Takapöntön kestävyys?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Liittynyt
21.1.2005
Viestejä
490
Vaihatin autoon 3 viikkoa sitten uuden takavaimentimen. Nyt vaimentimen hitsaussaumat ovat umpiruosteessa!
Onko tämä ihan normaalia että saumoja ei ole mitenkään suojattu vai pitäiskö mennä valittamaan?
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Vaihatin autoon 3 viikkoa sitten uuden takavaimentimen. Nyt vaimentimen hitsaussaumat ovat umpiruosteessa!
Onko tämä ihan normaalia että saumoja ei ole mitenkään suojattu vai pitäiskö mennä valittamaan?

Jaa että oikeen umpiruosteessa? Vaiko sittenkin pinnasta eli täysin merkityksetöntä.
 
Zone-sarja -42%
Mulla on 2004 vuonna tehtaalla huhtikuun 20. päivä asennettu pönttö eikä se ole lainkaan ruosteessa. Ei edes pientä täplän vertaa.
 
Mä laitoin edelliseen auton jonkun loistavan Motonetin tarvikepöntön ja puolen vuoden päästä se oli ruostumisen takia revennyt putken juuresta irti. Jotkut pöntöt ei vain kestä.
 
Valittaan ehdottomasti.. kyllähän noi pitäis olla jollakin lailla sinkittyjä.

Noup, äkki vilkaisulla netistä eipä juurikaan löytynyt mainintaan että pakoputkia sinkittäisi. Sekä löyty jopa tälläinen
Sinkittyä terästä ei käytetä pakoputken valmistuksessa raaka-aineena. Yleensä on kyseessä aluminoitu teräs tai jonkinlainen sinkki-alumiinipinnoite. Pinnoitteen tarkoitus on muodostaa galvaaninen pari jossa pinnoite uhrautuu teräksen asemesta ja teräs kestää pitempään. Sinkin kanssa tapahtuu sellainen metka ilmiö että hiukan yli 50 asteen lämpötilassa teräs ja sinkki vaihtaa osia ja teräs uhrautuu sinkin sijaan. Tässä syy sinkityn teräksen soveltumattomuuteen pakoputkessa. Ruostuu alta aiakyksikön.

Täytyy muistaa että hyvää ja halpaa ei ole olemassa, mutta threadin aloittaja käy ihmeessä kysymässä ja kerroppa sitten täällä kuinka kävi. Mutta voin jo arvata että sanovat sen olevan normaalia pinta ruostumista ei sen ihmeempää.
 
Mikä auto?
Meinaan joskos ois rosteria:jahas:

Taisi Huppe olla bemari-miehiä. Joten rosteri putkisto on hyvinkin todennäköinen.
Ruostuminen on normaalia. Ongelmaan paras ratkaisu on pysyä poissa auton alta. Kyllä sen huomaa kun pakoputki remppa tulee taas ajankohtaiseksi.
Enpä menisi valittamaan jos putki ei vuoda.
 
Kuten tuossa joku aiemmin totesi, jos olet pöntön hakenut Motonetista niin kuuluu "ominaisuuksiin". Ne on jotain perkeleen tinaa ja ruostuu puhki vuodessa kahdessa..
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
No mikä auto? Joissain joutuu melkein vuoden välein vaihdattamaan.
 
hio puhtaaksi, happopohjamaali ja sit siihen päälle normi maali. noissa ooppeleissa tuntuu olevan aika yleisiä nuo takavaimentimien ruostumiset. ainaki noissa astroissa ja vekkuleissa.
 
hio puhtaaksi, happopohjamaali ja sit siihen päälle normi maali. noissa ooppeleissa tuntuu olevan aika yleisiä nuo takavaimentimien ruostumiset. ainaki noissa astroissa ja vekkuleissa.
Ilmeisesti on siis ihan normaalia että vetää samantien ruosteeseen...
On se kumma kun uuden pöntön ostaa niin se pitäisi itse fiksata ettei heti rupee ruostumaan?! Mihin tämä maailma on menossa...
 
Omaan opeliin vaihdoin uuden pöntön, kaks vuotta ja reikä, seuraavaksi vaihdoin simonssin yleispöntön ja kahden vuoden jälkeen ei näy kuin pientä pintaruostetta.
 
Ilmeisesti on siis ihan normaalia että vetää samantien ruosteeseen...
On se kumma kun uuden pöntön ostaa niin se pitäisi itse fiksata ettei heti rupee ruostumaan?! Mihin tämä maailma on menossa...

Opelin liikkeessäkin niillä oli oikein hinnoiteltu erikseen astraankin sen takapöntön vaihto hinta. oli jotai 400e luokkaa muistaakseni. vittumaista kun ne kaikilla tyyppivioilla rahastelee.

Omasta bemaristakin oli takavaimennin ruostunu niin pahasti että oli ratkennut kokonaan irti, ja ostin motonetistä jonku tarvike vaimentimen ja pistin ruosteestopohjamaalit päälle ja paikoilleen. Ei ainakaa vielä oo ruostetta näkyny :D
 
Pakoputken ja eteenkin takapöntön kestävyyteen vaikuttaa materiaalin lisäksi myös pöntön malli/muoto ja myös se millaista ajoa autolla ajetaan. Kun ja jos autolla ajetaan lyhyttä ja hidasta nk. taajama-ajoa ei takapönttö pääse kuumenemaan niin paljoa että kuumuus poistaisi pöntön sisältä sinne kertyneen veden. Bensan palamistuloksenahan syntyy vettä pyöreästi yhtä paljon kuin bensaa kuluu moottorissa. Jos pönttö on vielä sisällään täynnä erilaisia vaimennin "tötteröitä" ne erityisesti vaikeuttavat veden poistumista pöntöstä. Joskushan näkee liikenteessä risteyksessä toisen auton takana ollessa että putkesta lähes ruiskuaa jotain nestettä ja sehän on juuri sitä vettä joka sieltä moottorista käymisen johdosta syntyy. Tietysti tämä sisäpuolinen vesi ei juurikaan kyllä aiheuta ruostetta sinne vaimentimen ulkopuolelle mutta tämä on hyvä tietää jos ihmettelee miksi mahdollisesti sen oman auton putki ruostuu puhki jopa vuoden välein.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom