Takaolkapäät & selkätreeni

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja misha
  • Aloitettu Aloitettu
Ohjelma on 4-jakoinen, jossa To ojentaja & olkapäät ja Pe selkä. Teen olkapääpäivänä myös takaolkapäät ja tuntuu että nuo perjantaina tehdyt kulmasoudut ottavat myös sinne jonkin verran. Eli tuleeko tässä sitten treenattua samaa paikkaa kahtena päivänä peräkkäin? Pitäisikö takaolkapäitten treenaus siirtää selkäpäivään vai miten? Teen takaolkapäille vipareita ja kaippa noi pystypunnerruksetkin sinne ottavat (?) jonkin verran.

Originally posted by misha
Ohjelma on 4-jakoinen, jossa To ojentaja & olkapäät ja Pe selkä. Teen olkapääpäivänä myös takaolkapäät ja tuntuu että nuo perjantaina tehdyt kulmasoudut ottavat myös sinne jonkin verran. Eli tuleeko tässä sitten treenattua samaa paikkaa kahtena päivänä peräkkäin? Pitäisikö takaolkapäitten treenaus siirtää selkäpäivään vai miten? Teen takaolkapäille vipareita ja kaippa noi pystypunnerruksetkin sinne ottavat (?) jonkin verran.

Kannattaisi siirtää selkä lauantaille kuin myös takaolkapäätreenikin sit selkätreeniin lauantaille. Pystypunnerrus punteilla istuen ilman selkänojaa ottaa hyvin sivu- ja takaolkiin mutta ei nyt niin merkittävästi kun viparit taakse ja selkätreeni. Muut pystypunnerrukset (niskan takaa lknottamatta) eivät paljon takaolkia rasita.

Mutta jos et selkätreeniä voi siirtää (esim rinta+haba sunnuntaina) niin siirrä ne viparit taakse perjantaille. Selkätreenin soudut ottaa - toki riippuen tekniikasta miten liikkeet tekee - tosi hyvin takaolkiin. Ite oon tosi harvoin suoraa treeniä takaolille tehnyt; tuosta avatarista ne nyt ei näy kunnolla mutta mulla aina selkätreeni on kasvattanut niitä hyvin. Kannattaa ilman muuta tehä suoraa treeniä jos takaolat on jäljessä etuolista ja tuntee suoraa treeniä tarvitsevansa.

-edit- sulla on muuten ihan saerrraan löyly avatar :kippis1:

Jep jos tuolla jaolla tekee, suurimmalle osalle sopii paremmin siirtää takaolat selkätreenin yhteyteen. Volyymillisesti niitä ei paljon tarvitse suoraan tehdäkään.

Itselläni on tällä hetkellä juuri tämä jako, eli olkap/oj torstaina ja selkä perjantaina. Yleensä OLEN treenannut takaolkapäätkin olkapäivänä ja epäkkäät taas selkäpäivänä. Nyt sitten pitkästä aikaa toisinpäin ja - eron jäädessä loppujen lopuksi melkoisen pieneksi - paremmin toimii nyt näin.

Back
Ylös Bottom