Taljan rakentaminen

Jos tiedät hyvät taljanrakennusohjeet niin laitatko
linkin tulemaan tai ohjeet viestiin. Erityisesti kiinnostaa
miten taljassa voi parhaiten varmistaa sen, että
painopakka liikkuu ilman ylimääräistä kitkaa ja
näin liikkeen suorittaminen luonnollisesti varmistuu.
On tyhmää jos eri liikkeen vaiheissa on mukana
vielä ylimääräistä "hitautta". Se pilaa taljatreenit.
Joskus noita reppanataljoja on ihan muuten
kunnollisilla saleillakin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ehkä olis pikkusen helpompaa ostaa talja tai mennä salille. Joku penkin rakentaminen on "pikkasen" helpompaa. Eikä siitä mitään tulis, ainakaan jos mä yrittäisin sen rakentaa.

Mut jos on liikaa aikaa, hyvät hermot, eikä vaadi priimalaatua, niin siitä vaan. :rolleyes:

Originally posted by Pertti 123

Mut jos on liikaa aikaa, hyvät hermot, eikä vaadi priimalaatua, niin siitä vaan. :rolleyes:

Pah , itse tekemällä saa paremman kuin kaupasta. Riippuu vaan hieman kuka tekee..

Joo, itsekkin kun nyt himassa treenailen niin talja olisi mukava lisä valikoimiin, että yläselkä saisi vähän vaihtelua leuanvedosta ja kulmasouduista. Ja onhan ainakin minun mielestäni kotona paljon mukavampi treenata, saa ihan rauhassa keskittyä ja ei tarvitse jonottaa mihinkään "laitteelle". Puusta on tullut tehtyä jo kyykkyteline, ja ihan kestävä jopa, tosin en nyt mitään isoja painoja käytäkään. Levyjä kyllä pitäs ostaa taas lisää...

No mutta niin, jos jollakin sattuu jonkinmoisia ylä/ala taljan rakennusohjeita olemaan niin tänne vaan, tuonne salille on nyt vähän huono mennä kun kunnan sali on kiinni (jotain ongelmia ilmanvaihdossa etc.) eikä yksityisiä näin pienessä pitäjässä ole. 30km:n päässä nyt lähin toimiva sali lisäksi, että himatreenaajaksi tunnustaudun.

Kraftwerkille ja muillekin: Onko tämä nyt semmonen
toimivan taljan malli, jos itse tekee. Ongelmahan on
monesti tuo ylimääräisen kitkan vähentäminen.
Huonoja taljoja lienevät ne, joissa kaksi huonekaluputkea
hankaa vastakkain ja vaijeri vielä vetää taljaa kolmanteen
suuntaan lisäten kitkaa. Eli mites tämä seuraava
kelpaisi malliksi:

http://newyorkbarbells.com/4650.html

...niin, en vieläkään ole antanut periksi. :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom