Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Vaihatin autoon 3 viikkoa sitten uuden takavaimentimen. Nyt vaimentimen hitsaussaumat ovat umpiruosteessa!
Onko tämä ihan normaalia että saumoja ei ole mitenkään suojattu vai pitäiskö mennä valittamaan?
Valittaan ehdottomasti.. kyllähän noi pitäis olla jollakin lailla sinkittyjä.
Sinkittyä terästä ei käytetä pakoputken valmistuksessa raaka-aineena. Yleensä on kyseessä aluminoitu teräs tai jonkinlainen sinkki-alumiinipinnoite. Pinnoitteen tarkoitus on muodostaa galvaaninen pari jossa pinnoite uhrautuu teräksen asemesta ja teräs kestää pitempään. Sinkin kanssa tapahtuu sellainen metka ilmiö että hiukan yli 50 asteen lämpötilassa teräs ja sinkki vaihtaa osia ja teräs uhrautuu sinkin sijaan. Tässä syy sinkityn teräksen soveltumattomuuteen pakoputkessa. Ruostuu alta aiakyksikön.
Mulla on 2004 vuonna tehtaalla huhtikuun 20. päivä asennettu pönttö eikä se ole lainkaan ruosteessa. Ei edes pientä täplän vertaa.
Mikä auto?
Meinaan joskos ois rosteria:jahas:
Kuten tuossa joku aiemmin totesi, jos olet pöntön hakenut Motonetista niin kuuluu "ominaisuuksiin". Ne on jotain perkeleen tinaa ja ruostuu puhki vuodessa kahdessa..
No mikä auto? Joissain joutuu melkein vuoden välein vaihdattamaan.
Ilmeisesti on siis ihan normaalia että vetää samantien ruosteeseen...hio puhtaaksi, happopohjamaali ja sit siihen päälle normi maali. noissa ooppeleissa tuntuu olevan aika yleisiä nuo takavaimentimien ruostumiset. ainaki noissa astroissa ja vekkuleissa.
Ilmeisesti on siis ihan normaalia että vetää samantien ruosteeseen...
On se kumma kun uuden pöntön ostaa niin se pitäisi itse fiksata ettei heti rupee ruostumaan?! Mihin tämä maailma on menossa...