Taekwondo

Meta title: 🔥🥋 Taekwondo räjäyttää potkumaailman uuteen aikakauteen 🥋🔥

Meta description: Nopeus, tarkkuus ja kurinalaisuus sulassa kaaoksessa – näin syntyy todellinen potkulegenda.

Nosto =(

Itse olen ajatellut kyseisen lajin aloittamista kun tässäkin tuppukylässä sitä näköjään on :D

Tänään tein pyyhkeestäni eräänlaisen turbiinin ja ajattelin itseäni ninjaksi. Katsoin peiliin ja väänsin tiukkoja ilmeitä.

Itelläni loppu kiinnostus Taekwondoa kohtaan osittain noin pari vuotta sitten vihreällä vyöllä. Viime kesänä viel yritin tehdä come backkia, mutta ei onnistunut.
Innostus loppui, koska en vain enää jaksanut sitä "tekniikka" treeniä, eli poomseja, askelotteluita ja tuntikaupalla salissa edestakaisin tehtävää tekniikka harjottelua.

Huomasin, että matsi puolen taekwondo olisi enemmän minua varten. Tykkään nimittäin hakata/potkia säkkiä, läpsyjä(tjsp?) yms. ja sparraus on todella hauskaa. Noh meidän pienen kaupungin pienen seuran matsipuoli ei enää ollut toiminnassa, koska ei ollut tarpeeks osanottajia siihen. :(
Siintä alkoi tää mun tauko sitten ja aloin käymään aktiivisesti salilla. Salilla olikin seisova nyrkkeilysäkki ja läpsyjä ja niitä tulikin salitreenin ohella tahkottua noin vuoden verran, kunnes salilla tehtiin uusia järjestelyjä ja säkki vaihettiin isoon roikkuvaan ja huonoon paikkaan jossa ei tilaa potkia.

Sen jälkeen ei ole ollut mahdollista harjoitella taekwondossa oppimiani asioita ja halu siihen olisi todella kova! :rock:

Kysymys kuuluukin, että minkälaisilla treeni metodeilla olisi hyvä alkaa tästä taas harjoittelemaan?
Myös jos joku tietäisi onko Kotkan seudulla mitään tilaa jossa näitä voisi yksikseen/kaverin kanssa treenailla?

(luin tekstin pariin kertaan läpi ja mitään todellista kysymystä tässä ei hirveästi olekkaan, toivottavasti joku nyt voi jotain kommenttia antaa)

Täytyy sanoa, että Poomset vitutti meikäläistäkin eniten. Helvettiäkö mua kiinnostaa opetella ulkoa joku naurettavan näköinen rituaalikeekoilu. Nykyään olisin kiinnostunut nyrkkeilystä, kun taas ennen olin kiinnostunut jalkojen käytöstä "aseena". Hyvä jos nykyään taipuu paskalle, siksi aattelin handuilla muksimisen olevan mielekkäämpää.

Nonii otinkii yhteyttä tonne mun vanhaan seuraan ja ottelu treenejä näyttäs nykyään olevan 2kpl/vko! Eiköhän tästä ens viikolla sitten mennä sinne kattomaan mikä on meininki :)

Nojoo, 300 euroa ei tossa varmaan enää paljoa tunnu :D

Itelläni loppu kiinnostus Taekwondoa kohtaan osittain noin pari vuotta sitten vihreällä vyöllä. Viime kesänä viel yritin tehdä come backkia, mutta ei onnistunut.
Innostus loppui, koska en vain enää jaksanut sitä "tekniikka" treeniä, eli poomseja, askelotteluita ja tuntikaupalla salissa edestakaisin tehtävää tekniikka harjottelua.

Huomasin, että matsi puolen taekwondo olisi enemmän minua varten. Tykkään nimittäin hakata/potkia säkkiä, läpsyjä(tjsp?) yms. ja sparraus on todella hauskaa. Noh meidän pienen kaupungin pienen seuran matsipuoli ei enää ollut toiminnassa, koska ei ollut tarpeeks osanottajia siihen. :(
Siintä alkoi tää mun tauko sitten ja aloin käymään aktiivisesti salilla. Salilla olikin seisova nyrkkeilysäkki ja läpsyjä ja niitä tulikin salitreenin ohella tahkottua noin vuoden verran, kunnes salilla tehtiin uusia järjestelyjä ja säkki vaihettiin isoon roikkuvaan ja huonoon paikkaan jossa ei tilaa potkia.

Sen jälkeen ei ole ollut mahdollista harjoitella taekwondossa oppimiani asioita ja halu siihen olisi todella kova! :rock:

Kysymys kuuluukin, että minkälaisilla treeni metodeilla olisi hyvä alkaa tästä taas harjoittelemaan?
Myös jos joku tietäisi onko Kotkan seudulla mitään tilaa jossa näitä voisi yksikseen/kaverin kanssa treenailla?

(luin tekstin pariin kertaan läpi ja mitään todellista kysymystä tässä ei hirveästi olekkaan, toivottavasti joku nyt voi jotain kommenttia antaa)
et sitten ilmaissut mielipidettäsi seurasi johdolle? itse harrastin noin kahdeksan vuotta ja jos jotain halusi kokeilla ja muisti siitä mainita niin kyllä sen myös sai. mulla itellä kans kova halu alkaa taas potkii, mut en tiä... ehkä hommaisin säkin kotio ja sitä kautta treenaisin, pysyy ainakin tuntuma päällä! ja tsemiä treeniin!!!

Heippa,
tietääkö kukaan oisko joensuun seudulla alkamassa Taekwondon alkeiskursseja? Harrastusta takana 4-vuotta, mutta parempi aloittaa uudelleen alkeiskurssista, sillä vikoista treeneistä aikaa jo 1,5v.
:down:

Noh onhan se ihan hyvä alussa lähteä vanhoista, mutta nopeasti kyllästyisit. Jos jo löytyy hieman isompaa vyötä kannattaa vain mennä seuraan mukaan treeneihin.

Periaatteessa jos vyössä on jo tummempi väri niin värillisten vöiden reeneihin vaan mukaan. 4 vuoden harjoittelu jättää jälkensä ja palautuu aikas nopeasti mieleen. Treeni-intoa toivotteleepi,

1.Dan 13vuotta harrastusta

Pistetäänhän tähän samaan, kun sivuaa aiheesta. :)

Eli itsellänikin on punainen vyö ja viime treeni kerrasta on jo 2 vuotta? Muistaakseni..
Kortissa olisi myös ylempään punaseen jo merkitikin. ;)
Pitäsköhän lähtä ihan alkeiskurssille, kun en osaa etes vyötä enää solmia, olisi noloa mennä tuommosta ohjaajalta kysymään. Mites teillä? Alkeis vai värivöiden kans, kumpaan lähen?

Sanon strappille samat kuin pikkuihrallekin, värillisten reeneihin vaan mukaan kyllä se siitä lähtee. Teidän harjoitusmäärällä kyllästyisitte aloittelijoiden ryhmässä kun tekniikat alkavat muistua mieleen. Tsemppiä.

Usein on kuullut moitteita kyseisen lajin hyödystä itsepuolustukseen. Mihinkä nämä moitteet perustuvat? Onhan tuo kilpaileminen säännöiltään varsin kaukana tappelusta, mutta niin on monen muunkin lajin kilpailut. Kai taekwondokin sisältää hyödyllisiä itsepuolustustaitoja?

Tottahan siinäkin hyödyllisiä tekniikoita on ja kyllähän se kehittää kehonhallintaa ja koordinaatiota, mutta se perusidea (asento ja potkujen painottaminen) taitaa vaan olla aika onneton itsepuolustusta ajatellen.

Ei tuo itf nyt niin kaukana tappelusta ole.. Saat kuitenkin lyödä ja potkia päähän sekä kroppaan, kyllä se nakkikioskilla noillakin saa jonoon tilaa :)

Back
Ylös Bottom