Taasko pitää ostaa uusi kaukosäädin?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lej
  • Aloitettu Aloitettu

lej

Mulla on n. 7-8 vuotta vanha Philipsin tv. Alkuperäinen kaukosäädin hajosi ja myöhemmin siihen ostettu halpiskorvikekin. Nyt yli vuoden käytössä on ollut Prismasta ostettu Philipsin ohjelmoitava kaukosäädin.

Muutin toisella paikkakunnalle ja ei näy kuin TV1. No, ei se mitään, minäpä laitan kanavat kuntoon. Mutta ei onnistu, kun Philipsin kaukosäätimestä puuttuvat napit, joilla pääsee kanavia säätämään Philipsin telkkarissa! Perkeles! Ihan hyödytön kapula, jolla ei voi muuta kuin vaihtaa kanavaa ja katsoa teksti-tv:tä.

Onko kaikki kaukosäätimet nykyään sellaisia, että ne on tehty uusille telkkareille joihin tulee kaiken maailman menut, joissa nappia painamalla oikeassa valikonkohdassa kaikki hoituu tosta vaan. Siltä ainakin näytti pikakierros Prismassa. Pitääkö mun ostaa uusi tv, jotta voin kattoa muutakin kuin ykköstä. Tulee ihan mattinäsämäinen olo.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kiitos. Täytyy katsella.

Niinhän sitä luulisi, mutta kyseisessä mallissa on vain kolme nappia: menu, + ja -. Menussa voi säätää vaan kontrastia ym. vastaavaa.

Itse viritystilaan pääseminen tapahtui painamalla kaukosäätimestä kahti nappia samaan aikaan, joissa oli symboleja, joita en koskaan ole edes nähnyt muissa kaukosäätimissä.

Tomi sanoi:
Eikö kaikki telkkarit voi virittää manuaalisesti myös niistä telkkarissa olevista napeista?
Meidän kakkostelkkarissa on sama juttu kuin lej:llä, eli itse TV:n etupanelista löytyy vain virtanamiska, kanava +/- -napit ja voluuminsäätö. Ja alkuperäinen kake mennyt siitäkin rikki. Normaalikäytössä toimii yleiskakella ihan hyvin, mutta jos joutuisi virityspuuhiin, pitäisi jostain metsästää uusi kapula.

Älytön systeemi ettei niitä viritys ym. painikkeita ole voinut laittaa itse telkkariin vaikka jonkun luukun taakse (kuten monissa malleissa onkin).

EDIT: Kiitti jjj84:lle linkistä, täytyypä hommata tuolta uusi säädin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom