jo ensimmäisestä softaversiosta lähtien. Tosin susikappaleitakin kuulemma on, mulla kävi säkä.

-k

Nyt olisi itselläkin tallentavan digiboksi hankinta edessä ja olen vähän kahden vaiheilla. Jos pakkislaisilla on kokemusta näistä kertokaa ihmeessä mielipiteitänne.

Itse ostin Handanin 9200C:n kun oli edullinen. Toiminut muuten moitteetta, mutta kaukosäädin saisi olla vähän herkempi, tarvii ainakin nykyisellä sijoituksella vähän sihdata. Toimintalogiikka on kuulemma topfieldiä parempi, mutta paha sanoa kun en ole verrannut.

Ei voi käsittää mistä nuo kovalevyllisten boxien hinnat oikein muodostuu. Miten ihmeessä tuommoinen pieni laatikko softalla voi maksaa niin pirusti, kun 500 gigasen usb-kovon saa n. 100eurolla. :zzzz:

Ei voi käsittää mistä nuo kovalevyllisten boxien hinnat oikein muodostuu. Miten ihmeessä tuommoinen pieni laatikko softalla voi maksaa niin pirusti, kun 500 gigasen usb-kovon saa n. 100eurolla. :zzzz:

hinta muodostuu ensinnäkin siitä että kaikenmaailman suomalaiset maksavat (ja ovat valmiita maksamaan) niistä 500e etteivät jää digipimentoon.

Tuli hommattua nyt sitten tuo Topfield TF5100PVRc Masterpiece 200GB kiintolevyllä. Ihan fiksulta laitteelta tuntuu.

Kaksi viritintä ja tallennukset tekevät boksin softasta ihan eri luokan väkästyksen kuin yksi viritin ja kuvan dekoodaus SCARTiin. Työ niissä maksaa. Ja toki "status" myös.

-k

Meillä käytössä Toppy 5100 t-malli. Kohta pari vuotta ollut käytössä ilman ongelmia. Softawersio mallia :wanha: eikä yhtään TAPpia

Kukaan laskenut paljonko pitäisi pulittaa halvimmasta toimivasta htpc-kokoonpanosta jos itse kasaisi (kaksi viritintä, 500 gigainen kovo, näytönohjain tv-out:lla & ääni integroitu emolle). Ei luulisi paljoa kustantavan. Vaan säätämistähän tuollaisessa olisi sitten enemmän kuin kaupan valmiissa plug-and-use-laitteessa...

Jahas, isäntä osti Kaon merkkisen boksin, 160gt kovolla. Minkäs laatuinen peli se tämä on?

Ihan hyvin toimii kun ajaa vaan sen tehdas ohjelman päälle uusimman päivtyksen. Omassa boxissa vuosi sitten oli viellä sellainen päivitys että ei edes usbilla saannut ensimmäistä päivitysta ajettua mutta kun sain sitten toimimaan usbilla päivityksen niin on toiminut hyvin. Ainut mikä hieman harmittaa on se että kun kovossa alkaa olla joku +80g tavaraa niin joskus kun kuvakelauksella katsoo jotain ja vaihtaa vaikka +32 nopeudelle niin boxi buuttaa itsensä kesken katselun.

Itseäni kiinnostaisi uusi Hnadan jolla 4kanavan yhtäaikainen nauhoitus.

Tai sitten onko jo markkinoilla sellaista boxia jossa voi editoida ennen dvd:lle polttoa vaikka mainokset välistä pois.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom