Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Originally posted by leoko
Näin! Rajavartiolaitos kuuluu sisäasiainministeriön alaisuuteen, PV puolustusministeriön. Sotatilanteessa PV ottaa myös Rajavartiolaitoksen komentoonsa.
Oma mielipide on, että RJK:ssa kuolutetaan erikoisjoukkoja, poikkeaa kuitenkin aika paljon "normaalista".
Naisista: ei ole Kainuun rajallakaan ollut, eikä varmaan tule olemaan. Sanotaanko vaikka näin, että touhu on hieman vanhoillista. Rajalla tykätään myös paljon sivareista ;)
grawier sanoi:Ja nyt ite kysymyksiin:
1. Tarkottaahan perusvälineuinti uintia ilman räpylöitä ja niinä ihme läpäreitä käsissä?
2.Onko toi allas 50 vai 25 metriä?
3. Mitä eroa 4 m etsinnällä ja 4 m poiminnalla?
4. Suoritetaanko testit tuossa järjestyksessä?
5. Montako päivää testit kestää?
6. Onko tuonne mitään järkeä mennä?
Ja siinä kai ne tarpeelliset ja tarpeettomat kysymykset sitten olikin. Vastaajia kiitän jo etukäteen!
NMS sanoi:[
Itse yritän 2006 tammikuussa alkavalle kurssille (valintakoe 2005 syksyllä)
:thumbs: NMS
man1ac sanoi:. Itselläni paino tippui 90kg:sta 74kg:n :(
Ja muistakaa...sukeltajakurssi on ainoa erikoisjoukko jonne ei ole naisia päässyt :thumbs:
Niin ja se maastomarssi todellakin kannattaa juosta, mutta tasaisella vauhdilla ettei kuole enne maalia
X-man sanoi:Telamiinalenkissä oma aika ylitti maksimin 2,5 min. Se oli kotiin sit. Sielä ei paljoo armoo kyl anneta. Yleensä on aika kova taso joten ei tarvii antaa. Varmasti helmi mesta.
Rock^ sanoi:Toi on jo raju painonpudotus. Mitä Recyclist jutteli niin hänellä taisi olla paino 87kg mennessään ja siinä se pysyi, viimeisellä 6kk-jaksolla paino jopa nousi 1-2kg. Kysyisinkin, että laitettiinko teidät juoksemaan maratoneeja vai mitenkäs se paino putosi niin rajusti, vai oliko sulla tosi paljon fläsää kurssin alussa? Mitä mä olen käsittänyt niin raivaajasukeltajien homma ei ole niin liikuntapainotteista kuin taistelusukeltajien, vaan se on enemmän ehkä teknisempää tms. Kuitenkin ensimmäiset kuukaudet ovat koulutukseltaan samankaltaisia. Ja sukeltajillahan on oma ruokala, jossa tarjotaan muita varusmiehiä tukevammat ateriat.
Vakikalustoon kuulun joo. Kova treeni-into on päällä ja motivaationa tuo SukK on erittäin kova. Juoksu tökkii tosi pahasti, salilla treeni taas luistaa kun lihakset alkaa muistaa mitä se rauta painaa. Olen pitäny jonkinlaista kirjaa treeneistä ja ottanut jopa foton ruhostani ennen treenin aloittamista. Ajattelin sitten kun pääsen :thumbs: kurssille ja läpäisen :piis: kurssin niinTA2 sanoi:Profiilin mukaan olet 31v. ??? Kantahenkilökuntaa?
Rock^ sanoi:Meinaakos kukaan pakkikselta mennä nyt lokakuun pääsykokeisiin? Itse olen alustavasti sellaista kaavaillut.Kunto ei vielä ole paras mahdollinen ja painoa on hivenen liikaa (99kg)... mutta dieettiä seuraavat 3kk. Kai siinä ajassa ihmeitä kerkee tekemään.
Rock^ sanoi:Toi on jo raju painonpudotus. Mitä Recyclist jutteli niin hänellä taisi olla paino 87kg mennessään ja siinä se pysyi, viimeisellä 6kk-jaksolla paino jopa nousi 1-2kg. Kysyisinkin, että laitettiinko teidät juoksemaan maratoneeja vai mitenkäs se paino putosi niin rajusti, vai oliko sulla tosi paljon fläsää kurssin alussa? Mitä mä olen käsittänyt niin raivaajasukeltajien homma ei ole niin liikuntapainotteista kuin taistelusukeltajien, vaan se on enemmän ehkä teknisempää tms. Kuitenkin ensimmäiset kuukaudet ovat koulutukseltaan samankaltaisia. Ja sukeltajillahan on oma ruokala, jossa tarjotaan muita varusmiehiä tukevammat ateriat.
Itselläni tulisi teoriassa olemaan paino n. 88-90kg (rasvat 8-10%), jos kyseiselle kurssille pääsisin. Toki panostaisin runsaaseen proteiininsaantiin ja riittävään kalorisaantiin lisäravinteiden ja eväiden avulla. Mites sulla se paino noin rajusti putosi?
sportti sanoi:hei kertokaa mulle mikä on apnoe-koe??!!?? muut on kyl ihan tuttuja. juuh mun pitäis kans treenaa noita leukoja ja penaa aika paljon lisää... aikaa on.
Kiitos vastauksesta. mutta vielä tuli mieleen ,että tuo testi tehdään aika varmaan altaassa, eikö?? Altaassa olen tuon kyllä saanut, tällä hetkellä tuo 90s. riippuminen on ??!!?? ja tuosta maasto-marssi jutusta en tiedä, muuten alan olemaan vähintään 1p kohdalla tai paremmassa kaikessa, mikä on tietenkin hyvä juttu ----> mutta miten on allergioiden tai astman laita?? ovatko ne este? :(TA2 sanoi:Hengenpidätyskoe. 1min. Vaatii vain hermoja, ei uusintayrityksiä.
sportti sanoi:Kiitos vastauksesta. mutta vielä tuli mieleen ,että tuo testi tehdään aika varmaan altaassa, eikö?? Altaassa olen tuon kyllä saanut, tällä hetkellä tuo 90s. riippuminen on ??!!?? ja tuosta maasto-marssi jutusta en tiedä, muuten alan olemaan vähintään 1p kohdalla tai paremmassa kaikessa, mikä on tietenkin hyvä juttu ----> mutta miten on allergioiden tai astman laita?? ovatko ne este? :(